• Lid sinds 30 juli 2013

Carpe Diem

Heerlen

Het Plein

De Koog

Jos heeft nog geen foto toegevoegd

1. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Carpe Diem

Lekker en ontspannen gegeten. Toen we aankwamen en we aangaven dat we ook graag buiten zouden willen eten, werd er gelijk wat geregeld. Heel gastvrij! We zijn hier al een paar keer eerder geweest. Het concept en de menukaart is in die tijd niet veranderd. Maar de gerechtjes waren altijd al smakelijk, maar het lijkt er voor ons op dat ze ook steeds wat verfijnder smaken. Heerlijk! Het concept is dat je allerlei gerechtjes kunt bestellen die als Mezes of Tapas op je tafel worden geserveerd. Zo kun je zelf kiezen waar je zin in hebt. De bediening is (ondanks de drukte) ontspannen en oplettend. Al met al een aanrader! En voor de bediening: een dik compliment! Want vanuit onze plek was goed te zien hoe hard er gewerkt werd om alle gasten goed te bedienen.

2. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Het Plein
    Internationaal De Koog

Weekendje De Koog en hier naar toe gegaan op basis van recensies op Trip. Maar ook omdat de Dorpsstraat in De Koog een grote restaurant-allee is en het lastig is om een gezellige plek te vinden. Dat wat 't Plein op zich wel. Verder hebben ze een 'onbeperkt genieten' concept, met veel kleine gerechtjes. En daar hebben we heerlijk van gegeten! Vooral de gerechten met vis waren allemaal smakelijk. In het begin hadden we een aantal koude gerechten. Wat dan opvalt is dat er overal salade op zit met dezelfde dressing (uit een knijpfles). Daar zou wat meer creativiteit in mogen zitten! Want de gerechten krijgen dan allemaal dezelfde look-and-feel. Wat eten betreft waren er dus enkele highlights met, maar ook een aantal saaie gerechten met weinig smaak. Uiteindelijk wel voor ons een positieve ervaring qua eten, maar ook het drinken was prima verzorgd. Personeel was vriendelijk, maar wat afstandelijk. Misschien ook wel door de drukte, want met veel kleine gerechtjes moet er veel gelopen worden. Leidde overigens niet tot lange wachttijden. Wat ons betreft: aanrader.

3. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Carpe Diem

De meeste recensies gaan of beginnen over het eten. Maar bij dit restaurant wil ik allereerst een compliment geven aan het personeel! Goede en ontspannen ontvangst. Goede begeleiding aan tafel met uitleg over het concept. Maar ook gedurende de avond bleef het personeel glimlachen en spontaan en alert reageren.
    Voor wat betreft het eten, vonden wij het een gemiddelde ervaring. De diverse mezes en tapas hadden twee gezichten. Door het all-you-can-eat concept hebben we veel verschillend dingen geproefd. Sommigen waren goed en smakelijk, anderen wekten de suggestie dat er een blikje was open getrokken. De doorlooptijd van bestellen en uitserveren was goed. Maar je zag dat dit ook kwam omdat sommige gerechten al ver vooraf voorbereid waren. Daardoor waren sommige gerechten te koud (omdat ze denk ik in de koeling heben gestaan) of al slap. Het restaurant heeft een jong en enthousiast team in de zaak en keuken. En volgens mij wel potentie. Maar dan zullen ze op het gebied van de keuken wat stappen moeten maken.

4. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Lounge 44
    Internationaal Roermond

Al veel goede reacties gehoord en gelezen. We zijn hier als groep geweest voor een zogenaamd Walking Diner. Wat het eten betreft: uitstekend! Diverse gerechten die met veel smaak en creativiteit waren klaar gemaakt. Hoogtepunt was een overheerlijk desert (diverse ijssoorten met mousse) wat een smaakbom was! Ik had ook al gehoord vooraf dat je bij Lounge 44 niet terecht kon, zonder reserveren. En dat bleek ook wel op deze doordeweekse avond. Bomvol! Naast ons nog twee grote groepen en daarnaast alle tafels vol. Ik zag het team ook hard werken. Alle lof! Maar hier en daar viel wel eens een steekje. Zo waren de gerechten voor onze groep aan de krappe kant qua hoeveelheid. Zeker voor de grotere eters. Maar door de drukte werd geen aandacht besteed aan navragen of het naar wens was. Achteraf bleek ook dat er een gerecht vergeten was om uit te serveren. Dat is twee dagen daarna wel keurig hersteld door het bedrijf op de factuur, maar op het moment zelf ga je met een 'wat leeg' gevoel weg. Had dus niet gehoeven. En gezien de prijzen van eten en drank (om die rede mag je ook wel wat verwachten aan service), zou het niet moeten gebeuren. Of... als er een foutje wordt gemaakt (kan altijd eens voorkomen) dan op het moment alert reageren. Ook was het erg rumoerig door de grote hoeveelheid gasten in de zaak. Enerzijds kwam dit ontspannen over, anderzijds voor mensen die wat slechter horen wel lastig om je tafelgenoot nog te verstaan.

5. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor De Kolentip

Een paar jaar geleden hier gegeten en wat teleurgesteld vertrokken. Toen, omdat ik de verwachting had dat de Kolentip een wat beter restaurant was, maar smaak, kwaliteit en prijs lagen niet in verhouding. Recentelijk daar met een grote groep wezen eten. Maar daar heb ik mijn mening erg moeten herzien! Eten daar was een feest! Nu is de lokatie zeker al mooi, met het uitzicht over de haven van Maasbracht. Maar het eten was een verrassing van mooie smaken en originaliteit. B.v. als voorgerecht een vis die wat vergeten is (Harder). Heel mooi klaar gemaakt, smaakte heerlijk. Ook origineel was de carpaccio is vers werd gesneden. Deze ook even geproefd bij mijn tafelgenoot. Vond ik persoonlijk wat 'te dik', maar wel lof over het idee. Hoofdgerechten werden opgediend met bijlages van verschillende 'vergeten groenten' die met veel creativiteit werden geserveerd. Eigenlijk nog lekkerder dan het 'hoofdgerecht' zelf, al was het vlees ook uitstekend. En als toetje een mix van verschillende ijssoorten en mousse. Heerlijk! Voor ons allemaal als groep een geslaagd diner. Zeker een ervaring om voor terug te komen.

6. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Schtad Zitterd

Als je op de kaart en website kijkt, zie je een eetcafe. Maar Schtad Zitterd verraste ons! Allereerst leuke plek om te zitten. Authentiek en warme sfeer. Op de menukaart echte eetcafe gerechten. Vooraf hadden we brood en olijven genomen. Heerlijk de eigen ingemaakte olijven! Bij de hoofdgerechten werden we verrast doordat er veel werk was gemaakt van de presentatie, maar ook de creativiteit in de bijgerechten. Zo werd de schnitzel opgediend op een bed van 'vergeten groenten', zoals pastinaak. Heerlijke smaken! Ook het natafelen ging goed, met heerlijke biertjes op tap en een goed wijnassortiment. Aanrader volgens ons 3-en!

7. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Benny's Place

Jos

Dit weekend hier friet en snacks wezen halen. Ik vond persoonlijk de kwaliteit ver onder de maat. De frieten waren niet goud-geel, maar bruin gebakken. Op zich verwacht je dan knapperige friet. Maar de frieten leken meer op wat je krijgt als je een aardappel poft. Namelijk een los velletje, maar daarin aardappel. Slechte smaak! Smaakten ook meer naar het frituurvet dan naar friet. Dan was ook met de kroketten. Hadden ook een sterke snack-smaak en waren ook slap.
    Voor ons niet meer.

3,7
  8. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Kwalitaria

Jos

Leuke WoWdeals verzilverd bij Kwalitaria Panningen. Voor 3,30 euro twee friet en twee snacks. Omdat we met z'n 6-en waren, 3 deals gekocht. De zaak ziet er netjes uit en je kunt er prima zitten. Voor de kinderen is een speelhoekje aanwezig. Snacks en friet waren van goede kwaliteit. Als er al wat van te zeggen is (maar dat is persoonlijke smaak), dan vond ik de frietjes iets te krokant gebakken. Maar nogmaals: is persoonlijk. De rest van ons gezelschap vond het prima smaken!

9. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor de Auw Pastorie

Jos

Bij dit tapasrestaurant zijn we nu al een paar keer geweest. Wat ons hier aanspreekt is de kwaliteit van de tapas, je zit er ongedwongen en fijn en ze hebben naast een uitgebreide wijnkaart ook een aantal lekkere speciaal bieren op tap of fles die goed combineren met de tapas.

We hebben in dit restaurant, de keren dat we er waren, zowel het tapasmenu als gewoon van de kaart besteld. Het tapasmenu bestaat uit twee gangen. Bij elke gang krijg je een groot bord met diverse tapas erop (op hun website staat het menu). Prima smaken! Het is geen tapas met culinaire verrassingen, maar wel allemaal lekker gemaakt. In de regel is dit voldoende, al had ik zelf bij de laatste keer wel nog wat 'trek'. Als je besteld van de kaart, zijn diverse keuzes mogelijk. Porties zijn dan ook royaler. En voor de gemiddelde eter zal zo'n 5 tapas in totaal voldoende zijn. Het eten is op zich niet zo heel duur. Wel vind ik de wijn en bier wat prijzig, maar ook niet erg afwijkend van andere restaurants. Al met al een aanrader en voor ons een plek om terug te komen.

10. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor De Strandtent

Weekendje weg in Callandsoog en deze locatie vooraf uitgezocht via internet. Leuke zaak, sfeervol, met natuurlijk veel strand elementen.

We kozen voor een voorgerecht met brood, ham, tapenade en Aioli. Stokbrood leek teveel op 'net afgebakken' en gekocht bij een plaatselijke discounter. Ik was wel een beetje bevreesd over het vervolg.

We hadden een biefstuk en de saté. Die waren beide super! Heerlijk klaar gemaakt, goed mals vlees en smakelijk. Apart werd salade, frietjes en aardappelgarnituur geserveerd. Ook prima!

Eigenaar bediende zelf en gedroeg zich alsof hij 'het strandseizoen' in de benen had zitten. Wel voorkomend, maar op vragen wat nors en nonchalant. Kan beter. Bedienend personeel wist zich niet goed raad met zichzelf.

Voor het eten en uitzicht zeker een aanrader!

11. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Dorpszicht
    Internationaal Callantsoog

Ik ben verbaasd dat er nog geen recensies over dit restaurant staan op Eet.nu. Gezien de drukte in het restaurant...

We waren een weekendje in Callandsoog en hebben hier een avond gegeten. Het was gezellig druk in de zaak. Op een gegeven moment bijna alle tafels bezet.

Bediening was goed maar wat 'formeel'. Misschien ook vanwege de drukte. De prijzen liggen iets naar de hogere kant dan een gemiddeld eetcafe. Maar gerechten zijn goed en smaak is prima! We hadden beide vis die zeer goed was bereid. Garnituur van onbeperkte salade en aardappeltjes.

Prima verzorgd! Aanrader.

12. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor De Griek

Afgelopen vrijdag prima gegeten bij dit nieuwe restaurant. Via Social Deal een 3-gangen menu gekocht voor 15 € p.p.. Daarvoor kreeg je een bordje met koude voorgerechten (3 soorten smeersels, brood en gevulde wijnbladeren) wat lekker smaakte. Daarna een schotel met 3 soorten vlees en griekse rijst. Als nagerecht ijs, baklava en slagroom. Wat ons vooral opviel wat de malsheid en smakelijkheid van het vlees! We hebben al bij best een aantal grieken gegeten, maar tot nu toe heb ik nog nooit zo'n mals en smakelijk vlees gehad! Verder het vermelden waard vonden wij de inrichting. Fris, een beetje lounge achtig (met hoge banken). De foto's op de website geven een goed beeld ervan. Aanrader wat ons betreft! Ook als je er niet met een social deal gaat eten, zijn de prijzen acceptabel. Rond de 15 euro heb je een hoofdgerecht.

13. Jos's profielfoto
    Jos vindt de recensie door Janssen voor Yumi leuk

Een week geleden zijn we hier voor het eerst gaan eten (vrijdagavond). Het was werkelijk heerlijk! De sushi's waren zo vers dat de norivellen nog kraakten! Ook de warme gerechtjes waren goed heet en lekker, en er is voldoende keus voor iedereen. Bediening ging erg snel, en we hebben in 2,5 uur tijd 5 rondes kunnen bestellen. Op het laatst werd er nog gezongen voor mijn jarige nicht en kreeg ze een drankje van het huis. Eerst gingen we altijd naar een andere sushi&grill, maar Yumi is ons zo goed bevallen dat we hier de volgende keer weer naartoe gaan.

14. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Yumi

Jos

Dit weekend gegeten bij Yumi. Algehele ervaring is een prima prijs-kwaliteit verhouding. Er is keuze tussen zo'n 100 verschillende gerechtjes. Per persoon maximaal 25 gerechten, per ronde 5 stuks. Bestelling en bediening liep vlot door. Soms wat onrustig door het personeel wat constant gerechtjes neerzet of lege bordjes weg haalt en daarbij vaak vraagt of je nog wat wilt drinken. Eten smaakt lekker. Goede smaakjes en veel variatie. Aan het eind vroegen we of ze ook ijs hadden. (Staat niet op de kaart). Dat was er. En in verrassende smaken! Tip: naast de vele leuke gerechten, een vreemd gerecht. Een kaaskoekje. Bleek een rostirondje van Aviko te zijn met een plakje kaas erop. Moet je volgens mij als restaurant niet aanbieden! Verder alles prima eten.

15. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor De Liefhebber

Jos

Dit weekend tapas gegeten. We kozen voor het tapas verrassingsmenu. Voor 25 euro p.p. kreeg je verschillende tapasgerechten, welke je onbeperkt mocht bijbestellen. Na een heerlijk voorgerecht, de eerste ronde met vier heerlijke koude gerechten en de tweede ronde met vier heerlijke warme tapas gerechten, kregen we nog een derde ronde. Allemaal prima! Mijn persoonlijke favorieten: de gehaktballetjes met amandelsaus, de calamaris en gevulde tomaten. Mooie zaken ook. Binnen is het heel stijlvol en ontspannen ingericht. Service is goed en attent. Een dikke voldoende wat ons betreft en een prima prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader.

16. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor Ernesto's Cantina

Jos

Als je de zaak binnenkomt is dit wel een feestje voor je ogen. Vrolijk aangekleed, ongedwongen sfeer. Ook wel een grote zaak. Dus je kunt er makkelijk 'verloren' zitten. We waren er op een doordeweekse dag. Personeel was vriendelijk, maar wat onbeholpen. Het eten vonden we matig. De menukaart is heel uitgebreid. We zagen bij een andere tafel dat zij tortilla's hadden, die ze vulden met verschillende ingrediënten. Leek ons ook wat, maar konden we niet vinden op de kaart. Bleek er vanaf te zijn gehaald, maar we kregen een suggestie gedaan van een prijs waarvoor we deze konden bestellen. Leek ons op dat moment redelijk. We kregen een paar verschillende soorten vlees geserveerd en veel groenten. Op zichzelf niet onsmakelijk, maar het ontsteeg allemaal niet het niveau wat je thuis ook bereikt als je in de supermarkt zelf wat groenten met mexicaanse ingredienten koopt. Voordeel is wel dat je onbeperkt tortilla's, groenten en saus mag bijstellen. Maar het vlees is weinig en vooral op smaak gemaakt met kruiden, waardoor je er zelf weinig meer van proeft.
    Om er te zitten is echt wel leuk. Maar voor het eten ga ik er niet meer naar toe. Daar is het te duur voor.

17. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor De Hompesche Molen

Jos

Allereerst een leuke plek om te eten! Zowel buiten (weids uitzicht, midden in de natuur), als binnen (knus, gezellig, in de oude molen). Geen spannende kaart, maar wel lekkere gerechten. Heerlijke mosterdsoep, schnitzel 'De molen' vond ik heerlijk! Mijn vrouw liet zich de vis prima smaken. Zoek je een leuke, verrassende plek om te eten, dan is dit een aanrader. Ook vanwege de prima keuken.

18. Jos's profielfoto
    Jos heeft een recensie geschreven voor de Auw Pastorie

Jos

Lekker gegeten! We hebben het 'standaard' tapasmenu laten komen. Eerst koude gerechten, daarna warme gerechten. Precies wat anderen hier ook al schrijven: geen 'haut cuisine', maar eerlijke en verse smaken. Ook voldoende te eten. Daar een paar lekkere Belgische bieren van de tap bij gedronken. Heerlijk! Je kunt er ook lekker natafelen. De sfeer vonden wij prima. Je zit feitelijk in een kroeg met zaal. Dat geeft een 'bruine' sfeer. Verwacht dus geen spaanse tierlantijntjes (hoeft voor ons ook niet). Maar gewoon een prima plek om lekker te tafelen en na te tafelen. Aanrader!