Activiteiten van Karin

1. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor 1619 eten en drinken

Karin

Vorige keer best lekker gegeten; deze keer echter meteen weer weggelopen.

Verschillende soorten vis op het menu, maar omdat we om 15:00 uur aankwamen konden we enkel de zwaardvis bestellen. Andere vis hadden ze wel, maar vanaf 17:30.
    Onze dochter eet geen vlees, maar wel vis.

Zwaardvis echter is niet alleen zeer sterk van smaak, maar doordat het een roofvis is ook ongezond voor kleintjes.
    Op mijn vraag of ze voor de kleine meid een ander stukje vis wilden bakken, was het antwoord een kort maar krachtig nee.

Op mijn opmerking dat er dan voor haar niets was, werd me nog gemeld dat dit "hun probleem niet was".

Omdat onze kleine meid daar ook zo leuk kan spelen, hadden we speciaal de reis ervoor gemaakt.
    Nu moesten we meteen weer weg, waardoor ze moest huilen.
    Als je zo met je klanten omgaat, kun je beter geen restaurant runnen. Flexibiliteit en klantvriendelijkheid zijn inherent aan het runnen van een horecabedrijf.

2. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor De Gaffel

Karin

Gewaagde combi's. Super bijpassend wijnarrangement en dat allemaal voor een zeer zacht prijsje. Van 3 t/m 8 gangen te bestellen tussen de 40 en 85 euro.
    Michelin ster waardig.
    Bediening vriendelijk en correct met kennis van zaken. Prachtige locatie, mooi warm ingericht. Wij komen zeker weer terug.

3. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor De Markies van Karabas

Karin

Voor wie van buffetrestaurants houdt, is dit de absolute top. Ontzettend veel keuze. Begint al met meerdere soorten kruidenboter voor het stokbrood. Zeer ruime keuze aan tapas, vis, vlees, warme gerechten en salades. Eigenlijk vonden we alles lekker terwijl wij zeer kritisch zijn en eigenlijk altijd buffetrestaurants overslaan.

Waar hebben ons verbaasd hoe het de kok lukt de vis en schnitzels zo goed te houden in een warmhoud buffetbak. Knapperig en sappig; klasse!

Grote binnen- en buitenspeelruimte voor jong en oud en een gezellig ingerichte rokersruimte.
    Vriendelijk personeel.
    1 Minpuntje is het ontbreken van een wijnkaart.

4. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor The Irish Cottage

Karin

Wij lunchen hier regelmatig met onze kleine meid en het is altijd even lekker. Ruime keus, gevarieerd en vers.

5. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Linke Loetje

Karin

Bij Linke Loetje ben je volstrekt onbelangrijk als je niet bij de "incrowd" hoort.

Meerdere keren gegeten, maar gerust worden vrienden en bekenden die later binnenkomen eerder geholpen.

Reserveer je ruim een week van te voren een speciale tafel, omdat er stoelen aan staan waar onze oudere ouders met lichamelijke gebreken goed op kunnen zitten, blijkt bij aankomst dat de plek aan "belangrijker" gasten vergeven is.

Voor wat ze serveren is de wachttijd op eten veel te lang. Zwart geblakerd vlees is geen uitzondering om vervolgens te melden dat dit door de grill komt en dat iedereen het zo eet.
    Ronduit schandalig.
    Wij komen er niet meer.

4,7
  6. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Achter de Poorte

Karin

Dat de uitbaters echt liefde voor horeca hebben, is overduidelijk in dit zeer goede restaurant.
    Vaak proeverij menu's met veel gangen. Nog nooit teleurgesteld, altijd even lekker. Flevoland is niet bepaald de culinaire top in Nederland, dus rijden we graag een blokje om naar Elburg als we er in de buurt zijn.

7. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Cook&Ny

Karin

Een paar maanden geleden met drie gezinnen geweest en super lekker gegeten.
    Verrassende combinaties die esthetisch zeer verantwoord gepresenteerd worden. Apart speelplekje voor de kinderen waar je ze in de gaten kunt houden door een glazen wand zonder dat je bedolven wordt onder kindergeluiden; ideaal.
    Uitgebreide met zorg samengestelde wijnkaart; attente bediening.

Wij komen hier zeker weer.

8. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Atelier

Karin

Dit restaurant is naar mijn mening een top10 restaurant in Nederland. Creatieve combinaties, prachtig gepresenteerd; fabuleuze wijnarrangementen en een top bediening.
    Dat er winst gedraaid kan worden in dit restaurant terwijl voor deze kwaliteit eten zo weinig geld wordt gevraagd, is me een raadsel.

Als extra pluspunt zijn de eigenaren absoluut niet pretentieus en houden het publiek dat arrogant wel even het eten komt beoordelen liever buiten de deur. Mijn favoriete restaurant in Nederland.

9. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Viscentre 't Wad

Karin

Hele simpele plates hier, maar gewoon perfect.
    Op zaterdagmiddag gaan we hier regelmatig met onze dochter lunchen en zonder twijfel hebben ze hier de lekkerste kibbeling van Nederland.

We bestellen altijd van alles wat zodat de tafel volstaat met allerlei soorten vis; je zou je vingers erbij opeten.

Erg leuke locatie want met een beetje geluk zie je zeehonden zwemmen wat onze dochter altijd prachtig vindt.

10. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor De Zingende Wielen

Karin

Het enige pluspunt Matig is de snelheid van serveren. We hadden echter liever iets langer gewacht op een fatsoenlijke maaltijd.

De prijs-kwaliteit verhouding is hier volledig zoek.
    De schnitzels die we bestelden waren dun, droog en keihard. De kabeljauw voor onze dochter was waterig en smakeloos. We kregen een minibakje gebakken aardappels erbij waarvan dan ook nog enige exemplaren waren aangebrand. Dit kan echt niet meer anno 2012.

2,3
  11. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor De Dikke Bries

Karin

Super gezellig restaurant met simpel maar heerlijk eten dat ook nog eens met een knipoog wordt geserveerd. Verrassende ambiance waar je later nog over praat als je van de eigenaar weer eens een oude LP mag uitkiezen als je gaat afrekenen. Prachtig uitzicht en binnen waan je je een echte zeeman; je kijkt je ogen uit.

12. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Wokplaza

Karin

Op wokniveau uitstekend. Zeer grote keuze van verse ingredienten en zelfs de sushi is best te eten.
    Je kunt de kok gewoon uitleggen hoe je het eten graag wilt hebben. Wat extra pittig of wat meer knoflook tijdens het wokken is geen enkel probleem.

Enige minpuntje is dat de bakplaatvis echt te lang wordt gebakken waardoor deze te droog is.

En ach het interieur; het is functioneel.

13. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Pizzeria Restaurant Vesuvio

Een uitstekend Italiaans restaurant. Davide maakt veruit de lekkerste pizza van de hele regio; met echte kaas welteverstaan!

De bediening is altijd even vriendelijk, de huiswijn van goede kwaliteit en eigenaar Michele laat zich er niets aan gelegen een gezellige sfeer te creeren.

Ook de Italiaanse gerechten, buiten de pizza om, zijn zeer de moeite van het proberen waard.

14. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Golden Valley
    Chinees-Indisch Schagen

In tegenstelling tot de meeste Chinese restaurants, kun je Polly en Alex vragen echt Chinees eten te serveren. Je krijgt dan niet die flauwe aan Nederlanders aangepaste hap.

De eigenaresse weet na 1 keer van iedereen de naam te onthouden. Ze zijn zeer correct en gastvrij.

De moeite waard om een avondje te gaan tafelen.

Vooral de King do kai (kip met een krokant jasje in een pittige zoet-zure saus) verdient een aanbeveling. Ook het trio van verschillende sateh (varkenshaas, ossehaas en garnalen) is heerlijk.

Prima wijnkaart met een ruime keus.

15. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Costa Smeralda

Karin

Hier meerdere keren gegeten.
    Smaak is authentiek Italiaans.

Voor Italie is het gemiddeld van kwaliteit; voor Nederland is dit een goede Italiaan.

Heb zelf een aantal jaren in Italie gewoond, dus kan dit goed beoordelen.
    Personeel is vriendelijk, maar misschien komt dit omdat ik ze in hun moers taal benader.

Risotto uitstekend, redelijke pizza (jammer dat het is aangepast aan Nederlanders, dus te dikke bodem en veel te veel topping), pasta's zijn ook prima.

Sfeer is echt Italiaans, dus lawaaierig en niet echt schoon.

16. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor De Strooppot

Karin

Laat ik beginnen te zeggen dat de locatie erg leuk is zo middenin de bossen.
    Het personeel is vriendelijk; hoewel ik geen horeca achtergrond bespeurde.

Voor het eten moet u hier echter zeker niet zijn.

Het merendeel van ons gezelschap (5 van de 9) had de biefstuk besteld.
    De structuur was zeer dubieus; een veel te dichte vleesstructuur en ondanks dat het medium of a point was gebakken, liep er geen bloed uit.
    In eerste instantie dachten we hier met surrogaatvlees van doen te hebben. Bij navraag maakte de tafeldame de klassieke fout door te stellen dat ze nog nooit eerder klachten hadden gehad.

Ze had de eigenaar nog even gebeld die ook nog durfde toe te geven dat het hier een geperste biefstuk betrof; geperst!

Naast het debacle van de biefstuk, was de zalm extreem droog. De champignonsaus had veel te veel zetmeel en was te zout.

De venkel was vernietigd door er een hele enge fluoriserende saus over te doen.
    De broccoli was redelijk, alleen 2 kleine stronkjes voor 4 personen is natuurlijk veel te weinig.
    Bijbestellen leverde weer 2 stronkjes op.

Als derde groente was de kok gewaagd creatief bezig geweest door rode kool met appeltjes ( niet vers) in een halve tomaat te stoppen; echt niet te eten.
    De gebakken krieltjes waren glazig en de friet of te ver doorgebakken of gewoon in oud vet gebakken.

17. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor 't Witte Huis

Dit restaurant presteert het om witlof niet te bewerken, maar zo vanuit de winkel in de kaas en ham te wikkelen; resultaat: keihard, bitter en van binnen koud.
    De soep is van Knorr aangemaakt met een beetje uien en wat verse kruiden. De saus is niks van hunzelf en alles van maggi.
    De smaken zijn slecht op elkaar afgestemd, nog slechter dan bij Van der Valk.
    Tijd voor een nieuwe kok.

2,8
  18. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Restaurant Zins

Het eten was op zich goed. De sfeer is gezellig.
    Het personeel is echter van erbarmelijke kwaliteit.
    Ik mocht bij binnenkomst zelf een kapstok zoeken, terwijl we de eerste klanten waren.
    De serveerster rook zowaar aan de kurk na het openen van de wijn, toen we proefden bleek de wijn niet goed te zijn.
    Ze zei ook nog dat ze dit al wel had geroken, maar probeerde ons dus toch de foute wijn te slijten.
    De cognac werd niet in een warm glas geschonken. Toen wij hierover een opmerking maakten werd ons toegebeten dat ze dit nooit deden.
    We voelden ons zeer slecht en onvriendelijk behandeld.
    Kortom; eerst nieuw personeel, dan komen we nog wel een keer terug.

Oudere updates