Activiteiten van john

1. john's profielfoto
    john heeft een recensie geschreven voor Yamas

john

Zaterdagmiddag 9 maart 2019 gereserveerd, voor 2 personen, bij dit restaurant, via website ‘TheFork’, met 30% korting op het eten. Wij houden van de Griekse keuken en bezoeken in Duitsland regelmatig Griekse restaurants. In Duitsland betaal je voor een bezoek aan een Grieks restaurant ongeveer € 45, - voor heel veel en vaak heel lekker eten.
    Bij binnenkomst werden wij in 1ste instantie door de eigenaar en in 2de instantie door zijn personeel op een amicale wijze welkom geheten. Met amicaal bedoel ik: zo overdreven vriendelijk, dat er gelijk een lampje gaat branden van argwaan, omdat die overdreven vriendelijkheid kan dienen om het belazeren wat volgt te verdonkeremanen.
    Amper op de stoel kwam het personeel, nog steeds overdreven vriendelijk, met 2 ouzo aanzetten. Bij een Griek in Duitsland kiezen wij altijd een schotel voor 2 personen. Een schotel voor 2 personen bestaat uit 1 schotel, met daarop het menu. Omdat in het menuboek van restaurant Griekse Taverne Yamas, onder het rijtje met hoofdgerechten staat: ‘deze schotels zijn ook voor 2 of meerdere personen te bestellen’, bestellen wij een Hermes schotel voor 2 personen. Wij verwachten dan ook 1 schotel, met daarop het menu. Maar wat wij krijgen lijkt in geen enkel opzicht op een schotel. We krijgen domweg 2 Hermes schotels, bestaande uit 2 borden met vlees, 1 klein schaaltje friet en 1 klein schaaltje salade. De woorden: ‘deze schotels zijn ook voor 2 of meerdere personen te bestellen’ wekken dus een suggestie die niet waar gemaakt wordt. Het kleine schaaltje salade is te klein. Kortom: te weinig salade. De friet is beroerd slecht. Hard gebakken, korte bruine en zwarte stukjes van nog geen centimeter. Alsof het afval friet betreft wat onder in de oven heeft gedreven, of het allerlaatste restant friet betreft uit een zak. Het vlees is goed.
    We spreken een personeelslid aan over de kwaliteit van de friet. Zij bestaat het te stellen dat de eigenaar de kwaliteit van de friet ook slecht vindt. Verder spreekt zij over de aardappeloogst en vertrekt. ‘Wij vragen ons af, waarom de eigenaar dan ons juist die friet geeft?’ Wij zouden mensen dergelijke friet nooit voorschotelen. Even later komt de eigenaar aan tafel. Hij begint over de friet en schuift de slechte kwaliteit daarvan toe aan de aardappeloogst. Hij zegt zijn aardappelen te betrekken van een plaatselijke boer. Is oncontroleerbaar, terwijl de eigenaar wel op de website van zijn restaurant schrijft het vlees te betrekken van een plaatselijke slager. Verder is het toeschuiven van de slechte kwaliteit van de friet aan de slechte aardappeloogst volstrekte nonsens. Vorig jaar was de aardappeloogst slecht, maar er waren ook goede aardappelen. ‘Koop als eigenaar van een restaurant de goede aardappelen.’ Maar klaarblijkelijk wil de eigenaar voor een dubbeltje op de 1ste rang. Na zijn gesprekje over de oogst vertrekt hij weer. Ondertussen krijgen de buren van ons ook friet. Die friet ziet er geweldig uit. Weer even later komt de eigenaar met een bak met friet. Hij wil ons van zijn gelijk overtuigen, maar wat hij doet is ons wantrouwen juist vergroten; deze man had ons nooit zo’n bakje met slechte friet mogen serveren.
    Het amicale begin had dus toch als doel om ons uiteindelijk te belazeren; de vriendelijkheid was na onze klacht over de friet verdwenen. Jammer want ons belazeren doet men maar 1 keer. Vertrouwen geeft rust en zekerheid. Wantrouwen geeft onrust en onzekerheid. En omdat wij onzeker zijn vertrokken laten we dit restaurant vanaf heden links liggen. Aan het eind van de rit, met 30% korting, hebben wij € 44,30 af moeten rekenen. Daar heb je in Duitsland, zonder korting, veel meer en veel beter Grieks eten voor.

2. john's profielfoto
    john heeft een recensie geschreven voor Kreta
    Grieks Ede

Het was ons 2 de bezoek aan dit restaurant. We komen nu niet meer terug; het is zwaar tegengevallen. Taai vlees, vetranden aan het vlees en zwart gebakken aardappelen.

3. john's profielfoto
    john heeft een recensie geschreven voor Ellia

Zaterdagmiddag 9 september 2017 hebben wij - op basis van onze goede ervaring eerder dit voorjaar - bij dit restaurant een tafel gereserveerd voor 2 personen om 20.00 Uur die avond. Op dat tijdstip stapten wij dan ook vol verwachting het restaurant binnen. Het was er erg druk. Ondanks het chaotisch heen en weer draven van het personeel werd direct onze bestelling opgenomen. Hier gaat het gelijk mis. In plaats van een Cola kreeg ik een Cola Light. Na een medewerkster hierop aangesproken te hebben kreeg ik mijn Cola.

Aan de tafel, gelegen naast ons, zaten een aantal vriendinnen. Zij hadden eventjes daarvoor hun voorgerecht ontvangen. Wat wij toen nog niet wisten, is dat die meiden al om 18.30 Uur plaats hadden genomen aan die tafel. Met andere woorden: Zij hadden dus 90 minuten moeten wachten op hun voorgerecht. Tegen 21.00 Uur zag ik dat die meiden aan het rond kijken waren in het restaurant en zich afvroegen waarom zij nog steeds niet het hoofdgerecht hadden ontvangen. Ook wij zaten tegen 21.00 Uur nog steeds zonder eten. Het duurde erg lang. Hierop hebben wij een medewerkster bij ons aan tafel geroepen. Zij sprak dat er een groep van 25 mensen opdat moment bediend moesten worden. De medewerkster sprak dat ze vergeten waren ons te melden dat het allemaal wat langer kon duren, i.v.m. die groep van 25 mensen. Hierop gaf ik haar volkomen gelijk; dat was wel net zo netjes geweest. Ik verwees het meisje ook naar de tafel met die vriendinnen; die zaten ook allemaal te wachten en hadden er inmiddels ook al de balen van. Iets na 21.00 Uur verscheen onze bestelling bij ons op tafel.
    Het eten was super lekker. In Duitsland kun je echter net zo lekker Grieks eten, maar dan wel € 15,00 goedkoper voor 2 personen. Dus de prijs kwaliteitsverhouding is in dit Griekse restaurant een beetje zoek. Verder heb je in Duitsland veel meer voedsel op je bordje. Dit Griekse restaurant weegt klaarblijkelijk alles precies af. Zoveel gram vlees, zoveel gram friet en zoveel gram sla of groente. Hollandse zuinigheid, waardoor ik eigenlijk net iets te weinig op mijn bordje had.

Nadat wij gegeten hadden verscheen er weer een medewerkster bij ons tafel. Zij maakte nogmaals haar excuus. Ik vroeg haar waarom de chef niet poolshoogte was komen nemen. Maar in dit restaurant is het klaarblijkelijk gebruikelijk dat het hardwerkende personeel het slechte beleid, de slechte planning en de slechte manier van communiceren met klanten mag rechtbreien. Dit hebben ze dan ook gedaan, ook al blijf ik het jammer vinden dat de chef niet verscheen. We hebben, evenals die 5 meiden naast ons, ter compensatie per persoon 2 gratis consumpties ontvangen, waaronder 1 toetje. Het toetje ter compensatie werd ons bijna door onze strot geduwd. Ook hier ontbrak de communicatie; ik ben helemaal geen liefhebber van toetjes, dus zonder mijn ingrijpen had ik dus een toetje gekregen. Al met al is het voor mij een teleurstellende avond geworden, vooral omdat het personeel er alles aan heeft gedaan om het goed te doen, maar omdat de chef zijn gezicht niet heeft laten zien. Voor deze chef zou ik dan ook persoonlijk niet willen werken.

1,3
  4. john's profielfoto
    john heeft een recensie geschreven voor Planken Wambuis

john

Zaterdagavond 28 mei 2016 heb ik hier samen met mijn tante en vriendin gegeten. De ligging van het restaurant, in de natuur, is geweldig. “Een oase in de wildernis.” Bij binnenkomst viel mijn oog op de muur, waar mensen hun visitekaartjes achter kunnen laten. De eigenaar denkt dus ook aan mensen die hun bedrijf willen promoten. Het decor van het restaurant, in combinatie met het gekozen meubilair, sluit naadloos aan bij de uitleg van een van de vrouwelijke medewerksters over de betekenis van “Planken Wambuis.” Van de “Asperges à la Flamande, met gegrilde zalmfilet, krielaardappelen met peterselie, scharrelei en beurre Blanc” heb ik intens genoten. Goed klaargemaakt. Het personeel heb ik als vriendelijk ervaren. Allemaal met een glimlach aan het werk. Zo hoort het. Ik kom hier zeker terug.

5. john's profielfoto
    john heeft een recensie geschreven voor India Poort

john

Zaterdagavond 2 april hier gegeten. Een mooi, knus en schoon restaurant. Vriendelijk personeel. Het eten was voortreffelijk, een ware prikkeling van de smaakpapillen. Ik heb in jaren niet zo lekker buiten de deur gegeten.

6. john's profielfoto
    john heeft gereageerd op een recensie van Eethuis De Stoeterij

"Vier dagen geleden heb ik hier mijn ervaring met eethuis de stoeterij achtergelaten. Hierop heb ik een wel zeer vreemde reactie ontvangen van eethuis de stoeterij. Het eethuis bestaat het in haar reactie te stellen dat zij het niet kunnen begrijpen dat wij niets gemeld hebben aan de bediening. Dat hebben wij gedaan, maar daar werd nogal laks op gereageerd. Verder schrijft eethuis de stoeterij in haar reactie dat de bediening bij ons aan tafel is geweest om te vragen of alles naar wens was. Dat is niet waar. Ook schrijft eethuis de stoeterij in haar reactie dat wij na het eten nog koffie gedronken zouden hebben met een huisgemaakte bonbon. Dat is ook niet waar. Wij zijn na het eten direct vertrokken. Eethuis de stoeterij sluit haar reactie af door te stellen het bijzonder frustrerend te vinden dat ik een vernietigende reactie op internet heb geplaatst, waar ik ook nog eens cijfers aan heb gehangen. Ik vind het zeer frustrerend om zo slecht gegeten te hebben en een niet op waarheid berustende reactie op mijn recensie te ontvangen. In het verlengde hiervan breng ik dan ook de Nederlandse Voedsel-en Warenautoriteit op de hoogte van mijn ervaringen met eethuis de stoeterij. Wat mijn betreft gaat de deur van het eethuis dicht!"