• Lid sinds 14 februari 2015

Shizen

Vianen ut

Het Keldertje

Boskoop

Jan heeft nog geen foto toegevoegd

1. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Bij Robbert

Vorige week voor de tweede keer hier gegeten. Een leuk restaurant in het centrum van Bodegraven.
    Van binnen is het als een sjieke huiskamer, knus, gezellig en bijzonder smaakvol ingericht.

Prima en correcte bediening, beleefd maar niet te stijf. Tafels staan niet te dicht op elkaar, iets wat ook erg prettig is natuurlijk. De kaart is lekker overzichtelijk en niet te uitgebreid. De gerechten zijn leuk opgediend, bijna zonde om op te eten.

Ondanks dat dit restaurant een absolute aanrader is toch een kleine kanttekening: Bij het hoofdgerecht werd polenta geserveerd, iets waar wij geen liefhebber van zijn. Dat was geen probleem zei de bediening, laten we de polenta weg en krijgen jullie frietjes. Vervolgens werden die wel tweemaal op de rekening gezet voor 5 euro en de polenta was niet van de prijs ingehouden. Dat is niet zo hoffelijk van Bij Robbert. En om 22,50 euro voor een fles wijn te rekenen vinden wij wel heel erg gortig.

Dit is wel reden om weer eens elders te kijken. Verder een prima en goed restaurant!

2. Jan's profielfoto
    Zuid-Amerikaans Bodegraven

La Casa Maja begint al een beetje en begrip te worden voor lekker eten in Bodegraven-Reeuwijk. Ik kom hier regelmatig eten met vrienden. La Casa Maja is een geweldig goed restaurant met een mooie warme inrichting. Keurig gedekte tafels met mooie glazen. Tevens een zeer gevarieerde en uitgebreide menukaart! Hier kan je heerlijk eten, ruime porties en bovendien een prima bediening in een ongedwongen sfeer.

Als voorgerecht zijn de Chorizos Caseros (pittige worstjes) echt een aanrader. Het vlees bij La Casa Maja is mals en bereid op de houtskooloven, dat proef je!

Alles is vers en met zorg bereid. La Casa Maja schenkt ook nog eens heerlijke wijnen! Mocht je in Bodegraven zijn, dan moet je hier gewoon gaan eten. Bovendien is Maja een fantastische gastvrouw die oprecht geïnteresseerd is in haar gasten! Als je hier geweest bent blijf je terugkomen, klasse Maja!

3. Jan's profielfoto

• Zuid-Amerikaans
    Wilhelminastraat 23 Bodegraven
  4. Jan's profielfoto
    Zuid-Amerikaans Bodegraven

Vroeger was dit Balkan restaurant Maja maar tegenwoordig heet het La Casa Maja Argentinian Steakhouse. In korte tijd ben ik hier twee keer geweest, ik kwam graag bij het balkanrestaurant dus was heel erg benieuwd naar het steakhouse. Het is gelukkig nog steeds een geweldig restaurant met goed en heerlijk eten en bovendien een prima bediening in een ongedwongen sfeer.

Als voorgerecht zijn de Chorizos Caseros (pittige worstjes) echt een aanrader. Als hoofgerecht had ik de laatste keer de zalm genomen, zelfs hier zat een Argentijns smaakje aan. Het vlees bij La Casa Maja is mals en bereid op de houtskooloven en dat proef je.

Alles is vers en met zorg bereid. La Casa Maja schenkt ook nog eens heerlijke wijnen! Mocht je in Bodegraven zijn, dan moet je hier gewoon gaan eten. Bovendien is Maja een fantastische gastvrouw!

5. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Il Delicato da Nino

Ik had al veel over dit restaurants gehoord en niets anders dan goede dingen. Kortom, tijd om hier eens te gaan dineren met een stel goede vrienden.

Il Delicato is geen Italiaan waar je even naar toe gaat voor een bord spaghetti of een snelle pizza. Il Delicato is anders en dat zie je meteen als je binnen komt, geen wijnkruikjes aan de muur of iets dergelijks maar een strakke moderne inrichting met veel licht.

De bediening is correct en losjes tegelijk, valt niets op aan te merken. Waar we wel, bijna letterlijk over struikelden, was de loslopende kat in het restaurant die zich binnen vijf minuten al onder onze tafel wist te begeven. Ik heb geen hekel aan katten, maar dit hoort natuurlijk niet.

Het voorafje was keurig opgemaakt; zo mooi dat het eigenlijk zonde was om op te eten. Een heerlijke carpaccio van zalm die zeker niet uit de vriezer kwam, klasse!

Het hoofdgerecht, de krokant gebakken zeebaars, bevond zich op een bedje van tagliatelle. Ik schrijf bedje want dat was het ook, de portie was zo minimaal dat ik de tagliatelle bijna niet zag. De stukjes vis waren ook niet al te groot, waarmee het hele hoofdgerecht eigenlijk tot een karige aanfluiting werd gebombardeerd. Hoe smakelijk dit ook was, dit was gewoon veel te weinig en ik ben zeker geen grote eter.

Het gebeurt niet vaak dat ik na een bezoek aan een restaurant thuis de koelkast in duik om te kijken of er nog iets te eten is.

De huiswijn was wel van een uitzonderlijke klasse, maar de porties, nee daar moet Il Delicato nog even hard aan werken.

Il Delicato was voorlopig even eenmalig, misschien later nog maar eens proberen...

6. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Het Keldertje

Jan

Eeterij Het Keldertje zit midden in het centrum van Boskoop en heeft o.a. een mooie glazen serre waarin je uitzicht hebt over de winkelstraat. Omdat de serre iets lager gelegen is heb je niet het gevoel dat je bekeken wordt terwijl de gasten het winkelend publiek wel goed kunnen zien. Verder ziet het er van binnen goed en mooi verzorgd uit.

Het viel met meteen op dat de kaart zeer uitgebreid is en de prijzen niet al te hoog. De bediening is vlot en correct. Als voorafje gekozen voor de champignons gebakken in knoflook en bosuitjes. Het geheel werd keurig opgediend in een klein pannetje en was voorzien van stokbrood en saus. Niet te groot, niet te klein. Heerlijk.

Als hoofdgerecht de gebakken mosselen met keuze uit patatjes of gebakken aardappelen. Gekozen voor het laatste en dat bleek geen verkeerde keuze. Dit waren echte gebakken aardappelen zoals men dat thuis maakt. Ook de mosselen waren overheerlijk, voorzien van gebakken uitjes en kleine garnalen. Een goede combinatie.

Voor het dessert zat ik helaas te vol dus hield ik het bij een kop thee. Eeterij Het Keldertje is een absolute aanrader. De porties zijn ruim en smakelijk en de prijzen zijn niet al te hoog. Bovendien hebben ze heerlijke huiswijnen.

7. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Shizen

Jan

Bij Shizen kan je heerlijk sushi eten, ruime keuzes en vriendelijke bediening. De tablet werkt prima en is makkelijk in gebruik.

De entourage van het restaurant is goed te noemen, het heeft echt een beetje een Japanse uitstraling.

Een enkele keer wordt een gerechtje vergeten maar als je dan iemand van de bediening helpt herinneren komt het alsnog. Het is niet zoals het hoort, maar goed.

Dit keer had ik een vriendin bij me en zij had overal in het land al sushi gegeten maar Shizen vond ze absoluut de beste.

Voor de echte sushi liefhebber is Shizen een echte aanrader.

8. Jan's profielfoto
    Jan heeft La Casa Maja toegevoegd als favoriet restaurant

La Casa Maja eetgelegenheid gesloten

• Steakhouse
    • Grill
    • Zuid-Amerikaans
    Bouwsteeg 6 Bodegraven
  9. Jan's profielfoto
    Jan heeft Indrapura toegevoegd als favoriet restaurant
    • Indonesisch

Brede Havenstraat 8 Vlaardingen
  11. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Reeuwijkse Hout
    Internationaal Reeuwijk

Ik woon hier om de hoek dus ga er regelmatig lunchen. Nu heb ik een vriendin die heel graag
    uit eten gaat en bij wie het "niet gauw goed" is. Het was mijn beurt om een restaurant uit te zoeken
    en ik stelde voor om naar De Reeuwijkse Hout te gaan. Ze vroeg zich af of dat wel zo'n goed idee was. Was dat geen vreetschuur?

Ze heeft de stap gewaagd en ze moest op haar woorden terugkomen. De garnaalkroketjes als voorafje
    waren een prima begin. Zelf had ik de tong met zalm op een bedje van spinazie die altijd lekker is en mijn vriendin koos voor de varkenshaas. Ze had niet verwacht dat het allemaal zo dik in orde was. We zaten te vol om nog een dessert te nemen.

Enige nadeel vond ze dat de tafeltjes wat te dicht op elkaar stonden waardoor je wel wat overlast had van overige gasten. Elders was er voldoende ruimte om te zitten maar waarschijnlijk is dat voor het bedienend personeel niet praktisch.

Twee dagen later zat ik hier weer met een collega en toen voor de Wiener Schnitzel gekozen. Bijna net zo goed als in Oostenrijk, keurig droog gebakken. Kortom, hier kan je je prima lunchen en dineren en zomers kan je heerlijk buiten op het terras zitten met een prachtig uitzicht op de mooie surfplas! En oh ja, de huiswijn is een aanrader!

12. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Brasserie Hof21

Al diverse malen bij Hof21 in Bergambacht gegeten en nog niet één keer teleurgesteld. De sfeer binnen is modern maar toch met een warme uitstraling.

De bediening netjes en beleefd. Ruim gevarieerde menukaart die met regelmaat verandert. Het brood vooraf is kakelvers en op het ruime voor- en hoofdgerecht geen aanmerkingen en ook het dessert was dik in orde! Prima huiswijn overigens!

Met Hof21 kan je voor de dag komen als je iemand leuk en gezellig mee uit eten wilt nemen!

13. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor Roma
    Pizzeria Gouda

Voor mij de beste en lekkerste Italiaan van Gouda. Bediening is keurig en de prijs kwaliteit verhouding is in orde. Ga hier regelmatig eten, de tagliatella al salmone is een absolute aanrader maar ook de cotoletta milanese is heerlijk! Prima Italiaan dus!

14. Jan's profielfoto
    Jan heeft een recensie geschreven voor De Mallemolen

Restaurant De Mallemolen is een aanrader voor iedereen die ontspannen een avondje uit eten wil. De bediening is jong maar ze zorgen voor een prima ontvangst, verder zijn ze vriendelijk, beleefd en attent in de bediening. Ook Chef Kok Peter is altijd in voor een praatje.

De Mallemolen heeft iets weg van een gezellige huiskamer, niet te groot, knus, kortom een prettige ambiance en top kwaliteit eten.

Wij komen hier al jaren en Chef Kok Peter heeft ons nog nooit teleurgesteld. De prijs/kwaliteit is bijzonder, wisselende maandmenu's voor een schappelijke prijs en à la cart is er genoeg variatie. Naast het à la carte kaart menu serveren ze ook nog een driegangen keuzemenu voor € 27,50 dat je naar eigen smaak kan samenstellen. Bovendien veranderd dit menu mee met de culinaire seizoenen.

Een aanrader voor iedereen die lekker wil eten en zich heerlijk wil laten verwennen. De sfeer is perfect en past bij de uitstraling van het restaurant. Bovendien hebben ze er heerlijke wijnen.

Een absolute aanrader... we komen hier steeds weer terug.

15. Jan's profielfoto
    Zuid-Amerikaans Bodegraven

Leuk en zeer sfeervol ingericht restaurant in het hartje van Bodegraven. Keurig gedekte tafels met mooie glazen. Tevens een zeer gevarieerde en uitgebreide menukaart en heerlijke wijnen. De stokbrood met kruidenboter was al een feest en het voorafje om te smullen. Het hoofdgerecht verrukkelijk, zeer ruim en werd begeleid door rijst, frietjes en groenten. Het toetje was ronduit perfect, niet alleen een lust voor het oog maar ook voor de tong. Ben geen extreme ijsliefhebber maar zo zacht als dit heb ik het nog nooit gegeten.

Ruime porties en keurig nette bediening. Een stukje Balkan in Nederland, kreeg er een vakantiegevoel van. Hier komen we zeker nog een keer terug. Klasse Maja!