• Lid sinds 7 mei 2021

De Gloepe

Diffelen
  2. De Gloepe

Diffelen

John Dekker heeft nog geen foto toegevoegd

1. John Dekker's profielfoto
    John Dekker heeft een recensie geschreven voor De Gloepe

Ik had vanavond graag een medium biefstuk op m'n bord gekregen. Dat is na 2x proberen niet gelukt = 2x retour keuken. De 1ste was-ie enkel aan de buitenkant bruin maar daarna meteen al hartstikke rauw/rare. De 2de biefstuk leek meer op platgeslagen gehaktbal op miniformaat want hij was inmiddels gekrompen tot hooguit 75 gram (hij leek de 1ste keer 3x groter). Die ging m.a.w. onaangeroerd retour keuken nadat ik er eindelijk in was geslaagd opnieuw iemand van het bedienend personeel iemand aan ons tafeltje te krijgen..

Uiteindelijk, poging 3, toch overgeschakeld naar niks aan te verprutsen spare ribs die m'n partner ook had. Want dat met die spare ribs zou zo lang duren dat mijn partner dan al lang klaar was met haar ribs als ik nog moest beginnen.

Vervolgens alles afgebroken want onze avond was inmiddels verpest.
    Overeengekomen met de uitbater dat de 2x 1 drankje en de 2x 1 soep nog betaald zouden worden: tezamen € 21. Oftewel: dat wordt boterhammen peuzelen vanavond.

Op m'n Rivella had ik helemaal in het begin al op m'n allerluchtigst gereageerd: het glas waarin die was uitgeschonken had namelijk 3 controles op rij gemist. Te weten die van de vaatwasverantwoordelijke, die van de glazenvuller en die van de uitserveerder. Er zat fors meer dan een barst behoorlijk zichtbaar in m'n glas: alsof een eerdere gebruiker er had geprobeerd een hap uit te nemen maar daar net niet in was geslaagd. Ik overdrijf niet als ik zeg dat als ik dat glas op die plek aan mijn mond had gezet ik vermoedelijk een stuk glas in mijn mond had gekregen. Is niet gebeurd gelukkig maar ik had het niet graag meegemaakt. Glas kan erg scherp zijn. Aan bloedende lippen wil je liever al helemaal niet denken.

Daarom dus die lage scores.

We hadden ons echt verheugd op een fijn ontspannen culinair verwennerijtje in De Gloepe. Het werd een akelige ervaring die, net als bij Ajax-Feyenoord, vroegtijdig werd gestaakt. Met dat verschil dat ze in Amsterdam de 2de helft nog konden aftrappen. Bij ons verlieten we het veld halverwege de 1ste helft al. Met stevig de pest in.

1,5
  2. John Dekker's profielfoto
    John Dekker vindt De Gloepe niet leuk

John Dekker

3. John Dekker's profielfoto
    John Dekker heeft een recensie geschreven voor Restaurant Wielens

Even kort door de bocht (en: kon vanwege de corona enkel op het terras): fantastische locatie, bediening erg vriendelijk. Lunch was prima. Blijvertje voor als we bezoek hebben en even landelijker willen (Noord Sleen) i.p.v. stedelijker (Emmen).