• Lid sinds 16 augustus 2011

Een Vis Twee Vis

Amsterdam

Pieterskade 6

Maastricht

ietsvooru heeft nog geen foto toegevoegd

1. ietsvooru's profielfoto
    ietsvooru vindt de recensie door ietsvooru voor Wielinga leuk

We wilden alleen maar een gerechtje. We wilden het dessert graag delen. Alles was mogelijk. Uitstekend gastdameschap. Koks met oog voor detail. Donderdag komen we terug. Alle 4 de Borden waren namelijk helemaal leeg.

2. ietsvooru's profielfoto
    ietsvooru heeft een recensie geschreven voor Wielinga

3. ietsvooru's profielfoto
    ietsvooru heeft een recensie geschreven voor Een Vis Twee Vis

Ik kreeg een mailtje terug van de eigenaar van restaurant eenvistweevis in Amsterdam om de hoek Prins Hendrikkade over de IJtunnel aan de Schippersgracht 61 dat hij inderdaad zeetong op het menu had staan. Gisteravond om half zeven afgesproken, maar de dames wilden al om zes uur naar binnen kon, hetgeen mogelijk was. Kleine leuke zaak aan de binnenkant, enkele tafeltjes buiten. Als het gesloten is stelt het pand niets voor, maar laat u niet voor de gek houden. Gewoon afspreken.

Wat hebben wij hier heerlijk gegeten.

Leuk welkom geheten door een vriendelijke jonge man. Water kwam als vanzelf op tafel. Lekker brood met een lekkere olijfolie. Bij de 2e portie kwam ook het zout erbij. Wij zijn bij ons gewend dat je het brood helemaal doorsnijd zodat je het niet met beide handen moet aanraken. Natuurlijk ook wat olijven.

Ieder een garnalenbisque Met Hollandse garnalen. Lekker. De dames dachten bouillon te krijgen. Deze was gebonden, roux cognac. Lekker. De dames zijn toch meer van ongebonden. Volgende keer eerst even zeggen tegen de chef.

Wat gaan we eten bij een fris en fruitige Spaetburgunder Met body waar vis en vlees bij paste?
    Een van de dames ging voor de speciale hertenbiefstuk. Mijn lief ging voor de snoekbaars, mooi krokante huid. Daarbij gekaramaliseerde jonge witlof. Met extra groenten voor allemaal.

Voor mij toch de mooie in roomboter gebakken zeetong.

Dames namen geen dessert, liever thee en koffie. Voor mij was er nog leuke creme brulee.

De chef zwaaide ons nog na vanuit de keuken. Bij bezoek aan Amsterdam kom ik terug.

4. ietsvooru's profielfoto
    ietsvooru heeft een recensie geschreven voor Pieterskade 6

20110819 Echt goed gegeten! Coquille die smelt op je tong; kalfswangetje voor mij zelf iets te droog van smaak. Hereford, vlees zoals mijn moeder en schoonmoeder die maakten maar wel heel erg verfijnd.

Een truffelrisotto als waren wij in een top italiaans restaurant. Aardbei sabayon als een heerlijke afsluiter. Maastricht heeft weer een restaurant meer om terug te komen.

5. ietsvooru's profielfoto
    ietsvooru heeft een recensie geschreven voor Eetcafé De Preuverij

20110816

Moeilijk te vinden eetcafe. Aantal jonge kerels die eenvoudig cafe lijken te runnen. Als het waar is wat ze zeggen, en ik neem dat nu aan bereidt de kok het eten een aantal keer in de week zelf. Geen eten uit het zakje. Lekker stokbrood, zou ook bruin mogen, met lekkere tomatentapenade. Heerlijk chouf. Lasagna die heel erg goed is, zalm met dillesaus en salade. Een perfecte prijs kwaliteit verhouding. Ik kan mij voorstellen dat men vanaf volgende week als er meer studenten 'thuis' zijn, hier met de benen buiten hangt.