• Lid sinds 27 december 2012

De Meerplaats

IJmuiden
  3. -

fam. schelvis heeft nog geen foto toegevoegd

1. fam. schelvis's profielfoto
    fam. schelvis heeft een recensie geschreven voor De Koffiepot

Twee avonden gegeten in dit leuke restaurant, zeer vriendelijke bediening en het eten is echt een aanrader, verse producten, leuke combinaties. Met zn 3'en verschillende gerechten en desserts geproefd, de boereneend, het lamsbiefstukje, de in bietjes gemarineerde zalm met zeekraal, allemaal even lekker.

2. fam. schelvis's profielfoto
    fam. schelvis heeft een recensie geschreven voor De Heeren van Der Schelling

De aankleding van de tafels, veel servetten, glazen, bestek etc belooft heel wat. Helaas viel de kwaliteit van het eten erg tegen en gingen we teleurgesteld weer weg. De amuse die tussen door werd aangeboden was prima, brood met boter, olie etc ook maar de hoofdgerechten die pas na lang wachten kwamen waren beneden de maat, zeker gezien de prijs. Papperige zalm, smakeloze pasta drijvend in badje de olie, een kabeljauwspies met een te aangebrande grill smaak en als klapper het toetje, de pavlova. Dit bleek een keiharde mierzoete fabrieks schuimkrans te zijn, met zure room creme besmeerd en met aardbeien beplakt. Leuk recept voor een kinderkookboek maar niet voor een restaurant met zulke pretenties.

3. fam. schelvis's profielfoto
    fam. schelvis heeft een recensie geschreven voor De Meerplaats

Enthousiast door het sfeervolle 360 o panorama filmpje op de site van het restaurant, gereserveerd en vanuit Amsterdam naar IJmuiden gereden om daar op 2e kerstdag te gaan dineren. Echter het sfeervolle restaurant aan de voorkant zat vol en kregen we een tafel in het achtergedeelte, bestemd voor feesten en partijen. Aldaar gezeten had ik uitzicht op een radiator, een brandblusapparaat en wc deur. Met het open en dicht gaan van deze deur kwam de lucht van toiletverfrisser mee. Op verzoek kregen we een andere tafel, nu op het overloop gedeelte tussen restaurant en achtergedeelte. Daar leek het beter. Maar om ons heen werden tijdens ons hoofdgerecht de leeg gekomen tafels definitief op- en afgeruimd. Niet gezellig en op een van de tafels lag al een tijd een stapel schoon tafellinnen. Een dessert hebben we niet besteld want we wilden niet eindigen op een overloop met kale tafels. De bediening was zakelijk en gehaast, het eten overigens prima. Na het afrekenen hebben we in een ander restaurant koffie en dessert besteld en hadden zo toch een gezellige afsluiting van ons kerstdiner.