• Lid sinds 23 augustus 2015

Aan de Gracht

Sneek

De Grillerije

Franeker

Hilde heeft nog geen foto toegevoegd

1. Hilde's profielfoto
    Hilde heeft een recensie geschreven voor Harré Tapas

Gister op tweede kerstdag heerlijk gegeten bij Harre Tapas. Van te voren verschillende verhalen gehoord maar het is een kwestie van zelf ontdekken.

We hebben zoveel lekkers gegeten, verschillende amuses, carpaccio met chili kroepoek, gerookte zalm, inktvisringen, couscous salade, vissoep, rucola soep, diamant haas, kalkoen, snoekbaars, crème brulee, Cassis ijs, zoetigheden en kaas. Alles was zeer goed op smaak, goed bereid, leuk begeleid en alles net even anders dan je gewend bent. Maar toegankelijk voor iedereen.

Sommige dingen waren iets wat zout maar wij houden daar wel van, geen flauwe bedoeling.

Ik vind het een super leuk concept, verschillende gangen en alles is een verassing. Als vrouw vond ik het kerstmenu te veel ( ik weet niet hoe dat normaal gesproken is). Omdat je niet weet wat en hoeveel je krijgt en alles zo lekker is, kun je moeilijk inschatten hoeveel je van alles kan eten. Je wil niks lekkers laten staan en met honger (nou gebeurd dat echt niet) naar huis maar ook niet te snel vol zitten. Toen het hoofdgerecht kwam zat ik al aardig vol en dat was zo lekker. En toen moesten de toetjes nog komen.

Ik proef liever alles en dan van alles iets minder dan dat het toetje er eigenlijk niet meer bij past.

Maar goed, wat voor de een te veel is, is voor de ander te weinig.

Ik denk dat dit lastig is aan dit concept. Omdat je niet zelf kiest en bepaald en in kan schatten wat en hoeveel je krijgt.

Verder vriendelijke bediening! Goed ontvangst. Leggen netjes uit wat alles is. Maken even een praatje met de gasten en staan open voor feedback.

qua aankleding kan het iets warmer. Maar voor een nieuw tentje die net draait een dikke aanrader! We komen zeker nog een keer!

Ga zo door, Harré!

2. Hilde's profielfoto
    Hilde heeft een recensie geschreven voor De Grillerije
    Internationaal Franeker

Voor het eerst uit eten geweest bij de grillerije. Wij waren hier terecht gekomen via vakantieveiligen.
    We gingen er met een dubbel gevoel heen. Een tijd terug hadden we een bot telefoon gesprek gehad met de eigenaresse waardoor we beide zoiets hadden van hmmm niet erg vriendelijk. Maar mensen om ons heen waren wel erg te spreken over De grillerij. Gister zelf wezen ervaren en wij waren zeer te spreken.

Het is een gezellig restaurantje met een leuk jong fris team. De keuken is open dus kan zien hoe hard te koks werken, dit lijkt een gesmeerde machine! Aardige bediening, helemaal top!

Vooraf hadden we een brood plankje, waarvan netjes en duidelijk aangeven was ( bij het reserveren in de bevestigingsmail ) dat dit niet, net zoals de drankjes, binnen het arrangement viel
    Lekker broodplankje met twee verschillende broodjes, kruidenboter, verse pesto en een paar olijfjes.

Daarna hadden wij keuze uit drie voor, drie hoofd, drie nagerechten.
    Mijn partner en ik kiezen altijd allebei iets anders en dan delen we alle gerechten. Zo proeven we van alles wat.
    We hadden gamba's in kruidenboter voor en soesjes met parmham, rode ui en een soort parmesaanse kaas. Beide op een bedje van ruccola en pijnboompitjes, tomaatjes en lekkere dressing. Vooral de soesjes een erg leuk en verassend gerechtje!
    Hierbij kregen we ook nog een broodje met roomboter. Mijn partner is een grote eter dus kon het wel waarderen. Ik vond het teveel van het goede omdat we ook al een los broodplankje hadden gehad. Uiteraard wel prima service.

Als hoofd hadden wij gevulde schol met zalm en een vlaamspotje met kip, varkenshaas en biefstuk in champignon saus.
    Beide erg goed en mals bereid. Hierbij kregen wij gebakken aardappeltjes, patat, salade, appelmoes compote en een bakje mayonaise. Wat een gulle porties en erg lekker allemaal!
    Ik zat eigenlijk al behoorlijk vol maar toen kwamen de toetjes nog.
    We hadden crème brulee met een flinke dot slagroom en een appeltaartje met kaneelijs en slagroom, Beide heerlijk!

Toen wij om 5 uur binnen kwamen zaten er al drie of vier tafeltjes maar toen wij weg gingen om kwart over zeven zat het helemaal vol. Ik had het idee dat er ook veel vaste klanten tussen zaten. Of gasten die regelmatig terug komen. Dat is altijd een goed teken.

Wij vonden het een echte aanrader en als we weer eens in Franker zijn komen we weer langs.

De enige tip die ik heb, is dat de gerechten nu vrij snel op elkaar werden geserveerd. Dit kwam nu voor ons goed uit want we moesten nog weg. Maar als je langer de tijd hebt om te tafelen is het wel prettig als er iets meer tijd tussen de gerechten zit.

3. Hilde's profielfoto
    Hilde heeft een recensie geschreven voor Aan de Gracht

Tijdje terug gegeten, we wilden iets nieuws proberen, ook de positieve recensies speelden mee.
    Sfeer prima, gezellig restaurantje, medewerkers aardig, lekkere wijn, eten middelmatig.

Duurde vrij lang, vond ik zelf geen probleem, kleine keuken dus begrijpelijk. Hongerige mannen vonden dit minder leuk.
    De carpaccio was niks bijzonders, de pesto maakte het lekker.
    Gamba's met groenten, waren garnalen met ui en rijst.
    Saté was heerlijk, mocht nog wel een stokje bij!
    Bijgerechtjes waren leuk geserveerd, maar bijgerechtjes zijn niet echt meer van deze tijd. Kwaliteit ervan was niet bijzonder, patat was wel heerlijk (maar daarvoor ga je niet uit eten).

Over het algemeen niet voor herhaling vatbaar. Prijzen prima, maar kwaliteit kan beter. Er zijn genoeg vergelijkbare restaurantjes in de buurt qua prijs en kwaliteit, geen uitblinker, eerder het type 12 in een dozijn.

Tip voor het drie-gangenmenu, plaats dit menu ook ergens op de website en maak daar iets speciaals van of keuze van de kaart of keuze uit een aantal gerechten.
    Kippensoep, kippenbout en een toetje van de chef sprak ons niet erg aan voor 17.50.
    Het leek heel aantrekkelijk, maar het menu viel in het kaliber dat kan ik thuis ook wel maken, en dan is 17,50 te veel (dus of de prijs omhoog en dan een beter menu of de prijs omlaag).
    In Sneek zijn weinig restaurants waar je voor een klein bedrag een drie-gangenmenu kan eten, in tegenstelling tot Leeuwarden bv. Ik denk dat hier wel markt voor is, maar dan moet het wel aantrekkelijk zijn. Hiermee zouden jullie je in Sneek kunnen onderscheiden van de rest.

4. Hilde's profielfoto
    Hilde heeft een recensie geschreven voor Lunchroom de Halte

Geen enkele snackbar in omstreken bakt zulke lekkere kroketten!

5. Hilde's profielfoto
    Hilde heeft een recensie geschreven voor Sing King Ling
    Chinees-Indisch Sneek

Zonet Chinees besteld en thuis laten bezorgen. Het eten was keurig op tijd, Het meeste was lauw/warm, kan iets warmer, maar het smaakte allemaal erg goed! Beste keer tot nu toe. Complimenten voor de kok!

De bezorger lijkt altijd een fooi af te willen dwingen daar houden we niet van. Iets met.. vragen overgeslagen...

-Pluspunten: gerechten in een menu mogen gewisseld worden.

-Tip voor de A, B, C menu's: de babipangang zit altijd in de grootste bak, wij zouden graag zien dat je er ook voor kan kiezen dat bv de foe yong Hai of andere bijgerechten in de grootste bak mogen.
    Ook zijn alle menu's met babipangang. Hier iets mee variëren of nog wat verschillende keuzemenu's toevoegen zou een goed idee zjn en waarschijnlijk aantrekkelijk voor veel gasten. Bv foe yong Hai, koe loe kai en kipkerrie of tjap tjoi in één menu.

6. Hilde's profielfoto
    Hilde heeft gereageerd op een recensie van La Cubanita

Ik hoef niks meer te schrijven.
    Jou recensie klopt als een bus!