• Lid sinds 30 november 2009

Oppidom

Heerlen

Erik heeft nog geen foto toegevoegd

1. Erik's profielfoto
    Erik heeft een recensie geschreven voor Oppidom
    Nederlands Heerlen

Afgelopen zaterdagavond hebben we met zijn vijven bij restaurant Oppidom in Heerlen gegeten. Ik zal meteen met de deur in huis vallen: wat een lekker en gezellig etentje met de kinderen had moeten worden is op een teleurstelling uitgelopen.

Omdat we niet bekend zijn in Heerlen is het 's avonds om 8 uur en bij regenachtig weer niet makkelijk een goed restaurant te kiezen. Je gaat op je eerste indruk af en die was goed: de menukaart van Oppidom suggereerde een ruime keuze aan (vlees)gerechten en het restaurant oogt gezellig.

Bij binnenkomst werden we netjes ontvangen en kregen een ruime tafel voor ons vijven. De drankbestelling werd opgenomen en we kregen de menukaarten. De drank werd snel geserveerd en het hoofdgerecht opgenomen. Drie van ons bestelden een biefstuk/tournedos. Alles goed tot dat moment.

Een minuut of vijf nadat het hoofdgerecht was opgenomen komt de serveerster en zegt dat er geen biefstuk meer is. Het is inmiddels bijna half negen en je moet dan kiezen: je glas leegmaken en alsnog een ander restaurant zoeken of blijven. Gezien het tijdstip zijn we gebleven. Met spijt achteraf.

Omdat er geen vegetarische gerechten op de menukaart stonden koos onze dochter (derde keus) een lamskotelet. En dat bleek een afknapper waar we ook een ander niet blij mee konden maken. Daarmee was een gezellig avondje uit eten toch wel op een teleurstelling uitgelopen.

Na het hoofdgerecht hebben we bij de bediening aangegeven dat we het teleurstellend vonden dat er niet bij binnenkomst of bij het opnemen van de bestelling is gezegd dat er geen biefstuk meer was. Dan hadden we alsnog verder kunnen kijken. Zonder zich hiervoor te verontschuldigen werd het afgedaan als communicatiestoring in het team. Zelfs geen kopje koffie als goedmakertje.

We zijn snel weggegaan en hebben ons vertier gezocht bij een barretje aan het Pancratiusplein. Dat viel wel in de smaak. Mochten we nog een keer in Heerlen komen, dan in elk geval niet meer in het Oppidom.