Frans V.'s profielfoto

Vlaardingen
  2. 8

Grand CafŽe 't Hoofd

Maassluis

Frans V. heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. vindt Restaurant Camelot niet leuk

2. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. vindt Restaurant 't Oeverbos niet leuk

3. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. heeft gereageerd op het topic: APP voor de telefoon?
  4. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. heeft een recensie geschreven voor Grand CafŽe 't Hoofd

Mijn vrouw en ik hadden een gezellig tafeltje aan het raam. Mooi uitzicht op de Waterweg.
    Zowiezo heel aardige en behulpzame (veelal jonge) bediening. Voorgerechten (carpaccio en zalmtartaar) waren heerlijk. Goeie witte wijn (Sauvignon) erbij. Hoofdgerechten (varkenshaas en kipsateh) waren ook prima, zowel qua smaak als opmaak van de borden.
    Toen nog een nagerecht, was ook goed, kortom een hele fijne ervaring deze smaakvolle verrassing in 't Hoofd.
    Er was slechts 1 min-puntje: het geluidsniveau, mede door de acoustiek, is zeer hoog voor een eetgelegenheid. Hopelijk is het de volgende keer net zo lekker en minder herrie.

Groeten, Frans

5. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. heeft een nieuw topic gestart: APP voor de telefoon?

Ik vindt eet.nu heel prettig in gebruik en een waardevolle communitie met realistische beoordelingen van restaurants.
    Een App voor Android op de telefoon zou ik zeer op prijs stellen.

Een 2e puntje is: de kalender voor reservering is niet actueel. Een restaurant dat gesloten is, wordt niet aangegeven, terwijl dit vaak op hun eigen web-site (en andere restaurant-reservering sites) wel het geval is en je dus niet onnodig op een niet beschikbare datum probeert te reserveren.

vriendelijke groet,
    Frans van 't Veer

6. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. heeft een recensie geschreven voor Eetcafé De Dijk

Om te beginnen was de reservering via eet.nu niet bij hen binnengekomen. Ik had wel een sms met de bevestiging ontvangen. Rara- hoe kan dit? Gelukkig was het niet druk.
    Verder was eten en bediening goed en konden we kleinere porties krijgen.
    Alleen de sla zaten hier en daar verlepte blaadjes tussen.

7. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. heeft een recensie geschreven voor Restaurant Camelot

Ik sluit me aan bij mijn vorige ervaring (Feb.2014). Wederom prima in orde, gezellig tafeltje aan het raam, weer voor het 3-gangen menu gekozen. Ook dieet-wensen wordt keurig rekening mee gehouden.

8. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. heeft een recensie geschreven voor Restaurant Camelot

Een hele goede keuken/kok, en een kleinschalig sfeervol restaurant. Het 3-gangen menu was voortreffelijk in balans en de portionering prima (wij houden niet van grote porties, wel van eerlijke producten). Gezellige bediening.

9. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. heeft een recensie geschreven voor Delano
    Italiaans Utrecht

Werkelijk een culinaire ervaring. Was hier met mijn vrouw en dochter en haar vriend op zaterdag-avond, met reservering via de website.
    De bediening raadde 3 gangen aan. De eerste gang was redelijk fors, gelukkig de 2e en 3e gang kleine porties.
    Fijne gerechten op de kaart. Alles smaakvol, lekker geroosterd brood. Mooi opgediend.
    Enige minpunt: de centrale verwarming was op hol, het was er smoor heet.
    Maar komen er zeker terug (als de CV is gerepareerd).
    Verder ook mooie wijn-kaart en alle goede wijnen waren ook per glas verkrijgbaar.

10. Frans V.'s profielfoto
    Frans V. heeft een recensie geschreven voor Bistro Tante Sweel

We (mijn vrouw en ik) hebben op een herfstachtige avond in November bij "Tante Sweel" gegeten.

Het was een rustige periode, maar toch was er nog een redelijk aantal gasten. Het restaurant is sfeervol ingericht en met name de gang naar de toiletten geeft een leuk historisch overzicht van de geschiedenis van Zweeloo.

Het personeel is zeer aardig en we hadden er leuk contact mee.

Na een voorafje hebben we de vis van de week genomen, dat was een op de huid gebakken roodbaars-filet. Heerlijk gegaard en met prima bijgerechten geserveerd: gegratineerde aardappel, witlof-ham/kaas en salademix van verse ingredienten.

En aangezien er Crème Brûlée op de kaart staat, moest ik deze als grote Crème Brûlée-fan wel als nagerecht nemen. Nou die was ook prima. Het enige min-puntje: de slagroom hierbij was niet echt.

Huiswijn was OK (een Sauvignon Blanc), die per glas wordt geserveerd. Wil je iets beter, dan gaat het per fles.

Prima kookkunst van de kok, prettige bediening, ontspannen sfeer en goede ingredienten geven deze Bistro een bovengemiddeld resultaat.