• Lid sinds 28 oktober 2018

't Kleine Verschil

Geleen
  2. 't Kleine Verschil

Geleen

Kus Mic heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Kus Mic's profielfoto
    Kus Mic heeft een recensie geschreven voor 't Kleine Verschil

Niets dan goeds gehoord over de "nieuwe restaurants" in Oud Geleen en omdat we iets te vieren hadden, gereserveerd en verheugd op een mooie avond...Het pand en omgeving is prachtig, leuke zaken rondom, met goede zin naar binnen. De inrichting is stijlvol en gezellig. Uiteraard hadden we het menu vooraf bestudeerd en hadden we gelezen dat "voor groepen vanaf 8 personen kunt u gebruik maken van ons shared diner concept". Bij binnenkomst bleek "kunt u" "moet u" te betekenen. Een brevet van onvermogen van de keuken.... Eigenlijk tijd om op te stappen, maar je wilt een avond niet bederven, zeker niet als je uitgenodigd bent. De overenthousiaste berdijfsleider prees alles aan met "heerlijke tapas"en "heerlijke makreel" en "heerlijke caraccio" op onze etagiere. Uitgeserveerd door een jonge serveerster die op schoolmeesteresse wijze met luide stem verkondigde wat we moesten eten. Het bleek tegen te vallen... De tapas waren wat plakjes vlees van de tegenoverliggende slager, de calimaris waren niet echt, wat gehaktballetjes, een kwart kon zo weer terug de keuken in. Het hoofdgerecht dat twee " heerlijke soorten vis" en twee "heerlijke stukken vlees" met "heerlijke frietjes" zou zijn, werd weer luid toegelicht. De vis was smaakloos en matsh, het verschil tussen de twee soorten was niet te zien. Een klein stukje bief (wel goed) en varkenshaasje (droog) met veel saus deed ons denken aan Van der Valk in de jaren tachtig.. Het nagerecht met "heerlijke ijstaarten" was en combinatie van meerdere kant en klaar gesneden plakjes ijs en wat vruchten.. Ook hier de helft terug richting keuken..

Betaald, naar huis en op zoek naar iets waar wel aandacht voor de gast is.. Als meer dan de helft terug naar de keuken gaat, moet je dat zien.. En niet alles maar met "heerlijk" blijven aanprijzen.

Graag hadden we er van de kaart gegeten, maar een luie keuken dwong ons tot "shared dining"

Jammer, Jammer, Jammer..

2. Kus Mic's profielfoto