• Lid sinds 11 juni 2014

La Boucherie

Doesburg

Frank Ynzonides heeft nog geen foto toegevoegd

1. Frank Ynzonides's profielfoto
    Frank Ynzonides heeft een recensie geschreven voor La Boucherie

Tijdens een weekendje weg, zochten we voor de zaterdag een leuk restaurant voor een hopelijk gezellige en lekkere avond. Door de vele goede recensies, kwamen we uiteindelijk uit bij La Boucherie en van onze reservering hebben we geen spijt gekregen.

We werden hartelijk welkom geheten en kozen vanwege het warme weer voor een tafeltje op het kleine binnenterras. Al snel kregen we onze eerste drankjes, vergezeld door een karaf water van het huis. Daar hoefden we niet eens om te vragen. Wat een verschil met de vele restaurants die tegenwoordig 4 tot 5 Euro vragen voor een fles water.

We kozen voor het 3-gangen menu, maar eerst kregen we nog een lekkere amuse en brood met roomboter. Daarna volgden de 3 gangen in een door ons zelf te bepalen tempo. Vooral het hoofdgerecht met kalfslende en kalfswang in eigen jus was zeer smakelijk en werd vergezeld van gemengde groenten, aardappelpartjes uit de oven en een schaaltje rabarber. Alles bij elkaar ruim voldoende voor een gemiddelde eter. De Merlot huiswijn smaakte er goed bij en het water werd de hele avond, zonder er om te hoeven vragen, bijgevuld.

Valt er dan niets negatiefs te melden? Natuurlijk wel, het perfecte restaurant zijn wij in deze prijsklasse nog niet tegen gekomen. Wij vonden het bijvoorbeeld jammer dat er geen verse muntthee te verkrijgen was, maar dat zal voor een koffieliefhebber weer geen probleem zijn, terwijl die misschien weer niet van rabarber houdt. Smaken verschillen nu eenmaal.

Wij hebben in ieder geval een geweldige avond gehad en komen zeker nog een keer terug als we weer eens in de buurt zijn.