• Lid sinds 15 februari 2010

D' Vijf broers

Zaandijk

De Vijfde Smaak

Koog aan de Zaan

ireen heeft nog geen foto toegevoegd

1. ireen's profielfoto
    ireen heeft een recensie geschreven voor D' Vijf broers

23 september gedineerd met vriendin. Om 19.00 gereserveerd. Het was gezellig druk. Bestelling netjes opgenomen. Drankje en amuse op tijd gekregen. Ons maaltijd liet wat op zich wachten. Werd netjes gemeld met excuses en een gratis drankje van het huis. Voorgerecht was prima, champignonsoep en mozzarella. Hoofd gerecht was ook prima ( botervis), Slibtongetjes lekker (één tongetje minder en in plaats daarvan wat groente zou mijn voorkeur hebben). Dessert was lekker al smaakte het kokosijs niet zo naar kokos. Bediening was jong, maar kundig, beleefd, plezierig en gaf juiste informatie over het eten.

Kortom: prettig restaurant. Leuke aanwinst voor de Zaanstreek, met name de ligging is mooi.

2. ireen's profielfoto
    ireen heeft een recensie geschreven voor De Vijfde Smaak

Van de week daar voor het eerst gegeten. Aankleding was erg mooi en smaakvol. De bediening goed en we hoeften niet lang te wachten op de gerechten.

De Gamba in mijn bouillabaise was niet helemaal gaar, maar de soep was verder lekker evenals de oesters van mijn partner.

Als hoofdgerecht hadden we gerookte kabeljauw. Maar van het gerookte heb ik niet zoveel gemerkt. Ik vond de vis wat flauw gekruid en in het midden niet helemaal gaar. De spruitjes erbij waren heerlijk. De nori saus sprak mij niet zo aan. Het leek wel norit op mijn bord en had ook geen smaak.

De ober die ons vroeg hoe we het eten vonden heb ik mijn bevindingen verteld, maar er werd niets mee gedaan.

Het dessert was heerlijk, creme brulee en kaas plateautje.

We misten de wijnkaart wel. Kregen nu losse glazen wijn.

De prijskwaliteit verhouding vonden wij niet in overeenstemming.

Het eten vonden wij te duur voor het gebodene.