• Lid sinds 29 oktober 2010

Prins Mauritshuis

Blokzijl

Mekong

Vollenhove

John D. heeft nog geen foto toegevoegd

1. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Rivers
    Internationaal Sluis

De Kaai in Sluis is een toplocatie, maar dat is geen garantie voor top maaltijden of topservice.
    We wilden graag lunchen, het liefst in het flauwe zonnetje op het terras. Bij een reeds bezette tafel deed de terrasverwarming zijn werk. Toen onze bestelling werd opgenomen vroegen we of de verwarming aan onze kant van het terras ook aan kon. "Dat zal ik over een paar minuten doen", werd er beloofd.
    Toen een kwartier later onze lunch werd afgeleverd, nogmaals gevraagd of de verwarming ook bij onze tafel aangezet kon worden. Er werd ja gezegd, maar er zou niets gedaan worden… en dat straalde de bediening ook uit.

Het menu beloofde als Chicken Wrap: gerookte kip, pesto, samuraisaus. Wat werd opgediend was een tortilla met twee plakjes supermarkt vleeswaar en dikke stukken tomaat.
    Ook de Salmon wrap bestond ook voor het merendeel uit tomaat. De nacho's XXL van 18,50 had veel weg van de nacho kit van een geel-zwarte supermarkt keten.

We waren niet de enige gasten die het terras voortijdig verlieten. Gevulde borden achterlatend.

2,8
  2. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Prins Mauritshuis

In ons gezelschap was iedereen dik tevreden over hetgeen wat we geserveerd kregen tijdens de lunch. Van bospaddestoelensoep tot de salade zeevruchten, alles was krakend vers en geraffineerd op smaak gemaakt.
    Een fles water kwam gratis op tafel.

Dat de tv aan stond met een programma van de regionale omroep deed helaas afbreuk aan de sfeer.

Nog een pluspunt: comfortabele stoelen in het restaurant!
    We komen hier beslist terug.

3. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Mekong
    Chinees-Indisch Vollenhove

Mekong presenteert zich als een Vietnamees restaurant met Chinees Indische invloeden. De Vietnamese keuken wordt gekenmerkt door gebruik van veel verse kruiden.

In de kip met citroengras van Mekong was echter geen citroengras te bekennen. Kip in een drabje had het kunnen heten. En bij de andere gerechten was het van hetzelfde laken een pak: snel in elkaar geflanste gaarkeuken maaltijden.

De sfeer? Veel geschreeuw aan de telefoon door de eigenaresse. Haar lijfspreuk? Lekker snel klaar, lekker snel weg. Eerlijk, dat zei ze... Gezellig uit eten is anders.

4. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Bistronoom
    Internationaal Woerden

Corona tijd, dus fijn dat de restaurants levensvatbaar kunnen blijven met afhaal- en bezorgformules.

Ook wij willen de lokale eetgelegenheden graag steunen en afgelopen weekeinde bestelden we diverse hoofdgerechten bij Bistronoom.
    Het draaide uit op een teleurstelling. De pulled beef met kataifi en fèta bleek per portie exact 100 gram te wegen, waarbij de kataifi symbolisch meedeed want deze was vrijwel onvindbaar.

Wij zijn zeker geen all you can eat mensen, maar dit was een wel heel schamel hoofdgerecht zonder enig garnituur of groente. Het vlees zelf bleek een droge runderstoof met weinig smaak. Helaas kunnen ook de meeste andere gerechten van ons geen voldoende krijgen. Dankzij de salades wordt het eindcijfer toch nog een krap vijfje.

4,7
  5. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Strandpaviljoen BAZ

Al jaren komen we terug bij BAZ, om het eten en het mooie uitzicht over de duinen. Omdat we daarmee de hartelijke mensen van de bediening tekort zouden doen willen we die beslist ook noemen.
    Eten bij BAZ is een aangename ervaring. Het personeel denkt graag mee. Een bordje 'Gereserveerd' op een tafel blijkt opeens minder streng wanneer je aangeeft niet meer dan anderhalf uur nodig te hebben voor je maaltijd. Na de opmerking dat je het liefst van twee hoofdgerechten iets wilt proeven bedenkt men een oplossing met twee voorgerechtjes, die overigens de gehele dag te bestellen zijn, en nog iets extra's..
    De kaart staat bij BAZ vol lekkernijen… maar we zouden na al die jaren graag eens iets nieuws op de kaart zien verschijnen.

6. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Frituurke 't Zwin

We wilden bij 't Zwin graag eens de ambachtelijk producten proeven. Bij een eerder bezoek hadden we een schaal met een veelbelovende aanblik voorbij zien komen. De bediening kwam vlot nadat we een tafeltje hadden uitgekozen. Ons drinken kwam ook snel, en ons eten volgde niet veel later… in papieren zakjes! We hoorden het bedienend personeel roepen dat een bord niet nodig was. Men had blijkbaar haast en wilde ons snel weg hebben.
    Toch maar om borden gevraagd en het plastic bestek omgeruild voor een fatsoenlijke vork en mes. Nog even over de ambachtelijk bereide producten… deze zouden zo bij Makro vandaan kunnen komen.

7. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Sushi 81

De kaart met heerlijke spijzen wordt door de eigenaars beslist waargemaakt. We kozen onder meer voor de sashimi, de tartaar, de tataki en de spicy land lovers. Op het tijdstip dat we afgesproken hadden het eten op te halen werd net de laatste hand gelegd aan de spicy land lovers.
    Niet alleen de timing bij Sushi81 grenst aan perfectie… Zowel de tataki als de tartaar waren heerlijk gekruid en onberispelijk vers. De spicy land lovers was, ondanks de spicy ingrediënten, zacht en romig.
    We zijn redelijk goed bekend met sushi maar dit was verreweg de beste die we gegeten hebben.
    Hier komen we graag nog eens terug!

8. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor El Rey

Het terras was uitnodigend en omdat elke zaak een tweede of derde kans hoort te krijgen namen we plaats en vroegen om de menukaart.

Terwijl het keukenpersoneel naar buiten ging om een peuk op te steken had de dame van de bediening een teleurstellende mededeling voor ons: ,,Het is bijna vier uur, we hebben alleen nacho's en kroketjes met serranoham".

Toen we haar wezen op het grote bord met de mededeling dat er broodjes van de nabijgelegen speciaalzaak La Fermata aangeboden werden luidde het antwoord: ,,Die stoppen er zo mee.". Dus bleven alleen de nacho's en de kroketjes over.

De nacho's - "let op het schaaltje is heet!" zei ze attent. - waren aangekleed met een spaarzaam likje kaas en een enkel raapje paprika. De donkerbruine kroketjes waren bitter (door de oude frituurolie?) en bestonden vrijwel alleen uit korst.

Toen we onze teleurstelling uitten op de vraag of het had gesmaakt werd deze professioneel genegeerd. Jammer.

2,7
  9. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Cantina Dolores

We zijn de eersten vanmiddag. Meteen bij aankomst krijgen we extra kussens zodat we comfortabel zitten en al snel worden de eerste drankjes geserveerd.
    Terwijl we de tapaskaart bestuderen worden de springkussens, die aan de zijkant van het terras opgesteld staan, opgeblazen waarop de jonkies in ons gezelschap zich kunnen uitleven.

Brood met aioli, groene olijven, verschillende kleine kroketjes en andere hapjes komen op tafel. Als laatste een groot bord met gamba's in knoflook. Wel iets meer dan de gemiddelde tapas-portie en bijzonder lekker, mede dankzij de garnering met verse kruiden. Het enige dat ontbreekt is een vingerbakje met water, maar de vochtige doekjes in folie reinigen minstens even goed.

Niets dan lof voor de maaltijd en de attente bediening.

10. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Hajé
    Internationaal Heerenveen

Even lunchen met een groepje reisgenoten. Het terras van Hajé zag er uitnodigend uit.

We kozen voor een salade, een uitsmijter en een broodje verse Noorse zalm. En dan verwachten we ook echt verse oranje/roze zalm en geen ingevroren en recentelijk ontdooide waterige drab met witte vlekken en brede geel-beige randen die meer dan een kwart van de zalm besloegen. Het belegde broodje werd mee teruggegeven aan de bediening die even later met hetzelfde bordje terugkwam 'omdat er volgens de kok niets aan mankeerde'. De klant is hier volgens de kok duidelijk geen koning... en bevindt zich evenmin in de adelstand.

De serveerster die zich duidelijke geneerde voor het gerecht haalde machteloos haar schouders op. Toch maar iets anders van de kaart gekozen...

De uitsmijter was uitstekend, de salade was een schaal jonge bladsla en rucola met dressing... een stukje brood erbij kon er helaas niet af.

Er diende 35 euro afgerekend te worden. De zalm stond niet op de nota.

11. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor De Griffel

Het plankje met de drie schaaltjes tapenade en aioli en het warme stokbrood leek veelbelovend maar het vervolg stelde op alle fronten teleur.

We hadden gekozen voor een pannetje mosselen met friet en sliptongetjes met een aardappelgratin. De twee minuscule visjes hadden zich lelijk gebrand aan de boter en smaakten verder nergens naar. De als extraatje geserveerde rabarber was een bijna noodzakelijke verfrissing.
    MIjn disgenoot had het evenmin getroffen. Na het optillen van het deksel van de mosselpan was de bodem al bijna zichtbaar, zo weinig mosselen zaten er in deze portie. Dat was dus letterlijk 'even slikken'.

Pluspunt van De Griffel is de uitgebreide keuze aan (alcoholvrije) bieren en de hartelijke bediening... maar dat verbetert de verhouding tussen prijs en kwaliteit/kwantiteit van de hoofdgerechten niet.

12. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Oriental Parel
    Chinees-Indisch Woerden

De mensen van Oriëntal Parel hadden gisteren waarschijnlijk hun dag niet. We hadden er afgehaald dit keer dus konden niet reclameren...

Van het voorgerecht vier balletjes kippenvlees waren er twee ronduit niet te eten zo smerig smaakten ze en de samenstelling was ondefiniëerbaar, niet alleen vlees. De miniloempia's waren grotendeels zwart en verbrand, dus evenmin eetbaar.

De Lemon kai, kip met limoendressing, bleek een grote bak citroengelei met gepaneerde kipfilet. We hadden juist voor dit gerecht gekozen omdat het bij een eerdere ervaring zo subtiel gekruid en smakelijk was.

De Tjap Tjoy met chinese garnalen was 'droog', dus zonder saus of bouillon. Al met al een dikke onvoldoende voor de Oriëntal Parel.

3,1
  13. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor De Baron

John D.

Na de zoveelste 'herstart' van De Baron weer eens een poging gewaagd.
    Fantasieloze gerechten die zonder veel kennis van zaken bereid zijn. Simpel geserveerd met een beetje sla en een berg friet.
    Biefstuk was 'overdone' en toen daar een opmerking over gemaakt werd was de reactie: oh, da's jammer.
    Hier komen we niet meer.

14. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Wagamama

John D.

Redelijke maaltijd maar duidelijk als lopende band werk gemaakt.
    Als je comfortabel wilt zitten en nog tien minuten wilt natafelen moet je ergens anders zijn... ook de gasten zijn blijkbaar lopende band werk.

5,3
  15. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor El Rey

John D.

Zonde van je tijd om hier te gaan zitten.

Het veel te prijzige eten smaakt nergens naar - of juist teveel naar dat ene... Personeel is ongeinteresseerd en hangt liever buiten rond. Oncomfortabele zitplekken in chaotisch interieur, veel te luide muziek...

We waren blij dat we eindelijk mochten afrekenen.

2,6

Havenstraat 10a Woerden
  18. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Foodmaster Woerden

John D.

Beste cafetaria uit de regio.

Excellente patat, hier weten ze hoe friet gebakken hoort te worden! Altijd netjes en schoon en een vriendelijke bediening. Sterk punt van dit cafetaria is hun uitgebreide kaart met meer exotische hapjes zoals ossenhaas salade en garnalen.

19. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor De Smaak van Vietnam

John D.

Hier eet men echt met 'Smaak'.

Verse kruiden maken de al voortreffelijke gerechten helemaal af. Gastvrouw is allerhartelijkst en geeft deskundig advies. Aanpassen van een gerecht, bijvoorbeeld mie in plaats van rijst, is geen probleem.

Graag iets meer vis gerechten op de kaart!

20. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Hashi Ya

Heerlijke gegeten in een fijne ambiance (gemengd gezelschap van 4-84 jr), waarbij iedereen het naar zijn zin had.

Beslist een aanrader!

Grutstraat 38 Doetinchem
  22. John D.'s profielfoto
    John D. heeft een recensie geschreven voor Roma
    Pizzeria Woerden

Hartelijke ontvangst door leuke vlotte jongedame weegt niet op tegen de fantasieloze gerechten. De op de kaart vermelde tong blijkt een kwartet tongrolletjes met zalm die ook bij de Makro liggen. Ze verdronken ook nog eens in de roomsaus.

Pizza was redelijk van smaak, al was de rand erg zwart gebrand en niet te consumeren.

Dat moet beter kunnen mensen bij Roma!

3,6