• Lid sinds 10 mei 2010
  • Leeftijd: 60

Ik ga enige regelmaat uit eten. (niet zo vaak als ik zou willen)
De meeste buffet restaurants in de 3 noordelijke provincies heb ik al gehad of staan op mijn verlanglijstje, als je nog suggesties hebt dan zijn ze welkom.
Het mooie aan de buffetten vind ik dat ik van allles een beetje kan proberen en je niet met 1 biefstuk of 1 ossenhaas krijgt maar een klein biefstukje en ossenhaasje.

1. -

2. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Golden City
    Chinees-Indisch Ten boer

Jo

Dit Buffetrestaurant wederom bezocht op een doordeweekse dag.
    Het was bijzonder rustig met buffeters (noem je dit zo?) maar de bakken waren allen gevuld en werden ook steeds bijgevuld.
    De dame van de bediening en het afruimen was vriendelijk, snel en vroeg meerdere keren of alles naar wens was.
    De kok (vermoedelijk eigenaar) was ook bijzonder vriendelijk en vroeg of alles smaakte.
    Ik ben bijzonder tevreden huiswaarts gegaan en zal zeker hier vaker gaan eten.

3. Jo's profielfoto
    Jo vindt de recensie door Marleen H. voor De Gulle Boergondiër leuk

Ben hier drie keer geweest iedere keer samen met o.a. 1 persoon in een rolstoel. Heb dit iedere keer van tevoren aangegeven tijdens de reservering. Als je binnenkomt staan er diverse medewerkers achter de bar. Maar niemand helpt je om binnen te komen met de rolstoel. Terwijl het een lastige deur is. Die dichtklapt. Men laat je gewoon aanmodderen. Twee van de drie keer kregen we een tafel waar degene met de rolstoel eigenlijk niet aan kon zitten. En ook voor andere gasten in de weg zat. Heb toen aangegeven dat we dit niet fijn vonden. Maar de blonde vrouw zei: dit is wat het is. Toen heb ik gezegd: sorry maar hier ben ik echt niet tevreden over. Toen kwam er een langere vrouw met blond haar (eigenaresse?) die het overnam en ons aan een andere tafel plaatste. Toen kon het dus wel. En wel vriendelijk was. Wat hier heel erg opvalt: als je een fysiek probleem hebt, hebben de medewerkers in de bediening totaal geen zin om wat voor je te doen. Bij het weggaan is de eventuele vriendelijkheid tot aan de kassa. De totale desinteresse straalt er aan alle kanten van af. Als je betaald hebt, moet je je daarna maar redden. Gewoon jammer dat hier zo’n groot verschil is tussen de zwarte en de witte brigade! Het eten is nl. van bovengemiddeld niveau. Vandaar dat we het 3x geprobeerd hebben. Maar de bediening is zo’n afknapper, dat wij niet meer zullen komen.

4. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Alida's Smulpaleis

Jo

Ik was nieuwsgierig geworden om de goede beoordelingen.

Het binnenkomen is lastig als je niet ziet dat de deur aan de zijkant een schuifdeur is (ik zie een aantal mensen daar worstelen).
    De ontvangst is zonder meer uitstekend te noemen.

Ik wil kijken op de borden wat ze hebben en krijg de menukaart (in de vorm krantje erg leuk) althans ik dacht een menukaart.
    In het krantje staan een aantal menu's (tja menukaart) ik wil echter gewoon een frietje met een snack en probeer mijn keuze te maken vanaf het bord
    De frieten zijn snel gevonden echter de kroketten, frikadellen, kipcorn, enz. zie ik nergens staan. Er vanuit gaande dat een cafetaria die dingen verkoopt heb ik een kroket erbij besteld.

Bij het tafeltje naast mij wordt een uitsmijter en een broodje met beleg geserveerd, ik ben geen echte expert maar zie duidelijk dat dit een goede uitsmijter is (beetje spijt van mijn reeds gemaakte keus).

Er loopt 1 medewerker steeds heen en weer en is bezig een auto te kopen of verkopen volgens mij, iets over grijs kenteken en een import auto. Ik heb niet afgeluisterd maar kon dit gesprek niet missen.

Dingen die mij echt opvielen waren: de ruime bezetting medewerkers, ik telde een stuk of 7 en direct je bestelling afrekenen.

Na even geduld te hebben gehad, werden mijn friet en kroket geserveerd.
    De kroket was lekker, de frieten echter, waren behoorlijk doorbakken, nu vind ik dit erg lekker maar ik weet uit ervaring dat de meesten dit te hard vinden.
    Bij de frieten smaakte de saus naar echte mayonaise en niet naar frietsaus, de hoeveelheid was dan weer wat te weinig ( ik weet dat veel of weinig altijd discutabel is).
    Voor mij was de smaak ruim voldoende.
    Ik had op zich nog wel zin in iets maar had al afgerekend en heb dit daarom gelaten.
    Ook bij het verlaten van de zaak werd ik ook wederom netjes gegroet.

6,3
  5. Jo's profielfoto
    Jo is Jos Rietveld gaan volgen.
  6. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Eten & Co

Jo

Het "restaurant" is groot van opzet, als je een romantische date hebt is dit niet een geschikte locatie. Het is groot, dit geld voor het restaurant en het buffet, erg veel keuze en de dingen die ik geprobeerd heb smaakten boven verwachting, ik ga proberen om deze week weer heen te gaan.

Ik heb helaas maar weinig kunnen proberen (in verhouding van de keus). Ze hebben ook Wok Euroborg in hun bezit maar is niet verglijkbaar met deze.

Ik heb menig wereldrestaurant bezocht en deze steekt er met kop en schouders bovenuit.

7. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Happietaria

Jo

Weer geopend tot 19 december aan de Europaweg 8 (oude Philipspand nabij Mc Donalds en Sontplein).

8. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Yankee Doodle

Jo

Nieuwe eigenaar nieuwe naam Old Macdonald Groningen http://www.old-macdonald.nl/

9. Jo's profielfoto
    Jo heeft gereageerd op het topic: Nieuwe eetgelegenheid ?? of Gesloten !! of Opnieuw geopend.
  10. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Thai Jasmine

Jo

Op een maandag hier gegeten. Plaatsgenomen op het terras buiten en gevraagd of we buiten konden bestellen en tegen de tijd dat het voorgerecht klaar was naar binnen om te eten, zodat we op het terras alvast wat konden drinken.
    Dit werd niet goed begrepen, we werden naar binnen gedirigeerd: "eten direct klaar" toch duurde het nog c.a. 10 minuten voordat het voorgerecht werd geserveerd.

De keuze uit de hoofdgerechten was reuze en de dame die het hoofdgerecht serveerde kon niet verstaanbaar uitleggen wat welk gerecht was en wij wisten niet meer exact wat we besteld hadden (verschillende curries). De menu kaart erbij bood de oplossing.

Het nagerecht slechts keuze uit 4 dingen, beetje weinig als je dat afzet bij de hoofdgerechten. Keuze gevallen op de 3 bolletjes ijs (iedereen het zelfde nagerecht). Serveren ze het verkeerde nagerecht (gebakken ijs). Keuken had het niet goed begrepen, niet moeilijk gedaan en gewoon geaccepteerd (achteraf niet moeten doen, ik vond het niet zo lekker).

Als afsluiting kopje koffie, voor mij een Café au lait... je raad het al: de koffie ook verkeerd (verkeerde koffie). Geprobeerd aan de ober uit te leggen dat ik verkeerde koffie had... komisch als je erbij was geweest want hij zei lachend "koffie olé" hij begreep er geen snars van... de moed opgegeven en de gewone koffie maar opgedronken.

Alle fouten die er gemaakt zijn door de bediening waren communicatie problemen door de taalbarrière, als hier een oplossing voor geboden wordt zal het een stuk beter worden (ik had al gelezen bij meerdere recencies dat de bediening niet altijd oké was).

Uiteindelijk wel goed gegeten

p.s. bediening was wel attent en snel genoeg

11. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Chu Chu

12. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Trapani Gelato

13. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Lilly's ijs & chocolade

14. Jo's profielfoto
    Jo heeft gereageerd op een recensie van Happietaria

Ik zal dat zeker doen

klopt het is 1 pand volgens mij er zit een Vietnamees in het 2e pand

16. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Happietaria

Jo

Deze (formule) kookt voor een goed doel en is enkele weken per jaar open en de locatie wisselt steeds

17. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor La Place

Is tegenwoordig een Burger King

18. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor FEBO
    Snackbar Groningen

Jo

Zit andere Formule snackbar op deze locatie

19. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Snackpoint Vismarkt

Is tegenwoordig een Febo

20. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Broodjes van 5

21. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Molly Malone's

22. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Frigge
    Nederlands Groningen

23. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Ganga

Restaurant is opgeheven

24. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor De Gulzige Kater

Jo

Op een vrijdag hier gegeten, de diamanthaas besteld. Het duurt wel even voor het gerecht geserveerd wordt maar dat vind ik niet erg ik ben immers uit eten. De bediening is erg attent. Het vlees is op zich van goede kwaliteit, helaas zat er in 1 van de 3 stukjes haas een behoorlijke spier of pees (beetje jammer). Het dessert (na enig wachten) was goed. Om 21.00 uur werd de dame die o.a. ons bediende naar huis gestuurd... en toen je raad het al ging het een stuk minder. Zelfs de koffie duurde 15 minuten en de smaak van de koffie is toch ruim onvoldoende. Volgens mijn metgezel (ook koffie kenner) was de koffie te heet en daardoor iets verbrand, het 2e kopje koffie was niet beter. Al met al goed gegeten en goed bediend (tot 21:00 uur). Het eten op zich krijgt een ruime voldoende, de bediening tot 21:00 uur ook.

25. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Shalom

Jo

Pand staat leeg op dit moment

26. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Saté Hut

Bedrijf opgeheven

27. Jo's profielfoto
    Jo heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Succes

Jo

Is opgeheven, zit sinds kort nieuwe cafetaria in het pand met ook nieuwe naam

Meer updates