• Lid sinds 31 oktober 2009

De Twee Wezen

Hengelo

Brasserie Felicia

Gouda

Janneke heeft nog geen foto toegevoegd

1. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor John Mullins

Na een dagje struinen door Maastricht zijn we hier wat gaan drinken en hebben later ook gegeten. We zaten eerst voor in de pub maar omdat het erg koud was vanwege de steeds opengaande deur, zijn we later verhuisd naar een tafel achter in de zaak. Ook daar was het niet echt warm die avond. De bediening had het razend druk en het meisje dat ons bediende liep de benen onder zich vandaan. Toch bleef ze vriendelijk en opgewekt. Het eten kwam vrij vlot op tafel en smaakte heerlijk. Zowel de "weekaanbieding" (gevulde varkensfilet) als de entrecote met pepersaus waren perfect klaargemaakt en de begeleidende groenten en friet waren ook van goede kwaliteit. Ook het Ierse bier ging er goed in :-) Een leuke avond in een leuke pub!!

2. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Xochimilco

Vanavond gebruik gemaakt van de Vakantieveilingenbon.
    Vooraf kregen we tortillachips met tomaten/peperpuree en een bordje met kipkluifje in honingsaus, jalapenopeper in roomkaas, geitenkaas met spek in maisblad en guacamole met tortillachips.
    Hoofdgerecht een proeverij van burrito, enchilada en taco. Als dessert werd ons een bolletje ijs, stukje chocoladetaart en flensje met caramelsaus voorgeschoteld. Alles was even goed en heerlijk klaargemaakt en de porties ruim voldoende. Een leuke manier om met de verschillende gerechten kennis te maken.
    Bediening was vriendelijk en de sfeer heel gezellig.

15 oktober 2011

3. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Taverna Aphrodite

We maakten gebruik van het 6 gangen tapasmenu. Vooraf aangegeven dat we geen vis lustten, en hier zou door de keuken rekening mee gehouden worden.
    1 van de gerechten bleek echter zwaardvis te zijn, maar nadat we nogmaals hadden gezegd dat we geen vis wilden, werd dit zonder problemen opgelost en kregen we gegrilde kipfilet en gyros als alternatief.
    Alles was goed klaargemaakt en ruim voldoende.
    De service was ook goed, en de bediening vriendelijk.
    Sfeervol klein restaurant, maar zeker de moeite waard om eens langs te gaan. Tip: wel reserveren vooraf!!

4. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Hotel HID Hero Hiem

Eerst gezellig buiten gezeten want het was mooi weer. Toen ons voorgerecht klaar was, werden we binnen aan tafel genodigd.
    De kippensoep was inderdaad goed gevuld en de salade met brie en honing/tijmsaus en de gemarineerde champignons smaakten erg goed.
    Ook de hoofdgerechten gingen er met smaak in. De schnitzel op Weeshuys wijze, de biefstukmedaillons en de kiphaasjes waren voortreffelijk klaargemaakt en de verse groenten waren ook lekker. Het suikerbroodijs als nagerecht is echt de moeite waard om te proeven, maar ook de chocolademousse en friesche koffie (mét Beerenburg) waren heerlijk. We hebben een gezellige avond gehad, met heerlijk eten en een goede bediening.

5. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Goofy's Corner

Tijdens onze vakantie in Ede hebben we hier een paar keer iets afgehaald en 1x in de snackbar gegeten.

We werden vlot geholpen en het geheugen van de eigenaresse is fenomenaal. Zonder iets te noteren levert ze foutloos de meest uitgebreide bestellingen en bij het afrekenen lepelt ze het lijstje moeiteloos uit haar hoofd op.

De kwaliteit van de snacks is ook goed en het personeel is vriendelijk.

6. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Restaurant Diyar

Ook wij maakten vanavond gebruik van de VakantieVeilingen waardebon.

We konden uit de gehele menukaart een voor- hoofd en nagerecht kiezen.

De champignons in roomsaus waren heerlijk zacht en gaar, de bladerdeegrolletjes met pittig gehakt erin waren ook voortreffelijk.

De kinderen hebben zich de saté goed laten smaken en de volwassenen vonden de ossenhaas met champignonsaus en de kipfilet met paprika, ui en champignons in pittige saus geweldig lekker. Vooraf werd gevraagd hoe de ossenhaas gebakken moest worden en deze werd perfect medium gebakken geserveerd. Nagerechten waren ook heerlijk.

Hele vriendelijke en beleefde bediening, kortom: wij hebben genoten en vinden de prijs/kwaliteitverhouding zéér zeker in orde!

7. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Juffrouw Tok
    Nederlands Ede

Gezellig met de kinderen hier gegeten.

De kippensoep was heerlijk, evenals de stokbrood met kruidenboter.

Het was redelijk druk maar toch stond het hoofdgerecht in no time op tafel. De piri-piri kipfilet en de kipfilet met champignon-roomsaus waren heerlijk mals en sappig en goed gaar. Ook de bijbehorende salade was goed van smaak. Coupe a la Tok en Portugese koffie als nagerecht maakten het geheel compleet!

De bediening was erg alert en druk bezig om het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken. Leuke ervaring, zo tijdens onze vakantie!

8. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor De Rozerie

Op maandag hier de lunch gebruikt.

Het was gelukkig niet druk zodat we in alle rust konden eten.

De bediening was goed en netjes. Het eten was ook erg lekker, vooral het brood was heerlijk vers. De prijs/kwaliteitverhouding is erg goed.

Wat ook leuk was om te ontdekken: ze hebben daar het keurmerk van de Smaakpolitie gekregen en dat was naar mijn mening ook zeer terecht!

9. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Alexandros

Janneke

We hebben hier heerlijk gegeten. De sfeer was goed en de bediening verliep vlot. Porties waren zeer ruim en het eten was goed klaargemaakt. De eigenaar deed er alles aan om het iedereen naar de zin te maken en wat ons betreft is dat goed gelukt!

10. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor De Konijnenberg
    Pannenkoekenhuis Heemstede

Gezellig restaurant, vlakbij allerlei vermaak zoals Linnaeushof.

De bediening was erg vriendelijk en vlot. Boerenbrie-pannenkoek en een pannenkoek met appel, ananas en rum-rozijnen werden vlot geserveerd en smaakten heerlijk. Ook het nagerecht was heerlijk. De sfeer was erg gezellig. Aan het tafeltje naast ons werd een jarig meisje toegezongen door het personeel en ze kreeg vuurwerk op haar toetje. Heel leuk allemaal.

De prijzen zijn ook prima: de duurste pannenkoek is nog geen 10 euro en dat nodigt zéker uit om nog eens te gaan eten!

11. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Auberge Vincent

Heerlijk gedineerd hier! De maaltijdsalade kon naar eigen keus gemaakt worden met vlees, vis of als vegetarische salade. Ik had met vlees gekozen en dat was erg verrassend: er zat rosbief, salami en chorizo in, en er werd een heerlijk gepeperde biefstuk los bij geserveerd. Heel lekker, en men had dit er van tevoren niet bij verteld. De dagschotel bestond uit kalfslende en ook die was heerlijk mals en goed op smaak. Dessert met frambozenparfait was uit de kunst! Minpuntje: de bediening was erg rommelig en warrig. De gerechten van onze "tafelburen" werden omgewisseld en mijn dessert werd op hun tafel geparkeerd. Om ons heen gebeurde er ook van alles wat nét niet goed ging, maar over het eten zelf geen klagen gehad.

12. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor de Heerenkamer

Eerst wat gedronken en daarna gedineerd. De uiensoep werd vers gemaakt. Hertengoulash en ossenhaaspuntjes smaakten heerlijk en werden geserveerd met heerlijke witlof en rode kool. Ook de salade en de gebakken aardappeltjes smaakten prima! Het restaurant is gelegen op een mooie plaats in Heerenveen en ziet er prachtig uit. Binnen is het ook erg gezellig! Het sanitair werd ook regelmatig schoongemaakt, wat je niet overal meemaakt!

13. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor De Verloren Koffer

Wegens mijn verjaardag hier wezen eten. Leuke locatie in het oude stationsgebouw van Lisse.

Erg sfeervol ingericht en de bediening was erg vriendelijk.

Alles werd netjes uitgelegd en ieder kon kiezen wat hij of zij wilde nemen van het erg uitgebreide buffet. Ruime keuze aan vis en vlees en bijgerechten. Ook het dessertbuffet was ruim voorzien. Voor ieder wat wils. Iedereen heeft genoten van sfeer en maaltijd.

14. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor De Kromme Hoek

Gezellig restaurant met jong personeel.

De varkenshaas was heerlijk mals en de saté die ook van varkenshaas gemaakt was, smaakte ook verrukkelijk. Als nagerecht de Scherpenzeelse koffie genomen, met diverse likeuren erin. Ook de proeverij van diverse nagerechtjes was heerlijk. We hebben een goede avond gehad in de Kromme Hoek!

15. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Ararat

Gezellig restaurant. Vriendelijke ontvangst met goede uitleg over de gerechten. Wij hebben de soep niet genomen omdat we wisten dat we veel andere gerechten zouden krijgen. Dat was maar goed ook, want we konden wat ons voorgeschoteld werd maar nauwelijks op. En alles was even heerlijk en goed klaargemaakt. Je merkt dat de eigenaar liefde voor zijn eten had, en hij vond het jammer dat we de soep niet namen. Daar komen we graag nog een keer voor terug :-)

16. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor La Madonna

Vage tent. Bediening spreekt geen nederlands.

De pizza werd bijna bij mijn schoonzus op haar schoot gelanceerd. Salade was erg bitter en de harde stukken uit het hart van de sla werden erbij geserveerd. Eten was lauw en de pasta smakeloos. Dat Amsterdam de duurste stad is qua terrassen, was hier ook zo. € 2,20 voor een kleine cola vind ik erg prijzig. We hebben geen nagerecht genomen en zijn snel weer weggegaan.

4,5
  17. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Brasserie De Verwennerij

Tijdens de Oud Veluwsche markt hebben we hier geluncht. De bediening had het erg druk en we moesten lang wachten. Wel werden mensen die na ons binnengekomen waren eerder geholpen. De tosti, clubsandwich, stokbrood met kiprollade en het twaalfuurtje lieten ook nogal op zich wachten, maar éénmaal geserveerd smaakte het allemaal prima. De serveerster was niet erg vriendelijk en we moesten duidelijk de aandacht trekken om een 2e keer iets te drinken te krijgen. Verder was het prima.

18. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor BBQ Restaurant

Janneke

We sluiten ons aan bij alle andere positieve recensies. Ook wij gingen met een bon van Vakantieveilingen en het is prima bevallen. We werden hartelijk ontvangen en alles werd duidelijk uitgelegd. Veel keus uit diverse verse produkten. Ook kregen de glazen nauwelijks de tijd om lang leeg te blijven want ze werden voortdurend bijgevuld. Tussendoor kwam de eigenaar nog even een praatje maken en dat is ook altijd wel leuk. Voor herhaling vatbaar en aan iedereen aan te bevelen!

19. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Restaurant De Tipbrug

Janneke

Bij toeval hier terechtgekomen en wat hebben we het goed getroffen!

Beiden het keuzemenu genomen en dat is erg goed bevallen.

Vooraf de franse uiensoep en de warme champignons in kruidensaus en bladerdeeg. Als hoofdgerecht de Tipbrug schnitzel met beenham en brie. Deze was zo groot, dat we helaas een stukje terug moesten sturen omdat we het niet op konden.

Als nagerecht Jenny's koffie genomen met lekkere dingetjes erbij. De bediening was vlot en gezellig. Tijd voor een grapje en praatje. Kortom: een prima avond gehad voor een leuke prijs.

20. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Mykonos

Wij hadden een gemengde schotel voor 2 personen en alles was heerlijk gaar en vers klaargemaakt. Baklava als dessert was verrukkelijk. Sfeer was heel gezellig en toen we als laatste naar huis gingen, bleek het buiten erg hard te regenen. De eigenaar kwam meteen heel behulpzaam met een paraplu aanzetten zodat we tijdens de oversteek naar de parkeerplaats droog bleven.

21. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Lekker Puh
    Nederlands Groet

Zonder vooraf te reserveren hier binnen gewandeld en we kregen een tafel toegewezen tot 18.45 uur. Vooraf bestelden we een mandje stokbrood met kruidenboter, en de Langedijker paling-mosterdsoep. Een heerlijke soep, erg zacht van smaak met veel reepjes paling erin. Hoofdgerecht bestond uit de Bourgondische schnitzel, een grote lap vlees met champignons en uien. Erbij een leuk garnituur van aardappeltjes in schil op een spiesje, een stukje groentetaart en koolsla in een overheerlijke kerriedressing met rozijntjes. Salade en dikke frieten maakten het compleet. Alles goed klaargemaakt en meer dan voldoende. Het was zelfs zo veel, dat we geen nagerecht hebben genomen. We komen zeker nog een keer terug, en "eten dan verder"...

22. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Chauffeurscafé Treurenburg

Als je je "te goed" voelt om in een chauffeurstent te gaan eten, moet je hier niet zijn. Maar voor een broodje bal, een schnitzel of tosti kun je hier prima terecht. Lekker rechttoe rechtaan klaargemaakt zonder lange wachttijden. Geen klachten over de bediening. Het interieur zou een opknapbeurtje kunnen gebruiken maar dat is dan ook alles.

23. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor In den Bergsche Tuin

Leuk restaurant met gezellige bediening! Om te beginnen kregen we een gazpacho van tomaat, kokos en chili... lekker pittig. Als voorgerecht hadden we de Knoflookballekes en de Kip Paniekie... Heerlijk pittig klaargemaakt met veel knoflook.

De Pollo Achiote in romige saus met "veul" knoflook en uien smaakte prima, evenals het Texaans Kip pikantje dat in een bakje van filodeeg werd geserveerd. Porties waren ruim voldoende en de bijgerechten ook. De Franse koffie en de American Beauty (cheesecake) smaakten ook prima. Als we in de buurt zijn komen we zeker nog eens "verder eten" want de keus was zo ruim dat we haast niet konden besluiten wat te nemen :-)

24. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Tof
    Nederlands Gouda

Hier een keer een lunch gebruikt. De uiensoep was ontzettend lekker en het was een flinke kom vol.

Bediening was niet heel vriendelijk, beetje uit de hoogte. Verder was het wel aardig.

25. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Cafetaria De Bulldog

Zo eens per week halen wij hier een keer patat met toebehoren.

Flinke porties patat krijg je mee. De laatste tijd verloopt de bediening wat rommelig en is het ook niet heel schoon in de zaak. Waarschijnlijk door de drukte, want het staat meestal vol klanten.

Kwaliteit is nog steeds goed.

26. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Het Ouwe Dorp

Hier kun je gewoon afhalen, maar ook lekker achterin plaatsnemen en een lekker menu uitkiezen. Als ik afhaal, neem ik meestal de patat hete kip... die is me toch lekker :-)

Bij de menu's neem ik regelmatig iets anders want er zit veel lekkers bij en de porties zijn meer dan voldoende. Bijna een chauffeurs-maal, zo groot. Verse groente en sla erbij en smullen maar!

27. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Snackbar Men Zegt De Eethoek

Wil je echt eens iets speciaals proberen? Neem dan eens een patatje Indisch. Keuze uit verschillende sterktes saus, dus zo pittig als je zelf wilt. Heerlijk!

28. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Kohinoor of India

Voor het eerst hier gegeten. De knoflook-nan is verrukkelijk. Mijn wederhelft had een mix van verschillende gerechtjes in kleine kommetjes geserveerd gekregen en dit smaakte erg lekker. Het was zelfs zoveel dat hij het niet allemaal op kreeg. Zelf had ik gegrillde stukjes kip in een heerlijk pittige saus met rijst erbij. De hoeveelheden zijn behoorlijk en in verhouding met de prijs krijg je veel voor een redelijk bedrag. Een adresje om te onthouden voor als we weer eens in de buurt zijn!

29. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor De Bonte Hond

Wat was het hier gezellig en wat was het eten heerlijk!

De bediening sprong overal heel goed op in en toen mijn wederhelft 1 bolletje ijs bij zijn dessert wilde, kon dat meteen geregeld worden. Hij had als hoofdmenu de lamshaasjes met honing-tijmsaus en dat was heel lekker. Vlees was heel mals en de saus overheerlijk. Zelf had ik gekozen voor de kalfsschnitzel met perzik en Old Amsterdam. Ik heb genoten tot en met de laatste hap. We gaan hier zeker nog een keer terugkomen om ons weer te laten verwennen in dit leuke restaurant!

30. Janneke's profielfoto
    Janneke heeft een recensie geschreven voor Den Ouden Heere

We hebben hier een keer de daghap gegeten, die ze doordeweeks serveren. We kregen een tafeltje op de bovenverdieping toegewezen, met uitzicht op het Vierkant. Heel leuk. Ook leuk is het drankliftje, blijft grappig om te zien. De biefstuk met broccolipuree was erg smakelijk en de bediening vriendelijk en attent.

Ook een keer wezen borrelen op vrijdagavond en toen was het ook druk, maar gezellig.

Meer updates