De 3 Vrienden

2. De 3 Vrienden

Utrecht

Oliva

Rotterdam

Fets heeft nog geen foto toegevoegd

1. Fets's profielfoto
    Fets heeft een recensie geschreven voor Oliva
    Nederlands Rotterdam

Heerlijk gegeten op een zaterdagavond. Gekozen voor het menu van de chef, alle vier de gangen waren goed, het voorgerecht erg goed.

2. Fets's profielfoto

Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  3. Fets's profielfoto
    Fets heeft een recensie geschreven voor De 3 Vrienden

Per toeval hier terecht gekomen en een erg positieve indruk aan over gehouden.

Je komt in een gezellige woonkamersfeer terecht die ruimte biedt aan een kleine dertig personen. Tafeltjes staan zo dicht op elkaar dat het personeel nauwelijks ruimte heeft om te manoeuvreren, toch was dit helemaal niet vervelend, misschien juist wel sfeerverhogend.

Leuk concept: alle gerechten kosten euro 8,50 en je bepaalt zelf hoeveel gangen je wilt hebben en in welke volgorde de gangen komen. Wij (tafel voor 2) kozen voor drie gangen: 1. Rundercarpaccio / salade Caprese, 2. Gegrilde beenham / zacht gegaarde kabeljauw, 3. Gebakken biefstuk, allemaal goed tot zeer goed, lekkere (soms originele) smaken, goede proporties, goede wijn, lekker brood vooraf.

Uiterst vriendelijke en vlotte bediening, voldoende tijd tussen de gangen. Leuk detail: proeverij (likeur, port of whisky) als nagerecht waarbij het personeel uitleg geeft.

4. Fets's profielfoto
    Fets heeft een recensie geschreven voor De Lachende Gans

Om met een lekker gevulde maag een theatervoorstelling te bezoeken had ik hier een tafeltje voor twee gereserveerd. Aangezien het theater vlakbij ligt heeft de bistro ervaring met mensen die een hapje willen eten en op tijd weer weg willen zijn voor de voorstelling. Timing was prima in orde, om half 6 aanwezig en twee uur later weer weg. Tot zover goed, maar...

Erg sfeervol en gezellig restaurant, bediening door jonge dame, erg behulpzaam maar ook enigzins stijf en erg onervaren. Voorbeeld: vliegen in beide glazen wijn, glas wijn meenemen met nog een bodempje wijn, ons niet vertellen dat de roodbaarsfilet die wij wilden bestellen niet bereid kon worden.

Lekker voorgerecht (wildbouillon, bospaddestoelensoep, brood). Het hoofdgerecht viel daarentegen zwaar tegen. Mijn hertenrugfilet was flauw, de saus had bijna geen smaak, boontjes niet goed schoongemaakt, bietjes in verschillende diktes en niet allemaal gelijk gegaard. Mijn vriendin had de varkenshaas besteld gevuld met notenfarce: deze was droog, noten overheersten het complete gerecht, tomatensalsa die er volgens het menu bij zat was nauwelijks terug te vinden (deze had de smaak kunnen versterken).

Kortom... de gerechten op de kaart - en zeker ook de prijs daarvan - pretenderen van goede tot hoge kwaliteit te zijn, maar voldoen daar echt niet aan. Jammer, want de meeste recensies waren positief, althans dat was de reden om hier te gaan eten. We gaan zelf regelmatig lekker uit eten, zijn liefhebbers van lekker eten en koken graag zelf, hier zullen we echter niet meer terug gaan.