• Lid sinds 10 maart 2013

Blauw

Goirle

Auberge De Zwaan

Oirschot

equis heeft nog geen foto toegevoegd

1. equis's profielfoto
    equis heeft een recensie geschreven voor Blauw

Benieuwd wat een nieuw restaurant in Goirle ons zou brengen. De ontvangst was hartelijk en we kregen een mooi plekje in het restaurant.

We kozen voor het menu blauw dat weer iets anders van samenstelling was dan hieronder beschreven.
    De kennis van de summiere wijnkaart is nog niet op orde. Wij werden enthousiast van een Australische Merlot en zagen op de wijnkaart dat deze uit Argentinië kwam.
    De wijn was overigens wel prima van smaak en paste bij het menu.

We hadden het leuk gevonden als de eigenaresse ook een praatje was komen maken toen het nog rustig was in de zaak.

De eerste 2 rondes kwamen in normaal tempo door. Voor de derde ronde moesten wij lang wachten. De gerechten waren niet meer goed warm toen ze werden uitgeserveerd. Hierdoor was de kaas al gestold.
    De gerechtjes waren goed, sommigen, zoals de zalm in de eerste gang miste smaak. De tonijn was weer super!

Hierna een prima dessert en een lekker kopje koffie na.

Al met al geen WOW factor voor ons.

2. equis's profielfoto
    equis heeft een recensie geschreven voor Auberge De Zwaan

Met een groupon reservering High tea in de Swaan. Feestelijke opening met een martini cocktail in een flute. Daarna een Hollandse uitvoering van een high tea. eerst een lekkere soep van gecaramiliseerde wiltlof. Daarna hartige hapjes, Carpaccio, plakje ham, wat vis en kleine sandwich hapjes, een met franse kaas. Als afsluiting een zoete gang met vooral niet Engelse hapjes. De Danish rolls heten hier scones.
    Bij iedere gang uitgebreide uitleg van de hapjes.

Een high tea met een erg Hollands karakter.