• Lid sinds 5 juni 2017

Den Bosch
  3. 8,9

Il Giardino

Dordrecht

Epicurist heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Verhage Fast Food 6

Af en toe met de familie hier gaan eten. Vast personeel is zeer vriendelijk en kundig. Het eten wordt snel opgediend. De kaart is onlangs vervangen. Niet alles staat op de kaart. Binnen is er een kinderspeelhoek. Er zijn wat zitplaatsen, niet veel, maar als het erg heet is buiten dan zijn de plaatsen bij het raam helemaal leeg. Het kan er ook snikheet worden .

Het eten is goed. Verrassingsgewijs is de salade heerlijk, maar dit kwam ook door de saus.
    Schnitzel is lekker, maar dun en gefrituurd. De saus erbij, was veel te weinig, maar smaakte wel goed. Patat was ook goed en leuk opgediend. Eigenlijk een best prima tent.
    Het overige gezelschap was ook erg tevreden. Pittige kipkluifjes (zeer mals) en burgers. Rund en vis. Allen had alles netjes verorberd.

2. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Frezzo
    IJssalon Den Bosch

Een bezoekje aan 's Hertogenbosch en al nadat wij het centrum binnen waren gewandeld zag ik deze zaak. In een zijstraatje maar goed opvallend door de banken die buiten opgesteld stonden met volk erop geploft.
    We hoefden niet lang te wachten eer we geholpen werden. Ik groette 1 van de dames vriendelijk en vroeg of het desbetreffende ijs inderdaad lactosevrij was, zoals ik las, maar dit toch 100%geverifieerd wilde hebben. Mevrouw was het direct zat en gaf aan dat het er stond en maakte een wild gebaar om haar heen. Ik besloot geen ijs voor mijzelf te kiezen en enkel een aankoop voor mijn kindje, daar ik het zielig vond om uit principe maar elders te gaan besteden en mijn kindje teleur te stellen. Ik koos dus een lactosevrij ijsje, althans.. als ik de bordjes goed had geïnterpreteerd aangezien mevrouw weigerde te verifiëren. Zij heeft gelijk het vrolijke moment de grond ingetrapt.
    Echt ontzettend jammer. Een lach kan veel meer positiviteit teweeg brengen.
    De kussens buiten op de zitbanken waren ook ontzettend vies, maar daar trok ik mij weinig van aan. Mijn kindje liet ik lekker van het ijsje genieten. We zouden hier toch niet meer wederkeren en maar goed ook. Vervolgens gingen wij op avontuur om mooie herinneringen te maken.

Frezzo krijgt van mij een onvoldoende. Bij een ijszaak werken moet je een goed humeur hebben, anders doe je maar iets anders.

Overigens werkt de website niet soepel. De link naar Contact en naar Menukaart werkt niet. Je moet er zelf naartoe scrollen. Website is onduidelijk. In principe is de website zoals de zaak zelf.

3. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Il Giardino

Het is ongeveer een jaar geleden sinds mijn laatste recensie.

Bij Il Giardino zijn wij nog vaak binnengewandeld. Door de vaste krachten altijd zeer vriendelijk behandeld. De laatste tijd zie ik steeds meer nieuwe gezichten. Vandaag een jongeman, zeer vriendelijk.
    Helaas ook een mindere ervaring van een part-time nieuwe medewerkster. Gelukkig heb ik haar 1 keer meegemaakt. Een vriendelijke groet kon er niet vanaf en ze snauwde al snel. Om mijn goede bui niet te verpesten heb ik mij niet de tent uit laten lokken maar zo'n karakter hoort absoluut niet bij Il Giardino thuis. Zij verpest de gehele ervaring en de goede naam van deze zaak.
    Wij gingen vervolgens binnen zitten met ons ijsje, met zicht naar buiten maar ik kreeg ook toevallig wat geluiden mee bij de balie. De toon deed het mij opmerken. De klant na ons pikte het gedrag van deze jongemeid niet en hij sprak haar er ook op aan.
    Dit zat er wel aan te komen dacht ik nog.
    Ik ben blij dat het bij deze ene ervaring is gebleven want meestal blijven de nare ervaringen wat langer hangen, maar de bezoekjes daarna waren al even hartelijk als vanouds en ook de vertrouwde gezichten gaf een fijn gevoel.

Het ijs is absoluut heerlijk en er is veel keus. Zij zijn goed gespecialiseerd en bieden ook lactosevrij aan.

Dit is een bedrijf wat een beste cijfer verdient.

4. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Urban Food House

Eerder plaatste ik een eerlijke en zeer uitgebreide recensie, waaronder ik essentiële tips had gegeven.

Ik heb daarna nog twee keer besteld en ga definitief niet meer bij dit bedrijf bestellen.
    De reden hiervan is dat ik 3 kipbroodjes had besteld, waarvan 1 pittige broodje.
    Wanneer je ruim 7 a 8 euro betaald voor een broodje, moet de verwachting waargemaakt worden.
    Mijn kleintje en ik waren aan het eten en halverwege het broodje wat ze at snakte ze naar water en gaf ze aan dat het heet was. In eerste instantie dacht ik dat het de uien was, maar na een hap te hebben genomen van haar broodje, bleek daar het pittige saus op te zitten! De normale broodjes en pittige broodje hebben duidelijk een ander uiterlijk, maar de chef heeft 1 normale broodje belegd met een pittige saus en het zogenaamde pittige broodje, daar zat de normale saus op. Duidelijk verwisseld.
    Het bedrijf waar ik had besteld (tussenbedrijf) belde Urban op en de chef gaf aan dat alles geleverd was zoals ik had besteld.

Als vaste klant werd ik niet serieus genomen en om als leugenaar in die zin te worden bestempeld is een stap te ver. Mijn recensie moet ik gaan updaten en hopelijk doen zij het met de huidige en toekomstige klanten veel beter.

De tussenbedrijf waar ik de bestelling had geplaatst heeft wegens het ongemak een kortingscode gegeven (uiteraard om ergens anders te bestellen). Het zegt voldoende dat dit bedrijf mij wel geloven en Urban niet. Wie liegt er überhaupt nou over verwisselde sauzen?

5. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Haphoek Dordrecht

De Haphoek in Dordrecht is een prima afhaalgelegenheid. Ze verkopen zowel softijs als burgers (diverse), patat en overige snacks. Ook milkshakes.
    De prijzen zijn iets minder dan gemiddeld tot gemiddeld.
    Patat is erg lekker en ook de broodjes/snacks wordt prima bereid. Personeel is vriendelijk en werkt snel en hard.
    Ik had 2 broodjes besteld en een patat. Dit was echter niet genoeg voor een kleintje en volwassene, maar goed om te weten voor de volgende keer.
    Het eten is goed, dus de volgende keer neem ik wat meer mee.

6. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor IJssalon Filippo

Onlangs met een aantal personen een ijsje wezen halen. Er stond een rij maar hoefde niet lang gewacht te worden. Er werd snel gewerkt en er is beperkte keus aan ijs, maar wel voldoende.
    Iedereen vond hun gekozen ijs lekker.
    Mijn ervaring met het ijs is goed. Ik heb ze elders lekkerder gehad, maar het is zeker niet ondermaats te noemen. Goede smaakjes. Wat ik vooral lekker vond was de hoorn. :)

7. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Toko Y-von
    Nederlands Dordrecht

Mijn ervaring bij Toko Y-von is enkel tijdens het Pasar Malam.

Toko Y-von zit niet naast de deur en zij staan altijd met hun kraam op het plein in Dordrecht Centrum. Twee jaar achtereen heb ik het eten geprobeerd.
    Eigenlijk had ik bij Pasar Malam echt het idee dat dit georganiseerd was door een groep wat met z'n allen het land door reisde maar dat is slechts met een gedeelte. Zo dacht ik ook dat het eten ook wel echt goed moest zijn.
    Qua ervaring met soortgelijk eten moet ik wel zeggen dat het eten erg tegen viel. Tijdens zulke evenementen is het erg druk en aangezien het het ene jaar tegenviel gaf ik het jaar daarop nog een kans. Wellicht was het een slechte dag, maar het was een chronisch probleem bleek.
    Het was in de rij staan waar veel mensen gewoon voordringen (waarom zou je dat überhaupt doen). Daar bestellen en afrekenen en toen direct naar de volgende. Het was echt lopendebandwerk. Ik moest aan de zijkant staan en wachten.
    Het is vrij prijzig en het eten is flauw en dan nog de hoeveelheid..
    Helaas, maar echt heel erg weinig. Ik kan weinig ontdekken aan echt Indonesisch eten dan een stukje kip in het gerecht en het eten wat een sojakleur heeft gekregen.
    Indonesisch eten gaat echt om goede smaak en dat kon ik hier absoluut niet in vinden.
    Ontzettend jammer.

8. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor De Munt
    Lunchroom Dordrecht

Een paar maanden geleden liepen wij wat rond te dolen en liep ik tegen de Lunchroom aan.
    Het was mij een beetje onduidelijk of hier particulieren in konden, gezien de uitstraling, zeker bij binnenkomst toen wij tegen een bankstel aanliepen en een tafel met (roddel- en informatieve)bladen.

Al gauw werd ik gerust gesteld en konden we gaan zitten en een boekje erbij pakken.
    Hee... toch best wat huiselijks voelde ik toen. Ik kwam er later achter dat er ook high tea\s werden gegeven en er ook buiten kon worden gezeten.

Wij aten een lekker broodje met ei en dronken er wat lekkers bij. Ook hebben ze taartjes, diverse soorten theeën en vooral veel variatie koffie. Het is ook een plek om lekker alleen even te gaan zitten lezen en wat te drinken met een simpel hapje erbij. Er is ook best keus uit gezond eten. De prijzen zijn gemiddeld en het personeel is vriendelijk en netjes. We hoefden niet lang te wachten.
    Het is overigens erg ruim van binnen en heeft een aardige echo.

Een fijne plek om er te zitten!

9. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Mie Wah
    Chinees-Indisch Dordrecht

Mie Wah heb ik nog nooit persoonlijk bezocht.

Ik heb enkel online ervaring.
    Hier heb ik op zeker 1 hand geteld een aantal bestellingen geplaatst.

Bezorging duurt gewoon lang.
    Bestelling wordt goed verpakt.
    Kwaliteit van het eten varieert.
    Hoeveelheid is min.
    Ik heb bij vele Chinese zaken gegeten en het viel bij Mie Wah tegen. Ik heb veel geld uitgegeven en kan er niet lang van genieten. Hoeveelheid is te weinig en smaak is wel oke.
    Helaas krijgt Mie Wah een onvoldoende.

10. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Sweet Bites
    Kleine eetwaren Dordrecht

Sweet Bites is een gezellig klein zaakje.

In den beginne liep ik altijd langs. De reden waarom ik bij winkels vaak langs loop, is omdat het vaak onduidelijk is wat er verkocht wordt en wat de prijzen zijn.

Op een gegeven moment kwam er een buitenbord. Toen ben ik wezen binnenstappen met mijn dochtertje die dol is van poffertjes. Ik hou er zelf niet van en vroeg mij af of er wat voor mij te vinden was. Kwestie van smaak, dus. Met de gedachte dat ik alleen iets voor mijn dochtertje zou kopen heb ik een drankje voor mijzelf genuttigd. De kleine kon niet wachten om te beginnen. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en werd als een gewone klant behandeld. Zoals het hoort. De prijzen voor poffertjes zijn netjes.
    Churros heb ik nog nooit geprobeerd omdat ik niet weet of ik het lekker vind.
    De stroopwafels, groot formaat, is heel erg lekker en kost €1,50. Men biedt ook wafels aan met eventuele toevoegingen zoals aardbeien of chocolade. Met of zonder poedersuiker. Genoeg keus wat dat betreft. De kaart is overzichtelijk en bedoelt als een tussendoortje.
    De zaak is vrij eenvoudig en de tafeltjes zitten best krap tegen elkaar aan. Het is geen grote zaak. In de rust vind ik het heerlijk om er te zitten, maar ik moet er niet aan denken als de zaak vol zou zitten.
    De ijskoffie schijnt nieuw te zijn en die wil ik wel eens gaan proberen.

Waar ik wel ontzettend van baal is, dat er laatst een vrouw met kind binnenliepen met een hond om binnen te gaan eten. Wij hebben stevige allergieën voor huisdieren en het is erg ongepast om dieren mee te nemen in een eetgelegenheid. Dit mag doorgaans in het gros van de zaken niet. Bedankt voor deze vrouw, wellicht onbedoeld, om ons meer problemen te geven met onze gezondheid. Dit was voor ons snel wegwezen, wat niet de bedoeling is als je ergens gaat eten.
    Helaas heeft personeel niks gedaan. Dit is wel een tegenvaller.
    Klanten wegsturen is niet leuk en als je dieren binnen laat, dan ook graag naar iedereen communiceren zodat de klanten op voorhand de keuze kunnen maken of zij een risico willen nemen, indien zijn allergieën hebben of niet.

Kortom: Ondanks het huisdierenverhaal is het een fijne zaak om wat te nuttigen als tussendoor. Meenemen is ook mogelijk. Er is ook een mogelijkheid om binnen te eten en buiten te eten.
    Een menukaart aan het raam is misschien een idee, zodat mensen in een oogopslag kunnen beoordelen van hoe en wat (dit kan sneller mensen trekken).

Tip: Maak de website aantrekkelijker, stel het menu online, want de prijzen zijn in het algemeen niet schrikbarend. Meeste mensen kijken naar de prijzen en als alles wordt geanonimiseerd dan kiest men eerder voor een andere zaak dan voor Sweet Bites, wat eeuwig zonde is.
    Meer info online zorgt voor meeste consumenten sneller voor vertrouwen.

11. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Baba Döner

Baba Döner is al jaar en dag gevestigd in Dordrecht.

Ik zal maar aftrappen met een positieve recensie. Mijn ervaring heb ik opgebouwd uit jarenlange klantervaring. Zo ga ik meerdere keren per week langs en later weer een paar maanden niet.
    De kwaliteit van het voedsel is goed en vers. Dit is te proeven aan komkommer, sla en bijvoorbeeld de tomaten in de gerechten. Het eten zoals dürüm en pizza's (turks) wordt ook direct bereid. Het is een familierestaurant waar moeder, vader en dochter werken. Stuk voor stuk vriendelijke mensen die goede service verlenen. Zij doen nu ook aan thuisbezorgen en ook dan is de kwaliteit constant. Ze maken graag een praatje en gaan niet gehaast te werk, maar gecontroleerd.
    Zeer zelden is iets tegen gevallen. Dat zou anders wat minder lekkere patat zijn (maar deze maken ze niet zelf).
    Qua gerechten is er genoeg keuze en wil je net iets anders, dan doen zij ook niet moeilijk.
    Een paar jaar geleden hebben zij de boel verbouwd en kan je lekker binnen zitten. Het oogt zeer eenvoudig en goed voor een snelle en lekkere hap.

Kortom: Voor mij een hele fijne plek om te bezoeken en lekker te genieten van het eten en de goede service.

12. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Urban Food House

Urban Food House verkoopt voornamelijk burgers.
    Aangezien ik al zeker een tiental keren heb besteld zal ik een recensie schrijven.
    Het heeft geen heel groot assortiment, maar er is wel voldoende keus. Burgers van rund, kip, vegetarisch en wat frituur en 2 soorten cheesecakes.
    Ze hebben ook een eigen website waar het mij opviel dat ze daar geen kindermenu aanbieden maar opde thuisbezorgd website wel. Dit is een beste prijsverschil dan wanneer je producten los bestelt.
    Qua bezorgen zitten ze gemiddels rond de 25 minuten en vandaag zat het even tegen.
    Net na openingstijd besteld op zondagmiddag na 14.00 En na een uur werd het bezorgd. Vandaag was 1 van de minder goede bezorgdagen.
    Dit komt doordat de bezorger zich niet hield aan de notities over de verkeersregels hier. Dit is een zwaarwegend punt wat zorgt voor een algehele slechte beoordeling op bezorgvlak.
    Het eten is niks mis mee. Alles is goed verpakt en zorgvuldig. De chef heeft wel netjes mijn verzoek ingewilligd. Helaas geen gevraagde mayonaise geleverd, maar dat overleef ik wel.
    Meeste bezorgers zijn zeer vriendelijk en vrolijk.

Mijn mening over de saus van de runderburgers is niet positief. Ik hou er gewoon niet van en ik bestel daarom alleen de kipburgers, deze zijn ontzettend lekker.
    Er is een pittige variant en een gewone. Het verschil zit het in het broodje, de burger zelf en de saus.
    De burgers kunnen gekozen worden in normale variant of een dubbele (2 kip of rund gestapeld).
    Dit valt ook goed te zien aan het formaat van de doos waar de burger in zit.
    De geleverde patat is erg lekker, het is brede krulpatat. Heel erg lekker en niet in de supermarkt te koop.
    De sauzen wordt geleverd in een voorverpakt zakje (tube), beetje jammer.
    Het kindermenu bestaat uit patat met kipnuggets en een capri sun. Kipnuggets zijn heerlijk sappig, maar jammer dat er beperkte keus is aan wat beter soort drinken. Caprisun wordt bijgeleverd of een upgrade naar chocomel na bijbetaling. Geen water o.i.d..
    De fried chicken mix vond ik persoonlijk wat te prijzig wat wordt geleverd, maar ik vond de meeste soorten ook niet zo lekker.
    Sinds kort wordt er 2 soorten cheesecakes besteld.
    Cheesecake ben ik geen fan van als de kaas de overhand neemt. Ik heb enkel de chococheesecake geprobeerd en dit wordt in een lieflijk doosje geleverd. 4,40 Is ontzettend veel geld voor een klein puntje, maar eerlijk. Het smaakte goddelijk!
    De prijzen ligt sowieso bij Urban Food House aan de hogere kant. Een broodje kan gerust tussen de 6 a 9 euro kosten, dit is dan nog geen menu.

Wat bij klachten/opmerkingen?
    Ook mij is het een aantal keren overkomen.
    Na een paar perfecte bezorgingen in de middag bestelde ik eens op een wat drukker tijdstip. Er was iets vergeten waardoor ik moest bellen waardoor het eten deed afkoelen. Ik kreeg een ongeïnteresserde mevrouw aan de telefoon. Dit was duidelijk hoorbaar. Het missende artikel werd nageleverd na 10-15 minuten.
    Ook eens meegemaakt dat de bezorger de tas had laten liggen waardoor de bestelde artikelen uiteraard gingen schuiven met als gevolg dat de saus van de burger inmiddels overal lag. De tas was doordrenkt met saus. Dit wekte wel wat irritatie als je een dure burger bestelt.
    De bestelling erna het doorgegeven en sindsdien heb ik weer netjes mijn eten ontvangen welke verzorgd was ingepakt.
    Kortom:
    De bezorging varieert van zowel tijdstip als vriendelijkheid en ook netheid van bezorging en een rommeltas.
    Ook een missende product bij uitzondering en een bezorger die zich niet wilt houdenn aan de verkeersregel wat ik altijd duidelijk in de opmerkingen neer zet. Dit is niet alleen in belang voor alle bewoners en voetgangers, maar ook voor de bezorger zelf en de naam van het bedrijf Urban Food House.
    Door zulke nonchalante houdingen stop ik al snel met bestellen.
    Een goede personeelsselectie is essentieel, zij zijn het visitekaartje van een bedrijf.

13. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Coffeelicious

Mijn recensie gaat over Coffeelicious Dordrecht Nieuwe Haven, bij Huis Van Gijn. Ik heb zelf nog nooit de vestiging op Wijnstraat bezocht, enkel langs gelopen.

Zomer 2017 wilde ik mijn zus verrassen met een High Tea op een mooie speciale locatie in Dordrecht. Ik wilde voor de Hightealicious gaan maar helaas sloot het 2018 dit jaar.
    Wegens de zomervakantie sloot ook Hightealicious haar deuren, wat heel jammer was. Ik moest nu uitwijken naar Huis Van Gijn en er werd beloofd dat alles even goed zou zijn.
    Dit bleek niet het geval, alhoewel het personeel wel zeer zeker zijn best had gedaan.
    We zaten in een mooi, versierd prieeltje bij Huis Van Gijn en ik moest heel lang wachten, ook op de bediening voor wat extra's e.d.. Ik had hiernaast een chocoladetaart besteld en zou graag de naam erop willen hebben, maar het viel nogal tegen. De naam was niet mooi gezet en was gedaan met zilveren snoepballetjes wat totaal niet bij de taart pastte.
    Nu staat Coffeelicious niet bekend om de matige prijzen en dan valt het al snel tegen als iets wat afwijkt. De prijs van de taart was ook een stuk hoger dan de prijs wat online stond aangegeven. Een euro of 5 meer. Misschien zat de 5 euro belasting het op de balletjes plaatsen op de taart : (maar doe het dan wel goed… (het zag er echt niet uit)
    absurde prijsstijging.

Ik ben wel genezen van Hightealicous/Coffeelicious. Het eten was daarnaast wel prima en zal ik best nog een taartje kunnen eten, maar speciale gelegenheden zal ik elders gaan vieren en echt niet meer hier.

Laatst ook even wat wezen drinken toen wij een bezoek hadden gebracht aan het mooie en unieke Huis Van Gijn.

€2,50 Voor een flesje water… serieus. Komt dit uit een heilige put? Ik begrijp de prijzen van frisdrank en koffie, maar een beetje melk of water kost elders 1 euro tot 1,50. Uiteraard heb ik uiteindelijk zelf gekozen voor het flesje water voor de kleine. De troep van een frisdrank wilt ze gelukkig niet en het is zeker leerzaam om weer kennis te maken van de belasting van prijzen van Coffeelicious. Smaken verschillen uiteraard maar 2,50 voor wat water zal niet veel mensen extra trekken en ook geen 5 euro belasting om wat letters op een taart te plaatsen.
    (Ik had eigenlijk beter verwacht van alle positieve reacties op een ander platform van Coffeelicious en Hightealicious. En zo veeleisend ben ik echt niet.)

14. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Ruby's
    Surinaams Dordrecht

Al een ruime tijd liep ik langs de zaak Ruby's zonder er maar 1 keer binnen te zijn geweest. Online op een andere platform las ik redelijk goede recensies. Op een gegeven moment ben ik naar binnen gestapt om te bestellen. Ruby's was inmiddels uitbereid naar de overkant.

Ik bestelde een Saoto Soep en een Bara. Bara was prima en saoto soep was ook erg lekker. De bouillon was goed al smaakte het wel meer naar ui dan naar kip. Ik kon wel goed genieten van de soep en dat is erg belangrijk voor mij.
    De keer daarop ben ik voor hetzelfde gegaan. Eenmaal thuis aangekomen wilde ik lekker buiten gaan zitten om te genieten van mijn soepje. Wat bleek… er zat geen witte rijst in maar gele rijst. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet in Indonesië (soto ayam) en in Suriname doen ze dit evenmin. Nu ik vorige keer witte rijst kreeg, kon mevrouw best aangeven dat er of nu gele rijst standaard mee word gegeven of dat er geen witte rijst was. Een ontzettende domper. Als dit netjes aan werd gegeven dan was ik nog klant gebleven, maar dit is not done. Gele rijst hoort niet in saoto.

Ik heb het toch nog 1 keer geprobeerd. Iets over 12 kwam ik binnen en een meneer stuurde mij weg omdat hij nog bezig was.
    Helaas Ruby's, dit zijn zwaarwegende ergernissen en een gemiste kans. Zonde, zeker omdat de prijs qua roti's e.d. niet mals is.

Voortaan blijf ik lekker langs lopen.

Jammer dat er in Dordrecht weinig, echt goede eetgelegenheden zijn met échte kwaliteit. Er komen steeds meer tentjes bij maar ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.

15. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Sushi Guo

Sushi Guo is een prettig familiebedrijf.
    Mevrouw is uitzonderlijk vriendelijk, wat de meeste Aziatische vrouwen zijn. Haar oudste zoon is een volwassen jongeman met goede normen en waarden, veel respect en spreekt klanten ook netjes aan zoals het betaamt. De jongste is wat stilletjes. Vader heb ik nooit ontmoet omdat ik nooit in de zaak zelf ben geweest.
    Het bestellen heb ik altijd online gedaan en dit gaat altijd gemakkelijk. Van alle bestellingen is het 1 keer voorgekomen dat ik een uur moest wachten. Het snelst waren ze hier binnen 15 minuten en in het algemeen kost het ze 20-25 minuten om mijn huis te bereiken. Dit vind ik erg knap gezien het om voedsel gaat wat nog bereid dient te worden. Niet alleen zijn ze vlot, het eten is ook altijd goed. Kwaliteit is constant en het eten is lekker vers. Gyoza is mijn favoriet, hier kan ik zoveel van eten, heerlijk!
    De opmerkingen/notities wat ik eventueel bij een bestelling plaats wordt ook goed gelezen en bij twijfel bellen ze om het te overleggen. Ook het vervangen of weglaten van een ingrediënt is geen probleem. Bij twijfel van een allergie (dit was nog een twijfelgeval) namen ze contact op dat bij andere bestelde producten ook dit ingrediënt bevatte. Supergoed en meedenkend van hen. Hier ben ik heel blij en dankbaar om.
    Ik zou wel graag de kaart uitgebreider willen zien zoals bento (rijst hebben ze toch, vlees, groenten) of pokedon/pokebowl. Wat grotere gerechten, echte maaltijden.
    Dan zal ik toch wat vaker bestellen. Lekker gezond en veel eten.

Een dikke voldoende krijgen zij van mij (maar ik mis toch de grote gezonde maaltijden)

16. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Happy Lin
    Surinaams Dordrecht

Inmiddels haal ik al jaren hier eten af en af en toe eet ik in het restaurant. Happy Lin is gevestigd in een zeer mooi gebouw maar jammer genoeg komt dit niet tot zijn recht. Desalniettemin is het een prima locatie om te eten in alle eenvoud. Hier stoor ik mij ook niet aan.
    Het eten is Chinees/Surinaams wat in deze zin betekent dat sommige gerechten heel lekker zijn ondanks het niet is zoals het eigenlijk hoort.
    \Een paar voorbeelden:
    - Saoto soep. Een gerecht wat ontzettend veel tijd kost te bereiden en waar veel ingrediënten in gaat zoals gefrituurde aardappelreepjes, mihoen, gefrituurde dunne kipreepjes, selderij. Bij Happy Lin is de bouillon donker maar de smaak blijft geheel achter en er zit weinig kip in en ontzettend veel taugé. Ook een ei is aanwezig en rijst en daar houdt het een beetje mee op, jammer. De prijs is iets meer dan 4 euro.
    - Roti. Ook dit gerecht wordt op diverse manieren bereid. In het algemeen uiteraard de rotiplaat (aardappel- of erwtenbasis), kip en bot, kerrieaardappelen en kouseband/spitskool. Hier krijg je het een in een 3 vaks bakje met kipfilet in dunne saus, aardappelpuree en kouseband. Uiteraard met ei en rotiplaat.
    - Chow Mein wordt geleverd met de welbekende diverse soorten vlees. Erg lekkere noodles maar wederom weinig vulling aan groenten, vooral wat taugé te vinden. Dit is wel jammer als je gebalanceerd wilt eten.
    Dit zijn slechts 2 voorbeelden dat de bereidingswijze anders is (sneller), maar de smaak is gewoon goed en de roti is ook niet duur in vergelijking met andere aanbieders in Dordrecht. Het kost hier circa 8 euro terwijl men elders ruim 12-15 euro durven te vragen.
    De meeste gerechten kunnen besteld worden in normale variant of speciaal. Speciaal is met meer vlees/groenten. Hier betaal je een paar euro meer maar in mijn ogen zie ik weinig verschil qua hoeveelheid.
    Ben je een grote eter dan is een normale portie ook echt genoeg. Bij kleine eters kan je voor 1 volwassene en 1 kind wel met 1 gerecht doen of hele kleine eters met 2 volwassenen. In ieder geval is een normale portie wel ruim voldoende voor 1 normale eter.
    Broodje Char Siu (iederee schrijft het anders) is heerlijk en ook de bara is lekker. Bara kan ook gevuld worden naar wens. Rotirol is zeer rijkelijk gevuld.

Kortom:
    Een mooie en eenvoudige zaak met zeer vriendelijk personeel met prima eten voor een prima prijs. Laagdrempelig om er te eten en het eten mee te nemen.

Nadeel vond ik dat na vele jaren klant er wel eens wat mis ging (bij thuiskomst er achter komen dat gevulde bara niet was geleverd bijvoorbeeld, dit werd afgedaan zonder oplossing. Vaste klant ofniet, dit dient correct te worden opgelost.
    Saoto soep bestel ik niet meer gezien deze de laatste keer een rare geur had, dit klopte niet.
    De veilige maaltijden bestel ik nog met veel plezier.

Happy Lin krijgt van mij een goede voldoende.

17. Epicurist's profielfoto

Afhaal en bezorg Dordrecht

Epicurist

19. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Rotihuis Maharadj Dordrecht

Onlangs hier besteld en ruim 40 euro betaald. De bezorger heb ik wat fooi gegeven.

Later kwam ik er achter dat er 2 gerechten misten. Direct contact opgenomen met THUISBEZORGD over MAHARADJ DORDRECHT.
    Deze vriendelijke mevrouw besloot te gaan bellen.
    De eigenaar vertelde dat alles is geleverd en ik mijn geld niet terug krijg. Toevallig lijkt het op een voorgaande recensie hier. Ik kom zelf van een Surinaamse en Javaanse familie en moet zeggen dat de Saoto wat water is met een maggiblokje er in. Kip heeft duidelijk niet de tijd gehad goed in te trekken. Bouillon is zeer licht en er zit maar karig vulling bij. Ik geniet altijd wel van Saoto maar dit is geen saoto soep te noemen.
    Ik weet sowieso dat ik bij familie het lekkerste eet dan ik ooit elders zal eten en dat weet ik ook als ik elders ga eten, maar het eten hier is simpelweg ondermaats.

Thuisbezorgd Klantenservice heeft bericht doorgegeven dat het bedrijf weigert het geld van de niet geleverde gerechten terug te geven.
    Met het hart op de goede plek, maar eigenlijk niet de bedoeling, hebben zij mij een voucher aangeboden om nog wat lekkers (elders natuurlijk) te bestellen.
    Een teleurstelling van MAHARADJ en zeker niet de manier waarop je met klanten om dient te gaan.

MAKKELIJK VERDIEND, TOCH? Geniet maar lekker van het gestolen geld, want eerlijk verdiend is dit zeer zeker niet.

Uiteraard heb ik thuisbezorgd klantenservice mijn dank betuigd en zonde dat Maharadj hun verantwoordelijkheid afschuift.

20. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Dordts Genoegen
    Internationaal Dordrecht

Mwah.. Tijd geleden in december langs geweest en ik had snert. Viel echt tegen. Het was eetbaar laat mij het zo zeggen. Hangt geen fijne sfeer. Ik ben er in al die jaren slechts 2 keer geweest. Zegt wel voldoende.

21. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Eazie
    Lunchroom Dordrecht

Noodles zijn smaakloos. Zelfs met saus en allerlei groenten weten ze het toch te verpesten. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom mensen het wel lekker vinden. Geen kwaliteit gewend misschien? Andere wok elders in het centrum heeft pas smaak en is vaak ook nog goedkoper!
    Maarrr ik heb het toch nog een keer geprobeerd want het kan natuurlijk wel eens mis gaan. Het eten bleef bedroevend. Dan heb ik liever dat ik iets langer hoef te wachten op het eten dan wat smaakloos te ontvangen. Ik haal mijn wok elders waar kwaliteit constant is en daadwerkelijk diverse smaken aan bod komt.

22. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Zusjes
    Lunchroom Dordrecht

Wat een leuke plek om eens te wezen. Mijn ervaring is wel van enkele jaren geleden (2013) maar ik kijk er nog steeds met veel plezier naar terug.
    Met mijn zus zijn wij hier een high tea gaan doen. Zij had deze plek online gevonden en wij werden er nieuwschierig naar. Alhoewel ik niet alles at wat er aan werd geboden en het eigenlijk niet zo heel veel leek, viel het eten toch vrij zwaar op de maag en hoefden wij uiteindelijk in de avond niet meer te gaan eten. :D
    Gelukkig was het ook niet zo heel druk en konden wij gezellig babbelen. Personeel hijgt niet in de nek maar vraagt zo nu en dan of alles naar wens is of wij nog iets anders wensten (te drinken). Het eten was prima en het is fijn dat er voor ieder wat wils is. Jam was trouwens erg lekker en ik dacht dat ze deze zelf maakten maar in ieder geval zit er geen troep in!

23. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor De Beren

Helaas heb ik meerdere aanvaringen gehad met het Beren restaurant. Er zelf eten op locatie (diverse filialen) is prima. Verwacht geen hoogstandje. Gewoon eten en wegwezen.

Nu jaren geleden online bij ze besteld. Toentertijd regende het klachten over Beren Dordrecht op een thuisbezorgdwebsite via recensies. Het duurde inderdaad even eer ze er waren. Ik had netjes aangegeven dat er niet in het gedeelte bij het huis gereden mocht worden (staat aangegeven met een bordje). Hier lopen ook veel ouderen rond. Je hoeft niet eens te raden wat er gebeurde...
    Ik heb het bedrijf jaren links laten liggen.
    Na een tijdje las ik wat meer positieve berichten online. Ik probeerde het weer en altijd geef ik de regels naar het huis netjes aan. Geen rijwielvoertuigen... Ik geef de bezorgers ook altijd wat fooi mee, voor de moeite ook. De eerste keren ging het goed en ik zet altijd eerlijke recensies online dus ook de zeer lovende. Op een gegeven deed de bezorger netjes lopen en toen ik de deur dichtdeed na hem fooi te hebben gegeven scheurde hij hier het erf af. Asociale boer! Ik heb later contact per mail opgenomen omdat mijn ervaring is dat je alles beter zwart op wit kan hebben. Ik heb met mw. Koppelaar gemaild en met mevrouw Visser. Zij stuurden de klacht door naar de manager. Helaas ben ik zijn naam vergeten maar misschien is dit beter ook. Toen ik hem aan de lijn kreeg en ik vriendelijk tegen hem praatte reageerde hij erg vijandig. WAT IS HET PROBLEEM. Geen vraag. Een doordringende zin met als eindpunt. "het interesseert mij niet maar ik moet dit afwikkelen."
    Uiteindelijk zou hij er een aantekening van maken wat ik zeer zeker betwijfel. Met zo'n houding begrijp ik goed dat het personeel zich er ook niks van aantrekt. Een goed voorbeeld doet volgen zeggen ze. Voor het gemak geef ik mijn geld elders uit. Ben gekke henkie niet. Jammer is dat men klanten zo benaderen en behandelen terwijl dit helemaal niks vreemds is. Lijkt mij niet meer dan logisch om regels op te volgen. Je toont ook respect voor anderen lijkt mij en verkeersregels zijn er ook niet voor niks.

24. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor HAS
    Turks Dordrecht

Een tijd geleden bij HAS besteld, toen ze nog thuis deden bezorgen. Het duurde heel lang en een kindermenu was verschrikkelijk. Kipnuggets? Het was hartstikke hard! Ook de patatjes kan je een kind zo echt niet aanbieden. Diep triest.

25. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Bram Ladage

Vanwege het fipronil debacle heb ik netjes gevraagd of patat en de broodjes konden gemaakt worden zonder mayonaise saus erbij. Thuis aangekomen... op alle broodjes mayonaise! Niet handig wanneer je een kleine hebt rondlopen wat juist het grootste kans biedt op manifestatie van eventuele ziektes.

Daarom voor nu een dikke onvoldoende! Zonde om eten weg te gooien en nog minder om NIET te luisteren naar de klant zijn wens. Overigens scheelt het voor het bedrijf weer geld om niet overal saus op te kwakken.

26. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Özgür Doner

Jaren geleden was mijn ervaring bij Ozgur niet best. Het begon goed maar al snel ging het achteruit. Bezorging duurde ruim 1,5 uur.
    Na jaren toch weer geprobeerd en het gaat nu goed. Het eten is lekker al is het vrijwel altijd allemaal zout, maar dat is vaak bij zulke restaurantjes. Bezorging wel binnen het uur. De tijd varieert van een hallf uur tot 60 minuten. Het is wel eens binnen 20 minuten geweest maar dat is lang geleden. Zo ver woon ik er niet vandaan. Personeel nu is vriendelijk.
    De eerdere recensie over een vork maak ik ook wel vaker mee. Altijd handig om zelf een vork te hebben natuurlijk of dit even aan te geven. Men verwacht vaak dat je thuis wel een vork hebt (niet iedereen besteld vanuit huis). Is klasse om vorkloos een kapsalon te verorberen overigens.

27. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft Het Poffertjeshuis Pim toegevoegd als favoriet restaurant
    € -
    • Pannenkoekenhuis
    Nieuwstraat 19 Dordrecht
  28. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor De Rode Every Body
    Chinees-Indisch Dordrecht

Bij het gros van zulke Chinese (afhaal)restaurantjes kan er niet worden gepind. Dit heeft een achterliggende gedachte en ik zie het ook niet gebeuren dat ze dit in de toekomst zullen aanschaffen.
    Pinnen kan om de hoek.
    Neem gewoon contant geld mee.

Inmiddels nog een keer langs geweest bij deze Chinees. Ditmaal voor een uitgebreide maaltijd voor 2 a 3 personen. Het heeft wat gekost. Ik had rijst gekozen. Wat mij opvalt is dat zij zeer lage bakjes gebruiken voor de rijst dit met deksel zodat de hoeveelheid altijd hetzelfde is. Wat ik elders gewend was zijn bakjes waar de rand 2 keer zo hoog is niet worden afgestreken. Dit bakje heeft geen deksel. Ze gooien daar een hoop rijst of bami in wat echt een berg vormt en daar doen ze dan aluminiumfolie overheen. Serieus kunnen wij daar minstens 2 dagen van eten. De rijst wat wij kregen van "De Rode Every Body" was na 1 keer scheppen, volwassene en een kind van 3 jaar, al op! Serieus… Nog zoveel Tjap Tjoy over. De kip kon ik niet geven aan mijn dochtertje. Dit was echt te pittig. Varkensvlees was ook niet te doen. Er zijn duidelijke verschilen in (afhaal)restaurants. Ik haal hier niet graag mijn eten. Het is gewoon niet in verhouding en helaas zijn er nog meer van deze restaurants met matige prestaties.
    Ik wacht nog steeds op een top(afhaal)restaurant in hartje Dordt. Het kan écht!

29. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Restaurant Asahi

Eerder online besteld bij Asahi. Ik ben niet bekend met het op locatie eten zelf.
    De porties zijn zeer klein maar het eten is wel lekker. Je betaald veel en tegen 40 euro aftikken heb ik alsnog honger.

Vandaag toch weer besloten om te bestellen. Mijn dochtertje had wel zin in sushi. Ik bestelde een box en maakte een opmerking over de allergie aangezien zij laatst een heftige reactie kreeg op een bepaalde voedselsoort.
    Ik werd al gauw gebeld en vrij respectloos aangesproken dat iedereen zo een aanpassing door kan geven en dit niet de bedoeling is. Ze konden enkel wasabi weglaten.
    Ik heb deze "heer" gewoon zijn verhaal laten doen en aangegeven de bestelling graag te laten vervallen. dit is ook gebeurd. Ik had gelukkig ook niet betaald en laat diit restaurant graag links liggen. Er kan wat netter met klanten worden omgegaan, zeker omdat de gekozen vervanging voor het allergiestof goedkoper is en al voorkwam in het box. Dit zou mnder werk moeten kosten en voor het bedrijf meer geld opleveren gezien de vervanging goedkoper is dan wat er anders zou worden aangeboden. Desalniettemin begrijp ik natuurlijk dat als iedereen zomaar iets anders zou willen het geen doen is. In deze situatie gaat het om een heftige allergie. Handig om op de website te vermelden niet te doen aan een vervanging voor allergie.

Gemiste kans voor Asahi en een dikke onvoldoende als recensie (vorige recensie had ik ook netjes ingevuld op de thuisbezorging website).

30. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Jade
    Chinees Dordrecht

Veel te duur. Eten voor 2 a 3 personen beseld en 23 euro afgerekend. Ik kreeg zeer kleine bakjes mee en in verhouding is de rijst en mihoen gewoon te weinig. Veel tjaptoy en veel babi pangang. Echter was het vlees erg pittig. Dit is toch niet te doen joh voor een kind? De foe yong hai was wat minder pittig. Sate was pittig, dus er restte enkl om de kleine rijst en mihoen te geven.
    Mihoen en rijst zijn al bijna op en dan zt ik nog met overvloed babi pangang, maar dit komt ook omdat het erg pittig was.Verhouding is niet okay en wat ik bij de Chinees in Rotterdam haal voor dat geld kan ik daar minimaal drie dagen van eten, hier niet. Hoe aardig de mensen ook kunnen zijn.. het eten is ondermaats. Jammer, want ik dacht dat het hier ook goed was.

Meer activiteiten