• Lid sinds 13 november 2011

't Maotie

Gasselte

La Sirena

Roden

Kleiker heeft nog geen foto toegevoegd

1. Kleiker's profielfoto
    Kleiker heeft een recensie geschreven voor 't Maotie

Begin juni kwamen wij langs rijden, en dachten, we gaan het nog eens proberen..... Niet dat het eten altijd slecht was, maar de bediening en de snelheid van het serveren....het lange wachten dus dat zat ons niet lekker. Nu stonden er op deze vrijdag avond bijna geen auto's , we dachten eerst dat het gesloten was...Maar ze waren wel geopend, en een 4 tal tafels was bezet. De serveerster liep erbij in een blouse die ik niet wit kan noemen, beetje vergeeld. Wit is mooier toont netter, en schoner. Ook haar manier van bedienen, het ging niet vlot, maar sloom, alsof ze nergens meer zin in had, of de vorige dag zwaar had gestapt, de ogen halfdicht en je niet aankijken bij het bestellen. Andere klanten vertrokken , en riepen nog tot ziens, maar daar taalde het personeel net naar, ze zeiden niks terug. Toen de serveerster bij ons kwam vragen of alles naar wens was, en of er genoeg was, bestelden we nog een schaaltje gebakken aardappelen erbij. Daar hebben we zeker 20 minuten op moeten wachten, als het niet langer was.... We hebben maar heel langzaam verder gegeten, anders hadden we ons hoofdgerecht, de varkenshaas, op, en nog steeds geen aardappeltjes. Even later heb ik ook maar gewoon alles opgemaakt, dit duurde mij echt te lang. Dus dat werd ons nagerecht zeiden wij al. De andere tafeltjes werden ook op hun elfendertigsten bediend, en eindelijk kwam er nog een schaaltje aardappeltjes.....en de rest hadden we dus al op. Bij andere restaurants kregen we dit altijd zeer snel, je besteld en ze brengen het, hoort toch ook zo! De champignonsaus was naar mijn idee niet zelfgemaakt, rook en smaakte een beetje bitter, alsof het zo uit een pot of pakje kwam. Wij besloten dan ook om geen nagerecht te bestellen, maar een cappuccino, en we vonden het geen fooi waard... Wij gaan de volgende ergens anders naar toe ....waar het personeel wel straalt, vlot is, netjes in de kleding loopt, allert is, en waar alles direct wordt aangevuld, en waar men ons heel vriendelijk welkom wenst en een vriendelijk woord bij vertrek. Hier heb je betaald, dan schieten ze naar achteren, en als je vertrekt zie je geen personeel dus die even zegt, Bedankt en totziens.... naar de rest van de klanten die nog aan het tafeltje zaten. Het Maotie is het 't Maotie niet meer naar ons idee! jammer.

2. Kleiker's profielfoto
    Kleiker heeft een recensie geschreven voor Bella Sardegna

Alijd goedgemutst personeel, fantasie van de kok blijft lekker, en ook de pasta's zijn heerlijk. Gemoedelijke sfeer, en met de uitbreidingsplannen in het vooruitzicht zijn ook wij heel benieuwd hoe alles er uit komt te zien. Wij komen zeker twee keer per maand, en nog nooit met een ontevreden gevoel naar huis gegaan. Wat wel vaak voorkomt is dat de menukaart eerst aan de man in een gezelschap wordt aangereikt, en niet als eerste aan de vrouw, en aan hem eerst gevraagd wordt wat hij drinken wil.. Niet elke bediende doet dit, maar het wisselt dus. En dat kom je helaas overal vaak tegen.. Voor de rest, is het onze favoriet in de omgeving om even lekker uit te zijn. Een aanrader.

3. Kleiker's profielfoto
    Kleiker heeft een recensie geschreven voor Il Veliero

Lekker gegeten, al twee keer, en wij komen daarvoor helemaal uit Drenthe!! Snelle bediening, en met een tevreden gevoel weer naar buiten gegaan.

4. Kleiker's profielfoto
    Kleiker heeft een recensie geschreven voor La Sirena

Kom je binnen om 20.00 u , donderdag avond, koopavond, zit er niemand in het restaurant. Eerst door de ramen kijken of het wel open was.....binnengekomen zat er dus niemand, en het was er koud. We waren de eerste gasten schijnbaar, en was geen geur te ruiken van eerder gebakken pizzas. De kok kwam van achteren met niet echt een glimlach, maar eerder een gezicht van, ook nog aan't bakken....??
    De menu kaart werd weer eens eerst aan de man uitgereikt, en aan de man als eerste gevraagd of hij iets te drinken wilde hebben...... ze leren het nooit! Het glas was vies, er zat iets aan de rand geplakt van het glas en er dreef iets in de cola. De bolognese saus op de pizza Americana, was niet lekker, smaakte als of het uit een potje kwam, niet vers bereidt volgens mij, er zat ook haast geen gehakt in....de ananas ook niet vers, de bodem erg dun, smaakloze pizza. Waarom er helemaal geen mensen binnenkwamen , geen gasten, was ons een raadsel (achteraf niet zo, misschien dat er slechte recenties waren geweest dachten we al....)....op het laatst kwamen er nog om 9 uur nog twee dames binnen.....dat zal de kok ook niet erg gewaardeerd hebben denk ik. Het meisje van de bediening was een pizza aan het bekleden toen wij de zaak verlieten, misschien had de kok het te druk met iets anders... Ongezellige sfeer dus, pizza's kunnen tien keer lekkerder, en we gaan hier nu definitief niet weer naar toe. Volgende keer weer onze eigen pizzeria, dit was even een verkeerde keuze tussendoor.

3,9
  5. Kleiker's profielfoto
    Kleiker heeft een recensie geschreven voor Cornelis

Zaterdagavond heerlijk, met ons drieën gegeten bij "Cornelis"". Bediening is alert en zeer vriendelijk. Wij zijn al meerdere malen hier wezen eten, en koffie drinken, dit beviel zo goed, vandaar ook besloten om nog eens terug te komen.
    De biefstuk zowel als de varkenshaasjes waren goed bereid. Van alle bijgerechten was genoeg, want als er iets op is wordt vriendelijk gevraagd of het genoeg was of er iets bij gewenst is.... wordt ook a la minute aangevuld.(zonder extra kosten) Zo hoort het ook!
    De nagerechten waren ook heerlijk, en de verrassing van de kok een topper, meer dan genoeg!
    Het restaurant gedeelte ziet er schoon en gezellig uit, en ook zomers is het goed toeven op het terras!
    Kortom, wij zijn zeer tevreden klanten, niks op aan te merken! Wij komen graag nog eens terug al moeten we er meer dan een uur voor in de auto zitten. Het centrum van Dalen heeft ook 's avonds iets gezelligs, je voelt je echt uit! En thuis!