• Lid sinds 11 april 2012

Eethuis Rosita

Utrecht

hennie heeft nog geen foto toegevoegd

1. hennie's profielfoto
    hennie heeft een recensie geschreven voor Eethuis Rosita

Zoals ook vele anderen schrijven, voor de beste roti ga je naar deze zaak. Trouwens ook voor de surinaamse nasi en bami, moksie meti, lamsvlees en noem maar op. Het eten hier doet me altijd denken aan de Surinaamse feestjes waar ik geweest ben, waar de hele dag in de keuken wordt gewerkt om de gasten te verwennen met het lekkerste eten.
    Doorgaans kom ik de (ruim van te voren) bestelde gerechten ophalen om er thuis lekker van te genieten maar ik heb ooit ook 1 keer in de zaak gegeten. Dat is inderdaad een beetje summier aangekleed maar per slot van rekening gaat het om het eten. En dat blijft echt erg lekker, altijd verse ingrediënten.
    In elke plaats waar ik heb gewoond en gewerkt en dat beslaat inmiddels zeker 50 % van het land, heb ik diverse Surinaamse eethuisjes uitgeprobeerd maar ze tippen bij lange na niet aan de smaak en kwaliteit van de gerechten van Rosita. Zelfs niet de favoriete tentjes in het centrum van de Bijlmer waar men soms in rijen voor de deur staat rond etenstijd. Momenteel woon ik in Noord Holland maar als het even kan plaats ik een bestelling per telefoon als Utrecht op mijn route naar huis ligt. Kortom een echte aanrader . Je moet soms even wachten als je de bestelling pas aan de balie doet, maar dat wachten wordt zeker beloond met een heerlijke maaltijd. Nyan switi (eet smakelijk)!