• Lid sinds 1 maart 2012

Geboren met een ongetemde eetlust. Bourgondisch in de zin van goed en niet in de zin van veel.
In het dagelijks leven sta ik elke dag achter de kachel om het eten van onze bewoners te maken.
Eten is mijn passie maar nimmer mijn werk geworden. Ondanks dat ik dagelijks voor een groep van 7-12 mensen kook is dat niet mijn werk, het blijft hobby.
Ik geniet van restaurants waar met name veel aandacht voor vlees is (qua bereidingen) en waar niet teveel bijgerechten op het bord liggen. Zaken als versiering hang ik zelf wel op als het nodig is.

O ja: mijn voorkeur is Italiaans en Indisch. De Franse keuken heb ik niets mee, dan nog liever een goede boerenkoolstamppot :)

Lotus

Akkrum
  2. Lotus

Akkrum

Joris

Nunspeet

Kokkie heeft nog geen foto toegevoegd

1. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Wim voor SALT leuk
    Internationaal Terherne

Beste mensen, LET OP WAT U EET!
    Wij komen al enige jaren bij dit restaurant (vorige eigenaar) en was altijd goed.
    Nu zijn we op 4 augustus geweest bij de nieuwe eigenaar en hebben daar een zeer onsmakelijke ervaring gehad.
    Ik had als voorgerecht een Vis duo besteld, met paling en gerookte zalm met aardappelsalade, Prijs €13,50.
    Heb eerst de aardappelsalade opgegeten, was niets mis mee maar past mijns inziens niet bij een vis duo, daarna de reepjes paling, ook goed. Maar de zalm had ik direct al mijn bedenkingen over. Was in een torentje opgerold en zag er gelig uit.
    Heb de zalm uitgerold tot 2 dunne plakken en zag toen tot mijn ontsteltenis dat de ene plak voor 1 derde bruin was en de andere voor 1 vierde.
    De serveerster er bij en haar gezegd dat ik de zalm wel erg onfris vond, zij ook. Zij met het bord naar de keuken en kwam enige minuten later weer terug met de mededeling dat het toch echt verse zalm was! Ja WAS klopt vast wel. Ze hebben dan nog wel het fatsoen gehad om het van de rekening te halen maar bij thuiskomst stak er bij mij toch wel enige woede op omdat ik op internet dit nagezocht heb en er bij wikipedia toch echt staat dat als de zalm bruin is deze echt bedorven is!
    Ik had nu dus gewoon met een voedselvergiftiging kunnen zitten.
    Ik vind dit gewoon abnormaal, temeer, omdat een stel net na ons ook de vis duo wou bestellen en toen gezegd werd dat deze op was…
    Ik ben hier nu zo boos over dat ik ook nog voornemens ben om contact op te nemen met de voedsel en waren autoriteit.
    Dus WEET WAT U EET.

2. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Lotus
    Chinees-Indisch Akkrum

Fijn adres om eens aan te schuiven.
    Zeker het terras aan het water is fijn om te vertoeven bij mooi weer.
    De bediening is prettig, het eten is goed.
    Je betaalt niet de hoofdprijs maar dat is in de regel bij een Chinees het geval.
    We aten eend, een product wat best lastig kan zijn omdat het snel taai wordt.
    Dat is hier zeker niet het geval.
    Jammer was wel dat de krokante korst niet geslaagd was: totaal afwezig.
    Vandaar ook een 8 en geen hoger cijfer.

Tip voor de uitbater: zorg dat je een chinees bier op de kaart hebt. Er zijn fijne bieren uit China te verkrijgen en dat is zeker een aanvulling.

3. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt Lotus leuk
    Chinees-Indisch Akkrum

4. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Joris
    Internationaal Nunspeet

Even snel ergens een lunch halen en zo belanden we aan tafel bij Joris.
    Klasse personeel, ondanks de zondagse drukte werden we snel en adequaat bediend.
    De kaart is klein maar fijn: je kunt beter weinig zaken goed koken dan veel zaken fout bereiden.

Als kok weet ik wat er in de keuken gaande kan zijn met drukte en dat is soms wel te merken aan de uitvoering.
    En dat was opvallend: deze kok levert een goede kwaliteit terwijl het terras stampensvol zit.
    En dat terras zit vol omdat het eten goed is én de bediening vriendelijk!
    Aanradertje!

5. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Prins Heerlijck

Prima adres voor een ongeplande lunch.
    We aten een lichte lunch sandwich Prins Heerlijck en dat was wel een succes.
    Ondanks dat we dachten dat het een "lichte" lunch zou zijn kregen we een bord vol met meerdere lagen brood (duidelijk van goede kwaliteit!) en een fijne zalm.
    De bijgevoegde salade van verste groenten is alleen al een aanrader!
    En de bediening?
    De jonge dame deed haar best en dat was te merken: aardig, gericht op ons als gasten.
    Voor deze lunch tikten we 30 euro af en dat is beslist niet teveel voor de kwaliteit die er geserveerd werd.

6. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Hotel Frederiksoord

Ondanks dat er gebrek aan personeel in de sector speelt is dat níet te merken bij Hotel Frederiksoord.
    De uitbaters schitteren nog steeds met fraaie en overwogen gerechten.
    De menukaart lijkt wel aangepast aan de hoeveelheid handen in de keuken maar dat doet niets ten nadele aan de kwaliteit: die is én blijft hoogstaand op dit adres.

Jammer dat de uitbater nu even níet de rol van gastheer kan uitoefenen (hij staat achter de kachel :) ) maar zijn (veelal jonge) bediening is attent, vrolijk en net zo servicegericht als de baas zelf: het moet GOED zijn én dat is het ook.

Een aantal gasten klaagden over de wachttijd maar wie goed eten wil mag daar gerust van weten dat een goed gerecht tijd vergt in de keuken.
    Geloof mij: met een vol restaurant willen deze uitbaters nog steeds hoge kwaliteit leveren. En ik wacht dan liever wat langer op een goed gerecht dan dat er een snel en minder goed gerecht op tafel komt.
    En dat wachten viel dan ook nog wel mee: het gaat om minuten en géén kwartieren.
    Gelukkig snappen de meeste mensen dat wel en als ze het niet snappen (ik citeer de kok) "ga maar eens meedraaien in de keuken op zo'n avond. "
    Nu weet ik (beroepsmatig) hoeveel druk er in de keuken kan zijn: er zijn altijd aparte wensen, allergieën, diëten en dat soort dingen.
    Bij Frederiksoord is dat nooit een probleem is mijn ervaring.
    En dat is niet alleen knap maar ook héél klantvriendelijk.

Tip: boek een hotelkamer op dit adres. Na het diner een wandeling in de fraaie historische omgeving, dan de rust in waarbij je in een goed bed ligt in een keurige kamer en dan de volgende ochtend in alle rust het goed verzorgde ontbijt.

Dit blijft toch wel een aanrader qua adres!

7. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor De 2 Heeren leuk

Wat een aanrader is dit!
    Een mooie aanvulling op het aanbod in het in de regel saaie Drachten.
    Wees eerlijk: goed eten kon je amper in Drachten...
    Nu kan dat wel.
    Inmiddels 3 keer wezen eten bij dit restaurant en drie keer verrast over de kwaliteit en de sfeer.
    Een aanwinst voor een stervend centrum!!!
    Mijn tip: ga dit concept op meerdere plaatsen doen en het zal knallen!

En duur?
    Ja, enerzijds is het prijzig maar ik hoef daar niet op te letten.
    Omdat er mensen zijn met een smallere beurs waardeer ik dat wat lager.

Als laatste: ze hebben een bierkaart!!!
    Hoera!
    Weer een restaurant wat beseft dat er ook mensen zijn die geen wijn drinken :)
    Super!

8. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door M.hibma voor Pier's Hiem leuk

Eten was heerlijk. Goede en vriendelijke bediening. Was alleen erg rustig en hoop dat er meer mensen op af komen, want prijs was goed in verhouding met het heerlijke eten. Ook de voor ons nieuwe GELE biet, top!!!

9. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor SALT
    Internationaal Terherne

Kokkie

Werkelijk, zo zout heb ik het de afgelopen jaren niet meegemaakt: een drama.
    Personeel wat ongemotiveerd rondloopt, een bord met eten waarbij je je afvraagt of ze in de keuken niet kunnen snijden en alles opgevuld met kappertjes. Inderdaad: zo zout kun je het nergens anders eten.
    Een leuke plek maar een totaal mislukt concept.

Daarnaast loopt de eigenaresse het personeel te corrigeren (lees: afblaffen) waar de gasten bij zijn.
    Train je personeel dan vóór je ze aan het werk zet.
    En: leer je kok eten koken want wat er op de borden ligt is mooi voor het oog maar slecht te eten.

10. Kokkie's profielfoto

Kokkie

Meerdere malen aldaar gegeten.
    Het is én blijft een top-adres.
    Jammer dat de bediening nieuw is, het oude en vertrouwde is daarom soms wat afwezig.
    Maar dat doet NIETS ten nadele aan de kwaliteit want die is én blijft hoog bij dit restaurant.

De nieuwe kaart is wat kleiner volgens mij en ik mis de pannenkoeken op de kaart, dat waren altijd goede gerechten.
    Maar de vervangers zijn ook meer dan goed dus weer: dikke prima mensen!

11. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt Pier's Hiem leuk

12. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Gerrit Bosma Snackbar

Het eten (ach, eigenlijk is een snack geen "eten") is er altijd goed.
    De bediening is keurig naar de klanten toe en de verhouding prijs - kwaliteit is meer dan goed.
    Mijn tip? Raspatat by Gerrit :)

13. Kokkie's profielfoto

Kokkie

Het afgelopen jaar hier meermalen mogen dineren en lunchen.
    Het blijft gewoon een restaurant waar de bediening SUPER is en met terechte trots de gerechten uit de keuken serveert.
    Zowel de brigade in de keuken als het team in het restaurant weten dat eten van kwaliteit hoort te zijn.
    Deze uitbaters zitten duidelijk op hun plek en weten wat gasten willen: verwend worden.

14. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Pier's Hiem

Kokkie

Aan het einde van de "coronasluit" konden we niet anders dan dit restaurant weer een keer bezoeken.
    Ondanks alle maatregelen was de sfeer gewoon goed en de gastvrouw als vanouds gezellig.

We aten met een kleine groep en kozen voor een klein voorgerecht, een hoofdgerecht en een nagerecht.

Wat we exact aten weten we niet meer maar we weten wel dat het super van smaak was.
    De dames waren lovend en dat maakt dat de heren tevreden waren :)

het is jammer dat dit kleine dorpsrestaurant weinig aanloop lijkt te hebben.
    Zeker voor toeristen maar ook voor mensen uit de regio is dit een aanrader!
    Het eten is bijzonder van kwaliteit en de kosten vallen altijd mee.
    Bij Piers Hiem hebben ze een mooie seizoenskaart die de moeite waard is om elk seizoen even te proberen.
    Speciale wensen is, is onze ervaring, geen probleem.

Aanrader: gebakken paling. Dat is de hemel op je bord!

15. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor Hotel Frederiksoord leuk

Wederom een perfecte ervaring met eten.
    Deze keer met een groep van 6 personen met één specifieke eetwens rondom allergie.
    Het eten werd keurig afgewisseld met tussengerechten of domweg "aandacht".
    Wat zijn ze daar goed in klantvriendelijkheid!

Over het eten:
    De gerechten zijn compleet en niet overdreven groot. Er gaat dus weinig terug de keuken in (lees: er gaat weinig tot niets de container in!) en dat spreekt mij wel aan.
    De biefstuk was medium en zo medium als deze was heb ik amper mee mogen maken de afgelopen jaren.
    De zalm was zacht, perfect gegaard en geen uitlopende eiwitten.
    Eendenborst? Ja, echt: eendenborst staat daar op de kaart en dan met een perfecte saus van mosterd met mandarijn. Een heerlijk gerecht waar deze avond twee gasten van konden genieten (heb onlangs zelf dit gerecht ook kunnen nuttigen hier en was zeer onder de indruk van dit gerecht!).

Het Wildmenu is volgens een andere gast van ons een aanrader.
    De stoofpot was (ha, ik mocht gelukkig even proeven) erg bijzonder en erg lekker.

Ach, een mens moet ook wat te klagen hebben en dat heb ik deze keer ook: de prijzen zijn lang niet in verhouding tot wat er geserveerd wordt.
    Daar kan wel een beetje bovenop :)

Mooie locatie, perfecte gastheer, goede brigade in de keuken en dan ook nog een zeer attente tafeldame.

Het zou er smoordruk moeten zijn als het aan het eten zou liggen. En dat is het niet, ik denk dat de plaats (Frederiksoord) domweg niet bekend genoeg is.
    Maar: je eet er op een zeer goed niveau en dat is het de tijd van rijden meer dan waard.
    (Wij wonen in Friesland en rijden rustig 45-60 minuten om hier te kunnen eten).

Mensen: ga zo door.
    Verander niet teveel aan het concept want dit is gewoon beter dan goed.
    Wel een laatste tip: een bierkaart.
    Er zijn meer bierdrinkers dan wijndrinkers en ik denk dat jullie met Maallust best in staat zijn om een bieradvies te geven bij het eten.
    Dat zou onderscheidend zijn en jullie zijn wel in voor een onderscheidend aanbod.

Op naar de volgende keer!!

16. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft gereageerd op een recensie van De Voormalige Noorman

ook in 2020 wordt er kennelijk geleefd volgens "de vis wordt duur betaald": 7 stukjes kibbeling voor € 9,- per portie. Nog geen 100 gram terwijl kabeljauw in de voorhandel bij lange na geen €90,- per kilo is.
    Voortaan maar op Urk eten voor de vis...

17. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor De Voormalige Noorman

Kokkie

Met een club uit eten zou ik zeker niet nóg een keer op dit adres gaan doen.
    Ondanks het zonnige weer was de serveerster nog in de winterstemming.
    De kaart is leuk maar wat er van gemaakt wordt is niet verheffend.
    Nog los van de stevige prijzen (€9, - voor 7 stukjes kibbeling) vallen een aantal zaken op.
    Bij het broodplankje zitten 4 plakjes bruin en 4 plakjes wit stokbrood.
    Daarbij zitten dan een aantal bakjes met "smeersel" (tekst van de kaart) welke op de vis en de kruidenboter (overigens een flauwe kruidenboter met hier en daar een groen stukje verse tuinkruiden) niet te duiden zijn.
    Als de broodjes op zijn blijkt dat er voor minimaal 16 plakjes in de bakjes zit maar kennelijk mogen we dat niet eten.
    Bij het hoofdgerecht moesten we vragen om bestek, werd niet gevraagd of we nog iets wilden drinken en werd er ook niet even gevraagd of alles naar wens was.
    Want: dat was het niet.
    Een aantal personen wilde een lekkerbekje maar die waren op. Dan maar de kibbeling als alternatief. Geen goede keuze: smaakloos en alleen met de bijgeleverde saus nog een beetje eetbaar.
    Vreemd dat de kipnuggets en de garnalenkroketjes wél geslaagd zijn maar dat de visgerechten hier niet echt lijken te lukken.
    Want ook de overige vis-eters waren niet tevreden.
    Bij thuiskomst eerst maar een boterham gegeten want wat er geserveerd was vulde de maag niet.

Tip voor de uitbater: zet op elke tafel een vaste medewerker. Wij hebben meerdere personen moeten vragen of we iets konden bestellen (ik zal mijn collega even vragen), we moesten vragen om bestek, we moesten de servetten zelf uit het rek halen.
    De bediening hoort het visitekaartje te zijn van een restaurant.
    Dat is bij de Voormalige Noorman niet het geval. Op een enkeling na lijkt men weinig tijd voor de klant te hebben.

Over de prijzen valt te twisten maar de verhouding naar de hoeveelheid en kwaliteit van eten is hier gewoon zoek.
    Wij betaalde gemiddeld € 21, - p.p. voor in feite een klein hapje vooraf en een paar portie kibbeling en wat drinken.

1,8
  18. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor Hotel Frederiksoord leuk

We konden het gewoon niet laten en zijn weer aangeland bij de gasterij.
    Het eten is meer dan goed. De gaarheid van vlees en vis is voor sommige restaurants een probleem: ook nu weer konden we ervaren dat er een goede brigade in de keuken van Gasterij Fredriksoord staat.

De bediening is ontspannen en heeft aandacht voor de gasten.
    Er wordt rekening gehouden met specifieke wensen rondom allergie etc. en dat maakt dat dit restaurant voor ons écht boven vele anderen uitsteekt.

Pluim voor het team wat er deze avond stond!

19. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Hotel Frederiksoord

We konden het gewoon niet laten en zijn weer aangeland bij de gasterij.

De bediening is ontspannen en heeft aandacht voor de gasten.

Pluim voor het team wat er deze avond stond!

20. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft gereageerd op een recensie van 't Gerecht

Komop zeg: je komt op sluitingstijd en verwacht dan dat ze alles uit de kast trekken?
    Ik begrijp dat niet: mensen in de horeca maken lange dagen en jij vindt dat je, als je op het laatste moment komt, ineens recht hebt op volledige service?
    Ga zelf even meedraaien in zo'n toptent zou ik zeggen.
    En dan wil ik wel rond sluitingstijd bij jou een bestelling doen waarmee je dag nóg langer wordt....

21. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door jos voor 't Gerecht niet leuk

Zeer slecht heb een kop koffie gedronken daar heb om een tweede gevraagd maar kwam niet en nog een keer gevraagd en zijden die krijg je van mij en die kwam ook niet nog een keer gevraagd en die kwam ook maar niet en heb toen mijn eerste kop betaald en daar melding van gedaan en ben toen naar een andere gegaan en heb het ze verteld wat mij is over komen bij het gerecht in heerenveen en heb daar koffie gedronken en niet eens hoef te betalen een top personeel daar kunnen ze nog wat van leren.

2,4
  22. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor 't Gerecht

Ja hoor, we zaten er weer eens.
    Dit keer in een setting met twee personen.
    Eén persoon koos vis, de ander ging voor de biefstuk.
    Mooi gegaarde gerechten en beslist niet teveel aan bijgerechten. De tafel was voldoende voor twee personen en er ging bijna niets terug naar de keuken.
    Vooraf een broodplankje waar van mij wel iets meer licht brood op had mogen liggen en waarbij de kruidenboter erg licht van aard was. Probeer dat eens wat steviger te maken en doe er een klein beetje zeezout in.
    Maar over het algemeen was het perfect.
    Ook (nee, met name!!!) de jonge dame die net in de bediening werkte: een kanjer! Attent, sfeervol en netjes naar de klant toe. Wees zuinig op dat soort medewerkers.

(Puntje van kritiek: er was een leidinggevende die nogal kortaf was naar de rest van het team. Probeer de communicatie naar medewerkers positief te houden want "de klant hoort het ook".)

23. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Het Witte Huis

Wat een ellende.

Daar zit je dan met een gast en je besteld een maaltijd.
    Vriendelijk personeel (zéér vriendelijk zelfs!) maar het eten?
    Waardeloos.
    Zeker als we kijken naar de prijs.

Wij tikten voor 2 personen net geen €35, - per persoon af voor een hoofdgerecht, vooraf drie halve sneetjes brood p.p. met een wat wazige tapenade en een smeersel wat leek op verdunde mayonaise met een vleugje chilisaus. We betaalden daar €2, - p.p. voor.
    Niet veel zou je zeggen maar het was duidelijk geen ambachtelijk brood, een snel gemaakte saus en een tapenade waar kraak nog smaak aan zat. Het leek alsof het van een grootgrutter uit Duitsland kwam en niet vers bereid was.

Het hoofdgerecht, eend en rollade, was op alle fronten eetbaar maar de smaak was ver te zoeken.
    De eend was niet gaar, de rollade niet aangebraden maar het leek alsof het allemaal sous-vide maaltijd was.
    Zonde van het vlees, zonde van de mogelijkheden die er zeker zijn met Hollandse eend en Friberne varken!

De salade van rauwkost was dan wel weer goed van smaak en opbouw.

Dit is voor ons binnen een jaar de 2e maal dat we hier gingen eten.
    Als de keuken niet verandert dan is het ook de laatste keer geweest.
    Aan het bedienend personeel ligt het niet, die bezorgen slechts wat de keuken bereid.
    En daar laat men kennelijk nogal wat steken vallen.
    Ons nagerecht hebben we bij een ander restaurant gehaald.

In de hoogtijdagen een prima restaurant maar dat is kennelijk verleden tijd.

4,3
  24. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor Gallura leuk

Last minute: met 6 personen (gevarieerd in leeftijd en geslacht) deze Italiaan overvallen.
    "Is er nog plek?"
    Ja, maar we hebben weinig tijd.
    Wij ook: wij hadden zin in eten en we spraken af dat wij tijdig ruimte zouden maken voor reserveringen.
    Het eten was super: geen wanklank aan tafel en ook zaken die niet meer op de kaart staan, konden toch nog besteld worden.
    Geen overgrote porties, maar normale eenheden en, gelukkig, geen gedoe met bijzaken die toch niet gegeten worden.

Aan het eind van de maaltijd schrok ik van de prijs.
    Voor nog geen € 20,- p.p. eten en drinken bij een goede Italiaan.
    Echt: een aanrader!!!

25. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Het Veerhuis

Kokkie

Leuke tent om een keer te eten.
    De kaart had wat minder groot gemogen en de mosterdsoep had wel iets meer mosterdsmaak mogen hebben.
    Ondanks dat: je kunt hier prima eten als je in de buurt bent.

Wij aten met twee personen gerechten van de kaart.
    Aanrader zijn de spareribs zonder bot. Heerlijke bereiding en supermals van smaak.
    De mosterdsoep mag, zoals gezegd, wel iets meer van mosterd hebben. De tomatensoep was prima qua smaak maar de binding had wel íets beter gemogen.

Opvallend: de sfeer in het restaurant is perfect. Gasten klagen niet, medewerkers helpen elkaar en dieetwensen zijn geen probleem.

Is Het Veerhuis duur?
    Dat is niet te beoordelen door mij, ik heb geen zicht op wat een ander wil besteden aan een diner.
    Voor mij klopten de prijs etc prima maar dat zijn persoonlijke zaken.

Kleine tip: er ligt veel rommel (peuken, verpakkingen etc) achtergelaten door gasten op het terras.

26. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Pier's Hiem

Kokkie

Hier moet je als Bourgondiër een keer gegeten hebben.
    Een kleine basiskaart met daarnaast een wisselend weekmenu.
    Wij kennen het restaurant al weer wat langer (hoewel: de huidige uitbaters zitten er nog niet zo lang) en kunnen de kwaliteit en smaak waarderen.
    Een simpel groentegerecht is bij hen een gerecht met smaak geworden: snijbonen, geen idee wat ze er mee doen daar maar zoals zij ze bereiden had mijn moeder ook mogen doen. Dán had ik mijn bord vroeger vast vaker leeggegeten!

Bijzonder is de gebakken paling.
    Ik begrijp dat het niet altijd beschikbaar is maar het is een aanrader om er naar te vragen in het seizoen.

Minpuntjes?
    Ja, die zijn er ook.
    Het is er soms wat aan de lege kant terwijl het aan het eten en de bediening niet kan liggen.
    Ander minpuntje is dat bij elke seizoenswissel we opnieuw aan moeten waaien om te proeven :)

27. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Amicaal
    Internationaal Grou

Kokkie

Wederom aten wij in dit restaurant.
    Deze keer met een groep van 7 personen en op een avond dat het druk was.

Aan de kwaliteit van het eten was niet te merken dat de keuken druk was: de eendenbouten waren super en ook de kalfsnek was goed qua gering en smaak.

Rondom het nagerecht ging het even mis maar dat is, met een vol restaurant, te vergeven.

Dikke pluim voor de bediening die snel zaken regelt en ach ja, er valt wel eens wat van een dienblad: het heeft onze beleving niet negatief beïnvloed!

28. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft gereageerd op een recensie van Hotel Frederiksoord

En er is inmiddels een goed bieradvies bij de gerechten.
    Duidelijk dat dit restaurant iets doet met de opmerkingen van klanten.
    Wij komen hier met grote regelmaat (iets te vaak volgens de boekhouder) maar kwaliteit en smaak mogen best wat kosten.
    Ga zo door mensen!
    En dat is niet enkel voor de kok maar ook voor de keukenhulpen, de bediening en de rest van de staf: een super team!!!

29. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor De 2 Heeren leuk

Onlangs opnieuw dit restaurant bezocht. Ditmaal voor een lunch voor twee personen. De lunchkaart is vrij "standaard" te noemen, maar de soep van de dag was een aanrader: rode koolsoep. Zelf sta ik dagelijks aan het fornuis en dit idee is écht goed uitgewerkt door de kok. Een heerlijke soep die neigt naar een hemels zoete smaak maar het bittertje van de rode kool is duidelijk aanwezig. De lunch (we kozen tweemaal het 12-uurtje) was super. Naast de rode koolsoep aten we een mosterdsoep, welke beslist op de kaart moet blijven. Het enige minpuntje was dat er maar één kom soep was.

Naar aanleiding van de rode kool soep kwamen wij met de opmerking dat deze soep goed zou passen bij een gerecht met zalm en binnen no-time werd er een bordje zalmfilet gebracht om de combinatie uit te proberen. Inderdaad: een mooie combinatie :)

We hebben de afgelopen tijd meermalen geluncht bij De Twee Heeren in Drachten en elke keer weer verbazen we ons over de kwaliteit. Neem het brood: heerlijke smaak en geen standaardproduct volgens ons. Wij gaan zeker nog vaker genieten van de kwaliteiten van de Twee Heeren.

30. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor China Town
    Chinees-Indisch Drachten

Wij eten hier met enige regelmaat met vrienden.
    Ons advies: bel een week vooraf en geef aan dat je de keuze van de kok wilt eten.
    SUPER.
    Je eet dat, totaal losgeslagen van menukaart en andere vaste zaken, écht bijzonder.
    Dat kost wat meer maar je ontdekt dan wél dat er in deze keuken meer kan dan bami-speciaal!

Meer updates