• Lid sinds 17 juni 2017

Leeuwarden
  3. 6,9

Smullers

Zaandam

Jan heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Hema
    Lunchroom Zwolle

Iets verderop is nog een Hema lunchroom, voor broodjes/drinken. Maar hier op de 2e verdieping kun je naast snacks ook terecht voor een warme hap, bijvoorbeeld stamppot. Ik heb zelf de laatste keer fish and chips (patat met vis) genomen. De rauwkost die erbij zat was wel wat karig maar wat wil je ook voor die prijs.
    1 Van de weinige Hema's, warenhuizen in het algemeen in dit land waar je nog terecht kunt voor een warme hap, anders dan alleen snacks. Had ik in Zwolle gewoond was ik hier toch regelmatig wat gaan eten of anders wel voor koffie met iets lekkers erbij. Ruime zitgelegenheid. Prettige sfeer als vanouds of je nu alleen gaat, met zijn tweeën of in een groep. Het kan allemaal. Vlug, eenvoudig en gemakkelijk.

2. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor McDonald's

Ik werd snel geholpen. Netjes, schoon, zichtbare leiding aanwezig.

3. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Kippie
    Grill Emmen

De kipnuggets waren droog/taai. Het zijn vijf stukken die er goed uitzagen maar dus minder goed smaakten. Ik vond dat ik vrij lang moest wachten hoewel het niet echt druk was.
    Je kan er allerlei kip/vleesgerechten kopen om mee te nemen. Ter plekke opeten kan ook. Er zijn wat tafel/stoelen. Het is overdekt in de passage met meerdere horecagelegenheden. Gezellige eethoek.

4. Jan's profielfoto
    Snackbar Zwolle

Meer dan twee kipburgers had ik hier verder nog niet gehaald (zie vorige recensie). Ik wilde eigenlijk naar de Mac maar dacht laat ik hier een patat halen bovendien was het op het moment rustig. Niet veel later stond er al weer een rij mensen.
    Een flink bak patat en niet duur bovendien smakelijk. Voor herhaling vatbaar.

5. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Hema
    Lunchroom Hoogeveen

Eén van de weinige Hema's waar je naast broodjes, soep ook nog patat met kroket (of frikandel) kunt eten. Dit is binnen in het restaurant (buiten is nog een snackcorner) waar je beneden maar ook boven zitruimte hebt en zelfs buiten op een terras kunt zitten. Boven zijn ook de wc's en als je daar gebruik van maakt betaal je 50 cent maar krijg je ook een kortingsbon van 50 cent die je in het restaurant kunt besteden. Boven staan ook een aantal vitrinekasten met hoe de Hema er vroeger uitzag.
    Was er lang niet meer geweest maar erg leuke/grote Hema waar je prima kunt eten. Zeer goed en personeel helpt snel. Voor herhaling vatbaar.

6. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Jilly's
    Snackbar Emmen

Tsja ik vind het toch meer een doodgewone snackbar dan een lunchroom (zie hiervoor mijn eerdere bericht). Veel mensen bestellen vaak telefonisch of wachten tot hun bestelling klaar is en weg zijn ze weer. Het aantal mensen wat daar ter plekke eet is volgens maar weinig. De sfeer zelf is ook niet zo geweldig. Eten is verder wel goed.

7. Jan's profielfoto
    Snackbar Amersfoort

Jan

Een kleine portie patat is toch flink en niet duur. Laat staan een puntzak (die iets duurder is). Goed van smaak, niets aan te merken. Degene die me heeft geholpen was ook vriendelijk.

8. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor McDonald's

De aardige mevrouw werkt er nog steeds al zijn ze allemaal zover mijn ervaring rijkt hier wel vriendelijk. (De prijzen van de McDonald's verschillen inderdaad per vestiging). De McKroket die ik hier laatst heb gegeten was toch wel de lekkerste (zover mijn herinneringen rijken). Precies goed van smaak.

9. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Snackpoint

Jan

Eerst zaten ze centraal op het plein, maar dit paste niet goed (meer) in het straatbeeld. Ze zitten nu iets verderop richting station. Het is tussen winkels gelegen, je kunt er buiten zitten of binnen, er is een automatiek, een aparte balie bij de ingang voor ijs/frisdrank en binnen is een nog een balie voor patat/snacks. Wezenlijk is er niet zo veel veranderd het buitenterras is kleiner. De binnenruimte is dan wel een verandering en ziet er keurig en schoon uit. Ik kwam er vroeger zelden, hoewel de locatie mij niet stoorde, ik vond het wel gezellig, maar het nieuwe pand is zeker wel een verbetering.
    Ik heb maar weer een menu genomen. Patat was goed. Gekoelde frisdrank krijg je in een flesje. Dit is handig dan kan je het eventueel gedeeltelijk opdrinken en de rest meenemen. De kroketburger was matig. Kroket was redelijk/goed maar het broodje was kurkdroog.

10. Jan's profielfoto
    Hamburger Arnhem

Jan

Deze McDonalds zit niet ver van het Centraal Station en is links te vinden. Dit is handig dan hoef je hiervoor niet naar het centrum toe, hoewel dat ook niet zo ver lopen is. Het is een grote, ruim opgezette McDonalds. De bestelruimte is groot maar zitruimte ook. Ben hier al een aantal keer geweest. 1x keer was het erg druk maar vond ik toch plaats op 1 van de banken waarin je lekker kunt wegzakken. 1x keer was er wat gestuntel met het opnemen van de bestelling, maar ach, misschien was hij nog nieuw. Dit is slechts een klein minpuntje. We hebben het samen nog even nagelopen en daarna was de bestelling gewoon goed, want daarvoor moet je links wachten. Verder is het schoon en er is duidelijk zichtbare leiding. Voor herhaling vatbaar.

Voor McDonalds in het algemeen.
    De voordeelmenu's zijn prettig geprijsd en snel te bestellen. Dus duur duur duur dat weet ik niet. Alleen jammer dat de McKroket niet in het voordeelmenu zit.
    De salade is overigens wel duur, maar dan in mijn geval. Vroeger hadden ze helemaal geen salade. Vanwege een gezonder alternatief hebben ze dat toen opgenomen in het assortiment, eerst was dat een klein bakje. Nu is het groter. Maar als je op weinig zout let kun je dit beter niet nemen. Want heb dit een paar keer gedaan maar niet voor herhaling vatbaar. De salade zit in een net plastic bakje, met daarin nog een uitneembaar bakje met kip. En apart verpakt plastic mes en vork. Dit maakt het al duur. De stukjes kip zijn koud, in het verleden was dat warm. De rest heb ik bijna allemaal weggegooid. Allemaal apart verpakt, croutons zout, dressing zit ook zout in dus slechts de helft gebruikt. De kaas is verschrikkelijk zout dus ook weggegooid. Blijft er salade en stukjes kip over. Wel duur.

De sfeer is bijna overal druk maar gezellig druk en niet met luidruchtig lachen en praten. Is bij andere... sjiekere gelegenheden wel eens anders. Het is een echt familierestaurant, waarin iedereen welkom lijkt te zijn. De leiding maar ook het bedienend personeel doet daar vaak wel hun best voor. Als vanouds nog steeds gemakkelijk voor een snelle hap en gemoedelijk om er te zitten.

11. Jan's profielfoto
    Snackbar Zaandam

Jan

Het station van Zaandam is niet zo groot, maar het aantal reizigers wel. Vlakbij zit een mooi groot winkelcentrum en staan er mooi panden. De bereikbaarheid per trein is goed en trekt dus flink wat reizigers. Het station en uitgang zit boven. De locatie van deze Smullers is niet erg goed, vlak bij de uitgang. Heb hier patat met kroket gekocht en dit beneden op één van de ruime perrons opgegeten. Bak patat was goed gevuld en smaakte goed net als bij die andere 2 Smullers. De kroket was niet voor herhaling vatbaar.

12. Jan's profielfoto
    Hamburger Zwolle

Jan

Ik ging hier vroeger veel vaker heen dan de laatste tijd. Het is er vaak erg druk. Strategisch zit het op een goede plek, midden in het centrum, iets verderop komen een aantal winkelstraten bij elkaar, er is een grote markt en een kermis is er ook wel eens.
    Van buitenaf geeft het pand de indruk, dat je er beneden en boven kan zitten maar dat valt tegen. Slechts beneden is er ruimte om te zitten. Voor zo'n grote drukke (binnen)stad is dat best weinig. Ook heb je natuurlijk weer van die mensen die langer blijven zitten dan de tijd die nodig is om de maaltijd naar binnen te werken. Voor de McDonalds is dat is niet goed maar voor de mensen die daar willen zitten ook niet. Het is fastfood maar dient ook redelijk fast naar binnen gewerkt te worden. Heb 1x meegemaakt, dat omdat het nog niet klaar was het zou worden gebracht. Toen ik na zo'n 5 minuten vroeg waar het bleef, was het antwoord weggegooid. Heb overigens gewoon een nieuwe gekregen. Bediening en eten zijn gewoon goed, maar de ruimte om te zitten is niet zo geweldig.

13. Jan's profielfoto
    Snackbar Amsterdam

Jan

In navolging van Zutphen hier ook al twee keer geweest. Hartstikke druk station natuurlijk. En Smullers zelf is ook druk. Hou er zelf eigenlijk niet zo van. Loop je met je bak patat botst er iemand tegen je aan als je op zoek gaat naar een zitplaats dat is bij een pilaar in het midden van de gang. Dit was de tweede keer het geval. Maar bij gebrek aan beter en voor een snelle hap is het te doen. Zowel patat als snack waren beide keren overigens smakelijk. De bediening was de eerste keer zeer snel en de tweede keer ook vrij snel.

14. Jan's profielfoto
    Snackbar Zutphen

Jan

Deze zit onder de sporen. Bij een goedkoop treinkaartje zat een aanbieding patat met een snack. Dit soort aanbiedingen had ik tot nu toe nooit gebruikt want ben ook wel terughoudend met snacks/vette hap eten anders dan bij de bekende fastfoodketen. Maar heb het dit jaar toch maar eens geprobeerd. Op de vraag of ik patat zonder zout kon krijgen was het antwoord, het wordt alleen meegebakken, verder kun je een apart zakje zout krijgen. Mag je absoluut geen zout dan weet ik het niet, ik ben er zelf matig mee.
    De patat met snack heb ik boven het station opgegeten. Ik proefde eigenlijk weinig zout en de kipcorn smaakte ook goed. Het bakje patat was goed gevuld met grote frieten. De zaak zelf was schoon en heeft als ik het goed heb daar zelfs een prijs voor gekregen.
    Voor mij was dit voor herhaling vatbaar.

15. Jan's profielfoto
    Snackbar Zwolle

Ik heb hier 2x een kipburger uit de automatiek gehaald en die iets buiten het station rustig opgegeten. Ik haal zelden eten uit de muur. Ook is het hier vaak erg druk, Zwolle is nu eenmaal een heel druk overstapstation. Maar het was allebei keer prima te eten niets op aan te merken.

16. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor FEBO
    Snackbar Amsterdam

Jan

Twee keer hier geweest. Ik weet niet of hier nog snel weer eens wat ga halen. Ben toch al niet zo'n snackbarliefhebber. Het personeel is maar zozo en als je het buiten gaat opeten krijg je gezelschap van hongerige duiven en de laatste keer zelfs een brutale meeuw.

17. Jan's profielfoto

Jan

Een mindere McDonalds, druk maar het winkelcentrum is vaak ook druk. Het personeel is niet al te gemotiveerd en ben vanwege dat druk ook al twee keer weggelopen. Het baliegedeelte is te klein, de zitruimte is overigens wel goed.

18. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor McDonald's

Ik ben hier een aantal keren geweest en zal als weer eens in Amersfoort ben en trek heb in McDonalds hier zeker wel weer heen gaan. Beneden is het druk boven is wat meer ruimte. Ik vind dat mensen er vaak wel een rommeltje van maken. Je kan na afloop van het eten je eigen troep toch wel even deponeren in de vuilnisbak. Nu moet dat personeel dat weer doen. Ben daar twee keer zeer netjes begroet door een mevrouw (? manager). Gebeurt ook niet overal. Goed bereikbaar in het centrum.

19. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Jilly's
    Snackbar Emmen

Ben hier al een aantal keren geweest. De eerste keer dat vond ik wel leuk om te zien. Het is in jaren '50 stijl ingericht. Ik moet zeggen dat de ik keren daarna de meerwaarde er niet echt van inzie. Ik mis namelijk de gezellige Happy Days sfeer. Ik heb de indruk dat veel mensen bestellen en het meenemen dan ter plekke opeten. Het is er rustig, tenminste de keren dat ik er was. Ze hebben een spaarsysteem waarmee je met volle kaart kassakorting kunt krijgen. Ben ik ook niet zo weg van. Je hoeft er natuurlijk niet aan mee te doen. Lijkt me een soort klantenbinding. Bij de ingang zit een klein niveau verschil in de vloer. Je moet door de zaak lopen voor je bestelling. Dit zijn een beetje de op- en aanmerkingen/minpuntjes.

Goed is dat je een inkijk in de keuken hebt waar veel snacks worden bereid. Dat is bij veel eetgelegenheden helemaal niet zo. Een kleine patat is flink. Heb me afgevraagd hoe groot een patat groot dan wel is. Het is er schoon en je kan er prima zitten. Buiten op het terras zitten kan ook. Het is zeker geen doodgewone snackbar. Het zit tussen een snackbar en een fastfoodrestaurant in. Cafetaria lunchroom staat er op de folder dat klopt, ze hebben broodjes en snacks maar ook menu's.

20. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Hema Lunchroom
    Lunchroom Emmen

Jan

Het is niet zo'n grote Hema. Aan de buitenkant is een snackbalie, waar je snacks kunt kopen en buiten opeten. Binnen is een ruimte waar je terecht kunt voor ontbijt of een lichte maaltijd. Er is een zitruimte maar ook weer niet erg groot en ik zie ook niet erg veel mogelijkheden voor uitbreiding. Vaak is het druk en je hebt ook van die plakkers die onnodig lang blijven zitten. Even eten en drinken en dan ga je toch weer verder zodat andere mensen ook weer kunnen zitten tenzij het rustig is natuurlijk. (Een probleem van veel horecagelegenheden lijkt me).

Er wordt op een handige manier geschipperd met de ruimte. De Hema is in de loop der jaren trendy geworden. Dat zie je bij het eten en drinken ook wel wat terug. Toch blijft het juist hier vaak ook als vanouds. Het eten en drinken wordt nog steeds smakelijk en overzichtelijk gepresenteerd. Het is een winkel voor iedereen. Dat zie je hier dan ook terug. Laagdrempelig waardoor het gemakkelijk binnenstappen is of je nu samen of alleen gaat. Ook het personeel speelt daar handig op in en is behulpzaam. Niets op aan te merken. Goed.

21. Jan's profielfoto
    Hamburger Emmen

Jan

Ik vind het gemiddelde maar laag. Ik kom hier een paar keer per jaar en al jaren en bijna altijd ben ik wel tevreden.

De zitgelegenheid is ruim, de zaak schoon en het personeel vriendelijk en is eigenlijk geschikt voor alle leeftijden om daar te zitten. De sfeer is nog steeds ontspannen. De aanraakschermen voor bestelling die ze sinds kort hier ook hebben vind ik duidelijk geen pluspunt, iedereen zit er maar aan met zijn vingers en ook niet zo gemakkelijk te bedienen (al willen ze je daar wel bij helpen). Maar ik bestel gewoon bij de balie wat ook kan en snel genoeg gaat. Ook dat gerommel achter de balie (overleg, verkeerde bestelling...) is minder goed dan een tijd geleden toen er ook heel duidelijk leiding werd gegeven.

Maar het eten blijft goed veel smakelijker dan die kleffe happen bij Burger King.
    Het was prettiger geweest als ze (dichter) bij het centrum zaten. Maar boven gemiddelde McDonalds zaak, er zijn er die veel minder goed zijn. Al zijn ze wat eten en drinken betreft allemaal wel goed. Ook doen ze aan vernieuwingen. Ben geen snackbar liefhebber dus voor snelle/gemakkelijke hap, blijft het een prima keten. Een 8.

22. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor La Place
    Eetcafé Emmen

Jan

Eerst zaten ze in de V&D. Ik vond het toen ook al niet zo geweldig. Voor een kop koffie en nog wat lekkers erbij was het goed te doen, maar voor een warme maaltijd vond ik het matig. Ter vergelijking als je in een Duits warenhuis warm gaat eten, wat een verschil dan toch, zowel de keuze als ook de prijs. De nieuwe locatie is ruim, je kan ook buiten zitten. Verder merk ik weinig verandering.

23. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Grandcafé Markant

Jan

Ben hier 3 keer wezen eten en dat was alle 3 keer omdat andere mensen dat wilde. Ik zou er dus in mijn eentje niet snel iets gaan eten. Het eten en bediening was op zich goed, de zitgelegenheid is ook goed. Het wil exclusief gaan doen en dat zal ook wel maar het bord buiten met het menu en de prijzen spreekt mij niet zo aan.

24. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Burger King
    Hamburger Emmen

Jan

Ik ga maar zelden naar Burger King, ik vind het eten maar matig, klef, smakeloos... En negatieve berichtvoering over fastfood komt bij dezen keten wel heel duidelijk naar voren. Het is dus alleen maar bij gebruik aan beter dat ik hier eet. Dit is landelijk, maar in Emmen bij heel drukke dagen, zoals bijvoorbeeld Koningsdag is dat niet anders. De bediening is overigens wel goed, men doet wat men krijgt opgedragen. De zitgelegenheid is hier redelijk op dit punt zijn er landelijk veel slechtere.

25. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Timmy
    Lunchroom Emmen

Jan

Een tijd geleden kwam ik hier veel vaker dan de laatste tijd. Het ligt prettig in het centrum tussen de winkels. Je kan er goed zitten en ziet er schoon uit.

Wat is minder goed. Eerst was er een prijsverhoging en nu lijken de porties patat steeds minder. Ook komt het mij verouderd over. Voor een zaak als deze, gaan zitten en iemand neemt vervolgens de bestelling op.... Nu is het toch vaak, men gaat naar de balie, bestelt wat en betaalt, wacht of men gaat zitten en het wordt gebracht. Hier en daar wat aanpassingen doorvoeren lijkt me ook geen slechte zaak. Het personeel is wisselend, wel vriendelijk maar krijg vaak de indruk van gemaakt vriendelijk. Vaak is het druk, maar als ik naar het publiek kijkt wat daar komt, profiteert men waarschijnlijk ook van "vaste klanten" en de gunstige locatie.

26. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Snackpoint Annemiek

Jan

Hoewel het vrij dicht in de buurt is nooit eerder hier geweest, dat komt ik ben niet zo'n snackbarliefhebber. De geur van gebakken patat.. doet me eerder snel voorbij lopen dan dat ik ook trek krijg. Een patat klein is ook klein. De krokante laag van de kroket was mij te krokant, maar naar mijn smaak zeker niet alleen hier het geval.
    Een pluspunt is dat als je de zaak binnenloopt kun je meteen rechts de bestelling doen en niet zoals in diverse zaken dat je eerst naar achteren moet lopen. Je kan zitten wachten op je meeneem bestelling bij ter plekke opeten kun je dit buiten of achterin de zaak doen. Dat ziet er verder goed uit. (Binnen eten en dat er steeds mensen langs lopen vind ik hinderlijk). Het assortiment is zeker wel voor herhaling vatbaar en de zaak zelf is wat ik van een snackbar verwacht, niet meer niet minder.

27. Jan's profielfoto
    Jan schreef: