• Lid sinds 18 november 2012

't Kookhuys

Smook

De Oude Tol

Oud Beijerland

Frans heeft nog geen foto toegevoegd

1. Frans's profielfoto
    Frans heeft een recensie geschreven voor 't Kookhuys

Frans

Het Kookhuys is mooi gelegen in een oud (verbouwd) pand aan de haven in het centrum van Oud Beijerland.
    We maken gebruik van de 50 % actie van Fork.
    Binnen is het niet echt gezellig ingericht, kale muren, 1 grote nietszeggende foto. De kunst bladeren aan het plafond bevorderen ook de sfeer niet, integendeel.
    Of van de tafel waren de poten te hoog of van de houten stoelen waren de poten te kort maar de verhoudingen zijn niet goed.
    Het voorgerecht “Assiette van vis” was goed van smaak en er was rijkelijk gerookte zalm aanwezig.
    1 ½ uur na binnen komst werd het hoofdgerecht opgediend en dat is een lange zit op de houten stoelen.
    Het hoofdgerecht ”Tournedos met ananas, koffie crumble en kalfsjus” en ‘’Entrecote van Rund gegrild met champignons en knoflookboter” van beide was het vlees van uitstekende kwaliteit. Het aangekondigde aardappel garnituur bestond uit gebakken aardappelblokjes die zeer droog waren en, daardoor, geen smaak hadden. Het is duidelijk dat de kok dit niet had geproefd anders zou hij dit nooit op tafel hebben laten zetten. Van de Tournedos zouden ‘’de dagverse groenten’’, bij navraag, verstopt hebben gelegen onder het vlees!? Er is op een stukje gebakken ananas na, weinig op het bord aanwezig. Al met al maakte het hoofdgerecht weinig indruk, op de kwaliteit van het vlees na, zonde dat hier niet meer gebruik van wordt gemaakt
    Van het nagerecht ‘’Trifle van ananas” en “Dame blanche’’ was de Trifle lekker en de Dame Blanche zoals er dertien in een dozijn gaan.
    De bediening was correct en vriendelijk en een enkeling waande zich in een sterren restaurant, de keuken kon duidelijk het volle restaurant niet aan.
    Gastvrij ‘’ja’’ maar laat je gasten niet op houten stoelen zitten en koken vergt iets meer dan het op de menukaart zetten.
    Zoals gezegd maakten we gebruik van de 50 % actie wanneer we het volle pond hadden moeten betalen dan hadden we ons toch bekocht gevoeld.

2. Frans's profielfoto
    Frans heeft een recensie geschreven voor Smook

Voor de tweede keer bij “Smook” gaan eten, de eerste keer was het niet als positief ervaren.
    Smook is een modern restaurant, mooi gelegen aan de Oud Beijerlandse haven, met een open keuken.
    Wanneer er een open keuken in een restaurant is dan kan dit gevolgen hebben voor deze keuken zoals wat ik kon zien in die van Smook.
    Een kok die in zijn handen hoest, de koks die eten proeven met hun vingers en vervolgens deze afsabbelen waarna de handen niet worden gewassen, de drie jonge mannen deden dit alles met de grootste lol.
    Een levens grote ossen schedel met hoorns aan de muur van de keuken is mijn inziens ook geen plek waar deze hoort.
    Wij bestelden “Brustiek brood Smook met 3 smeerseltjes”. Waarvan 1 “smeerseltje”, de boter, rechtstreeks uit de koelkast kwam en je er veel dingen mee kon doen behalve smeren, het was keihard. Er was geen smeerbare boter voorhanden en dus werd er wat boter onder de warmhoud lamp gezet, door er met de vinger in te drukken werd het na ca. 8 Minuten goedgekeurd. Zonder bordje kon het brood genuttigd worden. Vers wit brood met een knapperige korst is lekker maar deze korst was wel heel erg hard.
    Als voorgerecht hadden we *Caesar salade met gerookte zalm die goed was en *Bob Bon van Gravad Lax (Gemarineerde zalm met een mosterd limoendressing), waarvan de zalm niet in de marinade had gelegen maar waarschijnlijk er naast, het was rauwe zalm zonder smaak waar de minuscule dressing ook niets aan kon verbeteren.
    Als hoofdgerecht *Hamburger Classic die goed was en * Skirtsteak deze was echter smaakloos met een smaakloze truffelsaus. Dit alles met een uitstekende frites.
    Als nagerecht een * Dame Noir die redelijk was en een * Bastogne Taart die ook bestond uit smaakloze onderdelen of waarvan de suiker overheerste.
    De bediening was vriendelijk en accuraat in en verder schone zaak.
    Het niet geconcentreerd werken van de keukenstaf had zeker gevolgen voor de kwaliteit van het eten.

3. Frans's profielfoto
    Frans heeft een recensie geschreven voor De Oude Tol

Frans

Zonnige dag dus op het terras een ijsje gepakt bij wat nu heet "Grand Café De Oude Tol".
    2 maal een "Aardbei & Romanov" a € 7,00. Hiervoor kregen wij een klein bolletje citroen (fabrieks) ijs met wat halve aardbeien met slagroom. Met de toevoeging van het woord "Grand" zijn de prijzen ook Grand geworden. Ons zien ze hier niet meer terug ook niet voor een diner.

2,8
  4. Frans's profielfoto
    Frans heeft een recensie geschreven voor Heer Bommel

Frans

Goed (en genoeg) eten voor een schappelijke prijs in een niet ongezellig restaurant. Correcte bediening. Men zou meer klanten kunnen trekken wanneer roken, ook aan de bar, niet wordt toegestaan.

5. Frans's profielfoto
    Frans heeft een recensie geschreven voor Nelsons
    Nederlands Renesse

Gewonnen bij vakantieveilingen. Mooie gezellige ruime zaak. Vriendelijke en adequate serveerster. De voorgerechten gambaspies en tomatensoep uitstekend, opgediend met drie verschillende soorten brood. Hoofdgerechten zalm en varkenshaas uitstekend van smaak. Dessert wentelteefje en dame noire heerlijk van smaak. Dit alles in ruim voldoende porties en keurig opgediend. Drank: Tonic, verse jus, rode huiswijn, ice tea en 2 koffie (incl. Truffels en andere snoeperij) voor €16.45! De open keuken met koks maken een professionele indruk wat door de maaltijden werd bevestigd. Een echte aanrader mede gezien de kwaliteit en de prijs.

6. Frans's profielfoto
    Frans heeft een recensie geschreven voor Delphi

Diner "gewonnen" bij Vakantieveilingen. Een welkomstdrankje wat smaakte naar een klein scheutje Ouzo in veel thee? We bestelden Icetea en Tonic, we kregen een klein glaasje frisdrank wat muf stonk (waarschijnlijk het glas) wat later 2,50 Euro bleek te kosten. Voorgerecht: 3 koude stukjes Dolmadakia, geen culinair hoogstandje, met wat rode zure saus. Het andere voorgerecht: Geroosterd brood met kruidenboter bleek een homp brood te zijn met een potje kruiden boter. Hoofdgerecht: Souflaki werd opgediend met grove ringen rauwe ui en het vlees was niet gaar (rood van binnen) met een vieze smaak. Het andere hoofdgerecht Bifteki betrof een lap veel te zoute Bifkeki met een klein beetje saus. Dit alles werd opgediend met 1 klein bakje friet, waar mijn kleindochter van drie jaar nog niet voldoende aan zou hebben en een bakje smaakloze koolsalade !? Het nagerecht was de keuze van de "kok" en bleek in dit Griekse restaurant een klein stukje Brownie te zijn. Dit alles in een slecht onderhouden / verkommerd restaurant. De keuken had veel weg van die van een afhaalrestaurant incl. de niet correct geklede koks. Het gemiddelde afhaalrestaurant biedt eten van een veel betere kwaliteit. Gouda is leuk maar Delphi nooit meer!!

2,5