• Lid sinds 1 oktober 2010

1. -

Hertog Jan op het Water

Uithoorn

hans talsma heeft nog geen foto toegevoegd

1. hans talsma 's profielfoto
    hans talsma heeft een recensie geschreven voor Hertog Jan op het Water

Sinds ik begin 2008 in Uithoorn ben komen wonen heb ik biij Hertog Jan aan het water zeker zo'n 8 keer gegeten, in wisselende samenstelling, de laatste keer met 10 man en ik kan niet anders zeggen dat ik (en mijn gezelschap) elke keer heb genoten. De eigenaar/kok maakt het eten klaar in open keuken, iedereen kan zien wat hij aan het doen is, met verse ingrediënten, waardoor dat soms wat langer duurt dan je zou willen doch een punt is dat niet. Er wordt gewerkt volgens een 3 of 4 gangenmenu, waaruit iedere gast zelf zijn keuze kan maken van een voorgerecht, eventueel een soep, hoofdgerecht en nagerecht. Voor elk wat wils, ook voor vegetariërs en kinderen. De bediening is voorkomend en attent. Ik heb dat nooit anders meegemaakt, ongeacht wie er die avond is. Het eten heeft een Franse inslag maar is niet haute cuisine doch puur en voldoende, geen onnodige opsmuk of liflafjes. Aardig zijn de amuse, de warme broodjes met echter boter en het verfrissende tussendortje, een spoom. Kortom, dit is een restaurant waarin meer wordt geboden dan je verwacht, terwijl de prijs zeer schappelijk is. Doet zich een gelegenheid voor dan kom ik hier heel graag.