• Lid sinds 15 juni 2013

Keesjan & Nizetta heeft nog geen foto toegevoegd

1. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Bom
    West-Europees Burgh Haamstede

Waar vind je op Schouwen, op een dinsdagavond midden in de winter, een goed restaurant? Juist, in Burg-Haamstede!
    Temidden van hordes gesloten eetgelegenheden vind je daar een aangename menukaart en een vriendelijke bediening. De eendeborstfilet was heerlijk en netjes opgemaakt. Als hoofdgerecht kozen we voor de varkensprocureur. Die kwam met een verrassend lekkere combinatie van Zeeuws spek en geconfijte zuurkool. Met de bijgeserveerde grove friet en kruidige groente werd onze honger verder gestild. Voor kwaliteit van de deserts zult u dus een andere recensie moeten raadplegen.

2. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor De Gecroonde Liefde

Met een Albert Heijn actie kom je nog eens ergens. De Gecroonde Liefde was voor ons een aangename ontdekking in eigen stad. Alles perfect: ambiance, bediening en keuken. Beslist een aanrader voor mensen die verrassende smaakcombinaties kunnen waarderen.

3. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Rizo's
    Italiaans Lobith

Na 2 jaar een 2e bezoek aan dit kleine restaurant. Het eten is er nog steeds prima en de bediening ongedwongen. Helaas was onze eerste keuze hoofdgerecht (tortelini) niet voorradig. Jammer ook dat we lang moesten wachten - dat kan een keer gebeuren - maar als goedmaker kregen we een koffie van het huis aangeboden. Bezoekers van Lobith: schrik niet terug voor het uiterlijk, maar stap er eens binnen.

4. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Het Pleyn
    Nederlands Gendt

Is gesloten. Nu grand cafe Nr.19

5. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft Brasserie de Drvkkery toegevoegd als favoriet restaurant
    €€ -

Bewaren in lijst Sluiten
  7. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor De Chinese Muur
    Afhaal en bezorg Arnhem

De eerdere recenties gelezen hebbend durfden we hier bijna niet naar toe te gaan.
    Maar... het viel alles echt mee.
    Aankleding, sfeer, bediening: gewoon goed.
    Het eten: niets op aan te merken, gewoon wat je bij een redelijke Chinees verwacht. (We aten a la carte dus over buffet kunnen we niet meespreken)

Uit een conversatie bij ons in de buurt merkten we dat het restaurant ook vaste gasten kent dus zo slecht kan het niet zijn.

Heel objectief hadden we zevens moeten geven, maar om wat tegenwicht te bieden aan alle slechte ervaringen toch maar voor achten gekozen.

8. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Trix

Logerend in het naastgelegen pension Warnsborn besloten we de weg over te steken het ons onbekende restaurant TRIX te proberen. Het bleek beslist geen verkeerde keus!

Bij binnenkomst opende zich een ruim, mooi ogend, modern ingericht restaurant. Binnen de kortste tijd verscheen er iemand die ons naar een vrije tafel begeleidde.

Bij zo'n onbekend restaurant wilden we bescheiden starten: we kozen voor het surprise menu van slechts 22,50. Een erg bescheiden prijs vergeleken met de overige gerechten op de menukaart. De 3 gangen bleken 3 culinaire schilderijtjes te zijn, met vakkundige uitleg erbij en nog lekker ook.

De bediening was losjes ontspannen, de gerechten werden door verschillende personen opgediend. Wij vonden dat niet storend maar er zijn mensen die daar anders over denken. Jammer dat een tussendoor bestelde Cola vergeten werd (wel met profi verontschuldiging rechtgezet) anders had de bediening ook een 10 gekregen,

Kortom: een prima restaurant voor wie nieuwe smaken en combinaties wil ontdekken. Gewoon recht-toe-rechtaan.

9. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Het Wapen
    Internationaal Bemmel

Er zijn heel wat plaatsen in Nederland met cafe-restaurants die 'Het Wapen' heten. Meestal zijn het zaken met lange traditie, wat zich weerspiegelt in verouderde interieurs en middelmatig eten. 'Het Wapen' te Bemmel is daarop een positieve uitzondering.

Als je binnenkomt oogt je een professioneel ingerichte zaak toe, met schitterend verlichte ruime bar, en een groot aantal tafels met goed zittende stoelen. Op een stille dinsdag waren daarvan maar enkele bezet, maar toch voelden we er ons niet verloren.

De menukaart was niet uitgebreid, maar gaf voldoende keuze. Prettig dat het meerendeel van de gerechten onder de formule '3 gangen voor 30 Euro' viel.

Zoals een goed restaurant betaamt kwam er tijdens het wachten op de eerste gang vers brood met (zo te zien) zelfgemaakte kruidenboter. Erg lekker en op smeerbare temperatuur. Een eerste plus dus.

De voorgerechten waren mooi opgemaakt, de geitenkaas kroketten hadden een juiste voorbereiding genoten, de meloen & rauwe ham verdronken gelukkig niet in de saus. Een tweede plus.

Ook de hoofdgerechten (2x vlees) lagen mooi op het bord, waren heerlijk en van voldoende grootte. De 'side salad' stak daarbij kaal af - wel erg gewoontjes. Jammer.

Het dessert toonde op de kaart rijk (Summer King: verse aardbeien met boeren ijs) maar viel in de praktijk tegen. Voor- en hoofdgerecht wekten de verwachting van een feestelijk bord, maar wat er kwam was een hoge sorbetbeker, waar de ingrediënten ingestort waren. In het ijs was niets boers te ontdekken: gewoon een goede kwaliteit fabrieks-ijs. We besloten elders koffie te drinken.

Ondanks het wat teleurstellende slot raden we een ieder die in de buurt van Bemmel komt aan om 'Het Wapen' eens te bezoeken. De binnenkomst is een verrassing en de prijs-kwaliteit uitstekend.

10. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Waterfront

Gisteren met gezelschap van 5 personen gedineerd.
    Hartelijke ontvangst, een niet echt verrassende menukaart, maar wat uitgeserveerd werd had voldoende kwaliteit. Goede timing ook: eerst de koude voorgerechten, met direct daar achteraan de soep.
    Het brood was minder: zou krokant moeten zijn, maar was gewoon hard. Verbeterpuntje voor de bediening: water aanbieden als 4 personen wijn drinken.
    Hoofdgerecht: prima, op echt warme borden (zo hoort het)
    Magnifiek uitzicht op de Schelde, met passerende schepen.
    Veel positieve punten dus, maar door de zeer matige kwaliteit van koffie was de afloop niet zo goed als gedacht. Bij een meer positieve afsluiting hadden bij onze recensie wat 8-en gestaan.

11. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Poseidon

Beste Nederlander,
    Doe je ogen dicht... fantaseer een Grieks restaurant (aankleding, sfeer, gerechten, bediening)... en je hebt Poseidon voor ogen. Een Griek waar niks mis mee is: mooie grote porties, alles snel op tafel, vriendelijke bediening, leuke prijzen.
    Daarenboven: een schitterende locatie aan de jachthaven.

Dus, ben je in Vlissingen, zoek je een Griek: hier moet je zijn!

12. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Brasserie de Drvkkery

Gisteren geluncht in De Drvkkery, een echte belevenis! De prachtige combi van boekhandel en brasserie geeft een zeer aparte sfeer. (o.a. gratis e-books lezen via het wifi netwerk)
    De lunchkaart heeft naast de standaard gerechten een aantal zeer verrassende en smakelijke specials. Wij probeerden de gerookte kipfilet op oerbrood met bacon en kerriesaus.
    Zeker weten: hier komen we nog eens terug!

13. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Rizo's
    Italiaans Lobith

Binnengevallen n.a.v. vorige recenties. Spannend, de laatste was al weer een jaar geleden. Lege tent, donkere inrichting, Nederlandstalige muziek, onze eerste keuze niet leverbaar... maar wat daarna op tafel kwam was uitermate lekker en voor een met cafetaria gedeelde keuken zelfs verfijnd te noemen.
    Rizo's blijft dus een aanrader in Lobith.

14. Keesjan & Nizetta's profielfoto
    Keesjan & Nizetta heeft een recensie geschreven voor Het Pleyn
    Nederlands Gendt

Gezien de verdeelde recensies durfden we een diner niet aan.
    Na de lunch-ervaring hadden we daaraan ook geen behoefte meer.
    De inrichting was wel aardig, maar er hing een vage sigaretten geur.
    De bediening was correct maar onpersoonlijk, het eten gemiddeld.
    Van een eettent op zo'n leuke locatie mot toch meer te maken zijn!