• Lid sinds 31 oktober 2010

2. 't Hilletje

Kootwijk

Proeflokaal Bregje

Meppel

Jaap heeft nog geen foto toegevoegd

1. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor The Fat Smoker

Jaap

Komen niet uit de buurt, via internet naar een grillrestaurant gezocht en we werden getriggerd door de bereidingswijze van de gerechten: op de smoker.
    Deze keuze van de eigenaar geeft aan dat hij iets bijzonders wil doen, het is nl. Een langzame bereidingswijze, vlees voor het maken van de Pulled Pork ligt er nl. 10 Uur in! Maar het resultaat mag er zijn! Heerlijke gerechten, ruime porties en dat alles in een passende sfeer.
    Zelfs de muziek is hierbij afgestemd om het plaatje compleet te maken.
    Ook de desserts die we gekozen hadden waren erg smaakvol, ananas van de grill en huisgemaakte cheese-cake. Tot slot nog een goede bak koffie, erg smaakvol en goed van temperatuur, dat kom je niet heel vaak tegen. Aan alles is te merken dat de eigenaar kwaliteit wil leveren.
    Conclusie, we hebben dit restaurant op ons lijstje staan en gaan we zeker vaker bezoeken als we in de regio zijn.

2. Jaap's profielfoto
    Jaap vindt 't Hilletje leuk

3. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Brasserie de Berken

Jaap

Restaurant gezellig ingericht en voldoende ruimte tussen de tafeltjes. Personeel is vriendelijk en attent, ze doen hun best je een fijne avond te bezorgen en dat is zeker gelukt! We hebben gesmuld van de gerechten. Alles smaakvol bereid en ruime variatie in de garnituur waardoor je veel smaken gepresenteerd krijgt. Menukaart biedt geen hele brede keuze maar er is voor een ieder zeker iets te vinden, gelukkig gaat hier vers en smaak boven een lange keuzelijst. Tot ziens!

4. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Proeflokaal Bregje

Zonder al te hoge verwachting, gezien de prijsstelling, aangeschoven bij Bregje. Als eerste valt de gezellige inrichting op, geen dure toeters en bellen, gewoon eenvoudig, maar met warme sfeer. De bediening bestaat naast de leidinggevende geheel uit jonge meiden (op 1 jongeman na), de een heeft duidelijk meer ervaring dan de ander. maar ze zijn allemaal beleefd en vriendelijk. Door onervarenheid moet je soms even wat langer wachten, wordt een leeg glas niet opgemerkt en moet de bediening nog wat losser worden.
    Dan het eten, wat mag je verwachten van een 3-gangen maaltijd voor 12,50 euro? Dat wordt snel duidelijk, geen haute cuisine, maar gewoon goed smakende gerechten zonder opsmuk. Geen grote porties, maar een gemiddelde eter zal er genoeg aan hebben. Anders voor 4 euro extra een tussengerecht erbij (extra voorgerecht). Verder alles in orde, frisdrank in flesjes, verse jus d' orange en lekkere koffie. Conclusie; voor weinig geld weten ze je een prima avond te bezorgen.

5. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft Ni-Hao toegevoegd als favoriet restaurant
    • Wok

• Frans
    Kuiltjesweg 44 Beekbergen
  7. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Robin Food

Wat een toptent!! Je wordt ontvangen met een plankje met lekkere hapjes; brood, tapenade en olijven.

Peter kookt met passie, houdt duidelijk van z'n vak en weet zeer smakelijke gerechten op tafel te toveren. Hij komt ook regelmatig even langs tafel om zelf een keer de borden te brengen of even te vragen of alles naar wens is. Door zijn bevlogenheid geniet je nog meer. Alle ingrediënten zijn kraakvers en van goede kwaliteit.

Ook de vriendelijke, attente bediening zorgt voor een ontspannen sfeer en doet er alles aan je een geslaagde avond te bezorgen.

We wilden eerst ergens anders eten maar dat restaurant was wegens besloten feestje gesloten, via eet.nu hier terecht gekomen, net of het zo moest zijn.

Zo gauw we weer een keer op de Veluwe bivakkeren gaan we weer op bezoek!

8. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Proeverij de Ontmoeting

Jaap

Leuk restaurant, vriendelijke bediening. Prima pannenkoek gegeten voor een vriendelijke prijs.
    Pannenkoek was rijk gevuld met verse ingrediënten, lekker ijsje na. Leuke zaak om nog eens terug te komen.

9. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Primavera

Jaap

Wat een mooie ijssalon is dit, super strakke en moderne, frisse inrichting en belangrijkste, heerlijk ijs.
    Kwaliteit en netheid staan hoog in het vaandel, ijs smaakt ook echt naar de opgegeven smaak, niet kunstmatig en niet te zoet. De ijsbakken zien er perfect uit, is de bak halfvol, dan is de andere helft van de bak schoon, geen restjes, echt schoon. De hele salon is schoon en alles ziet er verzorgd uit. Neem je een hoorntje, dan krijg je bolletjes erop, neem je een bakje wordt deze met een spatel volgedrukt. We hebben hier afgelopen weekend meerdere keren zitten smullen. Je mag ook even proeven als je twijfelt of een smaak nog niet kent.
    Alles klopt hier, genieten!

10. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Pinokkio

Jaap

Afgelopen week hier patatje gegeten. 1e indruk is goed, strakke inrichting, ruim en licht.

Wij hadden normale en Vlaamse friet besteld, tot onze verbazing waren de Vlaamse frieten zonder te vragen bestrooid met kruiden, aanvankelijk denk je, ach valt mee maar na enkel frietjes gegeten te hebben gaat het je tegenstaan. Er zijn zoveel kruiden op gestrooid dat de aardappelsmaak van de friet totaal verdwenen is. Satésaus smaakt op zich goed, maar is te dik, hierdoor eet het niet lekker weg. De gewone frietjes waren goed en zonder kruiden.

Het personeel moet nog veel leren, praat onderling veel en roept bestellingen en opmerkingen tegen elkaar, net een puberklas, komt rommelig en onprofessioneel over. Een extra snack hebben we maar laten zitten. Toen we weg gingen ook geen groet, je heb niet het gevoel dat ze je als klant waarderen.

11. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Akropolis

Jaap

Het was al een tijdje geleden dat we hier waren, de vorige keer was het iets minder dan we gewend zijn, toch maar weer terug gegaan.

Het was weer ouderwets lekker, het smaakte prima en de prijzen zijn erg redelijk. Vlees lekker gekruid en goed gegrild. Ouzo van de zaak, of als je dat niet lust/wilt een ander drankje.

Bediening attent en werkt hard om tijdens de drukte iedereen goed van dienst te zijn.

Voor herhaling vatbaar als we weer in de buurt zijn.

12. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Eetpark

Jaap

Wat direct opvalt is de massaliteit van het restaurant, het is een grote zaal zonder echt aparte hoekjes, hierdoor kan je alles overzien als je rondloopt. Dit geeft een wat minder gezellig gevoel.

Het eten voor een wok/wereld restaurant is gemiddeld. De keus is erg groot, liever hadden we minder keuze en iets betere kwaliteit. Zoals meestal bij dergelijke restaurants is het buffetgedeelte niet het beste onderdeel, als het een poosje staat koelt het af en worden bepaalde gerechten taai of papperig. Wok en grillgerechten zijn goed en voldoen aan de verwachtingen, niet bijzonder goed of slecht, gemiddeld..

Bediening aardig en attent, maar omdat je zelf je drinken moet pakken toch een 6 voor service. Betalen moet je vooraf, niet erg klantvriendelijk maar gezien het massale karakter wel begrijpelijk.

Al met al een redelijke ervaring maar voor ons niet voor herhaling vatbaar i.v.m. de grootte van het restaurant en de sfeer.

6,3
  13. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft Osteria Dal Baffo toegevoegd als favoriet restaurant

Osteria Dal Baffo eetgelegenheid gesloten

• Italiaans
    Weerdingerstraat 247a Emmen
  14. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor De Pepermolen

Na een eerdere goede ervaring hier nogmaals naar toe gegaan. Deze keer helaas een andere ervaring, de sfeer en bediening is op zich prima, helaas stelden de gerechten teleur.

Mosterdsoep vooraf, erg ruime portie maar smaak mistte finesse. Vleesgerechten rund/lam te sterk gekruid waardoor de smaak van het vlees zelf wordt overheerst. Eendenborst was erg matig, vettig stukje vlees waarvan structuur niet erg prettig was.

Nagerecht ijs genomen, ruime portie, 3 bollen ijs elk in eigen koekbakje met wat slagroom. Smaken van het ijs niet allemaal geslaagd.

Hoewel de prijzen redelijk zijn en men zich eetcafé noemt was het gebodene deze keer matig.

15. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Osteria Dal Baffo

Jaap

Voor de derde keer geweest in ongeveer een jaar tijd en het was wederom weer een feestje.

Heerlijke gerechten geserveerd door een bediening die z'n best doet om je een geslaagde avond te bezorgen. We nemen altijd het 4-gangen menu, de 7-voorgerechtjes zorgen voor een gevarieerde en smakelijke start. Tussengerecht van huisgemaakte pasta met vers geschaafde truffel; sensationeel!

Hoofdgerechten vlees en vis met zorg bereid en begeleid door smakelijk bijgerechten. Tot slot een lekker dessert, pistache ijs met huisgemaakte panna cotta.

Blijft een topper.

16. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Publiek Food & Drinks

Jaap

in de kerstvakantie via de recensies op deze site hier terecht gekomen.

Wat direct opvalt als je binnenkomt is de gezellige sfeer, donker houten meubels, ouderwetse kleedjes op tafel en oude lampenkappen. Het is enigszins donker door de beperkte verlichting wat de sfeer compleet maakt.

Eerst op verkenning voor een kopje koffie terwijl de dames gaan shoppen, prima cappuccino (goed warm en smaakvol), espresso had iets meer pit mogen hebben.

Jongedame en heer zeer vriendelijk en terwijl ik krant lees (van de dag ervoor) krijg ik na een poosje de nieuwe krant aangereikt (toen ik kwam waren ze net open).

Door deze goede ervaring hier met het hele gezin neergestreken voor de lunch. Smakelijke hamburgers (aanrader is hamburger Publiek, erg lekker) met prima friet. Puntje van kritiek zou de salade kunnen zijn, die niet veel dressing/smaak meekrijgt. Broodje met geitenkaas en soep smaken ook prima.

Al met al een sfeervol eetcafé, gastvrije bediening, prima gerechten voor een normale prijs.

17. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Fabel's
    Nederlands Arnhem

Jaap

Daar sta je dan op een pleintje in Arnhem, het is lunchtijd en we hebben trek, met meerdere gelegenheden bij elkaar lastig om een keuze te maken.
    Eet.nu geraadpleegd en bij Fabels naar binnen gestapt, van buitenaf was het niet goed te zien maar de zaak was goed gevuld, een goed teken. Knusse en sfeervolle inrichting met donkere tinten en steigerhout. Vriendelijke dames van de bediening die hun werk doen zoals het hoort, gastvrij en niet opdringerig. De lunchkaart heeft ruime keuze waardoor kiezen lastig is met zoveel lekkers, uiteindelijk gekozen voor maaltijdsalades, deze waren smaakvol en met verse ingrediënten bereid. Bij de salades wordt huisgemaakt woudbrood geserveerd, erg lekker.
    Conclusie; prima zaak om even lekker en relaxed te lunchen.

18. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Restaurant De Zaak

Jaap

Genoten van het 5-gangen-bites menu. Dit menu werd door veel gasten genomen viel ons op. De prijsstelling is erg gunstig, 5 gangen voor €19,75. De gangen zijn kleine gerechten, vandaar de benaming bites menu, totaal is het een complete maaltijd voor een gemiddelde eter. Mensen met grote honger of stevig eters zullen wellicht de porties te klein vinden. Voor ons was het echter genoeg, belangrijker vinden wij de smaak en kwaliteit. Dat zit hier zeker goed, heerlijke gerechten van verse ingrediënten die met vakmanschap bereid zijn. Klein puntje van kritiek vond ik de hoeveelheid van de sausjes, deze aren beperkt tot strepen of druppels op het bord, dit is te weinig, als je halverwege je vlees bent is de saus al lang op. Wat hebben we zoals gegeten, huisgemaakte boeren paté met crostini en gemarineerde krenten, soepje van wortel en sinaasappel met kervelroom, risotto met Parmezaanse kaas en loempiaatje met krab, rouleau van hoen met pijnboompitjes met aardappelmousseline, spitskool, huisgemaakte friet en salade. Als dessert chocoladetaartje met chocolademousse. Vooraf brood met tapenade en ai olie, heerlijk brood van de warme bakker volgens recept van de chef-kok. De vriendelijke bediening maakt het plaatje compleet. Gerechten worden in prima tempo geserveerd, neem er de tijd voor, verwacht niet na 1,5 uur weer buiten te staan. Heerlijk avondje !

19. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Thijs & Aafke

Jaap

Na het lezen van onderstaande meningen met frisse zin afgereisd naar dit restaurant, je wil tenslotte geen spelbreker zijn als je met groep gaat. Ons voorgenomen niet met een negatief gevoel aan tafel te gaan. De indruk van het restaurant en de ruimtes is prima, mooi gebouw en leuk aangekleed, ziet er verzorgd uit. Dan het buffet, erg uitgebreid, netjes en fleurig gepresenteerd met (overmatig) veel keuze. Meeste gerechten niet bijzonder, waarschijnlijk groothandel producten die klaargemaakt worden, slechts een enkel gerecht wat (deels) zelf bereid wordt. Nagenoeg alle gerechten kun je zelf klaarmaken als je 2 dagen in de keuken zou meelopen, met onderdelen als rookworst, speklapjes, saucijsjes, gehaktballen (in saus), schnitzel e.d. kun je stellen dat het geen culinair buffet is. Vlees/visgerechten die niet volledig onder de saus staan zijn of worden snel droog en koud. Alles op een rijtje zettend is de conclusie dat je hier naar toe kan gaan om te eten, maar hier krijg je absoluut niet een "uit eten" gevoel, zowel door sfeer als samenstelling en kwaliteit van de gerechten. De bediening doet het aardig maar omdat ze in hoog tempo moeten werken creëren ze niet de sfeer sfeer zoals je die hebt in een a la carte restaurant. Zeker als ze aan het eind van de lange tafel staan te roepen; "wie heeft er een cola besteld?" enz. Als je met een gezellige groep bent die niet al te hoge eisen stelt kun je hier gaan eten, maar voor dit geld kun je in vele andere restaurants zeker beter eten.

3,2
  20. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft gereageerd op een recensie van 't Pannekoekhuis

jammer dat men zo reageert, verpest toch een beetje je uitje, en de klant heeft in principe altijd gelijk. Afgelopen weekend anders meegemaakt. We waren uit eten en van de 4 entrecotes waren er 3 nog te rood door miscommunicatie tussen de bediening en keuken. Vlees ging zonder problemen terug, ondertussen kregen we nieuwe schone (lege) borden zodat we verder konden eten van de aardappeltjes e.d. Enkele minuten later werd ons vlees keurig terug bezorgd, had nog even op de grill gelegen, schoon bord en nieuwe saus erbij.
    Zo kan het ook.

21. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor De Lichtmis

Jaap

Op terugweg van een middagje shoppen hier gaan eten, we waren tegen zessen en net op tijd, het zat al aardig vol en na een tijdje moesten nieuwe gasten die niet gereserveerd hadden eerste even wachten aan de bar. Ondanks de drukte werden we redelijk snel voorzien van een drankje. Na onze bestelling gedaan te hebben gingen we ervan uit dat het wel even kon duren voordat de gerechten zouden komen omdat het druk was. Toch kwam men al vrij snel de pannenkoeken serveren. De borden waren heet, zoals het hoort, erg prettig. De pannenkoeken smaakten prima, al ging er bij de Italiaanse pannenkoek iets mis, spek i.p.v. salami en champignons en paprika erop terwijl dit niet op de kaart stond, maar geen reden om 'm terug te sturen. Toen we dit bij het afruimen kenbaar maakten bij de serveerster zei ze dat dit doorgegeven werd aan de keuken, na enkele minuten kwam de eigenaar vriendelijk vragen wat er mis was gegaan, hij verontschuldigde zich en bood aan de koffie en thee die we na namen van de rekening te halen. De bediening werkt stevig door en is er vooral op gericht om iedereen zo snel en goed mogelijk te bedienen zoals in een wegrestaurant hoort.
    Prijzen liggen op een iets hoger niveau dan je zou verwachten van een wegrestaurant, maar de prima gerechten rechtvaardigen dit.
    Conclusie, prima gegeten, efficiënte bediening, goede service, als wegrestaurant zeker 1 van de betere.

22. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Osteria Dal Baffo

Genieten met een hoofdletter. We hadden het 4 gangen menu besteld, wat een geweldige ervaring!
    Maar liefst 7 (kleine) voorgerechtjes vormden samen het voorgerecht, o.a. parmaham met vijgen, zeewolf met zoet/zuur, mosselen, garnalen, gehaktballetjes. Een perfecte start, alle gerechtjes waren uniek en heerlijk op smaak. Daarna een tussengerecht, gevulde pastakussentjes, zonder twijfel het lekkerste pastagerecht wat ik ooit gegeten heb. Het hoofdgerecht bestond uit 2 stukjes bavette en een mooi stuk sukade, daarnaast polenta (niet mijn favoriet), gebakken aardappelen, groente en salade.
    Tot slot een huisgemaakte panna cotta. Super gerechten, tel daar de fijne bediening, gastvrijheid (je wordt ontvangen met prosecco) en de goede huiswijn bij op en je avond kan niet stuk.
    Ze houden rekening met je wensen, heb je bepaalde voorkeur, wil je een rustpauze tussen de gangen, ze doen hun uiterste best je een fijne avond te bezorgen.

23. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Feng Sheng
    Chinees-Indisch De Wijk

Vanuit Zuidwolde halen we hier regelmatig als we zin in chinees hebben.
    Alle gerechten altijd goed op smaak, juiste gaarheid van groenten (geen doorgekookte slappe hap) en niet onbelangrijk, lekker warm.
    Ook al eens van een buffet genoten, de bekende Chinese gerechten aangevuld met enkele minder gangbare gerechten maar ook deze zijn heerlijk. Prima restaurant waar ze aandacht hebben voor kwaliteit, ongeëvenaard is de Babi Pangang, mals vlees zonder vet en net iets krokant.

24. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor De Pepermolen

Jaap

In de TT week op donderdagavond hier gegeten, eerder op eet.nu gelezen dat het hier goed moet zijn en nu was de gelegenheid om eens de proef op de som te nemen.
    Ze noemen zich eetcafé, daarmee doen ze zichzelf op zich te kort, want dan verwacht je eenvoudige gerechten en dat is hier zeker niet het geval. Tafelgenoot had een heerlijk stuk zalm en zelf nam ik de Black Angus steak, als begeleiding friet, gebakken aardappeltjes (lekker maar iets te hard) en heerlijke salade.
    De inrichting haart zeker bij een eetcafé, de bediening vlot, vriendelijk en waardeert je als gast, ze geven je het gevoel welkom te zijn en hebben plezier in hun werk.
    De gerechten smaakten prima, de garing van vis en vlees prima, hier staat een kok ie de keuken die weet wat ie doet. Salade heerlijk op smaak gebracht met dressing en kleine stukjes uitgebakken spek, smullen!
    Dan ook maar een nagerecht, en ook deze prima betreft smaak en presentatie, lekker ijs, heerlijke chocoladetaart en met verse slagroom. Zeker voor herhaling vatbaar, gezien de prijzen ook prima te doen na een dagje winkelen als je geen zin hebt om thuis te koken.

25. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Tea Time

Jaap

2e paasdag een high tea gedaan. Persoonlijk mijn 1e ervaring met high tea. We werden vriendelijk ontvangen in de mooie witte villa. We waren niet de enigste, beter gezegd het was bomvol zodat we even op onze tafel moesten wachten. Eenmaal aan tafel kregen we een warm gerechtje vooraf, een quiche, smaakte prima. Daarna werden er enkele etagères op tafel gezet met verschillende soorten sandwiches, 2 soorten scones, 3 soorten jam en enkele soorten gebak. De sandwiches waren prima, de scones vond ik niet spannend en 2 per persoon is te veel, ze zijn best groot en vullen aardig, er stond ook nog een aardige stukken taart bovenop de etagère. De taart was op zich enigszins stevig en een beetje droog, smaak was vlak.
    We konden meerdere keren thee krijgen, alleen vroegen ze niet welke smaak we wilden, na de 1e pot zelf maar gevraagd, wellicht door de grote drukte dat men iets minder attent was. Thee smaakte prima.
    Hoeveelheden waren duidelijk te veel, niet alle scones gingen op en niemand kwam aan de taart toe.
    (mochten we meenemen, thuis geprobeerd, viel niet echt in de smaak).
    Naast het restaurant gedeelte hebben ze nog een winkel met allerlei Engelse delicatessen e.d. Kort samengevat vond ik het wel redelijk, maar het is zeker niet mijn "cup of tea". Niet voor herhaling vatbaar.

6,7
  26. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Sijs Eten en Drinken

Jaap

Hebben hier van een prima 3-gangen diner genoten.
    Allereerst kregen we vooraf een lekker broodje, beetje warm, kakelvers. Hierbij werd een tapenade van gedroogde tomaat geserveerd en een goddelijke olijfolie. Dit gaf direct aan hoe deze keuken werkt, met verse en zorgvuldig gekozen producten.
    Het voorgerecht van ons menu was een proeferij met o.a. zalm met dillesaus, huisgerookte kip met kerriesaus, drents nagelhout met chutney, zelfs een klein glaasje minestronesoep. Ook hier weer aandacht voor alle onderdelen, persoonlijk vond ik het een beetje veel smaken bij elkaar waardoor je betreft smaak iets van de hak op de tak springt.
    Dan het hoofdgerecht, sucade van drents weidevlees, een lekker stuk zacht rundvlees met lekkere dikke smakelijke jus/saus, smullen.... Als begeleiding een schaaltje prima friet, venkel, aardappel gratin en een komkommersalade. Laatste was niet doorsnee, normaal meestal geserveerd met zoetzure dressing, hier met olie en verse kruiden. Dit gaf een bijzondere smaak, niet dat je direct denkt wat spectaculair maar als je een hapje genomen hebt wil je even later weer door de nasmaak, lekker......
    Tot slot het nagerecht, hazelnootschuim met vanille-ijs, caramel-saus en slagroom, gewoon goed.
    Prima diner en niet te vergeten een attente gastvrouw, niet te aanwezig is maar op het juiste moment vraagt of alles naar wens is en of er nog iets bij moet komen, vaak genoeg meegemaakt dat dit gevraagd wordt als je al bijna uitgegeten bent. Voor de geboden kwaliteit zeer vriendelijke prijzen.
    Persoonlijk zou er soms net iets meer bite in de gerechten mogen zitten, dan wordt mijn 9 voor "eten en drinken" een 10.

27. Jaap's profielfoto
    Jaap vindt de recensie door Jasper voor Het Schwarzwald leuk

Heb hier gereserveerd, in het weekend, voor 2 uur onbeperkt eten van vlees en vis. Bij aankomst bleek dat de reservering er wel was maar dat er niemand van op de hoogte was. Vervolgens ruim 45 minuten op de gerechten gewacht op een veel te zoute soep. Dat onbeperkt bleek te bestaan uit 2 pangafilets, 6 spare-ribjes (bij de pizzeria krijg je er al 9), 2 slappe schnitzels zonder saus en een stuk vlees dat enorm taai was. Bijbestellen behoorde niet tot de mogelijkheden, en de friet was ook eenmalig één bakje voor 2 personen. Personeel was er weinig te bekennen en er moest lang op de drankjes worden gewacht. Inrichting is wel goed, maar als je er niet fatsoenlijk kunt eten heb je er nog niks aan.

1,6
  28. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft Sorrentino toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Italiaans
    • Pizzeria
    Stadsgravenstraat 34-36 Enschede
  29. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft een recensie geschreven voor Sorrentino

Jaap

We waren in Enschede wegens ziekenhuis bezoek en wilden tussendoor even iets eten en hadden geen zin om in het ziekenhuisrestaurant te zitten. Na een kleine zoektocht kwamen we langs dit leuke restaurant, als je naar binnen kijkt ziet het er sfeervol uit en binnengekomen blijkt niets minder waar, gezellig, warm en leuk ingerichte zaak.
    We namen een klein tafeltje achter in de hoek van waar we deels in de keuken konden kijken, leuk om te zien hoe ze pizza's en andere gerechten bereiden.
    De bediening was zeer attent, vrij vlot werd gevraagd wat we wilden drinken en kregen we heerlijk vers brood met een smakelijk knoflooksausje, eens wat anders dan kruidenboter en erg lekker.
    De geserveerde pizza's waren erg smakelijk, verse ingrediënten en prima gebakken.
    Mijn vrouw had een calzone, klein puntje van kritiek was dat de verse champignons vrij stevig blijven in zo'n dubbelgeslagen pizza, maar dat is persoonlijk. Mijn pizza Parma met vers gesneden parmaham en rucola was top, geen centimeter dikke vulling er boven op door het beperkt aantal ingrediënten maar een pizza waarbij het samenspel van die paar ingrediënten goed moet zijn. Dat was het, heerlijke smaak van de parmaham en de rucola in de juiste hoeveelheid zodat deze niet overheerst maar precies genoeg nootachtige smaak geeft als je een hap neemt.
    We bedankten voor een nagerecht omdat we weer naar het ziekenhuis moesten, hebben nog wel espresso/cappucino genomen welke goed warm geserveerd werd. De serveerster gaf ons een kleinigheid (hartvormige lolly) mee voor de patiënt, erg attent.
    Kortom, een restaurant waar men kwaliteit levert en je vriendelijk en attent wordt bediend.

30. Jaap's profielfoto
    Jaap heeft gereageerd op een recensie van Het Schwarzwald

zo ga je niet met mensen in zo'n geval om, gewoon laten genieten van het 4-gangen diner zonder bij te betalen, met een hartaanval heb je al ellende genoeg gehad.

Meer updates