• Lid sinds 10 januari 2012

1. 9,8

Eten bij Michèl

Nuth
Nieuwe recensie

Karin en Maurice heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Karin en Maurice's profielfoto
    Karin en Maurice vindt de recensie door Rob en Els voor De Paris leuk

Vorige week hebben we een 3 gangen menu mogen kiezen uit de hele kaart. Aangezien we nog heel veel lekkere andere dingen in de kaart zagen, zijn we gisteren ook weer voor de 3 gangen geweest en hebben een aantal andere gerechten genomen. Het was mooi weer (beetje wind) en hebben op het terras gegeten.

Deze keer kozen we de voorgerechten gebakken gamba's met mangochutney, rode peper en gember, en sla, en de gemarineerde zalm met quinoa met tomatengel, oventomaatje, kruidenolie en sla. De witte huiswijn sloot hier goed bij aan.

De hoofdgerechten waren gebakken rode mul met basilicum mayonaise, gegrilde asperges, tempura van rivierkreeft en frietjes, en de kabeljauwhaas met gestoofde zeekraal en een beurre blanc saus met geconfijte aardappel. Ook hier was de witte huiswijn een goede begeleider.

Als nagerecht kozen we uiteraard de terrine van chocolade met een bolletje caramel ijs, een blok choco mousse, een canelletje van stevige zoete room en op diverse plekken verdeeld, espuma van cardamom. Deze was vorige week zo lekker, dat we deze zo lang hij op de kaart staat even blijven bestellen.

Lezers (volgers) op deze site wil ik laten weten dat naast de kwaliteit en de smaak van de gerechten, de portionering van de keuken van De Paris de reden is dat wij hier vaak een bezoekje brengen. De keuken evenaart het niveau van menige topkeuken die zich met één ster of Bib Gourmand of Lekker Top 100 notering mag presenteren. Alleen is het vaak zo dat je bij hun natuurlijk ook heel lekkere gerechten krijgt, maar dat je altijd net iets meer wilde eten, juist omdat het zo lekker was. Juist dit laatste, iets meer, is bij De Paris voor ons beter in balans.

Wat het tevens heel leuk maakt, is het feit dat je na het tafelen, mocht het laat zijn geworden doordat je nog gezellig aan de bar blijft na borrelen, gebruik kunt maken van het Hotel en dan natuurlijk ook het ontbijt. Zo kun je optimaal genieten van spijs en wijn en goede hospitality.

22 vorige recensies
  2. Geweldig!! Zeer smakelijke gerechten, geweldige sfeer, en zeer gastvrije & behulpzame bediening. Daarnaast ook een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding! We hebben er enorm van genoten.

Wij gaan zeker nog eens terug!! Een echte aanrader, eten bij Michel.

3. Karin en Maurice's profielfoto
    Karin en Maurice heeft een recensie geschreven voor Eten bij Michèl

Wij gaan zeker nog eens terug!! Een echte aanrader, eten bij Michel.