• Lid sinds 23 april 2016

Da Enzo

Kampen

Ergjammer heeft nog geen foto toegevoegd

1. Ergjammer's profielfoto
    Ergjammer heeft een recensie geschreven voor Da Enzo
    Italiaans Kampen

Wij hadden een tafel gereserveerd om 20:00 uur. Bij aankomst hebben we 15 minuten staan wachten zonder dat er iemand van het personeel naar ons toekwam. De eigenaresse kwam ons vertellen dat we nog even moesten wachten. Na nog 5 minuten konden we dan aan een tafel gaan zitten.

Wij kregen de menukaart gepresenteerd en nog voor wij iets te drinken konden bestellen was de jongeman al weer verdwenen.

We bestelden uiteindelijk beiden een pizza, met vooraf een mandje brood en olijven. Het brood werd vrij snel geserveerd maar de olijven lieten nog even op zich wachten. Toen het brood zo goed als op was kwam een andere ober de olijven brengen. Toen ik de eerste olijf nauwelijks had aangeraakt stond weer een andere ober met onze pizza's aan tafel. Hij keek bedenkelijk en vroeg zich af of het de bedoeling was dat de olijven en de pizza tegelijk geserveerd moesten worden. "Nee, dat was inderdaad niet de bedoeling". Hij verontschuldigde zich en bracht de pizza's vervolgens terug naar de keuken.

Nu komt het: de pizza's die wij later kregen waren dezelfde pizza's als de ober daarvoor had teruggestuurd naar de keuken. Het resultaat was een pizza met een gortdroge korst, kaas die een matte kleur had, en een verbrande korst.

Toen ik hier naar vroeg gaf de ober toe dat dit inderdaad dezelfde pizza's waren. Ongemakkelijk vroeg hij of dat goed was, of dat hij ze terug moest sturen zodat we nieuwe konden krijgen. De sfeer was op dat moment dermate ongemakkelijk dat we hebben besloten de pizza's maar te proberen. Een onverstandige beslissing.

Naast de goedbedoelde actie van de ober om ons nieuwe pizza's aan te bieden was deze ervaring ronduit onprettig.

Oude pizza's opwarmen in de oven getuigt van hele andere standaarden dan wij van Da Enzo gewend zijn.

4,9