• Lid sinds 15 november 2016

BIGGO Restaurant

Rhoon

Frank en Maria heeft nog geen foto toegevoegd

1. Afgelopen zaterdag (12-11-16) hebben mijn vrouw en ik genoten van een Heerlijk 10-daagse 3-gangen diner bij restaurant Biggo. Omdat wij ons totaal niet kunnen vinden in de negatieve recensies heb ik bij hoge uitzondering ook eens een recensie geschreven, want voor ons was dit van begin tot eind een geslaagde avond.

Bij aankomst valt direct het mooi verlichte kasteel op en bij binnenkomst worden we al netjes opgewacht door 2 vriendelijke jonge dames. Nadat de één onze jassen in ontvangst heeft genomen, worden we door de ander naar een nette, ruime tafel gebracht. Al vrij snel wordt er dan gevraagd wat we willen drinken en deze drankjes worden kort daarop al gebracht. Dan volgt ook de korte toelichting bij het menu en de bekende vraag of er nog ingrediënten zijn die wij niet mogen of willen eten. Toevallig was dat ditmaal het geval want een jus met o.a. zoethout bij het hoofdgerecht was niet onze eerste keus. Dit was totaal geen probleem en zou doorgegeven worden aan de keuken.

En toen kon het genieten gaan beginnen. Als 1e 3 amuses tegelijk en natuurlijk kunnen deze niet alle 3 even subliem zijn, maar smakelijk waren zij zeker. Ook het voorgerecht van koude eendenborst was wat ons betreft een voltreffer. Hierbij een mandje brood met boter, olijfolie en zout. Het hoofdgerecht bij dit vaste menu bestond uit hertenrugfilet op een bedje van pastinaak en rode kool. Botermals vlees, maar hierbij toch bijna de jus met zoethout. Dit werd gelukkig zeer snel hersteld en wij vonden de rode wijnjus een goed alternatief. Het nagerecht bestond uit een taartje met smaken van kastanjes en daarbij o.a. caramelijs. De mogelijkheid bestond nog om dit menu uit te breiden met een 4e gang, maar daar hebben wij niet voor gekozen. Overigens waren de bijbehorende wijnen bij de 3 gangen ook een goede keuze. Tenslotte eindigden wij met een potje verse muntthee met daarbij nog 3 friandises. Was dan alles even perfect deze avond ? Nee, ook hier waren er, zoals wel vaker, enkele kleine aandachtspunten: ook bij het voorgerecht graag eerst de wijn en pas daarna het gerecht uitserveren. En wat ons betreft kon de tijd tussen hoofd en nagerecht iets korter, maar daar zullen de meningen al weer over verschillen.

Tot slot nog een tip voor bij het vertrek. Nu werden de jassen alleen aangereikt, maar de dame in haar jas helpen maakt het helemaal af. Ook was het hier weer zoeken naar de jassen, terwijl er toch mogelijkheden zijn om een verband te leggen tussen tafelnummer en een bepaalde lokatie in de garderobe. Dit alles neemt niet weg dat wij een geweldige avond hebben gehad en dat de jarenlange vermelding in de Lekker gids te begrijpen is. Bedankt Biggo en graag tot een volgende keer.

2. Frank en Maria's profielfoto
    Frank en Maria heeft een recensie geschreven voor BIGGO Restaurant