• Lid sinds 21 december 2012

Oost-Souburg

Jan en Netty van Wijck heeft nog geen foto toegevoegd

1. Jan en Netty van Wijck's profielfoto
    Jan en Netty van Wijck heeft een recensie geschreven voor Bandoeng

Vanavond, voor de eerste keer, gaan eten bij Restaurant Bandoeng in Oost Souburg. Dit Indisch Restaurant was ons al vele malen aangeraden door vrienden en kennissen, maar het was er nog niet van gekomen.
    Wij zijn redelijk goed bekend met de Indische keuken (roots), dus we hebben het restaurant ook vanuit dat oogpunt bekeken.
    Binnenkomst: leuk dat op de deur Buka (open) stond, voelt gelijk goed. Vervolgens is het "Dilarang merokok", fijn!
    De ontvangst was allervriendelijkst, begroeting, aannemen van de jas. Je wordt begeleid naar je tafeltje en er wordt gevraagd of "u bekend bent met het buffet en de verschillende spijzen". (Voor ons geen probleem).
    Aangenaam verrast door de sayur soep, voorgerecht.
    Daarna het buffet (de lepels met rood handvat voor de pittiger spijzen), 2 soorten rijst met grote korrel in een afsluitbaar soort broodtrommel, mooi droog.
    Wat ons speciaal verraste was de perfecte smaak van de Daging Madoera, de pisang goreng, net uit de pan, atjar ketimoen (licht pikant), babi merah (heerlijk, lang geleden zo gegeten). Alle gerecht bereid met 'vers', en dat proef je.
    We moeten er gauw weer eens gaan eten, want we hebben nog niet alles geproefd.
    Als we het hebben over een 'omfiets-restaurant' dan is dit er wel een!
    Kopje straffe koffie-toe, met spekkoek (in 3 kleuren), ik houd me bij de traditionele.
    Oh ja de sfeer: iets van Restoran Tip Top in Medan!