• Lid sinds 16 juni 2015

't Zusje

Nijmegen

Keuken van Hackfort

Vorden

Karen staring-olsthoorn heeft nog geen foto toegevoegd

1. Karen staring-olsthoorn's profielfoto
    Karen staring-olsthoorn heeft een recensie geschreven voor 't Zusje

Gisteren een eerste ervaring gehad met het concept van het hooggewaardeerde 't Zusje. We zijn in de nieuwste vestiging geweest in Nijmegen.

Het was oké maar we zijn hier niet echt overtuigd geraakt om vaker te komen. Het concept is op zich wel goed en de tapaskeuze is heel erg ruim (al verklaart dat misschien wel het hogere bedrag voor onbeperkt eten). De smaak is goed maar niet heel speciaal. Wat wel een voordeel is, is dat je zelf kunt kiezen met welke 'gang' je begint/vervolgt.

De service/ bediening was redelijk oké; attent, aardig vlot en een duidelijke uitleg over de bedoeling. Het enige minpuntje was dat ze enkele 'foutjes' maakten in de zgn. basisregels (zo serveer je niet uit over een andere klant heen en haal je overbodig glaswerk weg).

Wat een pluspunt is, is dat ze ook op de maandag geopend zijn. De ambiance echter vonden we voor een tapasrestaurant minder; erg donker en er 'mist' een bepaald sfeergevoel. Het nadeel van deze vestiging vonden we de rolstoeltoegankelijkheid (er is wel een rolstoeltoilet maar dat weegt niet op tegen de lastige entree door het vele grind en de hogere drempel bij de deur, de hogere drempel de eetzaal in/ uit en slecht onderrijdbare tafels)

2. Karen staring-olsthoorn's profielfoto
    Karen staring-olsthoorn heeft gereageerd op het topic: Wijziging

Ik heb vanmorgen een recensie geschreven over de nieuwe Nijmeegse vestiging van ' Zusje maar heb me daarbij even laten leiden door de vergelijking aan te gaan met voor mij bekende tapasrestaurants. Dit is tegenover 't Zusje niet eerlijk dus ik wil de recensie verwijderen en of wijzigen. Hoe doe ik dat?

3. Karen staring-olsthoorn's profielfoto
    Karen staring-olsthoorn heeft gereageerd op het topic: Wijziging

4. Karen staring-olsthoorn's profielfoto
    Karen staring-olsthoorn schreef:

Hoe wijzig ik een eigen recensie?

5. Karen staring-olsthoorn's profielfoto
    Karen staring-olsthoorn heeft een recensie geschreven voor Restaurant Groeskamp

Zeer verassende maar goede ervaring. Top eten in goede prijs-kwaliteit verhouding, gemoedelijke sfeer en chique uitstraling en top attent personeel.

6. Karen staring-olsthoorn's profielfoto
    Karen staring-olsthoorn heeft een recensie geschreven voor Keuken van Hackfort

Zondag hier via de groupon hier een 5-gangendiner gegeten ter afsluiter van een vakantie in de buurt.

De ligging van het restaurant is erg mooi maar wel lastig te vinden (helemaal omdat ze in de nabije omgeving aan het ‘werk’ zijn). Door het warmere weer en het uitzicht hebben we het aperitief genuttigd op het ruime en gezellige terras. Voor het diner gingen we naar binnen en dat zag er gezellig (door de 'decoraties' en de indeling van de tafels) en licht (door de grote ramen op de tuin) uit. Ook de open keuken is een leuk element. Minpuntje: als je als serveerster met je armen over elkaar gaat staan kletsen met de koks geeft het niet zo'n professionele indruk. Wat ik als rolstoeler wel een plus vond was de goede toegankelijkheid voor mindervaliden (eenvoudig binnen komen met een rolstoel, met de rolstoel goed onder tafel kunnen zitten en de aanwezigheid van een rolstoeltoilet).

De service vonden wij beduidend minder (vooral minder attent). Bij binnenkomst duurde het erg lang voordat we, terwijl we in de nabijheid/ gezichtsveld van personeel stonden, ‘opgemerkt’ werden. Gedurende de hele avond leek het personeel soms 'drukker' met hun eigen agenda dan het 'zien' wat er in het restaurant gebeurd (zien dat er een klant binnen is, een klant opmerken die drinken wil bestellen, 'vergeten' om het gevraagde rietje te brengen/ het gevraagde vlees te snijden, laat opmerken dat er klanten van het terras binnen komen die willen betalen). Ook duurde het uitserveren van de gerechten erg lang. Wat ze dan wel netjes conform de etiquette deden was dat ze bij het uitserveren kwam vertellen wat het was.

Van het eten hadden we hoge verwachtingen (al was dit misschien een inschattings 'fout' van ons omdat het een groupon deal betrof) maar dit hebben ze niet geheel waar gemaakt. Het smaakte goed maar het was niet heel bijzonder. Met name het tussengerecht (prosecco met een bolletje citroenijs) vonden wij door het ijs misplaatst in het geheel van de 5-gangen. De opmaak van de borden was redelijk netjes maar het waren niet de verwachte ‘schilderijtjes’. Daarentegen waren de eetbare bloemen wel een verrassend element, al zit daar weinig smaak aan. En wat we een meevaller vonden was de hoeveelheid van het 5-gangen menu (na afloop had ik in elk geval een voldoende voldaan buikgevoel).

Omdat deze deal nu goed te combineren was met de afstand tot het vakantie adres hebben we hier een 5-gangen menu genuttigd. Wij vinden het echter gezien deze ervaring, maar ook zeker gezien de oorspronkelijke prijs van het menu, niet voor herhaling vatbaar.

6,5
  7. Gisteren hier even een pannenkoek gegeten ivm met een vakantie in de buurt. De pannenkoeken smaken goed en worden volgens mij ook redelijk ambachtelijk gebakken (ze zien erg in ieder geval 'huisgemaakt' uit qua vorm en dikte). De 'Bram's Jacht' met wildragout is erg goed op smaak en je proeft dat er tijd en aandacht in de wildragout zit. En ook de Veluwse pannenkoek van m'n tafelgenoot smaakte erg goed. Het meubilair vond ik wat gedateerd qua uitstraling maar verder wel gewoon netjes. De ruimte is verder gezellig en voldoende ruim opgezet. Wat ik als rolstoeler een minpuntje vond was dat de tafels een balk hebben waardoor het lastiger is om onder tafel te komen.
    De service was gewoon goed (vriendelijk en oplettend).

8. Karen staring-olsthoorn's profielfoto
    Karen staring-olsthoorn heeft een recensie geschreven voor Het Jachthuis

Gisteren hier gegeten om het begin van de vakantie te vieren en dit was gewoon goed.

De ruimte is gezellig aangekleed en is geheel in de stijl van de naam van het restaurant. Wat ik als rolstoeler een grote plus vond was dat het restaurant goed toegankelijk is EN een rolstoeltoilet heeft.Ook het feit dat de tafels met gepaste tussenruimte gerangschikt zijn vond ik plezierig 'eten'. Een minpuntje was dat je tafeltjes laag zijn en een rand hebben waardoor onder de tafel zitten met een rolstoel lastiger is.

De service was vriendelijk en vlot (al was het niet druk dus het mocht ook wel). Ook dacht de serveerster mee over het hoe en wat met de rolstoel.

Het eten was goed maar niet heel bijzonder (ja de kaart is vooral 'wild' georiënteerd maar dat is het thema van dit restaurant). De borden zijn mooi opgemaakt en de hoeveelheid bijgerechten zijn precies goed (niet teveel en prima passend bij de bestelde gerechten). Ik vond de wilde eendenborst met de sinaasappel saus erg lekker maar de wildstoof van mijn man daarentegen was erg dun en matig gevuld (waardoor er van het wild/vlees-smaak weinig overbleef, jammer).