• Lid sinds 5 juni 2017

De Kleine Griek

Dordrecht

Activiteiten

1. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft gereageerd op een recensie van Ichiraku

kleine toevoeging.
    Sins opening waren gingen ze om 12.00 open.
    Nu is dit verkort naar 16.00.

Dit is de reden waarom ik nu al niet meer regelmatig langs ga. Ik wil op tijd eten.
    Meeste zaken gaan open om of na 16.00.
    Omdat ik vroeg eet, heb ik al veel bedrijven laten vallen die juist best wat aan mij verdiende. Jammer dat Ichiraku nu al de openingstijden zo drastisch verandert.

2. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een foto toegevoegd van Ichiraku
  3. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een foto toegevoegd van Ichiraku
  4. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Ichiraku

Ichiraku komt als geroepen!
    Alhoewel ik rouw om het verlies van Allways Wok en mijn hart vasthield, is hier een fijne plek voor in de plaats gekomen: Ichiraku.

Waar ik sowieso gek op ben dat is de Pokébowl.
    Een aantal ondernemers heb ik getipt om ook een Pokébowl op te nemen in het assortiment. Ten minste een heel gezonde maaltijd, maar dit sloegen zij in de wind. Nog steeds gaan zij op dezelfde voet door en ik zie een vermindering van hun aantal bestellingen.

Ichiraku biedt Pokébowls aan welke je zelf samen kunt stellen. Zij hebben 2 formaten en je kan kiezen uit diverse sauzen. Wanneer je meer wilt toevoegen aan de Pokébowl dan kan dat tegen een kleine bijbetaling.
    Ik las eerder wat opmerkingen/klachten over de hoeveelheid rijst. Dit gerecht behoort bij rijst, een aardig hoeveelheid te bevatten. Ook kan je een grote roll bestellen (en dit valt onder de Pokébowl small, alhoewel dit niks met een "bowl" te maken heeft, als het wordt opgerold). De prijzen daar word ik niet geheel vrolijk van (rond de 10 euro), maar de smaak is goed en het vult! Daarnaast is het gezond en persoonlijk vind ik het genoeg rijst hebben. Dit komt bij het eten elke keer precies goed uit.
    Ik eet het zonder een saus omdat ik dit veel lekkerder vind en tevens gezonder, al kan ik heel goed ongezond eten.
    Het is fijn om eens iets te eten waar ik langere tijd vol van zal zitten. En het aanbod in Dordrecht is een stuk vergroot. Niet de standaard döner, patat, gyros, pizza, hamburgers etc.

Wat Ichiraku nog meer aanbiedt naast de Pokébowls dat is een beperkt aantal sushisoorten, noodles (wel erg lekker), loempia's, patat (speciaal gedacht aan kinderen of personen die niet dol zijn van sushi/vis bijv.), Gyoza, kipspiesjes en nog veel meer warme- en koude gerechten.
    Er kan worden opgehaald op binnen en buiten worden gegeten. Ook is bestellen mogelijk, maar dit is prijzig. Vanaf 25 euro plus de bezorgkosten.
    Bezorgen duurt ook heel erg lang en de opmerkingen wordt niet altijd gelezen. Als ik op een paar minuten loopafstand woon en ruim 5 kwartier moet wachten, dan word ik daar niet vrolijk van.
    Afhalen is de beste optie en daar kan je ter plekke ook een tijd op wachten.
    Ze hebben ook geen telefoonnummer openbaar, maar deze heb ik wel.

Zo is de tip om vooraf even te bellen om later op te halen. In plaats van 25 minuten wachten werd ook dit al gauw 60+ minuten.

Al met al: Eten is lekker en van goede kwaliteit. Snel even eten halen is er niet bij.

Wij waren jarenlang tevreden klant van Maharadj Dordrecht, tot nu. Het eten is goed, wel wat aan de prijs, maar de prijs/kwaliteit verhouding was ok voor ons. De laatste keer dat we eten bestelden, kregen we echter heel duidelijk veel minder dan anders. Het bakje kip dat normaal goed gevuld is (en wij weten écht wel hoeveel er in hoort te zitten), zat nu nog niet eens halfvol, terwijl we juist een grote portie besteld hadden. Zo werd het wel een heel dure grap! Wij gingen ervan uit dat er een foutje gemaakt was en belden in goed vertrouwen Maharadj op. We vertelden vriendelijk wat het probleem was, maar tot onze grote ontsteltenis werden we zeer onbeschoft te woord gestaan. De fout werd ontkend en wij -een vaste klant sinds jaren!!- voor mafkees versleten. Geen geld terug, geen korting op een volgende bestelling, geen excuus, niets. Wat een grap, en wat voelen wij ons bekocht!
    Ronduit onverstandig om zo met je trouwe klanten om te gaan. Het was een kleine (en voor Maharadj nagenoeg kosteloze) moeite geweest het foutje te herstellen of ons tenminste vriendelijk te woord te staan, maar Maharadj heeft er duidelijk geen zin meer in. Jammer, wij zijn weg en zullen in het vervolg iedereen afraden bij Maharadj te bestellen. Genoeg goede, vriendelijke én betrouwbare horeca-ondernemers in de buurt!

6. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Shabu Shabu

Op een maandagmiddag vroeg wezen eten bij Shabu Shabu Alexandrium II (2).

Via de website gereserveerd, voor het gemak. Dan wisten ze dat wij langs zouden komen en zich konden voorbereiden.
    Met gemak konden we gebruik maken van de tablet. Er was geen uitleg nodig, omdat ik bekend ben met de tablet.
    Waar ik wel vrolijk van wordt dat zijn de nieuwe drankjes, welbekend in Japan, in verschillende soorten frisse smaken. Het viel mij wel op dat bij deze shabu wat meer bubbels zat dan in de drankjes in de andere Shabu (daar zat meer smaak aan en smaakte daar lekkerder).
    De kleine werd jammer genoeg geen stokjes aangeboden, maar zij at voor het gemak met haar vingers. Sushi eet je sowieso met je vingers en de rest met stokjes.
    Het kwam eens voor dat er zeebaars nigiri werd geserveerd terwijl ik gerookte zalm had besteld. De witvis was zaligmakend en daar was geen bijgeleverde saus voor nodig.
    Pokébowl zag er interessant uit, maar ik eet de garnalen en andere bijgeleverde vleessoorten niet.
    Leuk dat ze hun menu's om de zoveel tijd veranderen. Zo kon je tien jaar geleden nog kikkerbillen bestellen.
    Prijs valt eigenlijk wel steeds tegen bij afrekenen, maar het eten is lekker!

Bediening is in het algemeen prima, al zie je ze amper.

7. Epicurist's profielfoto
  12. Epicurist's profielfoto
  13. Epicurist's profielfoto
  14. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor De Kleine Griek

De zaak van De Kleine Griek is zeer klein. Het nodigt in eerste instantie niet uit om er eten te halen. Het is een kleine zaak op een brugje. Tegenover de zaak, op de brug, zit een net zo kleine zaak waar men vis verkoopt.
    De Kleine Griek wordt gerund door een moeder en zoon. Zij zijn een leuk en gezellig stelletje en werken heel hard.
    Ze hebben geen specifieke sluitingstijd. Wanneer het eten op is, dan sluiten ze.

In de loop der jaren hebben ze een aardige klantenbestand opgebouwd.

De prijzen zijn best fors, maar het eten is altijd van dezelfde goede kwaliteit. Al vind ik het zelf wel erg veel zout bevatten, maar dan ook heel veel. (ik weet dat in zulke warme landen de zout belangrijk is om vocht vast te houden)
    Vlees is ontzettend lekker, zowel de gyros als de souzouki.
    Het is wel zeker een aanrader (maar niet als je natriumarm moet eten).

Meer activiteiten