• Lid sinds 1 oktober 2011

De Lindenhof

Giethoorn

henry heeft nog geen foto toegevoegd

1. henry's profielfoto
    henry heeft een recensie geschreven voor De Lindenhof

Gisteren hadden wij met zijn vieren een tafel gereserveerd in de Lindehof (Giethoorn). Twee sterren dus wij hadden ons er heel veel van voorgesteld. Zij deden mee aan de restaurantweek en ik dacht dan wil je als toprestaurant toch iets laten zien. Het werd een grote deceptie. Ik heb de laatste tijd niet zo slecht gegeten als hier. En de bediening!?
    Allereerst werden de eerste twee gangen omgedraaid. Dus wij kregen eerst de tweede gang. Het was rauwe zalm. Die was op zichzelf lekker en goed. De vinaigrette was echter ontzettend zout en zuur. Hierbij hadden wij een wijnarrangement besteld. Bij deze gang serveerde men een Sylvaner uit Franken. Mooie wijn die echter veel te lief was bij dit gerecht en helemaal ten onder ging.
    Als tweede gang heldere bouillon van langoustines. Smaakte ook ontzettend zout en niet naar langoustines.
    Voor het hoofdgerecht hadden wij aangegeven dat iemand van ons allergisch was voor paddestoelen. Wat kregen wij, sucade met een schuim van paddestoelen.
    Het dessert bestond uit lekker ijs, met daarbij enkele stukjes appel.
    Wij waren de maaltijd begonnen met een cava, dit omdat er geen prosecco was. Later bleek deze dertien euro per glas te kosten. Het wijnarrangement was rond de dertig euro p.p.. Dit betekent bijna 10 euro per glas. De wijnen die wij hiervoor kregen hadden een zeer slechte prijs/kwaliteit verhouding.
    Kortom; in mijn ogen heeft men er zich met een Jantje van Leiden van af gemaakt. Gerechten die makkelijk en lang van te voren te bereiden zijn, zodat men veel van de keukenbrigade thuis kon laten. Bediening werd gedaan door, voor het overgrote deel, onervaren dames. Maar 1x is gevraagd of het ons smaakte, toen het antwoord nee was, kwam daar geen vervolg op.
    Voor deze les betaalden wij 100 euro per persoon.

3,6
  2. henry's profielfoto
    henry schreef:

Allereerst werden de eerste twee gangen omgedraaid. Dus wij kregen eerst de tweede gang. Het was rauwe zalm. Die was op zichzelf lekker en goed. De vinaigrette was echter ontzettend zout en zuur. Hierbij hadden wij een wijnaragment besteld. Bij deze gang serveerde men een Sylvaner uit Franken. Mooie wijn die echter veel te lief was bij dit gerecht en helemaal ten onder ging.
    Het dessert bestond uit lekker ijs, met daarbij enkele stukjes appel.
    Wij waren de maaltijd begonnen met een cava, dit omdat er geen prosecco was. Later bleek deze dertien euro per glas te kosten. Het wijnarrangement was rond de dertig euro p.p.. Dit betekent bijna 10 euro per glas. De wijnen die wij hiervoor kregen hadden een zeer slechter prijs/kwaliteit verhjouding.
    Voor deze les betaalden wij 100 euro per persoon.