• Lid sinds 15 februari 2010

2. 6,8

Grand Café Central

Gouda
  3. 8,6

Ivo Romein heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Captein & Co

Gezellige ontspannen sfeer. Beetje huiskamer-met-bar-achtig. Voor de menukaart moet je opstaan en naar een muur achter de bar gaan staren waar de daggerechten op staan (een stuk of acht). Een krijtbord, dus raar, dat bij bestelling meteen wordt geroepen dat de pasta op is (om 17:30 uur).
    Maar wat we kregen was prima.

2. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Grand Café Central

Wij hebben lunch gegeten: we hadden toch wat moeite te kiezen door de kleine kaart. Wat er op tafel kwam was prima: loempia met spinazie en feta, perensalade met blauwe kaas. Maar ruim €100 voor een lunch met vier volwassenen en twee kinderen vind ik toch wel aan de dure kant. Het gezellige kinderhoekje met speelgoed en stripverhalen binnen is wel leuk natuurlijk.

3. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Restaurant de Gouwe Groef

Heel plezierig, vriendelijk onthaal en lekker. Het enige wat ik jammer vind ---en dat geldt zeker niet alleen voor dit restaurant--- is dat 'het kindermenu' altijd zo ontzettend eenzijdig is en nooit groenten bevat. Altijd weer friet met kipnuggets of frikandel, nul groenten. Waarom nooit kinderporties van de echte gerechten en een schaal doperwten erbij?

4. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Kamphuisen

Prima sfeer: echt een kruising van eetcafé en bruin café. Wel heel donker. Iedereen vond alles lekker. Ik vond dat de vegetarische burgers te veel gedomineerd werd door een grote plak rode biet.

5. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Mandarin
    Chinees-Indisch Oudenbosch

Het was uitzonderlijk druk in het dorp wegens een groot evenement. Alle restaurants zaten vol en de zelfbedieningsbakjes bij Mandarin redden ons van een lege maag stelden ons zeer tevreden. Lieve kelnerinnen. Het enige wat echt niet goed was was de tomatensoep die te zoetzuur was; de eerste hap kwam als een klap aan in de mond, zo verschrikkelijk zoetzuur. In de haast misschien een paar eetlepels extra mononatriumglutamaat in de pan gegooid, zo leek het wel.

6. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein vindt Mandarin leuk
    Chinees-Indisch Oudenbosch

Ivo Romein

7. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Tai Soen
    Chinees-Indisch Utrecht

Het eten was te doen maar op geen enkele manier opmerkelijk. Twee disgenoten bestelden gerechten met verschillende namen en kregen precies hetzelfde (1/ teppan ossenhaas met bami 2/ gebakken noedels met rundvlees in zwartebonensaus); beetje raar.

Wat vooral opviel is dat ze hier €10,50 voor twee potjes thee rekenen. Dat is gewoon belachelijk. Een Chinese kennis noemde dat 'Hollanders afzetten' en dat geloof ik wel.

8. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Atlantis
    Internationaal Gouda

We waren hier voor de afsluiting van een kinderfeestje op vrijdagavond en het was een enorm succes. Achter de receptie zat een wel zeer ongeïnteresseerde man (zo eentje die klanten als lastige bijzaken ziet) maar het personeel in het restaurant zelf was prima: glimlachend, behulpzaam, attent en vriendelijk. Als die knuppel achter de receptie verwijderd wordt is het perfect. De keuze is groot en de prijs is redelijk. Alleen € 18 voor kinderen van 8 jaar is te veel; dat zou gewoon €10 moeten zijn. Voor 5 kinderen en 2 volwassenen waren we €167 kwijt.

9. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft gereageerd op een recensie van De Kamer

€9,50 moet € 19,50 zijn!

10. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor De Kamer
    Nederlands Emmen

Twee dingen vielen op:
    - lange wachttijden: je kunt beter een boek meenemen om de 45 à 50 minuten tussen gerechten door te komen;
    - de bestelde "kiprollade met tutti frutti en tijmsaus" bleek voor de helft uit varkensvlees te bestaan (het plakje kippeborst was namelijk helemaal ingemetseld in ontbijtspek). Toen ik, als niet-varkensvleeseter na het weg schrapen van een paar ons bacon, mijn verbazing aan de serveertser kenbaar maakte, liep ze midden in mijn zin weg.
    Voor wie dit alles geen bezwaar is is het 3-gangenmenu van slechts €19,50 wel een aanrader.

11. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Vroeg
    Nederlands Bunnik

Lekker licht, mooi begin voor een wandeling in naar Amelisweerd/Rhijnauwen.

12. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor De Eekhoorn

Heerlijk plekje: veel plat-Rotterdams en grote honden, 365 dagen per jaar open, grote speeltuin en hertenpark ernaast en naast het gewone assortiment ook leuke dingen als aspergekroketten en gepeperde ijsjes.

13. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor De la Soul
    Amerikaans Leiden

Een beetje overdreven fusiongedoe: voor meerdere personen een groot stuk kip met cajuncornflakes neerleggen zodat ieder er een stukje vanaf kon eten ... nee. Een heel zielig krabje. Lekkere salade, dat wel. Het lijkt allemaal wel leuk, totdat je beseft dat dit je avondmaal is.

14. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Da Pietro
    Italiaans Elburg

We vonden de koude avocado-broccolisoep als voorgerecht lekker, mooi en origineel. De garnalen waren meer dan prima, het vegetarische gerecht had wel iets pittiger gemogen. De juffrouw in de bediening op het terras was heel lief en plezierig.

15. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Mykonos
    Grieks Gouda

Lekker gegeten, volle borden, en vriendelijke bediening die ook heel lief was voor de kinderen. Voor de kinders is er ook nog een apart speelhokje; heel geschikt.

16. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Poort van Brabant

Goede snelle bediening; menu redelijk simpel maar goedgevulde borden met heerlijk sappig vlees. Heel kindvriendelijk met een flinke speelhoek op een lichte plek. Ruim ingericht. Helemaal goed.

17. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor De Beren
    Eetcafé Den Haag

Sfeer en service zijn wel OK, maar het eten is onder de maat. Patat bakken kunnen ze wel, maar dat kan iedereen op Scheveningen. De club sandwich bevatte zeker vier stukken kipfilet maar hun gezamenlijke leeftijd lag rond de 40 jaar, gok ik zo.

18. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Columbus
    Nederlands Den Haag

Het overdekte terrasje is nogal winderig, maar goed, we wilden buiten zitten. De koffie verkeerd was heel erg verkeerd: water met melk en wat aangevuld met koffie uit de pot, denk ik. De pannekoek was oké, de club sandwich oogde aardig, maar was wat magertjes. De serveerster was het beste element; daar moeten ze zuinig op zijn.

19. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Du Bois

Mooie locatie, ontspannen eten, leuk personeel (dat lekker samenzweerderig met de kinderen spreekt). Helemaal goed.

20. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein vindt de recensie door Jan voor Johannahoeve leuk

Jan

Met groter gezelschap van te voren geboekt. Na drie uur wachten pas eten op tafel (!). Het boerengevoel van de Johannahoeve komt vooral naar voren in de boerse behandeling door de boeren die deze schuur te runnen. De gepocheerde heilbotfilet had een kreeftsaus, een combinatie die als een tang op een varken slaat: zo krijg je kennelijk het echte boerengevoel. Gelukkig was alles vrij smakeloos. De bijgeleverde hoeveelheid bonen en aardappels was gelukkig ook erg klein; een hap is meer dan genoeg tongtrauma.

21. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Da Angelo

Mooi ingericht restaurantje met perfecte bediening en heelrlijk eten. Gewoon precies wat je wilt als je goed Italiaans wilt gaan eten. De menukaart is wel heel kort, maar er is voor iedereen wel iets te beleven.

22. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Johannahoeve

Onbeduidend groentesoepje: gewoon soepgroenten in water. Enige bouillonsmaak heb ik niet kunnen ontdekken. De bediening doet een beetje jaren-vijftig-achtig aan: een barse mevrouw, een wat sombere heer, alsof je in een roman van Maarten 't Hart bent beland. De aardappelcroquetten waren OK, maar die waren ongetwijfeld van Mora. De roze zuivelfantasie was te chemisch: gelukkig waren we zo slim alle aardbeien meteen te kapen zodat we toch nog een frisch smaakje in de mond hadden.

23. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Dudok
    Internationaal Den Haag

Typisch zo'n restaurant waar de serveersters hun uiterste best doen om je te negeren. Zodra er een ober in de buurt van de kassa komt haasten de mensen zich ernaartoe, want zelfs om de betaling in ontvangst te nemen komt de bediening liever niet langs. Men kijkt stelselmatig naar het plafond, de grond, naar elkaar of is naar de WC. De taartjes zijn prima, dat wel, maar 16 euro voor twee taartjes, 1 koffie en 1 thee is toch echt te duur.

24. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Le Connaisseur
    Mediterraans Den Haag

Uitstekende ervaring. Flexibel personeel, en lekker veel personeel; dat is ook wel eens plezierig. De kaart had voor ons zeer internationale gezelschap, variërend van 2 tot 80 jaar, genoeg te bieden; de kindertjes werden verrast met een kleurplaat en koksmuts en aten hun bordjes leeg. De atmosfeer is ook leuk: zeer donkerbruin met wanden vol boeken. Een aanrader.

25. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Sumo Take Away & Delivery

Het concept is prima en de kwaliteit van de opgediende sushi ook. Het enige minpunt was het wat trage personeel.

26. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor El Rio
    Mexicaans Doorn

Voor de derde keer naar El Rio, en we vonden het weer lekker. Tortillas met verschillende vullingen, biefstuk voor de kinderen, 8 verschillende sausjes, vriendelijke eigenaar, alles prima. De zaak is mooi ingericht en de muziek is plezierig.

27. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor L'Angolo Divino

Als je Italiaans wilt eten is dit de plaats. Gezellig, perfecte gastvrouw, goede bediening en heerlijk eten. Niet goedkoop, maar dat is ok.

28. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft L'Angolo Divino toegevoegd als favoriet restaurant
  29. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Rhodos
    Grieks Gouda

Gezellig, rommelig op een leuke manier, en altijd de meeste tafels gevuld als teken van klantentrouw. Gewoon prima Grieks eten voor een goede prijs.

30. Ivo Romein's profielfoto
    Ivo Romein heeft een recensie geschreven voor Boerderij Meijendel
    Pannenkoekenhuis Wassenaar

Na een half jaar weer eens teruggekeerd, want het blijft een mooie locatie. Er wordt flink verbouwd en in een grote bouwkeet is een self-service-systeem MacDonalds style ingevoerd. Dat is met de belabberde bediening in het geheugen absoluut een vooruitgang.

Pannekoeken bakken kunnen ze nog steeds niet: heel amateuristisch en het beleg is belachelijk: kaaspannekoek = pannenkoek met twee erop gelegde uitgemergelde plakjes supermarktkaas; de kroketten zijn beter maar als je ze los langs ziet komen rollen bij de balie in de richting van de jongen die dienblaadjes voor afhalers vult word je niet gelukkig.

Zelf de borden wegbrengen is prima, maar daarvoor dan in een ruimte met minstens 40 tafels en een hoge doorloopsnelheid 2 kleine kratjes op een plankje neerzetten is vragen om puinhoop.

2,1

Meer activiteiten