• Lid sinds 30 januari 2010

Du & Ich

Valkenburg

El Castillo

Valkenburg

Joop heeft nog geen foto toegevoegd

1. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor El Castillo

Prima lopend buffet gehad. Door de drukte in de zaak werd alles ook steeds weer warm en vers aangevuld. Lekkere zelf af te snijden warme beenham. Toetjesbuffet ook goed. Wij zaten in het achterste gedeelte en vonden het sfeervol. Voor herhaling vatbaar.

2. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Du & Ich

Prima gegeten voor een prima prijs. Vlotte bediening ondanks de drukte. Punt van aandacht is de hygiëne. Na toiletbezoek geen zeep. Dus naar het damestoilet om daar mijn handen te wassen maar ook hier geen zeep. Medewerker om zeep gevraagd die weer een collega moest vragen. Uiteindelijk is er na enig zoeken 'ergens boven' een aangebroken flesje handzeep gevonden. Na mijn vraag hoe het (keuken)personeel na toiletbezoek zijn/haar handen wast liep de medewerker maar vlug weg. Hygiëne moet in de horeca naar mijn mening prioriteit nummer 1 hebben! Maar nogmaals verder prima gegeten.

3. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Vispaleis Westerhuis

Onlangs twee keer een vismenu besteld. Een met lekkerbekje en een met kibbeling. Warme vis hoort warm te zijn maar mijn lekkerbekje was dit totaal niet. Op zich geen ramp dus even gemeld dat mijn visje koud was. Koud? was het antwoord. Nee, niet koud wel van het koude af maar zeer zeker niet warm was mijn reactie. Nou dat maakt wel verschil werd mij verteld maar u krijgt een nieuwe. Deze werd korte tijd later ook gebracht en dit was een wereld van verschil. Gloeiend heet. Prima.
    De kibbeling van mijn vrouw was ook niet om over naar huis te schrijven. Leek wel opnieuw gebakken. Harde stukken met weinig vis binnenin. Zeker niet zoals kibbeling hoort te zijn. We hebben het maar zo gelaten. Bij vertrek gaf ik nog even een goedbedoeld compliment over mijn nu wel warme lekkerbekje. Dit had ik ook wel kunnen laten. Het antwoord van de dame was ja dat kunnen wij ook allemaal niet weten. De een wil zijn vis warm en de andere niet. Zoveel mensen zoveel wensen. Dit werd met een wegdraaiende houding gezegd. Niet echt klantvriendelijk. Een onsportieve reactie op een goedbedoeld compliment. We proberen het een volgende keer wel een deurtje verder...

4,9
  4. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Snackbar John

Vandaag toch even een groot compliment voor snackbar John! Wij waren te gast op een bruiloft waar onze zoon, die een ernstige pinda- en notenallergie heeft, door een los gebakje helaas een allergische reactie kreeg waarna hij met spoed naar het ziekenhuis moest. Erg naar maar het kan gebeuren. Na een paar uur waren we met onze zoon weer terug. Enige interesse in zijn toestand ontbrak. Het buffet kon op geen enkele manier een klein beetje worden aangepast aan onze zoon. Ik zeg nadrukkelijk een klein beetje. Want een grote aanpassing verwachtten wij echt niet. Uiteindelijk boos en teleurgesteld naar snackbar John gelopen en het verhaal uitgelegd. Wat bleek, de snackbar was zojuist gesloten. Maar Robert vond dit zo triest dat hij weer naar binnen ging, de frituur weer aan deed en een gegarandeerd pinda- en notenvrije bestelling leverde. Triest dat het zo moest maar mooi dat het zo kon. Robert bedankt!

5. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Ristorante Fratelli

Joop

Gistermiddag ter afsluiting gegeten bij Fratelli. Lekker buiten in de zon op het mooie terras. We hadden vier pizza's besteld en ondanks de drukte was er amper wachttijd. Ideaal met kids! De pizza's smaakten prima maar persoonlijk vind ik ze wel erg dun belegd. Dat mag wel royaler. De kleine stukjes ananas op mijn pizza leken wel geteld! Het heeft allemaal niet over. Toch hebben we lekker gegeten voor een nette prijs. Ook dat mag vermeld worden!

6. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Hong Kong
    Chinees-Indisch Ommen

Joop

Gisteravond voor een aantal personen Chinees eten afgehaald. Wat een vreselijke teleurstelling was dat voor ons allen. De babipangang was bijzonder smakeloos evenals de foe yong hai. Maar de grote bak met satestokjes inclusief saus spande de kroon. De satesaus was voorzien van een vette laag en smaakte net als de satestokjes totaal niet naar sate. Ook de miniloempia's waren beneden verwachting. Soms heb je dat het ene het andere nog goed kan maken. In dit geval was alles slecht. Het enige dat smaakte zoals het hoort was de kroepoek. Maar dat is dus ook niet door de kok bereid..... We vinden het in vergelijking met andere restaurants ook nog bedroevend duur. Wij komen hier in ieder geval nooit meer terug en zullen ook zeker geen aanbevelingen doen.

7. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Victoria

Vandaag met vrienden gegeten. Wel last gehad van kou door het telkens openen van de buitendeur ondanks de bijgeplaatste terrasverwarmer bij onze tafel. De menukaart bood voor elk wat wils. Eten smaakte prima. Nette porties en vriendelijk personeel. Maar twee mandjes met stokbrood voor maar liefst 18 euro vonden wij wel schandalig duur..

8. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Mie Kang
    Chinees-Indisch Callantsoog

Joop

Wat een troosteloze bende bij binnenkomst in het afhaalrestaurant. Had eerlijk gezegd spijt van het plaatsen van mijn bestelling toen ik nadien om mij heen keek. Alles even smoezelig. Een éénpersoons portie babipangang besteld. Was zo vreselijk scherp dat de brandweer bijna te hulp moest schieten. Ik een ervaring rijker en zij een klant armer....

2,8
  9. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Brasil
    Nederlands Callantsoog

Joop

Op koninginnedag (stond op elk bord bij de zaak erg fout geschreven!) een vegetarische pizza afgehaald. Deze was in tegenstelling tot de vorige keer erg klein, te zuinig belegd en te scherp. En dat voor maar liefst E. 10,95! Volgende keer een ander restaurant.

10. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Brasil
    Nederlands Callantsoog

Joop

Afgelopen dinsdag aan het einde van de middag hier gegeten. Bediening ging vlot maar het was ook niet erg druk. Een vegetarische pizza extra pittig besteld en deze was prima. Ook een schnitzel besteld met bijbehorende friet en rauwkost. Had liever gebakken aardappels gehad in plaats van friet maar dit was onmogelijk. Jammer. Maar het geheel smaakte verder goed. Restaurant was gezellig ingericht en de prijzen zijn erg netjes.

11. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor 't Maotie

Na eerdere positieve ervaringen zijn we na zaterdag 10 september jl. helaas minder enthousiast. Bij binnenkomst geen warm onthaal. We hoeven echt geen rode loper maar welkom voelden wij ons niet. Een dame bij de ingang had het zittend erg druk met het bekijken van haar agenda en nam weinig moeite om op te kijken. Mompelde iets terwijl ze verder bladerde. Wij hadden niet gereserveerd en vroegen om een tafel. De man die naast haar stond wekte de indruk even te kijken of het wel kon. Dit terwijl er maar 4(!) tafels bezet waren. We hadden het idee dat ze op tijd thuis wilden zijn.Vier verschillende personeelsleden aan onze tafel gehad. Op een blonde jongedame na was het personeel erg zakelijk. Bijzonder goed ingestudeerde woordkeuze waar niet vanaf mag worden geweken. Gaf geen fijn gevoel. Dagmenu goed maar nog steeds niet royaal bedeeld. Kindermenu nog altijd aan de prijzige kant en geen vermaak of speelhoekje voor kinderen. Maar goed, dit wisten we gezien onze eerdere ervaringen. Voor ons dankzij het kille onthaal en de afstandelijke bediening geen Maotie meer.....

10 september 2011 · Vorige recensie van Joop

12. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Viper

Joop

Onlangs hier op een zaterdagavond gegeten met de kinderen.

Het was op dat moment niet erg druk en dat komt de sfeer niet ten goede. Ook was het er niet al te warm. Vriendelijke en behulpzame gastvrouw/eigenaresse. Ook de kok was erg bereidwillig om vanwege medische redenen enige aanpassingen aan de maaltijd te doen. Dit werd dan ook netjes aan tafel geserveerd. Voor personen die veel drinken (inclusief) en minder voor het eten gaan is dit een ideale formule. Je kunt namelijk -als je dit wilt- blijven lopen naar de bar. Uitdrogen zal je hier zeker niet! Personen die culinair gezien meer verwachten komen waarschijnlijk tekort. In de speelkelder staan overigens wel een aantal leuke attracties voor de kinderen. En dat is ook wel weer fijn voor als je even rustig wilt eten.

13. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Robin Hood

Joop

Gisteravond hier weer erg lekker gegeten. Personeel is vriendelijk en neemt de tijd voor je. De traditionele emmer met pinda's deed het ook weer goed. Nu komen we niet alleen voor de pinda's maar het is gewoon even een leuke bezigheid voor de kinderen, pinda's doppen. Het eten was heerlijk en wordt geserveerd in ruime porties. Top. En dat alles voor een keurige prijs. Tot een volgende keer!

14. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Amigo

Moest onlangs na afhalen helaas weer op en neer omdat mijn spareribs waren aangebrand. Heb wel nieuwe gekregen inclusief excuses van de baas maar samen eten zat er niet meer in!

15. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Amigo

Heb gisteren twee afhaalmenu's sparerib en vegetarische pizza gehaald. Voor het afhalen kan bellen raadzaam zijn omdat de wachttijden ter plaatse soms behoorlijk lang zijn. Op de porties is zeker niet bezuinigd! Twee zeer goede spareribs, lekker mals zo van het botje en een zak fijne gekruide gebakken aardappeltjes erbij. De laatste niet zo standaard maar erg lekker bereid. Ook een grote bak salade, zelf te vullen naar keuze, hoorde bij mijn menu. Niets mis met het geheel. Ook de pizza smaakte prima. Haal liever af dan eten ter plaatse. Maar dat is mijn persoonlijke keuze. Telefonisch vriendelijk te woord gestaan en ook vriendelijk geholpen bij het afhalen.

16. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Eterij 't Nieuwscafe

Joop

Op een zaterdagmiddag met vrienden op het terras gezeten. Hier drie keer een broodje bal en een keer een stokbroodje brie besteld. Was allemaal prima maar vond mijn balletje wel aan de prijs. Binnenzijde van de zaak ziet er leuk en bijzonder uit!

17. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor De Grachthof
    Internationaal Giethoorn

Joop

Onlangs met vrienden hier 3x het dagmenu (lekkere malse spareribs en fijne schnitzels) en een keer het vegetarische menu besteld. Ondanks de drukte op deze zaterdag werden we erg vlot en vriendelijk geholpen. Ruime porties. Het leuke was dat er toevallig een piratenkoor aanwezig was voor een privé-aangelegenheid. Erg gezellig! Sfeervol, groot restaurant. Maar ook een mooi buiten terras. Hier krijg je zeker waar voor je geld.

18. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor De Gouden Brug

Joop

Ja wat moet je nou eigenlijk zeggen over een snackbar waar je hooguit een zak patat en een kroket weghaalt? Daar kan ook weinig mis mee gaan. Eigenlijk heb ik al gegeten en gedronken als ik via het bruggetje naar de ingang loop. Het is allemaal te vies om aan te zien! Lijkt klein Hongkong wel. Één grote zooi. Totaal geen uitstraling. De eigenaren zijn wel vriendelijk maar verder dan "allooo!" komt het ook niet. De aftandse inrichting vind ik bij het ophalen van friet van ondergeschikt belang, als het maar schoon is. Maar als ik naar de buitenzijde en met name de achterzijde kijk heb ik daar zo mijn twijfels over. Daarom hooguit iets uit de frituur waar ik zicht op heb, Chinees uit de keuken haal ik wel ergens anders.

19. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor 't Trefpunt
    Internationaal Schoorl

Kort geleden op zaterdagavond gegeten. De zaak zat bomvol en dat leek een goed teken. Sommige tafels zijn wegens ruimtegebrek zo geplaatst dat je je buurman/buurvrouw wel als tafelgenoot kunt beschouwen. Het is allemaal nogal krapjes. Was zelf wel te spreken over mijn spareribs en toebehoren maar mijn vrouw niet over haar pizza. Die vond ze gewoon niet lekker. "Onze" serveerster was wel vriendelijk en behulpzaam en de prijzen zijn ook niet onredelijk. Even de pizzabakker op cursus sturen en het komt wel goed.

20. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor De Seghesteen

Waren onlangs te gast bij een huwelijksfeest en dat is ons zeer goed bevallen! Zou niet weten wat er ontbreekt. Bijzonder mooie accommodatie, sfeervolle kleuren. Deze mensen verdienen gewoon een goed cijfer omdat nergens op bezuinigd is.

Heerlijk eten op een professionele manier bereid, opgediend én geserveerd.

We zijn ook zeer zeker niet uitgedroogd want de glazen waren meteen weer gevuld. Ook aan de kinderen is gedacht want alles is voorhanden. Er werd meteen een sjoelbak en ander speelgoed aangerukt waardoor ze uren zoet waren.

Kan niet oordelen over de prijs/kwaliteitsverhouding want je gaat het bruidspaar nu eenmaal niet vragen wat het diner gekost heeft maar de kwaliteit is in ieder geval uitstekend! Lijkt me dat de prijs dan ook wel gerechtvaardigd is...

21. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor De Schaopwas

Joop

Afgelopen week een lopend buffet gehad voor 27 euro pp. Persoonlijk vind ik de hoge prijs niet gerechtvaardigd voor datgene dat wordt aangeboden. Ik wil niet zeggen dat de andere (hoge) beoordelingen niet terecht zijn maar dit is nu eenmaal mijn persoonlijke mening. En over smaak valt niet te twisten. Vond de groentensoep zout en de spareribs heb ik ook wel eens beter gehad. Miste ook de gebakken aardappelen. Wel een prima visbuffet met haring, paling etc. En alles tot tegen het moment van sluiting aan netjes bijgevuld ondanks de op dat moment nog weinig aanwezige gasten. Het geheel ziet er keurig uit en de bediening is ook vriendelijk. Wat ook netjes is is dat je niet met je neus boven de bakken komt omdat dat simpelweg niet kan. Mensen met een behoorlijke lengte zoals ik moeten hierdoor flink bukken. Maar dat heb ik voor een stukje hygiëne graag over!

22. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor 't Maotie

Joop

Op een mooie lenteavond als gisteravond is het goed vertoeven op het gezellige terras met parasols.

Mijn dagmenu bestaande uit soep, hoofdgerecht en dessert smaakte prima. Goed gevulde groentesoep, er is zeker niet bezuinigd op gehaktballetjes. Lekkere wienerschnitzel met geb. Aard. En 2 soorten groente, bakje salade en ijs na. Niks mis mee. Ook mijn vrouw was erg tevreden over haar vegetarische pannenkoek.

De kinderen hadden vier kleine vissticks, patat met mayo en appelmoes. Vind ik persoonlijk voor 7,50 euro nogal aan de prijs. Het valt niet altijd mee om (kleine) kinderen rustig te houden op een terras. Tip: neem daarom zelf iets voor ze mee want er is werkelijk geen enkel vermaak in de vorm van een glijbaantje en/of speeltoestel terwijl daar ruimte genoeg voor is. Dit hebben we ook kenbaar gemaakt. Men gaf eerlijk toe dat dit al vaker gemeld is maar dat er waarschijnlijk (lees: zeker...) niets mee gedaan wordt. Erg jammer. Al zou het ook bescheiden van opzet zijn, een speeltuin hoeft het echt niet te worden. Daarvoor rijden we wel twee kilometer verder.

We hadden overigens wel een vriendelijke ober bij de tafel. Ook niet onbelangrijk.

23. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Thijs & Aafke

Joop

Vorige week zondag rond 16 uur gegeten met familie. Parkeerterrein was bomvol. Toch merkten wij hier weinig van in het restaurant, nabij de bar. Waar wij zaten begon de drukte rond 18u. Er werd rekening gehouden met een vegetariër onder ons en met zoonlief die een pinda- en notenallergie heeft. Dat was dus prima. Eten is verder ook allemaal prima. De bak met speklappen en slavinken hebben we maar laten liggen. Daarvoor gaan we immers niet uit eten. Men is inderdaad zuinig met het bestek, daar heeft men denk ik niet voldoende van ingekocht. Uitgebreid dessert met lekkere slagroom. Personeel is vriendelijk. Voor een ieder is er wel iets.

24. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Robin Hood

Joop

Twee weken geleden gegeten. Sfeervolle zaak met grote houten stoelen. Eten is prima. Leuk is ook de emmer met doppinda's op tafel. En de doppen mogen (hoeft natuurlijk niet) gewoon op de vloer! Speelhoekje voor de (jonge) kinderen aanwezig. Het geheel is ons goed bevallen, wij komen nog wel een keertje terug!

25. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Nieuw Azië
    Chinees-Indisch Muntendam

Afhaaleten is prima. Restaurant ziet er ook keurig uit, althans de binnenkant. De sfeer in het restaurant is ook goed. Echter deze wordt veroorzaakt door de inrichting maar zeker niet door het personeel. Dat is na al die jaren nog even zakelijk en afstandelijk. Nooit zin in een praatje wat in een dorp erg belangrijk is! Het komt nooit verder dan goedemorgen/middag/avond en eet smakelijk. Afhaalmenu's zijn aantrekkelijk geprijsd maar hebben al jaren dezelfde samenstelling. Een wijziging in deze zou wel eens een keer mogen. Overigens blijf ik altijd lachen om de snelheid waarmee het luikje open en dicht gaat. Je zou nog eens een blik in de keuken kunnen nemen! Als je hoofd er tussen zou zitten werd je acuut onthoofd. Maar nogmaals, het eten smaakt goed.

26. Joop's profielfoto
    Joop heeft een recensie geschreven voor Yankee Doodle

Wij komen al vele jaren bij Yankee Doodle in Assen maar zien het hier helaas wel achteruit gaan. Het eten wordt niet meer aangevuld (gebak en mousse) terwijl de zaak nog uren open is. Broccoli wat overduidelijk geel is en dus niet meer vers is. Dit wordt dan gecamoufleerd met kerriesaus. Worteltjes zijn half gaar. Bij weinig gasten zoals een eerdere keer, aangekoekte bakken in de vitrine. Vieze bekleding op de stoelen, kapotte voetbaltafel boven, kapotte pedaalemmer in de dames wc. Dit zijn geen toevalligheden -want dat kan gebeuren- maar zaken die al lange tijd zo zijn. Het is allemaal nèt niet. Yankee Doodle blijft wel leuk voor ouders met jonge kinderen. Het concept is goed. Je kunt lekker even eten terwijl de koters zich boven vermaken. Niemand die zich zal storen aan rennende kinderen. Sfeer is goed. Vlees van de grill is allemaal prima en het personeel is ook vriendelijk. Maar een goede naam opbouwen én behouden is erg moeilijk. Eentje afbreken niet....