• Lid sinds 30 juni 2010

Perron3

Tynaarlo

Touché

Assen

ijsliefhebber heeft nog geen foto toegevoegd

1. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft gereageerd op een recensie van Perron3

Wat een flauwe reactie. Het eten én gastvrijheid zijn hier perfect. Bovendien dit is geen dorpscafe maar een heel goed restaurant. Dat is heel wat anders. Tip: ga naar dichtstbijzijnde MacDonals om wat te drinken of neem zelf wat mee voor onderweg.

2. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor Perron3

Voor het eerst dit restaurant bezocht samen met mijn echtgenoot.

De binnenkomst in dit restaurant was erg gastvrij. Vriendelijk werd mijn jas in ontvangst genomen bij de voordeur en het was heerlijk warm en overal zag het er heel gezellig uit.

Nadat we beiden een 3-gangen-menu hadden uitgezocht en ons drinken werd neer gezet (wijn in leuk karafje er bij!) kregen we als verrassing een heerlijke amuse: een lekker stukje gekruid gerookt vlees met een heerlijke limoenachtige saus (sorry weet niet precies meer hoe het heette). Wat een aparte maar heerlijke smaakbeleving! Dit beloofde heel wat en we waren beiden blij verrast. Verder gezellige muziek en een prachtig plekje bij het raam met uitzicht op het spoor.

Hierna kwam het voorgerecht. Mijn echtgenoot had gamba's besteld, ik had de carpaccio besteld. Ook dit was beiden heel smaakvol gepresenteerd, erg lekker!

Na een poosje het hoofdgerecht. Ik had een tournedos besteld en mijn man de zeetong. Hierbij werden verschillende groenten geserveerd, zoals verse worteltjes, verse spruitjes, lekkere gemengde sla, eigengemaakte rabarber, gebakken aardappeltjes met gebakken uitjes er door en ook nog pommes duchesse er bij geserveerd. Mooi was ook om te zien dat bij de tournedos het vlees goed te zien was en de saus er apart bij in een kommetje. Ja, zo zie ik het het liefst! Perfect gebakken vlees en vis overigens!! De gastheer verzekerde ons er van dat we de bijgerechten zo vaak bij konden bestellen als we wilden, maar het was ruim voldoende.

Hoewel eigenlijk deze avond al niet meer kapot kon voor ons beiden, toch nog een nagerecht besteld: een klein nagerecht voor mijzelf en een Irish koffie voor mijn man.

Tja moeilijk om dan weg te gaan... dus nog een whisky besteld en een cappuccino voor mijzelf. Groot was de verrassing toen ik zag dat bij de cappuccino een huisgemaakte bonbon werd geserveerd.

Conclusie: een restaurant waar men nog echt met liefde en passie kookt. Waar je gastvrij wordt ontvangen en echt in de watten wordt gelegd. Een no-nonsense restaurant, maar wel eentje waar een fijne gezellige sfeer is en het heerlijk warm is. Ook fijn dat de stoelen heerlijk zaten.

Wij komen zeker vaker terug. Heel erg bedankt!!

3. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor Het Wapen van Vries

Heel fijn restaurant. Jarenlang achter elkaar hier de kerst gevierd met mijn gezin wat een groot succes was. Echt een heel uitgebreid buffet en alles overheerlijk!! Aan eind zelfs een spectaculair ijsbuffet compleet met rook/mist etc. De bediening is vlot en vriendelijk. Écht een aanrader!!

4. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor De Hertenkamp

Je krijgt hier echt waar voor je geld. Bediening is vlot en vriendelijk. Ik vind de sfeer juist erg mooi. Precies mijn smaak. Modern klassiek en stijlvol ingericht. Daarom heb ik deze locatie uitgekozen samen met mijn aanstaande echtgenoot om hier te trouwen. In het prachtige prieeltje buiten. Romantischer kan gewoon niet!!! Ook dat kan in de Hertenkamp! Het mooie is, men denkt echt met je mee. Wat zijn de mogelijkheden en wat wil de cliënt graag? De service vind ik prima. Dus gewoon zo blijven.

5. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor Touché

Tja... Ik zal hier zo eerlijk mogelijk verwoorden hoe het eten hier is en de bediening. De bediening is goed te noemen, vriendelijk personeel en snelle bediening. We zaten op het terras... Mooie plek en als voorgerecht eerst wat stokbrood. Hoewel we het stokbrood nog niet eens op hadden, werd al een bord eten voor onze neus geserveerd. Wij hadden een Black Angus besteld met een saus van peper balsamico. De Black Angus was goed gebakken, redelijk tot matig mals en al in stukken gesneden en... koud toen we het kregen geserveerd. Is het voorverwarmen van borden dan niet een goede optie??? Verder kon ik amper saus ontdekken en de garnituur die erbij zat was uitermate teleurstellend (je kunt nog beter een pakje Maggi puree maken dan deze vette drab die nergens naar smaakte) en ook... koud. Al met al geen aanrader. Waarom is het verdorie zo moeilijk om goed eten te bereiden? Luister goed naar je cliënten en zie het niet als negatieve kritiek en DOE er iets mee! Want goed eten kan ik zelf ook wel bereiden, maar waarom gaat iemand uit eten? Om in ieder geval ook goed eten op je bord te krijgen, wat goed warm is en voor het gemak en vooral de gezelligheid. Natuurlijk wil ik daar best wel wat voor betalen, maar alleen maar als het beter is of net zo goed is dan wanneer ik het zelf maak! Dit was teleurstellend. Jammer. Leuke locatie. Wat de wijn betreft: de sauvignon blanc was goed, maar de merlot smaakte meer naar wijnazijn dan naar lekkere volle merlot, zoals we gewend zijn.

2,7
  6. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor Restaurant de Brekken

Hoe bestaat het. Een geweldig restaurant op loopafstand! Waar het eten altijd goed van kwaliteit is, waar je bijzonder vlot (ondanks drukte, binnen 15 min.!!) je eten krijgt geserveerd en waar de bediening ook zeer klantvriendelijk is.

Mijn vriend had de angus-steak besteld. Die was zoals altijd uitmuntend en smaakte heerlijk (aldus mijn vriend) en ik had voor deze keer een saté van de grill besteld. Nou, die kwam inderdaad van de grill en smaakte precies zoals een goede saté hoort te smaken!! Malse varkenshaas en lekker gekruid. De satésaus deden ze op mijn verzoek er zonder probleem, apart bij. Lekkere frietjes, salade en verse groenten er ook nog bij.

Kortom: een prima prijs-kwaliteit verhouding en we komen zeker nog heel vaak langs. Tip: blijf vooral zo doorgaan en verander niets, ok? (Nog een tip: misschien een leuk muziekje op achtergrond, hoewel dat misschien problematisch is, gezien het feit dat het bij jullie altijd zo druk is en het dus rumoerig is).

7. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor De Herberg Van Loon

Waardeloos gegeten. Wat een verschil met een aantal jaren geleden! !! Hoe kan het dat een zaak zo achteruit is gegaan. Zonde. De biefstuk die wij medium hadden besteld was niet om door te komen. Een schoenzool is malsere kost! Het groentegarnituur was uitermate teleurstellend: diepvries spinazie a la crème (oftewel een smakeloze drab groene prut), vette slappe patat, appelmoes en sla met een prutachtige dressing. Het is ons duidelijk: als je lekker wilt eten kun je beter thuis eten of naar een ander restaurant gaan. Zonde van je tijd en geld. Mensen: investeer eens in goede kok. Eentje die wel goed koken kan.

1,6
  8. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor Van der Valk
    Internationaal Assen

De brunch die we hebben gehad tijdens eerste Pinksterdag, was bijzonder goed en uitgebreid!!! Werkelijk overal was aan gedacht. Dit is geen gewone brunch meer, maar gewoon alle maaltijden bij elkaar. Je kon zelfs wokken en het buffet was zeer uitgebreid. De verse jus d'orange stond al klaar op onze tafel in een mooie karaf.

Mooi gedekte tafels en werkelijk het personeel is uitermate gastvrij. Leuk ook, hoe vlak voor het ook wederom zeer uitgebreide desserbuffet, de serveersters met schalen met vuurpijlen er op door het publiek gaan lopen!! Natuurlijk werden vóór die tijd even de screens dichtgedaan.

Echt, Van Der Valk Assen, wij komen zeker weer terug!! Super en wat een geweldig goede prijs/kwaliteit verhouding! Top!!

9. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor Casa del Gelato

Mijn ervaring: toen Casa del Gelato pas begonnen was, vond ik het ijs werkelijk heerlijk en de prijs/kwaliteit-verhouding goed. Maar... sinds een poosje zijn de bolletjes die geschept worden wel heel erg klein te noemen en dat is ook geen wonder, als je kijkt naar de bolletjeslepel. Alsof een klant dat niet door heeft, dat de bolletjes nu veel kleiner zijn! Bovendien, vind ik heel vaak ijskristallen in het ijs. Ik weet niet waar dat aan ligt, het kan zijn dat de vitrine niet goed het ijs koelt op warme dagen, maar dat mag toch geen probleem zijn.

Helaas.... want ik vind dit echt jammer. Ben dol op ijs, goed ijs, wil daar ook best wat meer voor betalen maar dan wil ik wel waar voor mijn geld! Tip: kijk maar eens naar de ijssalon in Borger, daar scheppen ze kwalitatief goed ijs (zonder ijskristallen), de bollen zijn veel groter en de prijs is ook nog eens lager! Heel jammer, ik hoop dat jullie hierin verbetering brengen!

10. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor De Moriaan

Gisteravond voor het eerst bij de Moriaan gegeten.

Ik vond de bediening heel vriendelijk! Er ging heel eventjes iets mis, toen men het voorgerecht vergeten bleek te zijn en wij gelijk het hoofdgerecht kregen. Echter... dat was na een paar minuten opgelost en vanaf dat moment was het goed. Klein foutje, vind ik, moet je geen probleem van maken.

Het voorgerecht de nacho's vond ik lekker, maar erg veel en erg pittig. Ik zat eigenlijk al behoorlijk vol toen ik het hoofdgerecht kreeg. De smaak was goed, maar volgens mij kan de portie gerust kleiner, het is toch maar een voorgerecht.

O ja! Vergeet ik nog te vermelden, dat wij eerst bij het drinken nog een amuse kregen. Zomaar, hadden wij niet besteld. Vond ik erg leuk, het zag er ook goed verzorgd uit. Beetje gegrild stokbrood met tapenade en koude soep (ik weet naam niet meer precies, maar ook dat werd ons vriendelijk uitgelegd hoor, door een hele vriendelijke gastvrouw).

Het hoofdgerecht was een soort mix van verschillende soorten vlees. Er zat oorspronkelijk ook struisvogelvlees bij. Echter, dat wilden wij niet hebben. Probleemloos werd het menu voor ons aangepast en gevraagd wat wij dan wel voor vlees wilden hebben. Goede service! De gebakken aardappelen vond ik beetje vettig en niet echt krokant, dat had m.i. wel beter gemogen. Maar het vlees was erg lekker, de sausjes (2) ook. Alles werd leuk gepresenteerd zodat wij aan het eind werkelijk te vol waren voor het nagerecht.

Als afsluiter hebben wij nog een heerlijke cappuccino gedronken met een lekker chocolaatje erbij.

Bij het afrekenen vervolgens nog een Wilhelminapepermuntje.

Ik vond de rekening erg meevallen, het menu was goed, personeel heel vriendelijk. Ik zal hier zeker vaker komen en mijn vrienden dit restaurant aanbevelen! Hier ben je zeker geen nummer en service is goed!

11. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor Kombuis van Aaltje

Lekker gegeten, goede bediening! Gezellige omgeving, lekker knus.

12. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor Da Gabriële

Tja.. wat zal ik zeggen. De sfeer en ambiance waren goed... echter na ruim een uur na de bestelling (21.30 uur) werd aan ons gevraagd wat wij als toetje wilden bestellen! Hierop werd geantwoord dat wij nog niets hadden gehad, behalve drinken dan... Vervolgens werd alles wel in rap tempo even afgewerkt (onze bestelling, hahahaha), maar voor een eerste kennismaking met dit restaurant niet leuk! Het restaurant liep leeg terwijl wij ons eten uiteindelijk kregen. Tja.. foutje...

Verder was het eten wel goed.

13. ijsliefhebber's profielfoto
    ijsliefhebber heeft een recensie geschreven voor Thi Thuy Tien Huynh
    Kleine eetwaren Assen

Zeker de allerbeste loempia's!