• Lid sinds 5 juni 2017

Waroeng I. Djaja

Helmond

Activiteiten

1. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor McDonald's
    Hamburger Dordrecht

McDonald's Dordrecht Centrum is een jaar of 7 geleden verhuisd naar overzijde van de Bagijnhof.

Zij zijn er met interieur goed op vooruigegaan en blijven zich door ontwikkelen.
    Met de nieuwste technologieën doet personeel makkelijk hun werk. Daar het een jaar of 20 nog veel met bonnetjes werd gewerkt en veel uit het hoofd werd gedaan, waaronder de bestellingen doorgeven en bereiden, gaat het nu stukken vloeiender.

Er zijn inmiddels nieuwe zuilen geplaatst, waarbij de nieuwste een stuk hoger/langer zijn en er is een dubbele zuil bijgekomen om handmatig bestellingen door te geven.
    De zitplekken is aardig hutjemutje ingedeeld. Dat blijft jammer. Bij drukte kan men ook boven plaats nemen.

Er gaat regelmatig wat fout. Vandaag 1 simpel dingetje: rietjes. Veel succes om een milkshake op te drinken thuis. Gelukkig zijn wij voorzien van rietjes, maar netjes is het niet. Een beker cola valt makkelijker te drinken dan een beker milkshake.
    Zo werd er bij de laatste bestelling een ijsje in de tas met burgers geplaatst. U hoeft het niet te raden, want het beeld heeft u waarschijnlijk al correct gevormd. Máár dit betekent wel dat de betaalde euro's zo weg is gevlogen zonder echt iets nuttigs voor terug te hebben gekregen, wat je moet verwachten (niet wat je mag verwachten).

In grote lijnen gaat het gewoon goed. Ik ken al heel veel gezichten en wij worden ook herkend (geen idee of het positief of negatief is) en ik zie het maar graag als een positief punt.
    De vaste medewerkers kennen hun routine en van hen weet ik dat het goed gaat. Een menselijk fout hoort er natuurlijk bij. Op 1 persoon na, vind ik het persoon zeer behulpzaam en vriendelijk. Bij de ander doe ik mijn best (net zoveel als een ander), maar er komt geen (re)actie uit.
    De wat oudere meneer die regelmatig over de vloer loopt is altijd vriendelijk en maakt graag een praatje. Hij houdt goed overzicht en kaart de regels aan wanneer mogelijk. Erg fijn om deze man in de buurt te hebben. Een jongere dame loopt ook vaak over de vloer en zij is ook een fijn gezicht. Heel vriendelijk en speelde zelfs even met mijn dochtertje boven, wanneer het wat rustiger was. Dat was erg leuk om mee te maken.

Wat ik erg mis... de goeie oude tijd.. dat is de McDeluxe. De appelgebak in groot formaat is een groot gemis. Niet zo lang geleden waren er nog mini appelgebakjes wat men per 3 kon kopen voor €1,50. Dit was na een tijd verdwenen, waardoor het weer terug is gekomen. Helaas kwam ik er onlangs achter dat ze wéér uit het assortiment zijn gehaald.

Betreft de prijzen.. Het wordt steeds moeilijker om ze uit te geven. Een groot menu kost al gauw €9 a €10 euro (dat is veel. Vroegah was het 10 gulden).

In het algemeen is het eten bij de Mac dikke prima. De prijzen dat prijst mij niet gelukkig. De app heb ik verwijderd omdat er amper/geen acties waren.
    Personeel is vriendelijk. Er gaat wel eens wat mis en daar baal ik toch wel altijd van.
    De ene keer is de wachttijd erg lang en de andere keer is het binnen 2 minuten klaar.
    Mijn ervaring in Dordrecht is goed, dus een voldoende!

2. Epicurist's profielfoto
  3. Epicurist's profielfoto
  4. Epicurist's profielfoto
  5. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Shoarma Time

Heerlijk gegeten! Bij onze meeneembestelling kregen wij ineens een bordje met dönervlees aangeboden! De kleine meteen naar de tafel toe en was niet meer te horen, behalve de smikkelgeluiden… en ze had gelijk.
    Het was zeer smakelijk.
    Heerlijk gegeten en goede prijzen. Zeker een aanrader!

6. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Waroeng I. Djaja
    Afhaal en bezorg Helmond

Waroeng I. Djaja oftewel bekend bij de Pasar Malam Dordrecht.

Ik heb een tijdje online gezocht naar informatie rondom deze tent tijdens Pasar Malam, maar helemaal niks... Wel een website.. Verder nergens beoordelingen te vinden. Ik heb Waroeng I. Djaja daarom hier toe laten voegen zodat een ieder positieve of geen positieve recensies kan gaan plaatsen.
    Zij zijn erg actief, maar nergens informatie te vinden wat jammer is.

Bij Pasar Malam zijn er ontzettend veel eettentjes, en van vele mislukte tenten (Indonesisch aanbieden terwijl de kwaliteit slecht is - foei!) hier toch altijd weer terug gekeerd.
    De prijzen zijn redelijk.
    Zo sateh met loempia voor €5 en 6 pisang goreng voor €5 en dan krijg je joekels ervoor.
    Zij begonnen als verkoper van Tjendol, genaamd TjendolSuper. Zij zijn flink gegroeid en bieden veel lekkernijen aan. Nasi, bami, soto,
    Als zij hier in Dordrecht gevestigd zouden zijn zou de klandizie ook immens zijn.
    Ik zou in ieder geval zeer regelmatig aankloppen.
    Het eten is heerlijk, constant en de (meeste) medewerkers erg vriendelijk.

7. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Christa's Cookies
    Kleine eetwaren Dordrecht

Christa's cookies heeft niet alleen koekjes, maar ook taarten, cake'jes en andere lekkernijen.
    Wat positief is, dat er ook vegan soorten te vinden zijn en met allergieën kan je vaak toch wel wat lekkers vinden. Ook met heel veel allergieën. Er wordt graag meegedacht.
    Brownies en millionaire slices zijn goddelijk! Zo. Ontzettend lekker! Daar is de prijs ook wel naar. Af en toe even wat lekkers halen en er maar een tijdje op gaan teren.
    Het eten is absoluut verrukkelijk!
    Zij bieden overigens ook high tea aan en hebben een online webshop.
    Binnen is er beperkt plaats, maar kan er heerlijk worden gegeten en/of gedronken.

8. Epicurist's profielfoto
    Epicurist vindt de recensie door guusje voditska voor Het Poffertjeshuis Pim niet leuk

guusje voditska

Graag geef ik u mijn mening over de poffertjes.
    Het eten van de poffertjes was gevaarlijk. Ze waren met bordje en al opgewarmd in de magnetron waardoor ze zo heet waren, plus bordje, dat ze de eerste 15 minuten niet te eten waren.
    Vet wordt erg heet bij opwarmen in de magnetron.

Op verzoek kregen we wel koude bordjes.

Niet voor herhaling vatbaar dus.
    Bediening was vriendelijk.
    Met vriendelijke groeten,
    Guusje.

9. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Broodjeszaak Cairo

Inderdaad. Van wat ik heb geproefd was heerlijk.
    Kapsalon en een kinderbox gehaald.
    Iedereen heeft zo zijn eigen recept voor vleesbereiding. Patat is makkelijker om te kiezen, maar toch kan er verschil in zijn. Bij Caïro heb ik geproefd dat het vlees vol met smaak zit.
    Het eten was perfect! Lekker salade/groenten erbij en sambal/knoflooksaus naar gelang.
    Een zeer vriendelijk en behulpzame eigenaar.
    Sommige prijzen zijn om even te wennen, vooral de schotels, maar dit zijn gangbare prijzen als ik zo naar de prijzen in Dordrecht kijk.
    Kwaliteit eten is gewoon goed en dat is het belangrijkste. Ik kom zeker terug!
    Zaak bestaat niet voor niks 19 jaar. Gefeliciteerd!

10. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Ruby's
    Surinaams Dordrecht

Is dit nou saoto? Kom op, zeg.
    Een paar jaar geleden kreeg ik nog een zakje mee met gedroogde miehoen en aardappelstukjes en een apart bakje met rijst.
    Lekker slim om alles nu in 1 bakje te gooien. Mensen krijgen nu een stuk minder vulling. Dit valt heel goed te zien aan het plaatje.
    Saoto soep hoort een goede vulling met soep te zijn. Twijfels? (Genoeg hits bij een zoekwebsite) meestal bij Surinamers krijg je genoeg eten, maar dit was wel een Haags bakkie.
    Zo eet ik het altijd thuis ook, goed gevulde soep. Soep smaakte ook teveel naar citroen. Was ik toch gek om het nogmaals te proberen. Prijs €5.
    Te duur, te weinig, zonde.

11. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Kippie

Van de weinig keren dat ik te gast was bij Kippie is er altijd wel iets wat er tegen valt.

Tweemaal de kippiepan besteld. De eerste keer was de kwaliteit niet best.
    De tweede keer, toch proberen, was de kwaliteit beter. Ik vond de smaak van bepaalde kipstukken flink tegenvallen. Iedereen natuurlijk zijn smaak en zo te lezen bevalt het wel een hoop mensen.

Onlangs gebruik gemaakt van de actie chinese bami met een zak kroepoek en kipsaté (+ shoppertas). Mevrouw vroeg aan mij wat voor saus ik bij de sate zou willen. Ik heb gekozen voor saté wat niet pittig was. Mevrouw gaf namelijk aan dat dat dezelfde smaak zou zijn als de chinese bami.
    Man, wat was de bami pittig, zeg! Wat is dat nou met al die pittige kruiden in het eten? Jammer dat de klant hier zelf niet uit kan kiezen. Saté was overigens ook aan de pittige kant.
    Een kind de bami geven als deze er niet tegen kan was dus geen optie en nu dus ook niet.
    Daar ging dus het avondeten.

Af en toe heeft kippie ook wat acties en ik zag ditmaal dat ze een broodje met topping hadden voor een klein bedrag. Het was 1+1 gratis.
    Dit gekocht en je kon onhandig een saus zelf op het broodje doen. Broodje was ijskoud wat een lauwe kipburger niet zal helpen om op temperatuur te blijven.

Helaas veel te veel tegenvallende ervaringen en hier baal ik ontzettend van. Ik hou van kip, mits goed bereid.

12. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor De Gelagkamer

De Gelagkamer. Vaak in het Efteling Hotel geweest, maar nooit de Gelagkamer bezocht.

Iemand in het gezelschap kreeg honger, maar de nood was niet zo hoog om in het Herauten restaurant te gaan eten. Park was al dicht.
    De receptie tipte ons om naar de Gelagkamer te gaan. Daar hebben ze op de kaart hapjes.
    Persoon in kwestie moest en zou een tosti willen en dat was geen probleem. Het stond niet op de kaart, maar was totaal geen probleem.
    De dag daarop gingen wij in de namiddag lunchen. Een speciale tosti (alweer) en nu met ei werd er besteld en een burger.
    Die burger is echt zoo ontzettend lekker. Ruim 17 a 18 euro voor wat patat en een burger vind ik wel iets teveel van het goede, maar het smaakte goed.
    De tosti viel ook ontzettend in de smaak.

Wat ik apart vind is al mensen met kinderen erbij uitgebreid alcohol gaan drinken, maar misschien is mijn wereld wat te bekrompen. Volgende keer kies ik ook een andere plek uit. We zaten bij een grote deur wat op dicht zat. Het was er namelijk heerlijk rustig en kalm totdat er in de ruimte, waar verder niemand anders zat, mensen heel dichtbij ons zaten en vervolgens de deur open ging naar het speelgedeelte en er toen lawaai werd gemaakt.
    Het is wel de Efteling en vandaar dat wij extra vroeg gingen eten, maar dit mocht niet baten. Bij de barkrukken zitten is wat lastiger eten met kleintjes erbij.

De manier van serveren was erg prettig. Je merkte zo dat er voldoende ervaring was en het was een fijne en kalme meneer en zeer vriendelijk. Omgeving van de Gelagkamer straalt echt een bar uit. Veel donkere kleuren (en sport op tv).

De Gelagkamer is een prima plek om lekker rustig aan te doen of juist eens lekker gek.

13. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Raveleijn
    Internationaal Kaatsheuvel

Eftelingrestaurants krijgt meestal wel een voldoende van mij, maar het Wapen van Raveleijn, is een lastig geval.

Binnenkomst begon al direct rommelig.
    Er was een zijdeur open waar een rij mensen stonden. Wij schoven aan en bleek dat de rij met mensen bij elkaar hoorden en daarom aansloten. Wij werden verderop gestuurd waar het ook onduidelijk was of de boel nou open was of niet.
    Van het doorsturen werd het verder doorsturen tot aan de achterzijde (bij de toiletten).
    Ik kreeg een gevoel alsof we buiten de Efteling park waren, ook qua enthousiasme van de medewerkers. Zelf probeer ik er altijd wat van te maken.
    We bestelden een tomatensoep en de uitgebreide ruiterplankje (met mini worstenbroodje). Ik vond het erg fijn dat hier een stuk meloen bij zat. Zeker een stimulans voor mensen om fruit te eten.
    De tomatensoep in het park vind ik erg tegenvallen. Mierzoet, maar dan ook veel te zoet. De hoeveelheid vond ik heel erg weinig, maar ik had tegen het einde aan al bijna geen wangen meer, zo zoet vond ik het. Brood was een joekel en tot mijn verbazing ging deze ook volledig op.

Betreft nog het ruiterplankje staat op het menu zoet en hartig beleg. Helaas staat er niet bij aangegeven wat erbij geserveerd wordt. Op het plaatje staat wel wat kaas en een potje met iets donkers er in, maar plaatjes kunnen een voorbeeld zijn of afwijken.
    In het potje wat werd geserveerd zat jam in.
    Uiteindelijk ging bijna alles op en er werd helaas geen Raveleijn beker meegegeven maar een Droomvlucht beker, desalniettemin is dat geen bezwaar.
    Prijs voor de tomatensoep vond ik erg hoog €4,75 (maar dat heeft gedeeltelijk ook te maken met mijn smaakbeleving).
    €5,75 voor het uitgebreide ruiterplankje vind ik echt schappelijk. Dat bedrag vond ik absoluut geen probleem om te betalen als ik kijk naar de voedingswaarde.
    Wat erg leuk was is dat kindjes mee mogen om een ijsje te halen, schepijs.
    Dit maakt het nog leuker om lekker hun eigen ijsje op te eten.

Overigens kwam ik achteraf pas er achter dat het mini pannetje met tomatensoep in het bord over moest worden geschept om weer daaruit te gaan lepelen.
    Ik heb het gewoon direct uit vanuit het pannetje gegeten.
    Ach we zaten toch in een Raveleijnse Eethuys :)

Lunchkaart is overigens zeer beperkt. Een lunchplateau moet vanaf 2 personen worden besteld. Dan hou je dus alleen de soep over en ragout.De rest zijn kindergerechten of een appeltaartje.

Gedineerd heb ik er niet omdat er geen keuze is wat je krijgt. Je eet maar wat de pot schaft, letterlijk.

14. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor De Hoffelijke Heraut

Mijn vorige recensie is verborgen gezien ik een nieuwe schrijf. Datum was 5 juni 2017.

Nu zijn wij regelmatige bezoekers en ook dit keer in het Efteling Hotel gegeten. Om de recensie up to date te houden schrijf ik over mijn laatste ervaring midden januari 2019.

Voor rond 18.00 gereserveerd waar toen al mensen aan het dineren waren. Wij hadden een mooie plek in de hoek gekregen en werden vlot geholpen. De bediening is vlot en het bereiden van het eten gaat ook vlot. Af en toe gaat er wat mis, maar daar maak ik mij niet zo druk om wanneer het goed op wordt gelost.
    Wij hadden een burger menu en als toetje chocolade.
    Mijn hoofdmenu ging op een paar patatjes na, op. Ook van de toetje bleef nagenoeg niks meer over.
    Wij hadden heerlijk gegeten en bediening was kundig en vriendelijk. Prijs voor de burger vond ik wel veel te hoog (tegen de 17 euro), maar was wel erg lekker.
    Prijzen voor de kindermenu's vind ik schappelijk.

Ook al is het Efteling Hotel/Restaurant, waar veel kinderen komen, dit betekent niet dat mensen de kinderen maar volledig hun gang moet laten gaan. Hier kan het personeel niks aan doen, maar vind het wel knap dat zij hier goed mee om gaan. Ook gaat het personeel goed om met vervelende gasten. Naast ons zat een gezin van 3 waarbij de moeder een eisenpakket had en dit onvriendelijk aan de bediening opsomde. Hoe ontevreden zij was over het eten en dat ze dat nog nóóít zo had gegeten.

Wij hebben het erg naar ons zin gehad in Efteling Park en Hotel, volgende keer weer!

15. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Cathay
    Internationaal Rotterdam

Ondermaats.
    Voor €16,50 ongeveer wezen bowlen.
    Bij aankomst was het uitgestorven. Wij moesten via de kelder naar binnen waar alle lichten uit waren behalve richting de toilet.
    Voor een kennismaking, eerste bezoek was het een vreemde binnenkomst en niet welkom. Vervolgens de trappen opgegaan waar wij weer naar beneden begeleid werden. Deze vrouw had duidelijk haast, omdat zij naar beneden sprintte om alle lichten aan te gooien en het bowlen snel klaar maakte, schoenen uitdeelde en vervolgens verdween.
    Inmiddels gaan installeren om te gaan bowlen kwam haar collega langs met (gelukkig) minder haast. Hij nam onze bestelling op en maakte tijd om de kinderbaan klaar te maken. Hier waar de mevrouw geen tijd aan besteedde terwijl het duidelijk was dat er een kind van 4 mee was.
    De koffie was slap, chocomel was oke maar minimaal hoeveelheid slagroom gekregen op een schaaltje (zonder lepel). Succes om dit in de chocomel te krijgen.
    De cola was waterig terwijl hier geen ijsklonten in zat. Lijkt mij cola van de tap waar alle prik uit is verdwenen. Of oude cola uit fles zonder prik.
    De bowlingbaan was ook geen succes want het had stukken waar de baan duidelijk klappen had gekregen. In veel bowlingballen waren ook flinke stukken af wat ook niet helpt te bowlen.
    De kinderhulpmiddel om te bowlen bestond uit een echte kinderglijbaan wat niet geschikt is voor bowlingballen. Dit was erg duidelijk gezien de glijbaan een flinke scheur had en naar beneden denderde zonder duidelijke richting.

Cathay krijgt een onvoldoende. De prijs van 16 euro is er ook wel naar. Er wordt consumptie verplicht waarbij het voor 5 personen uit kwam op ruim 30 euro. Helaas geen fooi want ik moest bij de mevrouw afrekenen.
    Soms is het even iets proberen om zelf te weten of het wat is.

16. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Katak Mas
    Indonesisch Rotterdam

Katak Mas krijgt van mij een 7,5.

Het heeft al zeker 20 jaar de vestiging in Prinsenland wat een mooi uitzicht heeft over het water. Een eenvoudig maar prima gelegenheid om er te eten.
    Qua bediening en menu moet het wat luxe uitstralen en dit is te merken aan het menu en uiteraard de bedragen. Het afhalen is beduidend minder duur dan op locatie eten. Dit kan flink in de zakken schelen.
    De prijs/kwaliteit verhouding is onvoldoende. Voor iedereen vrij veel besteld, maar moest nog meer bijbestellen. Meestal als je een groter "menu" besteld dan krijg je wat meer, maar bij Katak Mas is het zo dat hoe groter je het menu maakt, des te minder je krijgt. Je krijgt per gerecht een klein schaaltje en de schaaltjes worden niet groter wanneer je voor meer besteld. Rijst en dergelijke moest meer van worden besteld, omdat er heel heel weinig wordt gegeven.
    Het is lekker eten, alhoewel er ook wel bij mag worden vermeld welke gerechten pittig zijn (vaak ook handig wanneer er kinderen meeeten).
    De Soto is niet wat ik gewend ben aan het eten in Indonesië zelf. Het is wel zo dat in Indonesië de Soto per plek weer anders wordt gemaakt. Voor een Soto had ik eigenlijk meer kerrie verwacht. De Surinaamse manier is zonder kerrie. Hoeveelheid is te weinig en het is meer vloeistof dan vulling wat er in zit. Dit is ook wel jammer.
    Misschien ligt het wel aan mijn ervaring in de Indonesische familie, waarbij we altijd veel krijgen. Bij Katak Mas vertrek je in principe niet volledig gevuld van locatie tenzij wij meer bijbestellen.
    Het was een bezoekje voor een bijzondere gelegenheid en dit werd doorgegeven. Helaas niet eens een felicitatie ontvangen gekregen aan de mensen. Dit zou hebben gesierd en heel mooi zijn geweest.

Desalniettemin is eens per tig jaar bij Katak Mas eten erg leuk met z'n allen. Duur maar leuk en iedereen heeft lekker gegeten.
    De prijzen mogen mij betreft wat lager en hoeveelheid wat meer. Dan zou de stap kleiner zijn om er vaker te gaan eten.

Het eten is gewoon goed.

17. Epicurist's profielfoto
    Epicurist vindt Finn's niet leuk
    Nederlands Dordrecht

Epicurist

1946 punten
  18. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft gereageerd op een recensie van Ichiraku

kleine toevoeging.
    Sins opening waren gingen ze om 12.00 open.
    Nu is dit verkort naar 16.00.

Dit is de reden waarom ik nu al niet meer regelmatig langs ga. Ik wil op tijd eten.
    Meeste zaken gaan open om of na 16.00.
    Omdat ik vroeg eet, heb ik al veel bedrijven laten vallen die juist best wat aan mij verdiende. Jammer dat Ichiraku nu al de openingstijden zo drastisch verandert.

Meer activiteiten