• Lid sinds 14 februari 2010

Robin Food

Beekbergen

1. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor De Thornsche Molen

Tijdens een fietstocht hier aanbeland. Mede door de aanblik van de molen. Op het terras was het een drukke boel, maar desondanks was de bediening rap. We hadden een soort lunchhap, bestaande uit een klein soepje en drie stukjes heerlijk brood belegd met kaas, heerlijke ham en geode tonijnsalade. En dat voor nog geen 8 euro.
    Verder raad ik een ieder aan om, als deze is geopend, de molen te bezoeken. Deze is, na in de tweede wereldoorlog geheel te zijn verwoest, weer door de inspanning van een aantal vrijwilligers, weer geheel van de grond af opgebouwd. Klasse en een aanwinst voor het landschap. Of bezoek de website www.thornschemolen.nl.

2. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor De Villa

Omdat we geen in hadden na een fietstocht en een bezoek aan het zwembad in het hotel restaurant gegeten.
    Vooraf op het terras een biertje gedronken met een bittergarnituur. Was heerlijk. Daarna (een uur later) gegeten in het restaurant. De kwaliteit was prima in orde, zeker voor de prijs. Vooraf hadden we een voortreffelijk broodplankje. Zonder meer geen afknapper. Prima bediening.

3. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor De Oude Herbergh

We zochten een pannenkoekenrestaurant en kwamen hier terecht. De zaak was vol en we hadden niet gereserveerd. De bediening ging aan de slag en binnen een aantal minuten konden we aan tafel. Heerlijke pannenkoeken gegeten. Maar ook de overige gerechten van de kaart zagen er prima en betaalbaar uit.
    Daarom de volgende morgen een kopje koffie met een Oosterbeekje gegeten. Als verrassing kwam er ook een koekjesdoos op tafel. En de ober herkende ons nog van de vorige dag, terwijl we er nog nooit waren geweest. Dus als we in de buurt zijn gaan we er weer langs om de menukaart verder te testen, maar dan reserveren we wel.

4. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor De Landing
    Nederlands Stroe

Tijdens een warme fietstocht kwamen we hier langs en besloten dit restaurant van dichtbij te bekijken.

Heerlijk op het terras gegeten. Alleen was er geen 0% bier of Radler. Jammer en dat langs een fietsroute. Op de plate met saté had ik geen opmerking. Deze was heerlijk. Alleen het ijs was weliswaar goed maar bij de Dame Blanche met warme chocoladesaus was dit weer een opgewarmde saus uit een potje. Jammer.

5. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Restaurant Oosth

Hier tweemaal gegeten. De eerste avond hadden we een 4-gangen diner in het arrangement van het hotel. We kregen vooraf een schaaltje met taco's, waren heel goed. Maar het geheel was voor ons eigenlijk te veel.
    De tweede avond besloten we daarom om alleen voor een hoofd- en nagerecht te gaan. Nu geen taco's vooraf (verbaasd me dan) Maar de grootste teleurstelling bleek toen mijn hoofdgerecht kwam. Dit was een oosterse roerbakschotel. De groenten waren heerlijk op smaak, maar van de twee stukken kip was er een niet geheel gaar. We waren toen echter al een aardig stuk op weg maar hebben het wel gemeld. Daarnaast was er patat bij de roerbakschotel terwijl alleen rijst er bij smaakt. Hier dus een grote uitglijder. We kregen als compensatie een koffie aangeboden,

Verder hebben we tweemaal op het terras gezeten waarbij we pas na een kwartier werden opgemerkt. Bij de tweede keer zijn we naar de overkant gegaan, dus een beetje klantvriendelijker zou wel kunnen.

6. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Bosch en Duin

Afgelopen Moederdag hier met de kinderen en kleinkinderen gegeten. De eigenaar had voor ons een tafel buiten gereed gemaakt omdat het weer er naar was. We begonnen met een toren met kleine hapjes. Dit vooral om de kleinkinderen alvast iets te eten te laten hebben. Daarna als voorgerecht aspergesoep en als hoofdgerecht asperges traditioneel of met zalm. Daarna was de koek op. De porties waren zodanig van omvang dat een nagerecht niet meer mogelijk was. Verder de complimenten voor de kok en de bediening. Alles was perfect. Misschien toch een kleinigheid. Omdat het Moederdag was is het misschien aan te bevelen om volgend jaar de bij een etentje aanwezige moeders te verwennen met een kleinigheid.

7. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor De Basiliek
    Mediterraans Lochem

Voor de tweede maal hier gegeten. Nu binnen. Wat ons direct opviel was dat we weliswaar naar onze tafel werden begeleid, maar de jassen werden niet aangepakt. Ook werd niets verteld over een kapstok. Dan maar over de rugleuning van de stoel. Het eten en de wijn waren echter wel goed, dus toch een prima avond gehad.

8. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Merlot
    Nederlands Lochem

Als we in de buurt komen is dit restaurant vaste prik. Nu al voor de vijfde keer. Ook nu weer geen teleurstelling. Bij binnenkomst wordt je jas aangenomen en krijg je als welkom een broodplankje. Het eten was klasse. De mosterdsoep en de tomatensoep waren precies op smaak en eigenlijk te weinig (grapje). Hetzelfde geldt voor de hoofdgerechten. De hoeveelheden zijn dusdanig dat een nagerecht teveel wordt. Tot de volgende keer.

9. Voor een hotel een leuk restaurant. De keuze is voldoende. Ook de prijzen zijn niet abnormaal. Al moet je voor een karaf kraanwater (misschien voor de ijsblokjes) 1,50 betalen. Al met al lekker gegeten. Het brood vooraf was niet duur, maar er was alleen maar kruidenboter bij. Jammer, met een tapenada erbij zou het aantrekkelijker ogen.

10. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Het Wapen van Harskamp
    Huiskamerrestaurant Harskamp

Hier een heerlijke uitsmijter met heerlijk spek en kroketten gegeten. Een adres om te onthouden.

11. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Rust een weinig

Ondanks de negatieve recensies toch hiervoor gekozen. Vooraf gekozen voor een broodmandje. Voortreffelijk brood met heerlijke kruidenboter. Daarna de gebakken kippenlevertjes. Deze waren iets aan de zoute kant maar de smaak was heerlijk. Ook de gebakken aardappeltjes en frites waren prima in orde. De groenten die erbij werden geserveerd waren beetgaar, prima van smaak.
    In een woord we hebben heerlijk gegeten. Zeker een plek om nog eens terug te komen.

12. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Robin Food

Na een zoektocht op internet dit restaurant gekozen omdat het goed beoordeeld wordt.

We werden uiterst vriendelijk ontvangen en naar een tafel begeleid. De keuze aan gerechten was goed. Omdat we niet van die grote eters zijn gekozen voor een voor- en een hoofdgerecht.

Als voorgerecht kozen we de rijk gevulde kippensoep. Dit was ook zo, maar hij was te ver doorgekookt waardoor de smaak te leiden had.

Als hoofdgerecht koos mijn vrouw garnalen. Deze waren echter zeer flauw. De knoflook had er naast gelegen. Ik had de saté. Deze was prima van smaak. Alleen was het jammer dat de groenten en de aardappeltjes onder het vlees en de saus lag, waardoor deze niet meer lekker waren. Het schaaltje salade dat erbij werd geserveerd had jammer genoeg geen dressing. Deze lag op de tomaten en was wel goed van smaak, maar te weinig om de sla te bereiken.

Al met al niet de lovende reacties die ik had gelezen. Jammer. Het had met een paar aanpassingen wel goed kunnen zijn.

13. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor De Bonte Koe

Onlangs hier weer eens gegeten. Wij gaan vaak voor de pannenkoeken, zoals ook deze keer. Wij kiezen dan normaliter voor twee verschillende smaken en dan delen we. Toen we dit vertelden werd voorgesteld om ze dan direct zo te bakken, dus half zoet en half pittig.
    Dat noem ik service. Verder kan ik me bij de negatieve reacties geen voorstelling maken. We komen er nu al meer dan 10 jaar en of het nu winter, zomer, rustig of druk is, we hebben nooit slechte ervaringen met het personeel gehad. Dat moet dan waarschijnlijk nog komen.

14. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Ons Lagerhuys

We hebben onlangs weer eens in dit restaurant gegeten. We kozen voor de asperges. De aardappeltjes waren wat aan de ongare kant maar een kniesoor die daar op let als de rest maar goed is. De asperges waren heerlijk. Alleen was de prijs-kwaliteit verhouding iets minder. Echter geen reden om niet terug te komen.

15. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Mondial

Hier voor de eerste maal gegeten. Afgekomen op een reclamebord met de uitnodiging om de huisgemaakte erwtensoep te komen eten. Dit was geen misser. Een voortreffelijke soep met worst en buikspek. Verder een stukje roggebrood met katenspek. Dit smaakt naar meer, dus in de toekomst de rest maar eens proberen.

16. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor De Markies

Heerlijk gegeten voor een goede prijs. De hoeveelheden zijn ruim voldoende en als je een driegangen maaltijd kiest ben je afgeladen. Zeker een plaats om terug te komen of anderen er op te wijzen.

De eenvoudige inrichting doet niets af aan de kwaliteit van het eten en de vriendelijkheid van de bediening.

17. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Grand Café Willaerts

Afgelopen zaterdag met een groep collega's (20 personen) hier gegeten.

We werden netjes welkom geheten en ons werd aangeboden eerst een aperatief aan de bar te drinken alvorens we aan tafel zouden gaan. Tot zover alles in orde. Alleen viel er achter de bar nogal eens iets op de grond. Dat stoorde en het zou de gehele avond zo blijven. Zwakke handjes misschien?

Nadat we aan tafel werden ontboden werd ons als eerste brood met diverse smeersels aangeboden. Het brood was prima in orde, alleen normalerwijze heb je bij iedere gast dan een bordje met een mesje om dit brood te kunnen smeren en wegleggen. Dit was niet het geval dus het smeren moest met een van de messen die voor het diner klaarlagen.

Nadat eindelijk onze keuze gevraagd was (er was een keuzemenu omdat we met een grote groep waren, niets mis mee overigens) duurde het niet lang meer voor het voorgerecht op tafel stond. De gamba's en de carpaccio waren goed, maar niet meer dan dat.

Het hoofdgerecht bestond uit dorado of kogelbiefstuk. Ik zelf bestelde de kogelbiefstuk, rare gebakken. Omdat het gross van de anderen de biefstuk medium of doorbakken wilden, ging er kennelijk iets mis. Ik kreeg ook een medium. Op mijn eigen verzoek heb ik deze toch maar opgegeten hoewel ze aanboden dit te veranderen. Echter de biefstuk was niet wat je ervan verwachtte. Daarnaast er was geen groente bij het hoofdgerecht. Dit bestond slechts uit een aantal schijfjes paprika en dan hield het op.

Daarna het dessert. Dit was een keuze van de chef. Op zich prima, goed mangoijs, een onduidelijk taartje en een bakje wat waarschijnlijk een cremébrullée zou moeten zijn. Echter de afdek laag had geen brander gezien en was nu een zeer zoete siroop. Daarna werd ons als afsluiting gevraagd of we nog koffie of thee wilden. Dit kwam daarna zo snel (de dessertborden waren nog niet afgeruimd) dat er op de tafel eigenlijk geen ruimte was.

Toen we betaald hadden en bij de tafel afscheid namen werden we bijna weggekeken door de bediening want ze wilden waarschijnlijk zo snel mogelijk naar huis of naar de disco. Jammer, want het restauarant heeft een schitterend terras met uitzicht op de Merwede en Dordrecht, maar mij zullen ze niet zo snel meer terug zien.

6,3
  18. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor 't Pannekoekschip
    Pannenkoekenhuis Groningen

Met een groep internationale gasten hier de lunch gebruikt. Iedereen was onder de indruk van de uitstraling van het schip en de kwaliteit van de pannenkoeken. Ook de bediening was prima in orde. Het eten was snel opgediend en ook de drankjes kwamen snel. Geen slechte ervaring, ook niet voor de buitenlanders. Zij vonden het allemaal lekker, al waren voor een aantal de gevulde pannenkoeken te veel.

19. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Goudkantoor

Met een groep internationale gasten hier de lunch gebruikt. Heerlijk in de zon op het terras. Iedereen was onder de indruk van het restaurant en de kwaliteit van het eten. Ook de bediening was prima in orde. Heerlijk zo op een terras midden in de stad met uitzicht op het Goudkantoor aan de ene kant en de Martinitoren aan de andere.

20. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor 't Feithhuis

Met een groep internationale gasten hier gegeten. Zij waren allemaal onder de indruk van het restaurant en de kwaliteit van het eten. Ook de bediening was top.
    Een prima avond gehad en iedereen ging met een tevreden gevoel terug naar zijn hotel.

21. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Weeva

22. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Ni Hao

Met een groep internationale gasten hier gegeten. Zij waren allemaal onder de indruk van het restaurant en de kwaliteit van het eten. Aan het einde van de avond was er wel het een en ander op maar dat kon de pret niet drukken.

23. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Tante Sjaan

Voor de eerste keer Tante Sjaan bezocht. Een heerlijk terras terwijl het er binnen echt als een huiskamer uitziet.
    Het had net geregend en de tafels waren nat. De bediening maakte voor het eten kwam de tafel droog. We hebben van de lunchkaart een uitsmijter en een ciabatta met ham/kaas gekozen. Beide waren prima in orde. Zeker een terras om terug te komen. De volgende keer misschien voor het diner als het uitkomt.

24. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Restaurant Oosth

Tijdens ons verblijf in het hotel de Schout hier een driegangen diner gegeten.
    Dit was prima verzorgd en gaf ons de reden om de tweede dag er ook de lunch te gebruiken.
    Ook dit voldeed aan onze verwachtingen terwijl ook de prijs/kwaliteit verhouding prima in orde was. Komen zeker terug.

25. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor De Grebbeberg
    Pannenkoekenhuis Rhenen

Na jaren weer eens met de kleinkinderen hier een pannekoek gegeten. Heerlijke, goedgevulde pannekoeken en voorde kinderen een verrassing aan het eind. Prima plaats om terug te komen en een prima bediening.

26. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Reijmes
    Internationaal Leeuwarden

Een prima plek om te lunchen. Goede vriendelijke bediening en een mooi terras aan de gracht.

27. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Hotel van Saaze

Heerlijk gegeten, stae met patat. Met een zeer vriendelijke bediening en mooi weer een goede plek om lekker te lunchen.

28. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Boschlust

Goede maaltijd voor een leuke prijs. Geen hoogvlieger, maar toch een aardig restaurant

29. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Pizza Lovers

Prima gegeten. Zeker een aanrader. Alleen de bediening ging soms aandoenlijk de mist in, maar dat zal geen beletsel zijn om er weer aan te schuiven.

30. Klaas den Braven's profielfoto
    Klaas den Braven heeft een recensie geschreven voor Erve Brooks
    Pannenkoekenhuis Gelselaar

Heerlijk genoten van de omgeving, de inrichting van de boerderijen, de terrassen en de speel mogelijkheden voor de kleine kinderen.

Meer updates