Activiteiten van Jules en Ria Nijst

1. Jules en Ria Nijst's profielfoto
    Jules en Ria Nijst heeft een recensie geschreven voor Bali
    Chinees-Indisch Eindhoven

Mijn familie eet al tientallen jaren bij Bali Eindhoven en zijn al die jaren 100 % tevreden geweest. Mijn zus en ik hebben in Amsterdam bijna elk indonesisch restaurant uitgeprobeerd en waren elke keer weer teleur gesteld dat zelfs niemand in de buurt kwam van Bali. Probeer maar eens elders zulke sate's te vinden, serundeng, pecil, tahoe telor en de heerlijke verschillende vlees soorten. Het is de perfecte keuken voor Nederlanders die echt de totale verscheidenheid aan gerechten van Indonesie voorschoteld. Ik heb zelf 10 jaar in Indonesie gewerkt, op platteland en Jakarta, maar restaurant Bali steeg in mijn mening daar zelfs ver boven uit. Ik heb gehoord dat er klanten ontevreden waren en kan me niet voorstellen, dat die veel andere Indonesische restaurants hebben geprobeerd, want de kwaliteit van Bali is voor mij nog nergens geëvenaard.

De sfeer is dezelfde als lange tijd geleden, maar neem de moeite eens om die wand-schilderingen op doek dichtbij te zien, dat is echt prachtig gemaakt. Dat veranderen lijkt mij zonde. Verder zijn tafels keurig gedekt. En dan die klacht over de rechauds: In mijn mening is dit het enige wat het warm houdt! Want die aluminium platen koelen echt af, dit wordt tenminste continue warm gehouden en als de rand van de schaal iets te ver over steekt, kun je na de maaltijd er nog steeds 'je fikkes' aan verbranden, uiteindellijk draait alles om het eten. Ook wordt ik liever door Indonesiers bediend, dat doet nog echt aan, ipv een blonde jongen of vrouw met blauwe ogen, die zegt: "Hedde lekker gegete?"

Nu ja ik ben bevooroordeeld omdat ik al jaren er elke keer heerlijk eet, Laat U niet weerhouden door een of andere negatieve beoordeling, probeer het zelf. Wel slim zijn met plaatsen van order...

Jules Nijst

2. Jules en Ria Nijst's profielfoto
    Jules en Ria Nijst heeft een recensie geschreven voor Sun On

Ik heb hier gisterenavond (9-1-2015) echt heerlijk gegeten. Alle gerechten worden a la minute bereid met alleen verse producten, zoiets proef je meteen. Verder hebben ze een menu met veel keuze van heerlijk kleine gerechten. Duidelijk aangegeven in het Nederlands, maar wat op je bord verschijnt is heerlijk walmend Chinees / Indonesisch eten. In plaats van de standaard Chinees, moet je dit eens proberen, kleine heerlijke gerechten. Gastronomisch genieten.

3. Jules en Ria Nijst's profielfoto
    Jules en Ria Nijst heeft een recensie geschreven voor Bali
    Chinees-Indisch Eindhoven

Ik kom al meer dan 40 jaar bij Bali en al die tijd is zij voor mij het top-restaurant voor Indonesisch eten geweest. Constant in top-kwaliteit en perfect bereid eten.
    Ik heb in bijna heel Nederland bij Indonesische restaurants gegeten met mijn familie (vooral Amsterdam), maar waren het er altijd over eens dat niemand het kon halen bij Bali. Dan waren weer enkele gerechten prima, maar andere weer niet. Die heerlijke sate's van Bali en hun Serundeng, heb ik nog in niet een ander restaurant zo lekker gegeten.
    Ik heb ook 10 jaar in Indonesie gewerkt, maar daar is de keuken gespecialiseerd op ieder eiland, terwijl bij Bali je een combinatie krijgt van al het beste van de verschillende eilanden en ik vaak veel lekkerder vond dan in Indonesie zelf.
    Maar goed smaken verschillen, maar voor mij is Bali het top-restaurant dat een omweg waard is en juist omdat ze een heerlijk vast menu hebben en niet continu aan het vernieuwen zijn, kun je van dezelfde heerlijke gerechten jaar-in jaar-uit genieten. Als je niet van te heet houdt, neem dan zo weinig mogelijk rode saus en eet wat kroepoek, maar lekkerder dan Bali zul je niet kunnen vinden (misschien voor jouw smaak wel gelijkwaardig).
    Jules Nijst

4. Jules en Ria Nijst's profielfoto
    Jules en Ria Nijst heeft een recensie geschreven voor De Piekenier

Geweldig lekker eten.

Michelin-ster-niveau.

Echt heerlijk gegeten en zouden graag alle gerechten eens willen proberen, ware het niet dat we uit Eindhoven hier naar toe zouden moeten rijden. Maar dat we terug komen is zeker.

Het lekkerste restaurant uit het Noorden van Nederland. Een grote omweg waard!