• Lid sinds 1 augustus 2011

De Grote Griek

Dordrecht

Ingrid heeft nog geen foto toegevoegd

1. Ingrid's profielfoto
    Ingrid heeft een recensie geschreven voor De Grote Griek

Ik was altijd enthousiast over de oude Grote Griek, maar kreeg een etentje van mijn zwager aangeboden met het hele gezin. Dus het werd de Grote Griek. Het is een mooie ruimte, maar het was die avond helemaal volgeboekt en geluid was teveel zat op 80 decibel. Ik had het gevoel dat we in de eetzaal van een overvol hotel zaten. We hadden voor 2 personen De grote Griek tafel en voor 3 personen De Kleine Griek. Het voorgerecht ging goed en was lekker. Daarna kregen we 2 gerechtjes (v.d. Grote Griek Tafel (met vier borden erbij). Vreemd want dit was geen gerecht voor 5 personen, maar voor twee. Toen begon de ellende, want we hebben meer dan 2 uur op het volgende hoofdgerecht moeten wachten. We kregen inmiddels wel een serveerster aan onze tafel en die vroeg of we nog wat wilden drinken. Dus maar weer iets bestellen en gezegd dat het wel wat lang duurde. Haar opmerking was er is een nieuwe Gozer in de keuken, maar het kwam gauw.

Het woord gozer hoort niert als je een professionele zaak runt. Inmiddels was ze ook ons drankje vergeten dus daar maar weer om gaan vragen en dat het eten er ook nog niet is. Ook een ober aangesproken en die wist het op een gegeven moment ook niet meer. Inmiddels waren er mensen weggelopen, want die zater er al drie uur en hadden hun eten ook nog niet gehad. Achterin zaten wat mensen op de banken en die werden steeds luidruchtiger zagen de humor er van in en besloten af en toe naar andere mensen te gillen en er een lolletje van te maken. Ook de eigenaresse kon het goed met ze vinden en kon daar alleen mee praten en de hele avond kon haar niet schelen. Want het werd een hele avond. Eindelijk kwam ons hoofdgerecht en alles lag op 1 schaal en er werd gezegd dat het hoofdgerecht voor ons allemaal hetzelfde was. Vreemd want de Grote Griek schotel was een verassingspakket. Op de schaal lag in ieder geval niet 5 stukken vlees van ieder zoals we gewend zijn. Van het 1 7 en dan weer 4 etc. We hadden aan de ober mayonaise gevraagd, maar dat bleef ook uit. Inmiddels was het kleine griekse mannetje bij ons aan tafel en heb ik ook netjes gezegd dat het niet goed gaat. Ik kreeg iets aangeboden, waar ik niet zo op zat te wachten, maar goed toch maar weer een glas samos wijn. We zeiden dat we nog ijs voor 2 personen kregen. Dit zou geregeld worden en tot mijn verbazing kwamen er vijf bordjes bij. Ook kwam er inmiddels een ober bij en daar heb ik een fijn gesprek mee gehad en die vond het verschrikkelijk. Het was voor hem de ergste avond, maar dit was niet alleen deze avond dat het mis ging. Dus voor ons geen Grote Griek meer. Hoe jammer het ook is, want deze eigenaresse is heel verkeerd bezig. Wij stonden buiten en we hoorden een hoop kapot gaan en gelach, want ze was inmiddels weer aangeschoven bij de luidruchtige mensen. Dit doe je niet als je het netjes wil houden en een eigen zaak hebt.