• Lid sinds 6 juli 2009

Groen Licht

De Gelagkamer

De Gelagkamer

Vlissingen

Hans heeft nog geen foto toegevoegd

1. Hans 's profielfoto
    Hans heeft een recensie geschreven voor Restaurant Vrouwe in den Polder

Jammer dat de kaart nauwelijks veranderd anders zou ik vaker Vrouwepolder aandoen vooral in de zomer. Wat een mooi groot terras om te verpozen.

2. Hans 's profielfoto
    Hans heeft een recensie geschreven voor De Gelagkamer

Woaw, een echte aanrader, doe me maar wat lekkers menu!

De vrouweliike chef (ja, echt makkelijk die open keuken) maakt er een echte culinaire wereldreis van; en dat voor die prijs!. Geweldig! We hebben wederom met smaak gegeten, de charmante & snelle bediening was tevens reisleiding. Daar kunnen ze wat van; en zelfs de chef ( of heet dat dan een cheffin?) kwam gisteravond aan tafel.

We komen zeer snel weer want de nieuwe menukaart is in aantocht.

3. Hans 's profielfoto

4. Hans 's profielfoto
    Hans is S gaan volgen.
  5. Hans 's profielfoto
    Hans heeft een recensie geschreven voor De Gelagkamer

Zondag met vrienden in de Gelagkamer gegeten. Vrolijke bediening met een goede uitleg van de kaart. Begonnen met een smoothie want we kwamen van het festival Onderstroom. Lekker ananas, mango en aardbei en lekker koud. Maar vooral viel ons de prijs op, goedkoop. Voorgerecht mijn vriendin het Spaans Onderonsje en ik kleine Slalade De Lachende Geit, het andere stel Slalade Zooitje lekkers. De kaart staat vol met grappige woordspelingen. Als hoofdgerecht Gekookte mosselen gegeten. De vrouwelijke chef kwam aan onze tafel vragen hoe we ze gekookt wilde hebben. Op z'n zeeuws met donker bier en groente of hoe zij ze het lekkerst vind met witte wijn, mosselgroente, kruiden en een scheutje room. Daar hebben we voor gekozen en lekker dat ze waren. Sausjes zijn idd bijna overbodig. Fles goede witte wijn, Sancerre. Jammer dat de wijnkaart nog niet voltooid is. Maar begrijpelijk als je ziet hoeveel werk ze maken van het eten. We kregen een traktatie van de chef vooraf ( das ook een manier om het beladen woord amuse te vermijden), een witlofbootje met zee en landvruchten. Erg lekker en verfrissend. De hele avond genoten met z'n allen. Eerst lekker op het terras waar we ook konden eten en later binnen met een lekker achtergrondmuziekje. Prijzen zijn op deze site ook belangrijk, voorgerecht rond de 5 euro en de gekookte mossels met vlaamse frieten 16,50. Smoothie 3,50 euro.

Wat hebben ze een enorme verbouwing gehad om van hart van Vlissingen naar Gasterij de Gelagkamer te komen. Mooie nieuwe open keuken, toiletten, bargedeelte en ga zo maar door. Echt opgeknapt vooral schoon en zonder vreemde geurtjes. Het balkon boven de bar is een rokersgedeelte geworden. Te gek en makkelijk zo tussendoor een sigaretje binnen te kunnen roken (met goede afzuiging, tafeltjes en gokkastje) zeker als het weer weer wat minder wordt.

Waarom zo uitgebreid vraagt mijn vriendin net? We gingen ook vroeger in het hart van Vlissingen eten maar dit is velen malen beter dan onze Jan en Joke. We hebben onze nieuwe stek weer gevonden,

6. Hans 's profielfoto
    Hans heeft een recensie geschreven voor Groen Licht

ik had een daghap €7,00. De dag dat wij er waren was het een ovenschotel "Kip en het Ei". Joost geweldig goed gemarineerde spare-ribs voor € 12,00. Om je eigen vingers bij op te eten; wat een marinade.De bardame vertelde dat echt niemand het recept heeft van de marinade behalve de eigenaresse Silvia.
    Gaan we vaker eten vooral zondags als de jamsessie aan de gang is