Activiteiten van Jacqueline Rombouts

1. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts heeft een recensie geschreven voor Buenos Aires

Het eten is werkelijk top, maar soms overdreven duur. De kaart is een tikkeltje beperkt en er mogen best meer groenten op staan. De tafels staan te dicht opeen. Het is krap allemaal. De bediening is traag, dom en zeer onpersoonlijk. Vijfentwintig minuten zitten wachten tot ze je tafel afruimen en ze vragen of je nog een toetje wil. Vervolgens zes minuten wachten op de kaart en dan nog 21 minuten op de toetjes is natuurlijk schandalig!

2. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts heeft een recensie geschreven voor Irodion

Gezellig restaurant. Vlotte, vriendelijke bediening. Constante kwaliteit. Lekker eten. Niet al te duur. Gevarieerd en goede hoeveelheden. Eigenaar heeft altijd een praatje voor iedereen. Meestal behoorlijk wat klanten, dus moet het goed zijn.

3. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door iris voor Kokusai leuk

Lekker gegeten, goede service en mooie ambiance. Toch een minpuntje; de communicatie tijden reserveren. Wees aub duidelijk als je met een grotere groep gaat. We waren met 1 pax minder, wat was doorgegeven, maar die werd toch doorberekend. Een beetje jammer.

4. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Lin voor Kokusai leuk

Eten was slecht. Wachten op een bestelling duurde ook veel te lang. Er zijn veel betere all-you-can-eat Japanse restaurants. De bediening en service kon ook veel beter. Totaal niet uw geld waard.

1,1
  5. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Natas voor Kokusai leuk

Ruim een week van te voren gereserveerd voor 6 personen en we krijgen een "gewilde" tafel van 5 personen, dat is niet te doen. Slecht geregeld daar en geen leuke sfeer.

5,3
  6. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Jake voor Kokusai leuk

Na een paar goede verhalen gehoord te hebben, besloot ik samen met wat vrienden naar het restaurant te gaan. Jammer genoeg bleek het niet wat we ervan verwachtten. Het eten was niet echt bijzonder en smaakte wat flauw. Ondanks het mooie interieur en uitzicht, was er een ongezellige sfeer. Op de service kan ook verbeterd worden. Was het geld niet waard.

2,9
  7. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door [J] voor Kokusai leuk

[J]

Deze tent zit op een erg leuke locatie.

Maar daar houd het ook bij op. De sushi was niet goed vers, de plekken om te zitten was erg krap (door de grote stoelen), en de bediening was langzaam en kortaf.

Genoeg betere sushi restaurants te vinden!

3,6
  8. johan van den adel

Ondanks meerdere malen gewaarschuwd te zijn voor de slechte service en de belabberde sushi vond ik dat kokusai een eerlijke kans verdiende. Hoe slecht kan de service nou zijn? Nou.. Zeer slecht! We moesten meer dan 20 minuten staand wachten ondanks dat we een reservering hadden! Na vriendelijk gevraagd te hebben hoe lang het nog zou duren voordat we aan tafel konden zitten, werden we genegeerd. Vervolgens kwamen nog meer klanten binnen die meteen aan tafel konden schuiven.
    Wij waren overigens niet de enigen in het restaurant die de dupe werden van de klasseloze service. Wij zijn uiteindelijk zeer teleurgesteld vertrokken en zijn niet van plan om kokusai ooit nog te bezoeken. Als u van plan bent om heerlijk te genieten van een avond Japans eten met familie of vrienden dan is kokusai absoluut NIET the place to be!

9. Sjaak de zwarte

Een leuke sushiavond dat was de bedoeling. Zondagavond kokusai Amstelveen. Ruim van te voren gereserveerd (week van te voren). Bij binnenkomst een hele chaotische ontvangst. We moesten 20 minuten wachten. Na eindelijk een tafel te hebben, werd ons duidelijkheid hoe slecht de service echt was. Ik had al wat gelezen over kokusai en wilde ze toch een eerlijke kans geven. All you can eat is een leuke concept, maar dan nooit meer bij kokusai. Het eten was niet bepaald lekker, en het was heel flauw. Verder heeft een van mijn vrienden een haar gevonden in z'n sushi. Na dit te hebben gemeld kregen we een sorry en daar bleef het bij. We zijn zeer benadeeld, want andere werden sneller geholpen. Service is zeer slecht, je wordt slecht geholpen, eten smaakt niet. Al met al een keer en nooit meer.

10. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Daan voor Kokusai leuk

We waren een jaar niet meer bij dit restaurant geweest, voorheen 2 keer lekker gegeten. Gisteren was het een RAMP! Personeel liep kriskras door elkaar, men had in het eerste half uur al 6 keer tegen mijn stoel aan gelopen, muziek stond veel te hard en was alles behalve relaxt, zaten precies onder de speaker van de muziek waar het stof aan hing te bungelen en de sushi werd geserveerd op warme!!! borden. Op de site staat dat je 2,5 uur kunt 'genieten'. Komen om 5 voor half 7 aan en er werd ons verteld dat we tot kwart over 8 een tafel hadden. Om half 8 toen de jongen van de bediening ronde 3 op tafel zette werd ons gevraagd of we hierna nog wilden bestellen. "Nou eerst dit opeten en dan zien we weer verder". Er werd ons verteld dat het druk is in de keuken en anders kwam het eten niet op tijd. 5 over half 8, jongen kwam weer aan tafel, gerechtjes waren nog niet op en er werd wederom gevraagd of we nog wilden bestellen (we hadden nog 40 minuten!!). Hij ging met ons in discussie en om een lang verhaal kort te maken: als we nu niet zouden bestellen kregen we niks meer te eten! Nou op dat moment hadden we gegeten en gedronken. Rekening gevraagd en met gierende banden weg gereden! Nu spijt dat we nog zo netjes zijn geweest om te betalen...!!

11. Sushi restaurant Amstelveen ‘Kokusai’. “Onze vegetarische gerechten zijn niet altijd vegetarisch”. Op een zonnige paasdag besloten wij, mijn vriendin en ik, om ons eens over te geven aan de sushi-snack-cultuur. Mijn vriendin, een volhardende vegetariër. Ik, een flexitarier (ook wel een semi-vegetariër genoemd).

Als fervente vegetarische eters zou je, volgens de web-site van Kokusai, prima terecht kunnen bij deze Japanse tempel in Amstelveen. Zo staan er verschillende vegetarische gerechten op de kaart, allen aangegeven met een ‘groen blaadje’. Variërend van vegetarische sushi, uramaki, hosomaki, gunkan, temaki en de vegetarische sarada’s niet te vergeten. Al het eten dient besteld te worden binnen 2,5 uur, de ‘gast’ kan zijn keuzes van 5 gerechten per keer verdelen over 5 rondes. Tijdens de 3e ronde werd de ‘vegetarische’ zukkini’ geserveerd. Op de kaart beschreven als ‘courgette’s’. Voor de vegetariër dus aangegeven met een groen blaadje (voor diegenen die in de veronderstelling zijn dat courgettes familie zijn van de plofkip). De vleeslucht was niet weg te slaan bij dampende (vegetarische) courgettes. Echter bleef het niet alleen bij deze vleeslucht, de courgette’s smaakte ook nog eens sterk naar vlees. Toch vreemd voor een vegetarisch gerecht? Nogmaals wierp ik mijn blik op de kaart. Ik had het toch goed gezien? Gelukkig had ik geen fout gemaakt, naast de courgettes stond inderdaad het alom bekende ‘groene blaadje’. Vreemd vond onze ober dit verschijnsel niet, wel kon hij ons vertellen dat eigenlijk alle groentes tezamen met het vlees werden bereid.

Tijdens mijn gesprek zag ik, in mijn ooghoek, de manager van Kokusai staan. Een kleine Japanse meneer, met zijn handen op zijn rug. Alsof hij de sushi’s met zijn leven bewaakte. Hij ving onze conversatie op en mengde zich in het gesprek. Gelukkig wist hij ons te vertellen dat de courgettes, champignons en eigenlijk alle overige vegetarische gerechten samen met het vlees en vis worden bereid. Het was immers onmogelijk om de plaat steeds schoon te maken (dit was te veel gedoe en iets met zwarte spikkeltjes in het eten). Toen wij onze verbazing uitte over het feit dat de vegetarische gerechten samen het vlees en vis worden bereid, gaf de restaurantmanager de gouden tip om van te voren eerst te bellen. Zonder bericht zou Kokosai geen rekening kunnen houden met ons. Op welke manier deze, allerminst aardige, meneer rekening zou moeten houden met vegetariërs is mij volstrekt onduidelijk. Bij Kokusai bakken ze, zo heb ik me na de 4e keer laten vertellen, alles op 1 bakplaat. De uitspraak “onze vegetarische gerechten zijn niet altijd vegetarisch” spande daadwerkelijk de kroon. Hij vertelde ons dat het er bij zijn concurrenten er precies hetzelfde aan toe ging.

Ook dreigde hij met het inschakelen van de politie als wij uiteindelijk niet zouden betalen. Een vriendelijke ‘sorry of excuses’ was voor mij al genoeg geweest, maar deze woorden kreeg hij waarschijnlijk niet over zijn lippen. Wat ons restte was het betalen van de halve rekening, na sterke onderhandelingen van mijn lieftallige vegetariër. Ohja, we mochten wel (gratis) een pepermuntje uitzoeken van de ober én hij wenste ons ook nog een fijne avond. Het is allemaal zo slecht nog niet in Amstelveen, toch?

5,5
  12. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door chu voor Kokusai leuk

Het eten was goed, maar we moesten ook betalen voor onze 13 maanden oude dochter! Belachelijk!!

3,5
  13. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Nelia voor Kokusai leuk

We hebben heerlijk gegeten en de sfeer vonden wij ook goed. Minpunten: Het serveren van de drankjes gaat vaak rommelig en er loopt een brutale jonge man rond die een cursus beleefdheid moet volgen. Het laatste verwacht je eigenlijk niet in een Japans restaurant.

14. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Pieter voor Kokusai leuk

Ik eet hier graag, maar moeten vaak lang wachten tot er iemand komt om een drankje op te nemen. Verder prima restaurant met hele lekkere sushi! Vooral de zalm rolls.

6,3
  15. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Eva voor Kokusai leuk

Vroeger kwam ik hier vaak, gezellige sfeer, fijn personeel. De laatste keer ben ik niet meer terug gekomen, omdat de kaart was veranderd/geminimaliseerd en minder lekker was geworden. Vandaag dacht ik het weer een kans te geven, maar dat viel zwaar tegen. Onze borden werden al weggehaald terwijl we er nog van aan het eten waren. Sushi is flauw, basic en gecombineerd met rare sausjes. En de biefstuk heeft zelfs helemaal geen saus/smaak en komt in mega grote stukken (beetje lastig met stokjes).
    Jammer, maar ik kom hier niet meer terug.

16. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Sanne voor Kokusai leuk

Super slechte service, eten word onder je neus vandaan getrokken, sommige sushi's zien er totaal anders uit en worden veel minder lekker geserveerd als voorheen, inktvisringen leken wel elastiek en de rijst van de sushi is warm! Kortom.. nooit meer..

3,9
  17. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Jan voor Kokusai leuk

Op de website wordt aangegeven dat het een "All You Can Eat" concept is waar je 2 ½ u onbeperkt kunt eten. Op het bestelformulier in het restaurant staat dat je maximaal 6 ronden kunt bestellen. Het is merkwaardig dat ze op de website een ander concept hanteren dan op het bestelformulier.

Ik zelf heb voldoende gegeten... echter ik ben benieuwd wat voor discussie er zou ontstaan als je meer wilt bestellen? Juist het idee dat je voor een vast budget eet vind ik prettig dus geen onverwachte kosten. Bij Kokusai heb ik nu de indruk dat dit nog weleens een verrassing kan worden als je meer dan 6 ronden besteld!

18. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Rick voor Kokusai leuk

We kwamen hier vroeger vaak, gister weer eens geweest. Het is onze laatste keer geweest. Het is duurder geworden, je krijgt minder, slechte service en bier slaat al dood voordat je het krijgt.

Helaas, ons zie je niet meer terug.

6,7
  19. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Dennis voor Kokusai leuk

Dennis

Van alle all you can eat Japanners die ik ken, toch echt de minste.

6,1
  20. Jacqueline Rombouts's profielfoto
    Jacqueline Rombouts vindt de recensie door Jammer voor Kokusai leuk

Aantal keer geweest. Voorheen prima restaurant, namaten steeds slechter. Eten niet meer vers, gooien overal sausje en uien op waardoor de smaak van alle gerechten het zelfde is.
    Het personeel, vooral die wat langer en hoger werkende, zeer onvriendelijk. Voor ons ook de laatste keer dat wij hier gegeten hebben

Meer updates