• Lid sinds 25 december 2010

De Ysbreeker

Amsterdam

Fijnproever heeft nog geen foto toegevoegd

1. Fijnproever's profielfoto
    Fijnproever heeft een recensie geschreven voor De Ysbreeker

Ik eet er regelmatig en het terras en interieur van de Ysbreeker is geweldig. De eigenaren zijn sympathiek en de bediening is redelijk tot gemiddeld, afhankelijk van wie er dienst heeft. De kaart is van een brasserie, met broodjes, uitsmijters, klassiekers en net wat meer glamourgerechten zoals kreeft. Maar helaas mankeert er altijd wel iets aan de uitvoering van de gerechten: De boerenkip was halfgaar. De risotto koud, maar opgediend op warme borden (!) - het personeel vroeg of het smaakte, deed vervolgens door miscommunicatie niets met de feedback en trakteerde toen maar op een kopje koffie van het huis. De versie van een week later leek op bospaddenstoelensoep met halfgare rijst (het personeel maakte dit wel goed). De salade forestiere op de lunchkaart te karig voor 12,75 euro (commentaar personeel: het is eigenlijk een voorgerecht). De huisgemaakte pate is als voorgerecht dezelfde portie als lunch, doch je betaalt 2 euro meer voor 2 sneetjes brood. Dit en de soms kleine porties (het lijkt of iedere kok zijn eigen ding doet en versie van de gerechten neerzet) zorgt jammer genoeg voor teleurstelling en ergernis. De producten zijn duidelijk dagvers, maar de inconsistentie en ogenschijnlijke desinteresse waarmee de keuken de gerechten bereidt, op het bord smijt en uitserveert is onbegrijpelijk. Ik gun de Ysbreeker de status die zij ambieert, maar dan moet er nog wel iets verbeteren. Tot die tijd hou ik me maar bij koffie en een drankje.

5,9