• Lid sinds 24 augustus 2015

Restaurant Vlees en Vis

Zevenaar

K. L. heeft nog geen foto toegevoegd

1. K. L.'s profielfoto
    K. L. heeft een recensie geschreven voor Restaurant Vlees en Vis

Mijn partner en ik gaan regelmatig in de omgeving op zoek naar leuke, gezellige en vooral lekkere restaurants. Ondanks dat wij al jaren in Zevenaar wonen, hadden wij aan Vlees & Vis nog nooit een bezoek gebracht. Daarom hebben wij de proef op de som genomen en ons een hele avond zeer laten verwennen bij Vlees & Vis. Doordat deze ervaring ons zo goed is bevallen, wilden wij dit graag met de wereld (en vooral met de omgeving Zevenaar, omdat het restaurant echt een aanrader is) delen.

Bij aankomst sloeg de verbazing al toe, een prachtig gebouw verscholen naast een dijk en kerk met een uitzicht over een prachtig natuurgebied. Het interieur van het gebouw is strak, stijlvol en zelfs kunstzinnig verantwoord (door een replica van Neerlands trots de Nachtwacht). We werden door de gastheer vriendelijk ontvangen en het was geen probleem om met het eerste drankje nog lekker van het zonnetje en het uitzicht te genieten op het dakterras. Vervolgens hebben wij ons door de zeer mooie en vooral lekkere gerechten en goede bediening de hele avond laten verwennen. Er wordt gebruik gemaakt van een verrassingsmenu, maar hierbij werd er goed rekening gehouden met onze wensen en eventueel allergieën. Aan de gerechten was te zien dat de chef-kok een goed oog voor detail heeft, want alles wat tot in de puntjes verzorgd en vooral ontzettend lekker. Er werd gebruik gemaakt van diverse smaken en texturen, waardoor heerlijke gerechten met verrassende combinaties opgediend werden. Ondanks dat ik altijd dacht dat ik geen vis liefhebber was, ben ik erachter gekomen dat de bereiding van de vis wonderen doet. Het visje, waarvan ik overigens de naam niet meer weet, was zo heerlijk zacht dat kauwen bijna overbodig werd en dat op een lekker krokant velletje.

Het enige minpunt aan de hele avond was het feit dat we (achteraf met enige schaamte) de auto hadden gepakt, waardoor mijn partner niet de hele avond kon meegenieten van de heerlijke en met zorg uitgezochte wijnen.
    Door deze heerlijke ervaring, komen wij zonder meer terug bij Vlees & Vis, maar dan op de fiets!