• Lid sinds 7 augustus 2013

Bussum

Activiteiten

1. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor IJssalon De Hoop leuk

Als je in het Gooi woont, dan ga je voor heerlijk ijs naar IJssalon De Hoop in Blaricum. Soms staat er een dikke rij voor de deur, een teken dat ze goede spullen verkopen. Wij waren er vroeg in de middag op een doordeweekse dag. We hadden wel trek in ijs, daarom namen we twee ijsjes met slagroom (heerlijk).

2. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor 't Goude Hooft leuk

Frits

Wij waren in Den Haag voor een bezoek aan de Tweede Kamer . Na de rondleiding gingen wij lunchen bij restaurant 't Goude Hooft . Er waren nog plaatsen vrij bij de open haard , ( buiten was het koud en guur ) . Wij waren tevreden over het gebodene en werden netjes bediend . Ons werd nog verteld dat de onderneming de oudste herberg was van Den Haag . Het werd voor ons tijd om op te stappen , we gingen weer richting Het Gooi .

3. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor De Eendracht leuk
    Nederlands Abcoude

Frits

29/04 Met een groepje zijn we gaan eten bij Restaurant De Eendracht in Abcoude.
    De tafel was gereserveerd. We werden vlot bediend. De lunch of te wel het twaalf uurtje zag er goed uit en smaakte goed. We vonden de tomatensoep in een drinkglas wel erg mager. Ook misten we de placemats op de tafel. Tot zover enkele punten die ons opvielen. APR 2018

4. Frits's profielfoto
    Frits heeft een recensie geschreven voor De Eendracht
    Nederlands Abcoude

Frits

29/04 Met een groepje zijn we gaan eten bij Restaurant De Eendracht in Abcoude.

5. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor De Spiegelkamer leuk
    Pannenkoekenhuis Bussum

We werden getrakteerd en ditmaal naar een pannenkoeken restaurant, het werd restaurant De Spiegelkamer in de Spiegelstraat. De gereserveerd tafel stond al klaar. Aan tafel, eerst een drankje, toen de pannenkoek (smaakte goed), de kinderen een kindermenu. Nog een ijsje of koffie toe. De bediening was erg vriendelijk. De Ambiance gezellig.
    Misschien gaan we er nog eens naar toe!

P.S Voor de kinderen is er een speelhoek waar ze kleurpotloden en boekjes kunnen halen, hebben ze wat te doen.

6. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor 't Hepke leuk
    Nederlands Geulle

Hoe kom je nou in Geulle, gelukkig hebben wij daar een clubterrein. Van daaruit gaan we met vrienden dan wel eens eten in Restaurant 't Hepke . Mosselen als ze er zijn, het uit eten van de mossel doe je dan met een schelp. Veel werk maar wel lekker. In het weekend is het er vaak druk.

7. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor La Place leuk
    Eetcafé Amersfoort

Wij waren naar Amersfoort gegaan , om de wandeling langs de Muurhuizen te maken . Toen we in de buurt van de Utrechtsestraat waren , zijn we V&D ingegaan . Met de roltrap naar boven , meestal moet je op de vierde verdieping zijn om naar het restaurant La Place te gaan . Met een dienblad ga je dan langs de etenswaren en neemt dan wat je lekker vind . Maar met een Pizza gaat dat anders , want die word ter plekke voor je klaargemaakt en gebakken in de oven .We zochten een leuk plaatsje op . Na tien minuten kijken hoe het met de Pizza is , toch nog even wachten . Ietsje later worden de Pizza's op grote borden geschoven en op je dienblad gezet . Nog even een drankje erbij en langs de kassa om af te rekenen , met de bon die je dan krijgt kan je later een tweede consumptie halen , wel nog even langs de kassa met je bon . Nu maar genieten van de Pizza Margerite . We hebben zitten smullen . ( foto ; Pizza , Plafond boven roltrap , de Muurhuizen . )

8. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Henk leuk
    Snackbar Bussum

Als we laat uit Amsterdam komen, dan lopen we langs Henk en dan nemen we patat en een kroketten mee naar huis. Het ijs van Henk is ook lekker. Sinds enige tijd is er een buiten terras, bij mooie weer is het er druk.

Snackbar en ijssalon-- Op de hoek--Het terras voor de snackbar.

9. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor McDonald's leuk
    Hamburger Bussum

Als we het dorp van Bussum ingaan, om kleding of iets anders te kopen. Dan gaan we meestal bij Mac een ijsje halen. We waren ditmaal niet zo tevreden, omdat we ruim twintig minuten hebben staan wachten voor we bediend werden, terwijl we maar een klant voor ons hadden. De chef bood later zijn excuus aan voor het lange wachten en beloofde beterschap. Ps. Het ijsje smaakte goed. Pluspuntje, de zaak ziet er netjes en proper uit.

10. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Lorenzia leuk

Restaurant Pizzeria Lorenza, onderdeel van hotel Keistad is in 2010 heropend. Wij waren met Familie uit Italië en zochten een restaurant, waar de Italianen ook hun menu kunnen kiezen. Tegen zes uur zijn we het restaurant ingegaan en dat was vast niet te laat want het liep aardig vol. Naast de pizza hebben ze ook een stoofpotje op het menu staan, men heeft eigenlijk keuze genoeg. We vonden de bediening wat traag, misschien omdat het op het buitenterras ook nogal druk was. Na het voorgerecht, het hoofdmenu en als sluitstuk het toetje. Bij elkaar waren we bijna twee uur binnen. De ambiance is eenvoudig, ziet er niet echt gezellig uit, maar een troost: het eten was goed.

11. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Leuk leuk
    Internationaal Bussum

Het leek ons leuk om eens met de kinderen en kleinkinderen bij Leuk te gaan eten . We hadden een tafel bij het raam , met zicht op de Kapelstraat . We werden vlot bediend , de kleinkinderen hadden hun eigen menu , zoals pannekoek en de andere een pizza . Wij namen een hoofdmenu . Saté met biefstuk puntjes overgoten met satésaus , salade en patat met mayonaise . Tot slot een Dame Blanche . Restaurant Leuk heeft iets speciaal voor de kleinkinderen , waardoor de ouders en ouderen rustig kunnen eten . Ideaal

( Foto's .Het restaurant beneden en boven )

Wij stonden vlak bij op de camping Dal v.d Mosbeek , toen we van vrienden een telefoontje kregen , of wilde invallen op een bridge drive in restaurant Nijhuis . Het was maar een klein stukje lopen . We hebben ons aangemeld en het feest kon beginnen . Vier en twintig spellen later was de uitslag . Tussen door werden we goed bediend met een drankje . We konden meedoen aan een asperge maaltijd ter afsluiting en dat hebben wij gedaan . De asperges waren heerlijk en aan te bevelen . Nog een uurtje nagepraat en afscheid genomen . Dit gaan we vaker doen .

Helaas geen foto's

13. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Bistro de Oale Ste leuk

Wij hebben de maand juni op de camping De Noetselerberg gestaan . Daarbij namen wij een verwen arrangement , met iedere ochtend vier warme broodjes en een krant , plus eenmalig een diner voor twee personen . De avond ervoor hebben we gereserveerd , graag de tafel bij het raam en voor vier personen een 3 gangen menu met schnitsel en alles wat er bij hoort en tot slot ijs toe . Op de avond zelf was de afgesproken plaats al bezet . Wij kregen schnitsel , onze vrienden kregen varkenshaas ( dus geen schnitzel ). De rest van het menu was hetzelfde , alleen het toetje was afwijkend , want vier maal ijs werd twee maal ijs en wij kregen perfait van bosvruchten inclusief zomerkoninkjes . Wij waren er verbaast over en hebben dat ook laten merken . Je kan dus geen afspraak maken . Wij en onze vrienden , vonden het erg jammer , dat het zo gelopen was .

14. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Nurgus leuk
    Nederlands Valkenburg

Na een lange wandeling door Valkenburg, kwamen wij door de Grotestraat met aan weerszijde veel terrasjes. Wij zijn neergestreken bij Cafe Bistro Nurgus. Bestelde een broodje met en koffie, we zaten heerlijk in het zonnetje te kijken naar de wandelaars die voorbij kwamen. Valkenburg is een echte toeristenplaats.

Wij hebben er een terrasje gepikt , lekker in de zon wat zitten drinken . Het was er op dat moment niet al te druk .

16. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor La Vespa leuk
    Italiaans Bussum

Onze dochter is meegegaan naar restaurant La Vespa , vlak bij het station , we hadden een tafel besteld bij het raam . Maar toen wij kwamen was het er nog vrij rustig . De houtoven was al aan het branden en toen wij de pizza besteld hadden ging de kok volop aan de gang . Hij deed het op de goede maner en zijn maatje zorgde voor het beleg van de pizza . Ongeveer 15 minuten later waren de pizza's klaar . Inmiddels hadden wij al een drankje op de tafel staan . Nu maar aan de slag met de pizza , gelukkig hadden wij een scherp mes , want de randen zijn nogal hard . Maar dat hoort er bij . Nog een ijsje besteld , maar dat lukte niet helemaal . Wij hebben afgerekend en liepen met zijn drieën onder een paraplu naar huis .

17. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor 't Centrum Reijmer leuk

We hadden geboekt voor een dagtocht naar Keulen . Onderweg werd een koffiestop gehouden bij restaurant 't Centrum . Koffie met gebak werd ons voorgezet en het smaakte goed . Het restaurant bestaat uit enkele zalen en een buitenterras . Na een half uurtje werd de tocht met de bus voortgezet .

18. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor De Paddestoel leuk

Frits

Wij waren een maand in Nijverdal , van daaruit op zoek naar Pannekoekenrestaurant De Paddestoel , ja het was er nog . We waren met een groepje . Maar de keuze om iets uit te zoeken was niet zo moeilijk , ze hebben vele soorten pannekoeken zoals met spek , gember , naturel enz . Ook de keuze van een grote of liever een kleine pannekoek alles is hier mogelijk . De keuze was gauw gemaakt , daar bij nog een drankje en als toetje een lekker ijsje . Dik tevreden stapten wij weer op . Ook onze vrienden vonden het een prima adres .

19. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor De 3 Vrienden leuk

Frits

Met vrienden zijn we op het terras wat gaan drinken . We zaten lekker in het zonnetje . Een adres waar je ook goed kan eten .

20. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Strawberrylounge leuk

Frits

Een leuke gelegenheid om iets te eten of te drinken . Is apart ingericht . Voor de zaak is een klein terrasje , waar je heerlijk in het zonnetje kan zitten . Ligt nabij het voetgangersgebied .

21. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor The Harbour leuk

Even een terrasje pikken kan ook in Zeewolde, het was er niet te druk, dus de bestelling stond weldra op tafel. Twee maal bitter lemon, zonder klontjes ijs. Gevraagd of we in het restaurant wat sfeer plaatjes mochten maken, dat was oke. Het leuke is, als je op het terras zit, kijk je zo op de Aanloop Haven waar hier en daar wat bootjes liggen. Zomers is het hier dan vrij druk. Een aanrader.

Foto's Uitzicht op de haven, Restaurant met leuke hoekjes.

22. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor La Place leuk
    Eetcafé Deventer

Na een bezoek aan een museum zijn we iets gaan eten bij La Place in Deventer . We zochten een plaatsje in de Serre , buiten op het terras kon ook , maar dat was op dat moment te koud . Het was er nog al druk in het restaurant . Bij de servicebalie twee grote koffie gehaald en een broodje . Na een uurtje gingen wij naar het volgende museum .

23. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Man Wah leuk
    Chinees-Indisch Bussum

We gingen vaak eten bij Man Wah, nabij het Wilhelminaplantsoen. Bij binnenkomst werd je netjes ontvangen, je jas werd aangepakt en opgehangen. Je zocht een tafel uit en daarbij werd je stoel aangeschoven. Je zit ruim aan de tafel, dus geen stoel van een buurman in je rug. Meestal nemen we plaats naast het grote aquarium, de vissen zwommen je dan voorbij. De bediening is goed en het eten perfect. Op het menu Bami Ramas en mijn partner nam Foe Yong Hay met bami. Na de maaltijd kreeg je een warme vochtige doek aangereikt om je handen af te vegen. Tot slot namen we een ijsje toe.

24. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Moeke Spijkstra leuk

Een bezoek aan Blaricum hebben we afgesloten met een bezoek aan Moeke Spijkstra. We streken neer op het terras en namen een drankje. We zaten vlak bij een beeldje van een bekende Blaricummer. De weg langs het terras is wel druk maar na een half uurtje let je daar niet meer op. Je kan bij Moeke ook dineren, dat doen we een volgende keer, hebben we afgesproken.

25. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Portofino leuk
    Italiaans Zeewolde

Zondagavond in de regen zijn we naar Restaurant Portofino in Zeewolde gegaan . Het was er nog niet druk . Een tafeltje uitgezocht bij het raam . Een drankje besteld en later de Pizza . We namen ieder een ander soort . Aan de manager gevraagd of we het bereiden van de Pizza mochten fotograveren en dat was oke . De kok toverden twee meelballen onder de toonbank vandaan en begon ze met een deegroller te bewerken . Na een klein gesprekje met de kok , toonde hij zich als een echte Pizzabakker . Het resultaat was schitterend en het smaakte nog goed ook . We waren tevreden . Afgerekend aan de balie . De jassen weer aan en in de regen liepen wij weer terug naar de auto .

26. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Bakker Bart leuk
    Lunchroom Bussum

We halen er wel eens wat broodjes. Je kan er ook wat nuttigen, maar dat moet je staande aan een tafeltje doen. Brood en toebehoren zijn van goede kwaliteit.

We verbleven een week in Geulle . Voor de boodschappen fietsten we naar Bunde . Als we dan langs IJssalon Marianne kwamen , dan namen we vaak een ijsje . Je kan er ook gaan dineren of een kleine snack nemen . Het terras ligt aan een drukke weg .

28. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Paal 11 leuk
    Chinees-Indisch Zeewolde

Een aantal jaren zit Restaurant Paal 11 in Zeewolde . Je kan er ook maaltijden afhalen en dat hebben vanuit de Caravanclub gedaan . Meer dan 50 super Loempia's werden er besteld en afgehaald . We hebben meteen het Restaurant en terras bekeken , we geven als groep hiervoor een dikke acht . Dan is er nog op de vrijdagavond een speciaal menu . Een soort lopend buffet .

Op de foto o.a. de Super Loempia .

14/11 We hadden net een aantal Musea bezocht en wilde wel een half uurtje rusten met een warme kop koffie . De bediening was snel . We hadden een plaatsje in de grote zaal . Buiten op het terras zitten was te koud . We hebben naderhand nog wat rondgekeken . Er was een zaaltje met een leestafel , er zat niemand . Achter in was de wintertuin , waar niemand te bekennen was . Gelukkig waar wij zaten was het gezellig druk . Een adresje voor de volgende keer .

De Winkel van Sinkel , van binnen en buiten .

30. Frits's profielfoto
    Frits vindt de recensie door Frits voor Kimono leuk

Eens per jaar gaan we met de " P.I.Z. " club uit eten en dat doen we al vanaf 1994. Elk jaar is een van ons aan de beurt om die dag te organiseren. Dit jaar gingen we eten bij Restaurant Kimono. Met Japanse specialiteiten. Het bereiden en bakken en het vuurwerk, gebeurt voor je neus. Bij die hoge vlammen is het wel even schrikken. Maar wat er bereid word is goed van smaak, soms wel even wennen. De hoofdmenu's zijn meestal vlees, of de keuze vis. Wij vinden het een aanrader.

Meer activiteiten