• Lid sinds 6 juli 2016

't Berghuis

Amerongen

Mekar Sari

Den Haag

Lavendel heeft nog geen foto toegevoegd

1. Lavendel's profielfoto
    Lavendel heeft gereageerd op een recensie van 't Berghuis

Het spijt me voor het Berghuis maar jullie ingredienten waren niet allemaal vers want de champignons kwamen uit een potje en ik het wel degelijk aan de serveerster gemeld en die zie zelfs nog dat de champignons op een pannenkoek altijd uit een potje komen maar op een omelet zijn ze vers!
    Jullie moeten gewoon drastisch je best gaan doen om er nog wat van te maken, het is er wel vies en de toiletten zien er ook niet uit met die kapotte brillen en een beetje muren verven redt je het niet mee. Er zijn al jarenlang hele slechte recensies en er is nog helemaal niets veranderd. Ik raad iedereen af naar jullie toe te gaan en mijzelf zien jullie echt niet meer. Neem eens een kijkje in pannenkoekenhuis Leiderdorp en ga daar in de leer.

2. Lavendel's profielfoto
    Lavendel heeft een recensie geschreven voor 't Hijgend Hert

Erg leuke gelegenheid midden in het bos, bij mooi weer kan je buiten zitten met wat rondscharrelende dieren hier en daar, bij slechter weer is het binnen ook prima vertoeven. Het hijgend hert is er ook, maar die staat apart in een weitje.
    Het was toen wij er waren vrij vol, maar de bediening was zeer vlot en vriendelijk, de koffie was prima en de Limburgse vlaai (uit België, maar dat schijnt de echte te zijn) was uitmuntend!
    We namen nog een frisdrankje (er is ook een keur aan speciaalbieren) met een paar bospaddestoelkroketjes... verrukkelijk! Nog nooit zulke lekkere kroketjes gegeten.
    De moeite van een bezoekje waard als je in Zuid-Limburg bent.

3. Lavendel's profielfoto
    Lavendel heeft een recensie geschreven voor Sapori D'Italia

Als je op je gemak een avond echt Italiaans wilt tafelen is dit de juiste plek, laat je verrassen wat er op het menu staat, in elk geval een bruschetta, uitgebreide antipasti, pasta 2 soorten, hoofdgerecht vega, vlees of vis, wijnsuggestie: laat de baas je verrassen!

Als je nog een nagerecht wilt is dat niet bij het menu inbegrepen. Als je geen heel menu neemt kan dat trouwens ook.

Prima bediening vriendelijk en vrolijk maar absoluut niet opdringerig, ze houden ze je prima in de gaten maar zonder dat je dat gevoel hebt want ze laten je lekker vrij om op je gemak te tafelen.

De smaak en kwaliteit van de gerechten is uitstekend. Het restaurant is vrij klein maar ziet er gezellig uit, met het fotobehang lijkt het net alsof je bij een plein zit ergens in Italie, zeker achterin, erg leuk.

Reserveren is gewenst, want een wachtgelegenheid aan de bar is er niet.

4. Lavendel's profielfoto
    Lavendel heeft Mekar Sari toegevoegd als favoriet restaurant
    • Indonesisch
    Tarwekamp 11 Den Haag
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  5. Lavendel's profielfoto
    Lavendel heeft een recensie geschreven voor Mekar Sari

Een kwaliteitsrestaurantje nu eens niet in het uitgaanscentrum, maar lekker in de buurt. Het eten is absoluut verrukkelijk en de bediening uiterst vriendelijk.
    Het restaurant is wel gedateerd, maar juist daarom toch ook wel weer erg leuk en het gaat tenslotte om het gezelschap en dat heerlijke eten wat hier opgediend wordt.
    Een absolute aanrader!

6. Lavendel's profielfoto
    Lavendel heeft een recensie geschreven voor 't Berghuis
    Pannenkoekenhuis Amerongen

't Berghuis klinkt leuk en romantisch: een pannenkoekenhuis midden in het bos, je stelt je er wel wat bij voor, helaas is dat ons nogal tegengevallen.

Een kleine opsomming: de pannenkoeken waren net aan gaar en de smaak van de pannenkoek was wat zoetig zoals kant- en klaar pannenkoekenmeel smaakt wat je bij de supermarkt koopt, de champignons die we als topping kozen waren rechtstreeks uit een potje, ook waren de grote stukken paprika net te rauw. Je mag toch verwachten dat de champignons vers zijn en eerst lekker in wat boter of olie gebakken worden en dan op of in de pannenkoek nog verder meegebakken worden, voor hetzelfde geld (maar waarschijnlijk iets meer moeite) heb je een lekkere pannenkoek. Nu was de pannenkoek onder de maat.

Verder is de uitspanning zelf slecht onderhouden en oogt aftands, zowel binnen als buiten, de glorietijd ver voorbij! Uit hygiënisch oogpunt zouden de toiletten echt aangepakt moeten worden, de wc bril was op vele plekken kapot zodat het onmogelijk hygienisch kan zijn. Het gehele interieur oogde niet schoon. De verbleekte lampenkapjes met vlekken, oude troepjes ooit als sfeermakertjes bedoeld, het is allemaal gewoon aan vervanging toe!

Een uitgebreide schoonmaak en een nieuw verfje, nieuwe frisse nepplantjes, het vervangen van kapotte lampjes, kortom een opgefrist geheel, zou deze gelegenheid weer een bezoek waard kunnen maken, maar zoals het nu is zouden wij hier niet meer terugkomen en ook zeker niet aanraden aan anderen!

Het enige positieve wat we kunnen melden zijn de schilderijen, die zijn leuk en uniek. De bediening was op zich in orde, maar je merkt wel dat het geen professionals zijn, daar valt wel mee te leven.