• Lid sinds 10 juni 2012

Bellevue aan de Waal

Tiel

Karin heeft nog geen foto toegevoegd

1. Karin's profielfoto
    Karin heeft een recensie geschreven voor Bellevue aan de Waal

Vandaag voor eht eerst Bellevue uitgeprobeerd. Vanwege de drukte die we gewend zijn bij de Pannenkoekenbakker in Buren gereserveerd. Dat was niet nodig. Om 16.30 uur waren we de enige in de 'kelder'. Bij eten in Bellevue verwacht je niet in het gehorige souterrain te worden weggezet. Op een zonnige dag als deze moet de vraag zijn: Wilt u binnen of op het terras?' Dat laatste is echter niet mogelijk. Doordat de keuken middenvoor aan de raamzijde zit, is er binnen maar weinig licht en doet het donker aan, ook door de bruine kleur van de spiegels (die de ruimte wel mooi groot doen lijken). De pannenkoeken waren redelijk, de poffertjes koud. Op dat moment bedacht men op de bel-etage het meubilair te gaan schuiven, geen gehoor!! Ook veel last van stemmen in de holle ruimte, het klinkt erg door vanaf de ijscounter die in open verbinding staat met het pannenkoekengedeelte. Wat gordijnen, stoelkussens etc. zou de ruimte accoustisch fijner maken. Een gordijn zijdelings naast de (ijsco-)bar zou ook fijn zijn om de inkijk wat te verminderen, was jammer dat je direct achter de bar keek.
    Zeer positief punt was de (jonge) ober die een zeer goede gastheer was. Grapje voor de kinderen, en meteen wat gedaan aan het kabaal van het schuivende meubilair. Erg fijn dat je mbv een mobiel apparaat aan je tafeltje kan pinnen.
    Daarna naar boven, terras uit de salon mag ook op het terras genuttigd worden.
    Het terras is heerlijk toeven. Uiteindelijk voor de kinderen in de salon ijs gehaald en zelf iets van de kaart besteld. De kaart is voor het terras maar matig, borrelgarnituur, soep of uitsmijter en ook de lunchkaart is vooral broodjes en eieren. Mensen die op het terras wilden eten kregen te horen dat dat alleen kan bij voldoende reserveringen. De beide meisjes op het terras hadden weinig zin en zouden eens bij hun collega in het souterrain in de leer mogen gaan. Hier worden de bestellingen met een handheld opgenomen, maar moet je dus wel binnen pinnen.
    Bij het pinnen dus ook even het restaurant gezien. Ook hier weinig uitzicht, je kijkt vooral tegen het verhoogde terras aan en de inrichting liet een wat 'simpele' indruk bij mij achter. Zo'n mooi pand, een behoorlijk gesoigneerde kaart en dan de aankleding net niet. We wilden eigenlijk in de bistro eten, maar met de kinderen vond ik de kosten net te hoog. Ook stond er niets in de menu's op internet over kindermenu's. Wie weet probeer ik het nog eens als ik alleen met mijn man ga eten, maar Bellevue staat zeker niet meer hoog op mijn lijstje.
    Bellevue is nog niet eens zo oud, maar lijdt aan een identiteitscrisis: beneden is een pannekoekenrestaurant weggestopt naast de ijsbar, die ruimte was over 'dus laten we er maar wat mee doen'. Er is een restaurant, maar dat is qua locatie ondergeschikt aan een terras waar je niet mag eten en zalen die (in ieder geval deze zondag) niet gebruikt worden.
    De ijssalon en het terras zullen het ook zeker goed doen bij mensen die bij toeval tijdens een dagtripje op de Waalkade stuiten: ook deze namiddag veel volk van buiten Tiel voor een ijsje of een drankje met bitterbal. Ook zou ik snel zorgen voor een betere kaart op het terras: een bijzondere pannenkoek, meer ijscoupes en kleine simpele maaltijden (meer dan alleen saté). Ik kan me goed voorstellen dat je de drie-gangen-diners niet over het fietspad en trap heen wil serveren, maar de huidige kaart is het andere uiterste. De bistro moet nog even afgemaakt worden, ook hier kijk je vanaf meerdere tafels achter de bar of de keuken in. Tip: Pak de ruimten boven om te eten (superuitzicht), dan maar een trap op met het eten. Zeker als je deze in het weekend toch leeg hebt staan.
    Op de manier zoals het nu is, kloppen de rapporten van enige jaren geleden wel. Zo is Bellevue met horeca niet rendabel.......

6,7