• Lid sinds 1 maart 2012

Geboren met een ongetemde eetlust. Bourgondisch in de zin van goed en niet in de zin van veel.
In het dagelijks leven sta ik elke dag achter de kachel om het eten van onze bewoners te maken.
Eten is mijn passie maar nimmer mijn werk geworden. Ondanks dat ik dagelijks voor een groep van 7-12 mensen kook is dat niet mijn werk, het blijft hobby.
Ik geniet van restaurants waar met name veel aandacht voor vlees is (qua bereidingen) en waar niet teveel bijgerechten op het bord liggen. Zaken als versiering hang ik zelf wel op als het nodig is.

O ja: mijn voorkeur is Italiaans en Indisch. De Franse keuken heb ik niets mee, dan nog liever een goede boerenkoolstamppot :)

Lijsten

Olterterp
  3. 8,2

Het Veerhuis

Opheusden

Kokkie heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft gereageerd op een recensie van 't Gerecht

Komop zeg: je komt op sluitingstijd en verwacht dan dat ze alles uit de kast trekken?
    Ik begrijp dat niet: mensen in de horeca maken lange dagen en jij vindt dat je, als je op het laatste moment komt, ineens recht hebt op volledige service?
    Ga zelf even meedraaien in zo'n toptent zou ik zeggen.
    En dan wil ik wel rond sluitingstijd bij jou een bestelling doen waarmee je dag nóg langer wordt....

2. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door jos voor 't Gerecht niet leuk

Zeer slecht heb een kop koffie gedronken daar heb om een tweede gevraagd maar kwam niet en nog een keer gevraagd en zijden die krijg je van mij en die kwam ook niet nog een keer gevraagd en die kwam ook maar niet en heb toen mijn eerste kop betaald en daar melding van gedaan en ben toen naar een andere gegaan en heb het ze verteld wat mij is over komen bij het gerecht in heerenveen en heb daar koffie gedronken en niet eens hoef te betalen een top personeel daar kunnen ze nog wat van leren.

3. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor 't Gerecht

Ja hoor, we zaten er weer eens.
    Dit keer in een setting met twee personen.
    Eén persoon koos vis, de ander ging voor de biefstuk.
    Mooi gegaarde gerechten en beslist niet teveel aan bijgerechten. De tafel was voldoende voor twee personen en er ging bijna niets terug naar de keuken.
    Vooraf een broodplankje waar van mij wel iets meer licht brood op had mogen liggen en waarbij de kruidenboter erg licht van aard was. Probeer dat eens wat steviger te maken en doe er een klein beetje zeezout in.
    Maar over het algemeen was het perfect.
    Ook (nee, met name!!!) de jonge dame die net in de bediening werkte: een kanjer! Attent, sfeervol en netjes naar de klant toe. Wees zuinig op dat soort medewerkers.

(Puntje van kritiek: er was een leidinggevende die nogal kortaf was naar de rest van het team. Probeer de communicatie naar medewerkers positief te houden want "de klant hoort het ook".)

4. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Het Witte Huis
    Internationaal Olterterp

Wat een ellende.

Daar zit je dan met een gast en je besteld een maaltijd.
    Vriendelijk personeel (zéér vriendelijk zelfs!) maar het eten?
    Waardeloos.
    Zeker als we kijken naar de prijs.

Wij tikten voor 2 personen net geen €35, - per persoon af voor een hoofdgerecht, vooraf drie halve sneetjes brood p.p. met een wat wazige tapenade en een smeersel wat leek op verdunde mayonaise met een vleugje chilisaus. We betaalden daar €2, - p.p. voor.
    Niet veel zou je zeggen maar het was duidelijk geen ambachtelijk brood, een snel gemaakte saus en een tapenade waar kraak nog smaak aan zat. Het leek alsof het van een grootgrutter uit Duitsland kwam en niet vers bereid was.

Het hoofdgerecht, eend en rollade, was op alle fronten eetbaar maar de smaak was ver te zoeken.
    De eend was niet gaar, de rollade niet aangebraden maar het leek alsof het allemaal sous-vide maaltijd was.
    Zonde van het vlees, zonde van de mogelijkheden die er zeker zijn met Hollandse eend en Friberne varken!

De salade van rauwkost was dan wel weer goed van smaak en opbouw.

Dit is voor ons binnen een jaar de 2e maal dat we hier gingen eten.
    Als de keuken niet verandert dan is het ook de laatste keer geweest.
    Aan het bedienend personeel ligt het niet, die bezorgen slechts wat de keuken bereid.
    En daar laat men kennelijk nogal wat steken vallen.
    Ons nagerecht hebben we bij een ander restaurant gehaald.

In de hoogtijdagen een prima restaurant maar dat is kennelijk verleden tijd.

5. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor Gallura leuk

Last minute: met 6 personen (gevarieerd in leeftijd en geslacht) deze Italiaan overvallen.
    "Is er nog plek?"
    Ja, maar we hebben weinig tijd.
    Wij ook: wij hadden zin in eten en we spraken af dat wij tijdig ruimte zouden maken voor reserveringen.
    Het eten was super: geen wanklank aan tafel en ook zaken die niet meer op de kaart staan, konden toch nog besteld worden.
    Geen overgrote porties, maar normale eenheden en, gelukkig, geen gedoe met bijzaken die toch niet gegeten worden.

Aan het eind van de maaltijd schrok ik van de prijs.
    Voor nog geen € 20,- p.p. eten en drinken bij een goede Italiaan.
    Echt: een aanrader!!!

6. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Het Veerhuis

Kokkie

Leuke tent om een keer te eten.
    De kaart had wat minder groot gemogen en de mosterdsoep had wel iets meer mosterdsmaak mogen hebben.
    Ondanks dat: je kunt hier prima eten als je in de buurt bent.

Wij aten met twee personen gerechten van de kaart.
    Aanrader zijn de spareribs zonder bot. Heerlijke bereiding en supermals van smaak.
    De mosterdsoep mag, zoals gezegd, wel iets meer van mosterd hebben. De tomatensoep was prima qua smaak maar de binding had wel íets beter gemogen.

Opvallend: de sfeer in het restaurant is perfect. Gasten klagen niet, medewerkers helpen elkaar en dieetwensen zijn geen probleem.

Is Het Veerhuis duur?
    Dat is niet te beoordelen door mij, ik heb geen zicht op wat een ander wil besteden aan een diner.
    Voor mij klopten de prijs etc prima maar dat zijn persoonlijke zaken.

Kleine tip: er ligt veel rommel (peuken, verpakkingen etc) achtergelaten door gasten op het terras.

7. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Pier's Hiem

Hier moet je als Bourgondiër een keer gegeten hebben.
    Een kleine basiskaart met daarnaast een wisselend weekmenu.
    Wij kennen het restaurant al weer wat langer (hoewel: de huidige uitbaters zitten er nog niet zo lang) en kunnen de kwaliteit en smaak waarderen.
    Een simpel groentegerecht is bij hen een gerecht met smaak geworden: snijbonen, geen idee wat ze er mee doen daar maar zoals zij ze bereiden had mijn moeder ook mogen doen. Dán had ik mijn bord vroeger vast vaker leeggegeten!

Bijzonder is de gebakken paling.
    Ik begrijp dat het niet altijd beschikbaar is maar het is een aanrader om er naar te vragen in het seizoen.

Minpuntjes?
    Ja, die zijn er ook.
    Het is er soms wat aan de lege kant terwijl het aan het eten en de bediening niet kan liggen.
    Ander minpuntje is dat bij elke seizoenswissel we opnieuw aan moeten waaien om te proeven :)

8. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Amicaal
    Internationaal Grou

Wederom aten wij in dit restaurant.
    Deze keer met een groep van 7 personen en op een avond dat het druk was.

Aan de kwaliteit van het eten was niet te merken dat de keuken druk was: de eendenbouten waren super en ook de kalfsnek was goed qua gering en smaak.

Rondom het nagerecht ging het even mis maar dat is, met een vol restaurant, te vergeven.

Dikke pluim voor de bediening die snel zaken regelt en ach ja, er valt wel eens wat van een dienblad: het heeft onze beleving niet negatief beïnvloed!

9. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft gereageerd op een recensie van Hotel Frederiksoord

En er is inmiddels een goed bieradvies bij de gerechten.
    Duidelijk dat dit restaurant iets doet met de opmerkingen van klanten.
    Wij komen hier met grote regelmaat (iets te vaak volgens de boekhouder) maar kwaliteit en smaak mogen best wat kosten.
    Ga zo door mensen!
    En dat is niet enkel voor de kok maar ook voor de keukenhulpen, de bediening en de rest van de staf: een super team!!!

10. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor De 2 Heeren leuk

Wat een aanrader is dit!
    Een mooie aanvulling op het aanbod in het in de regel saaie Drachten.
    Wees eerlijk: goed eten kon je amper in Drachten...
    Nu kan dat wel.
    Inmiddels 3 keer wezen eten bij dit restaurant en drie keer verrast over de kwaliteit en de sfeer.
    Een aanwinst voor een stervend centrum!!!
    Mijn tip: ga dit concept op meerdere plaatsen doen en het zal knallen!

En duur?
    Ja, enerzijds is het prijzig maar ik hoef daar niet op te letten.
    Omdat er mensen zijn met een smallere beurs waardeer ik dat wat lager.

Als laatste: ze hebben een bierkaart!!!
    Hoera!
    Weer een restaurant wat beseft dat er ook mensen zijn die geen wijn drinken :)
    Super!

11. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor De 2 Heeren leuk

Onlangs opnieuw dit restaurant bezocht. Ditmaal voor een lunch voor twee personen. De lunchkaart is vrij "standaard" te noemen, maar de soep van de dag was een aanrader: rode koolsoep. Zelf sta ik dagelijks aan het fornuis en dit idee is écht goed uitgewerkt door de kok. Een heerlijke soep die neigt naar een hemels zoete smaak maar het bittertje van de rode kool is duidelijk aanwezig. De lunch (we kozen tweemaal het 12-uurtje) was super. Naast de rode koolsoep aten we een mosterdsoep, welke beslist op de kaart moet blijven. Het enige minpuntje was dat er maar één kom soep was.

Naar aanleiding van de rode kool soep kwamen wij met de opmerking dat deze soep goed zou passen bij een gerecht met zalm en binnen no-time werd er een bordje zalmfilet gebracht om de combinatie uit te proberen. Inderdaad: een mooie combinatie :)

We hebben de afgelopen tijd meermalen geluncht bij De Twee Heeren in Drachten en elke keer weer verbazen we ons over de kwaliteit. Neem het brood: heerlijke smaak en geen standaardproduct volgens ons. Wij gaan zeker nog vaker genieten van de kwaliteiten van de Twee Heeren.

12. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor China Town
    Chinees-Indisch Drachten

Wij eten hier met enige regelmaat met vrienden.
    Ons advies: bel een week vooraf en geef aan dat je de keuze van de kok wilt eten.
    SUPER.
    Je eet dat, totaal losgeslagen van menukaart en andere vaste zaken, écht bijzonder.
    Dat kost wat meer maar je ontdekt dan wél dat er in deze keuken meer kan dan bami-speciaal!

13. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft gereageerd op een recensie van Pier's Hiem

Sinds 2016 zit er een andere eigenaar op deze locatie en dat is zeker de moeite waard om te proberen.
    Ik denk dat er weinig diepvries en "voorgesneden" is :)

14. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door M.hibma voor Pier's Hiem leuk

Eten was heerlijk. Goede en vriendelijke bediening. Was alleen erg rustig en hoop dat er meer mensen op af komen, want prijs was goed in verhouding met het heerlijke eten. Ook de voor ons nieuwe GELE biet, top!!!

15. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Pier's Hiem

Piers Hiem is een klein restaurant in een minstens zo klein dorpje in Fryslân: Nij Beets. Het restaurant heeft sinds een tijdje een andere eigenaar en men probeert het geheel goed op de rit te krijgen. En: dat slaagt wat mij betreft.

Wij aten met een gezelschap van 6 personen een menu zonder voorgerecht. Er waren wat dieetwensen. Het eten was goed van aard en de sfeer super. De bediening mag dan in spijkerbroek lopen en Fries spreken: het is een gelegenheid waar het welkom van de gast duidelijk is. Voor ons diner met 6 personen tikten we een bedrag van €178,- af. Hoofdgerecht, nagerecht en vele drankjes. Beslist niet duur en zeker een aanrader als het om prijs <> kwaliteit gaat.
    Alle aanwezigen waren het eens over het diner: goed eten, geslaagd en gezellig. Daar gaan we vaker gebruik van maken!

Ps: een asbak bij de ingang. Is dat te realiseren voor de rokers? Dan liggen de peuken niet op de grond.

16. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft gereageerd op een recensie van De 2 Heeren

Je durfde niet naar binnen te lopen?

17. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor De 2 Heeren

18. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor Amicaal leuk
    Internationaal Grou

Amicaal is exact wat de naam aangeeft: een gezellig ruim restaurant in Grou. Bij binnenkomst een hartelijk welkom in het restaurant wat het midden houdt tussen een bruin cafe en de woonkamer van een dame op leeftijd. Gezellige sfeer en het personeel draagt daar zeker aan bij: ze zijn ontspannen, spontaan en niet storend aanwezig in de ruimte.

We aten met 4 personen een voorgerecht, hoofdgerecht en (deels) een nagerecht. Het eten was perfect, mooie balans tussen verschillende smaken, mooie combinaties ook. Wat opviel was de fraaie opmaak van de borden. Er wordt tijd besteed aan de opmaak van het eten. Maar bij de eerste hap weet je ook dat er in de keuken aandacht en liefde voor het product is.

Een aanrader voor wie de tijd wil nemen om in een rustige, gezellige sfeer te eten. Wij komen zeker terug om de rest van de kaart te onderzoeken.

19. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Amicaal

20. Kokkie's profielfoto
    Kokkie vindt de recensie door Kokkie voor Hotel Frederiksoord leuk

Wederom een perfecte ervaring met eten.
    Deze keer met een groep van 6 personen met één specifieke eetwens rondom allergie.
    Het eten werd keurig afgewisseld met tussengerechten of domweg "aandacht".
    Wat zijn ze daar goed in klantvriendelijkheid!

Over het eten:
    De gerechten zijn compleet en niet overdreven groot. Er gaat dus weinig terug de keuken in (lees: er gaat weinig tot niets de container in!) en dat spreekt mij wel aan.
    De biefstuk was medium en zo medium als deze was heb ik amper mee mogen maken de afgelopen jaren.
    De zalm was zacht, perfect gegaard en geen uitlopende eiwitten.
    Eendenborst? Ja, echt: eendenborst staat daar op de kaart en dan met een perfecte saus van mosterd met mandarijn. Een heerlijk gerecht waar deze avond twee gasten van konden genieten (heb onlangs zelf dit gerecht ook kunnen nuttigen hier en was zeer onder de indruk van dit gerecht!).

Het Wildmenu is volgens een andere gast van ons een aanrader.
    De stoofpot was (ha, ik mocht gelukkig even proeven) erg bijzonder en erg lekker.

Ach, een mens moet ook wat te klagen hebben en dat heb ik deze keer ook: de prijzen zijn lang niet in verhouding tot wat er geserveerd wordt.
    Daar kan wel een beetje bovenop :)

Mooie locatie, perfecte gastheer, goede brigade in de keuken en dan ook nog een zeer attente tafeldame.

Het zou er smoordruk moeten zijn als het aan het eten zou liggen. En dat is het niet, ik denk dat de plaats (Frederiksoord) domweg niet bekend genoeg is.
    Maar: je eet er op een zeer goed niveau en dat is het de tijd van rijden meer dan waard.
    (Wij wonen in Friesland en rijden rustig 45-60 minuten om hier te kunnen eten).

Mensen: ga zo door.
    Verander niet teveel aan het concept want dit is gewoon beter dan goed.
    Wel een laatste tip: een bierkaart.
    Er zijn meer bierdrinkers dan wijndrinkers en ik denk dat jullie met Maallust best in staat zijn om een bieradvies te geven bij het eten.
    Dat zou onderscheidend zijn en jullie zijn wel in voor een onderscheidend aanbod.

Op naar de volgende keer!!

21. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft Hotel Frederiksoord toegevoegd als favoriet restaurant
    • Nederlands
    Majoor van Swietenlaan 20 Frederiksoord
  22. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Hotel Frederiksoord

Wederom een perfecte ervaring met eten.
    Het eten werd keurig afgewisseld met tussengerechten of domweg "aandacht".
    Wat zijn ze daar goed in klantvriendelijkheid!

Over het eten:
    De zalm was zacht, perfect gegaard en geen uitlopende eiwitten.

Het Wildmenu is volgens een andere gast van ons een aanrader.

Daar kan wel een beetje bovenop :)

(Wij wonen in Friesland en rijden rustig 45-60 minuten om hier te kunnen eten).

Mensen: ga zo door.
    Verander niet teveel aan het concept want dit is gewoon beter dan goed.
    Wel een laatste tip: een bierkaart.

Op naar de volgende keer!!

23. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor De 2 Heeren

Wat een aanrader is dit!
    Een mooie aanvulling op het aanbod in het in de regel saaie Drachten.
    Wees eerlijk: goed eten kon je amper in Drachten...
    Nu kan dat wel.
    Een aanwinst voor een stervend centrum!!!
    Mijn tip: ga dit concept op meerdere plaatsen doen en het zal knallen!

En duur?
    Ja, enerzijds is het prijzig maar ik hoef daar niet op te letten.
    Omdat er mensen zijn met een smallere beurs waardeer ik dat wat lager.

Als laatste: ze hebben een bierkaart!!!
    Hoera!
    Weer een restaurant wat beseft dat er ook mensen zijn die geen wijn drinken :)
    Super!

24. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Kota Radja
    Chinees-Indisch Beetsterzwaag

Stervensduur maar wel erg lekker!
    Wij eten hier met grote regelmaat en de kwaliteit is (zeker de laatste 2 jaar) erg constant.
    Geen snelle chinees maar een goede chinees.
    Personeel is er klantgericht en dat stellen wij op prijs.
    Aanpassingen in menu of gerechten is ook geen probleem en worden vaak niet doorberekend.
    Prima plek!

25. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor Gallura

"Is er nog plek?"
    Ja, maar we hebben weinig tijd.

Aan het eind van de maaltijd schrok ik van de prijs.
    Voor nog geen € 20,- p.p. eten en drinken bij een goede Italiaan.
    Echt: een aanrader!!!

26. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor The Peppermill

"Vroeger" was het nog wat maar vandaag toch écht een tegenvallend diner gehad.
    Biefstuk die aan de ene kant door en door gaar was en aan de andere kant rauw. Zalm waar de eiwitten uitliepen, saus die weinig tot geen smaak had.
    Borden waren niet opgemaakt maar "volgekwakt".

Bediening keurig, netjes en op tijd met alles. Maar de keuken is geen aanrader.

"Onze dinerkaart is een afspiegeling van de smeltkroes van culturen die Amerika rijk is."
    Dat klopt maar het is pure armoede wat er geserveerd wordt.
    Jammer, het kan zo eenvoudig beter.

27. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor 't Gerecht

Vrij recent hier een hapje gegeten.
    Het personeel is vriendelijk, het eten is gewoon goed. Geen overdaad aan zaken op je bord die de container ingaan, maar gewoon: goed eten.
    Ook fijn dat er rekening gehouden wordt met dieetwensen. Zelfs bij passanten, dat komen we wel minder tegen.

Ondanks dat het eten goed was heb ik bij het afrekenen toch vermeld dat ik de buren op het terras waar wij zaten netjes gezegd "vrij aso" vond.
    Er zaten namelijk twee medewerkers van het restaurant naast ons die na hun dienst een hapje gingen eten.
    Alleen maar klaagzangen en negatieve opmerkingen over mensen uit de bediening en over de werkgever.
    Beslist niet netjes. Ik ben ondernemer en mijn personeel vliegt bij dergelijk gedrag direct de laan uit.
    Ondanks dat vervelende toefje hebben we heerlijk gegeten en ik denk dat we binnenkort wel weer gaan.

De bediening die wij hadden was zeer netjes, attent en accuraat in het werk.
    Het eten is zeker een tien waard, de score rond de service is lager door het gedrag van de medewerkers die (in eigen tijd) bij hun baas op het terras zaten te eten.

28. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor De Vrolijke Keizer

Kokkie

Wat een verademing deze locatie. Gezellig en sfeervol restaurant met een kleine maar prima kaart. Heerlijk gegeten en zeker nog een keer bezoeken om te kijken of de kwaliteit zo goed blijft.

29. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor De Bovenmeester
    Internationaal Steenwijk

We kwamen zomaar aanwaaien, op advies van anderen. Het was druk maar er was nog plek buiten voor 2 personen (gezien het weer was binnen eten ook geen optie). De kaart van de Bovenmeester is klein maar gevarieerd. Het personeel is vriendelijk, niet opdringerig. Er was geen vaste tafelbediening en dat kan mogelijk een aandachtspuntje zijn voor het geheel. Maar dat is dan ook het enige minpuntje op deze avond.

Keurig rekening houdend met dieetwensen, geen overvolle borden maar voldoende van alles, vriendelijk personeel en zeer smaakvol. Wat wil een mens nog meer?

30. Kokkie's profielfoto
    Kokkie heeft een recensie geschreven voor De Olde Woage

Kokkie

Wat een supergoed restaurant! Wij hadden op de valreep gereserveerd en aangegeven dat er één persoon geen aardappel eet in verband met allergie. Zonder moeite werd er een aanpassing gedaan door de keuken. Het eten is zeer goed (normaal sta ik zelf achter de kachel, dit weekend even niet) en de bediening is meer dan netjes en zeer klantvriendelijk. Een dikke tien op alle punten!

Meer activiteiten