Activiteiten van Koen Nuchelmans

1. Koen Nuchelmans's profielfoto
    Koen Nuchelmans heeft een recensie geschreven voor Kung Xi

Echt een top restaurant! Dit restaurant heeft voor mij ongeveer alles wat een restaurant moet hebben. We zijn hier nu voor de tweede keer en ik ben onverminderd enthousiast. Ik ga zeker nog vaker.

Gezelligheid:
    -De verlichting geeft een aangenaam gevoel. Het is licht genoeg om je eten en personen te zien zonder dat het ten koste gaat van de warme uitstraling en sfeer.
    -De eigenaar heeft een gezellige babbel met de gasten die eten afhalen. Doordat dat loket duidelijk naast het restaurant zit heb je daar absoluut geen last van. Het is duidelijk dat andere gasten het ook naar hun zin hebben.
    -Je zit er dus met een prima ontspannen gevoel.

Drinken:
    Drinken is niet een lullig 0,2l glaasje maar een goed glas vol. Dat is prettig dorst lessen, niet twee grote slokken nemen en weg is €2,50... nee, gewoon waar voor je geld krijgen. Top :D (houden zo!)

Wat ik zo gaaf vind aan dit systeem, is dat je veel verschillende smaken op een avond kunt proeven. Bij veel aziatische keukens zijn lekkere dingen te krijgen, maar moet je kiezen uit OF, dit, OF dat... dit restaurant laat je kiezen EN dit... EN dat... en nog meer! Je verwacht bij een concept als dit, dat het "lopende band" werk is. Maar wie secuur kijkt ziet dat het niet zo is. Bij ongeveer de helft van de gerechten zit een een creatieve finish. En dat kan ik wel waarderen.

Al met al weer een avond gehad waarvan je kunt concluderen: voor herhaling vatbaar! Wat ook relaxt is, is dat ze qua zitplaatsen ook kiezen voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Hier bedoel ik mee: Ze stoppen niet het hele restaurant vol met tafels en stoelen maar kiezen ervoor dat de gast wat bewegingsruimte heeft. Zowel voor gezinnen als voor (grote) groepen een ijzersterke aanrader. Grote parkeerplaats om de hoek met gratis parkeren... Can it be any better?! Tot de volgende keer!

2. Koen Nuchelmans's profielfoto
    Koen Nuchelmans heeft een recensie geschreven voor Kung Xi

Dit is voor mij de eerste All You Can Eat waarbij netheid gecombineerd wordt met veel eten. HOE KAN DAT? Echt geweldig! :D

Voor het vaste bedrag van rond de 25 euro kun je 5 gangen bestellen die elk uit 5 gerechten kan bestaan... Hemels! Want er is enorm veel keuze, de snelle rekenaar ziet meteen dat dat een eurootje per gerecht is. Dan wordt het ook nog eens vers klaargemaakt. Veel All You Can Eat concepten zijn in buffetvorm, waar het eten al tijden ligt te verpieteren... dit is gewoon vers. Gerechten worden dus heet en vol van smaak geserveerd.

Je kunt zien dat het nog een nieuw restaurant is. Dat merk je doordat de meid in de bediening nog niet heel erg spraakzaam is. Het is nog even aftasten maar omdat je meteen weet dat je met een verzorgde zaak te maken hebt neem je dat makkelijke praatje dan uiteraard voor lief.

Ik ben zelf geen vismens, maar om me heen hoorde ik vele reacties van andere eters "Die Sushi is echt vét lekker". Uit eten gaan wordt zoveel leuker als iedereen om je heen ook vrolijk is, en ook dat troffen wij. Iedereen dus lekker eten.

Oh ja, als u denkt dat het lastig parkeren is in Almere Haven? Niets is minder waar: een grote parkeerplaats (gratis) op 50 meter lopen.

Mochten wij op de route zijn dan komen we zeker terug.

Kung Xi bedankt!

Ps. probeer de gebakken ananas!