Jonker Sikke

Herbergh de Parel

Eastermar
  3. Herbergh de Parel

Eastermar

Jeroen Smit heeft nog geen foto toegevoegd

1. Jeroen Smit's profielfoto
    Jeroen Smit heeft een recensie geschreven voor Jonker Sikke

Met de verjaardag van mijn vader hier gegeten. Je verwacht dit niet als je er voorbij rijdt. De entourage ziet er ietwat gedateerd uit, maar het is dan volgens mij ook de ontmoetingsplek van het dorp.

Het eten daarentegen is van een hoog niveau. Prettig verast door de mooi gerechten die op de kaart staan. Vooraf had ik de duo van hert en fazant. Een mooi opgemaakt gerecht en goede combinatie van smaken. Als hoofd de eendeborst met vijgen. Deze had ietsje korter gemogen maar de smaken gingen goed samen en de bijgerechten waren ook lekker en voldoende. Als toetje had ik het witte chocolade trio. Een heerlijke afsluiting. Ik kom hier zeker een keertje terug.

2. Jeroen Smit's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  4. Jeroen Smit's profielfoto
    Jeroen Smit heeft een recensie geschreven voor Texas Steak

Op twitter las ik dat er eigen gemaakte hamburgers op het menu stonden. Omdat de whoppers / big tastie's mij onderhand begonnen te vervelen heb ik gister met mijn vriendin hier een hamburger gehaald. Ik kon kiezen uit 200 / 300 of 400 gram. Ik heb de 200 grams hawaiburger besteld.

Deze hamburger deed mij terug gaan in de tijd, ooit heb ik een hamburger gehad in Houston, Texas. Dat is een smaak die je blijft herinneren en mij terugbracht tot dat moment. Lekker!

Bij de hamburger werd lekkere patat geserveerd waaraan je kon zien dat deze ook gemaakt was door de kok zelf.

Lekker!

5. Jeroen Smit's profielfoto
    Jeroen Smit heeft een recensie geschreven voor Texas Steak

Voor de 3e keer hier gegeten samen met mijn vriendin. Ik had vooraf de gevulde champigons en als hoofdgerecht de roast-rib besteld. Het was zoals verwacht weer heerlijk! Ga zo door!

6. Jeroen Smit's profielfoto
    Jeroen Smit heeft een recensie geschreven voor Het Posthuys

Na een fietstocht in de hitte stond hier een heerlijk koud biertje op me te wachten. Vlotte bediening. Tip voor eigenaar: Terras indelen met tafels van 4, dit zorgt er voor dat er meer mensen kunnen zitten, nu zitten er overwegend 2 /3 aan een tafel van 6. Dan is het terras snel vol.

7. Jeroen Smit's profielfoto
    Jeroen Smit heeft een recensie geschreven voor De Stern

Een weekendje naar Vlieland geweest. Hier op een regenachtige zaterdag geluncht. Bij binnenkomst zat het personeel aan de bar te eten. We zochten een plaatsje en kregen al snel een kaart. Ik bestelde een salade met geitenkaas en mijn vriendin een broodje zalm. Het broodje zalm zag er goed uit en smaakte. De geitenkaas salade bevatte ijsberg sla. Een aantal blaadjes hadden bruine randjes wat betekend dat de ijsbergsla niet zo vers als dat je dat mag verwachten. Ook zou een gezellig muziekje de boel wat op kunnen fleuren.

5,7
  8. Jeroen Smit's profielfoto
    Jeroen Smit heeft een recensie geschreven voor Herbergh de Parel

Ik heb hier laatst lekker gegeten. Vooraf had ik een carpaccio en als hoofd de entrecôte. Vlotte bediening en een gezellige sfeer. Voor herhaling vatbaar.

9. Jeroen Smit's profielfoto
    Jeroen Smit heeft een recensie geschreven voor Binnen eten en drinken

Ik had van mijn broertje een kadobon gekregen voor tapa's/sushi. Voor binnen in Zwolle gekozen omdat dit in de buurt ligt. We kregen een voor- en hoofd-menu van verschillende tapa's. De gerechten waren verassend en lekker van smaak. Als nagerecht hadden we de chocoladefondue, deze was lekker.

10. Jeroen Smit's profielfoto
    Jeroen Smit heeft een recensie geschreven voor Texas Steak

Ik heb hier voor de tweede keer gegeten. De vorige keer was zeer goed bevallen en had stevige trek in een grote biefstuk/steak. Wederom was deze weer super. Ik had de big steak besteld en deze ga ik binnenkort weer halen. Dit restaurant is aanwinst voor Sneek.

11. Jeroen Smit's profielfoto
    Jeroen Smit heeft een recensie geschreven voor Texas Steak

Lekker gegeten, eindelijk een t-bone zoals het hoort!