• Lid sinds 5 juni 2017

Nieuwe recensie

Activiteiten

1. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Belicio Cheatday

Goede kwaliteit ijsjes. Sommigen smaken wel dik (vettig/heel erg romig). Je krijgt een royale bol en betaalt er ook wel voor. Slagroom komt uit een busje. Betaal je volgens mij 75 cent voor.
    IJs wat ze aanbieden is wel allemaal "ongezond". Zoals suikerspinijs, 2chocoladeijs etc.. Ze bieden geen speciaal soort ijs aan zoals suikervrij of lactosevrij.

Ze hebben ook wafels en andere ijsgerelateerde gerechten, met donut enz..

Je kan er rustig binnen zitten. In de zomer is het daarbinnen warmer dan de temperatuur buiten.

Vriendelijk personeel.

Enkel pinnen mogelijk.

2. Epicurist's profielfoto
  3. Epicurist's profielfoto
  4. Epicurist's profielfoto
  5. Epicurist's profielfoto
  6. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Eetcafé Exodus

Vroeger erg tevreden totdat het na een jaar ongeveer mis ging. Volgens mij werd de zaak overgenomen. Nu jaren later eens besteld.

Lang moeten wachten en ik woon op steenworp afstand. Als het eten dan nou lekker was.
    De saus van de pita was echt zuur, tzatziki heb ik vaker gegeten maar dit was gewoon niet lekker. Zo werd de pita verpest.
    Schotel falafel was een aanfluiting omdat de falafels te lang waren gefrituurd. Verbrand. Dat eet dus ook niet lekker. De salade erbij smaakte zuur. Patat was okay.

Vervolgens de kapsalon. Ik at deze niet zelf en scheen goed te smaken.

De knoflooksaus, 3 bakjes, weggegooid. Rook ontzettend zuur en was aan het bederven.

Pizza tonijn was goed.

Als je zulk eten krijgt, dan kan je niet meer spreken van prijs/kwaliteit.
    Ik vind het verwonderlijk dat men het lef heeft bedorven en verbrand eten voor te schotelen. Dan moet je je werkelijk echt flink gaan schamen.

7. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Özgür Doner

Ozgur is duurder dan andere turken in het centrum.
    Ze kennen geen constant. Ene keer doen ze dit in het eten en de andere keer weer dat. Ook is de salade variabel en is de bezorging een groot vraaagteken.
    Bij echte snelheid waren ze er in 15 a 20 minuten maar soms doen ze er gerust 1,5 uur over, ook al woon je op de hoek.
    Net als nu aangegeven online.
    Ze zouden nog op tijd moeten zijn voordat de boel buiten met hekken wordt afgesloten. Ozgur laat het natuurlijk afweten en bij bellen zeggen ze bezorger is onderweg. Nou dan zou hij er binnen 2 minuten moeten zijn.
    Niet dus, er is flink gelogen want na 20 minuten (in de kou in de avond buiten op het eten wachten) kwam de bezorger aan. Koud eten. Mocht hij gezellig terug.
    Ruim 1,5 uur gewacht. Het eten is opgewarmd. Hoofdgerecht smaakte goed, al is de schotel 3 euro duurder geworden. Mayonaise uit een zakje, ook de sambal uit een zakje. Wel netjes een vorkje erbij. Geen servetjes.
    Salade was rot.

8. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een foto toegevoegd van Eazie
  9. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Eazie
    Lunchroom Dordrecht

Soms probeer ik na jaren een tentje opnieuw. Ik snap werkelijk waar niet waarom zoveel bedrijven na al die tijd nog bestaan. Hebben de Dordtenaren geen smaak? Ik ken namelijk veel te weinig plekken met goed kwalitatief eten.

Na jaren Eazie links te hebben laten liggen had ik zin in goede noodles. Ik koos ramen. Dit zijn geen echte ramen noodles en zeker niet vers. Groenten waren prima. Saus was echt smaakloos. Zelfs de soep. Omdat ik zon honger had at ik wel wat, maar heb het vervolgens met meer dan de helft (soep paar hapjes) laten staan.
    Partner wilde het eten niet weggooien en heeft ermee in de keuken gestaan. En jawel, ik heb alles opgegeten. Eazie is zo eazie dat ze er geen umami aan geven.
    Bijna 30 euro weggegooid.
    /ik had gevraagd te bellen voordat ze zouden vertrekken om te bezorgen en ook dat was teveel gevraagd.

10. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Urban Food House

Zie eerdere recensies.

Broodje wordt steeds minder, kip kleiner. Weinig saus, weinig sla.
    Patat 2 keer gebakken. Was krokant en niet meer dan dat. Niet eens smaak van een beetje aardappel. Zoiets moet een kind dus eten? Nuggets maken ze niet meer zelf maar cheapass ingekocht en vervolgens de hoofdprijs vragen. Toen ze net waren geopend hadden ze lekker malse sappige Kipnuggets.

De tijd is vervlogen. Ondertussen maar hoge prijzen hanteren. Klanten accepteren het niet meer online reviews gelezen bol klachten over 2 uur! bezorging.

Saus uit een zakje.

2 vorige recensies
  11. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor KFC
    KFC
    Snackbar Dordrecht

Ruim 20 euro betaald voor 2 menu's.
    Na het eten nog steeds honger. Op de afbeelding lijkt het een vol en groot broodje maar krijgt een kleine.
    Patat niet geleverd.

Moest zelfs patat op locatie ophalen. Telefonisch waren zij niet bereikbaar.

Verder niks. Geen goede service.

Prijs/kwaliteit buiten proporties.

12. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Sweets & Cake
    Kleine eetwaren Dordrecht

Gewoon gesloten voor 17.00
    Dit is toch niet ondernemen? Zo raak je klanten kwijt.
    Website is ook amateuristisch.
    Biij menu staat er een contactformulier.
    Er staan geen openingstijden, wel op hun fb waar alles in het Engels staat.

Telefoon wordt niet beantwoord.
    Geen prijzen en artikelen op de website.

13. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Shoarma Time

Zojuist eten meegenomen.
    Ruim 12 euro betaald.
    Thuis.
    Eten koud.
    Dikke 1.
    Moet toch niet kunnen als je eten haalt dat het koud is? Nooit meer!

Dordrecht heeft zoveel slechte zaken.
    Liever minder zaken en beter kwaliteit.

14. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Rachel's Soulfood

Al een tijdje vaste klant.

De saoto soep was een heerlijk gerecht waarbij eens een zaakje in Dordrecht dichtbij de smaakt komt van de surinaamse saoto soep.

Er zijn eetgelegenheden in Dordrecht die pretenderen saoto te hebben terwijl het niet eens in de buurt komt.

Rachel biedt ook Surinaamse bami en nasi aan. Zij heeft ook patat, maar als ze bami of nasi heeft dan hoeft patat niet voor mij :)
    Pulled chicken en tja siew, veel soorten broodjes.
    Ook sate biedt zij aan.

In vrij korte tijd heeft zij vaak de prijzen verhoogd, waardoor er steeds minder vaak wordt besteld. Hoeveelheid eten wat je krijgt is ook een stuk minder geworden.. en de saoto.. die smaakt vaak naar citroen. Het is zo hard achteruit gegaan de laatste tijd. Meestal als een bedrijf begint, dan is het vaak goed en in de loop der tijd wordt het minder.

Jammer, want Rachel kan echt goed koken. Met saoto moet je niet spotten in de tijd en ingrediënten. Mensen gaan het merken. Ook de hoeveelheid is sterk verminderd. Als het was zoals eerst dan kom ik weer vaker langs.
    Ook is het zo dat Rachel beter kan koken dan de andere personen die rondlopen, als zij met het eten "klooien" dan gaat het vaak niet goed.
    Let ook op goed inpakken! Niet al te hete soep in een bakje gooien want dat trekt vacuüm en gaat het bakje naar de gallemiezen. Resultaat is stukjes plastic in je soep en dat krijg je echt niet zo uit je systeem.

Eerst de zaak weer opbouwen want door een noodlottig situatie is de zaak gesloten wegens brand. Gelukkig niemand gewond geraakt.

15. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Boer 'n Bontje

Een paar keer mogen eten.

Het eten is een mix van Surinaams en Turks maar ik vind het geen succes.

Met Saoto soep kreeg ik alleen bouillon mee en rotte kip. Dat is alles. Hoezo Surinaams eten?

Roti smaakt ook raar en bedorven en is weggegooid.

Wel een keer smakelijk eten meegekregen maar ik heb niet eens onthouden wat het was.
    We hebben meer slechte dan goede ervaringen hier
    Dit is echt heel jammer.

Eigenaar is overigens erg vriendelijk en de zaak is knus en klein. Beperkt aantal zitplaatsen en eens in de zoveel tijd wordt daar iets georganiseerd.

16. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor In de Klander Muelen

Chocomel met slagroom?

Gewoon uit een pakje. Paar cent kosten voor Klander, paar euro kosten voor de klant. Schaam je!
    En gewoon serveren in een chocomel mok.

17. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Ruby's

Gewoonte om koud eten mee te geven. Moet specifiek vragen om eten warm mee te nemen. Schijnt hier normaal te zijn.

Bot gevonden waar het niet hoort. Kipfilet van roti bedorven meegekregen.

Maïzenakoekjes hard.

Dit moet de bekendste/beste zaak in Dordrecht wezen? Hou je schrap want er zit nog een Surinaamse in de buurt en die doet het beduidend beter.

Ruby's gooit de prijzen in rap tempo omhoog.

De mannelijke kok zorgt altijd wel voor goed eten in deze zaak.

3 vorige recensies
  18. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor CUCU Foodbar

Cucu? Nee, alsjeblieft!

Ik heb begrepen dat de zaak/zaken is overgenomen door familie. Indien het geval dan is het een hele slechte beslissing.

Er kwam een zaak bij, deze in Dordrecht.
    Saoto soep zonder ei? Kom op zeg! Men zou moeten weten hoe je soep zou moeten maken. Het was ontzettend zout en een bot werd er in gevonden.

De zakken met kroepoek e.d. komt van een fabriek welke ze in eigen zakken stoppen met sticker erop, maar ZONDER ingrediëntenlijst. Dit is foute boel.
    Risolles bereiden zij in de airfryer. Op zich niet erg als het smaakt. Het is pittig en meer ook niet. Jammer en zonde.

19. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Smyrna Tandoor

Aardige zaak met vriendelijk personeel. Het is een familierestaurant. Ze bieden divers eten aan.

Favoriet is de rode linzensoep, werkelijk fantastisch!
    Patat is heerlijk en de geitenkaas sigaarrollen is tot mijn verbazing erg lekker.

Nadeel van mediterraans eten is vaak overdaad aan kruiden. Gehaktballetjes bijvoorbeeld is veel te pittig voor mij. Dat vind ik erg jammer want neemt genot om te eten aardig weg.

Voor de rest een ruime ruimte maar je zit aardig op elkaar.
    Stevige kwaliteitstafels- en stoelen.

20. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Sushi-Sushi

Heerlijk vers en geen onnodig saus erop. Echt puur eten en daar betaal je ook voor.
    Er mag meer variatie zijn.

Eten is heel lekker!

21. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Nobel's

Vers brood bij nobel's. Ze bieden ook bio producten aan zoals melk, smeersels op brood, drinken etc.
    Ook lekkernijen maken zij zelf.

Lekker maar je moet dan diep graven in de portemonnee.

Vrijwel altijd druk daar. Vermijd het weekend.
    Binnen eten is reserveren

22. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Avrasya

Ze stonden weer opnieuw op een bezorg website. Misschien overgenomen?

Opnieuw een poging om een goed tentje te ontdekken.
    40 minuten bezorgtijd stond aangegeven. Na bestellen werd het 1 uur!
    Er stond aangegeven dat 't bedrijf wel zou bellen, dit gebeurde niet.
    Na 1 uur werd het eten bezorgd, te laat.
    Bezorger was vriendelijk en het eten nog warm.

Kapsalon zat vol met patat wat net niet meer rauw was. Het was daarnaast slap en smaakloos. Patat van mijn dochtertje was dan wel goed gefrituurd. Was wel smaakloos.
    Kapsalon had te weinig salade.
    Slap, tegen rauw aan patat met veel kipdurum, beetje sla en wat kaas en veel ui. Meestal geniet ik er wel van maar dit viel mij vies tegen. Heb niet alles opgegeten en kapsalon zonder patat is toch wel matig.
    Kippenvleugels pittig was keihard.

Kipfilet broodje was oke. Kipfilet hard. Broodje zelf goed.

Kindermenu patat dus smaakloos maar goed gefrituurd en stevig. Hamburger moest besteld worden met kaas anders kon het niet. Meteen 50 cent erbij.
    Smaak was goed. Kan alleen 1 saus erop kiezen, jammer.
    Drinken bestaat alleen uit prik. Waarom bieden jullie geen water aan? Prik voor kinderen is niet goed en gelukkig wordt dat niet gedronken. Overigens slecht voorbeeld dit aan te bieden.

Al met al best wat kwijt voor een zeer ondermaats etentje.

Jammer.

23. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Viskiosk Plexat

Vis is lekker als de eigenaar het bereid.

Je proeft (en ziet het vaak ook) wanneer zijn personeel vis klaarmaakt. Het smaakt dan toch wat minder.

Misschien een idee van de eigenaar om wat beter te begeleiden hoe lang een product bijvoorbeeld in de frituur moet en/of hoe het goed gekruid moet worden... dit maakt echt een wereld van verschil.
    Wij proeven het in ieder geval.
    Er is wel iets met de sausjes waardoor iemand in het gezelschap stee en vast last krijgt van de maag, dus die eet de saus natuurlijk niet meer.
    Per bakje saus kan wel beter op geschreven worden wat voor saus nou wat is. Het is niet lekker voor een ander om met je neus boven de saus te hangen om erachter te komen of het nou knoflooksaus is of ravigotte.

Vis wordt bereid met verse frituurolie.
    Op de markt is dat wel anders, daar bakken ze vaak in oude olie en.of bakken ze de vis de tweede keer.

Dit is een prima zaakje, alleen de prijs schrikt enorm af. Dit is de reden waarom wij niet zo vaak vis halen. Lekker, maar prijzig.

24. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Bakker Bart

Duur. Heel erg duur. Voor een vers brood betaal je wat, maar Bakker Bart is erg prijzig.
    Het verhaal wat de rondte doet over hogerop en het omgaan met franchisers stelt mij niet gerust.

Saucijzen zijn groot maar erg zoutig. Eten kan erg lekker zijn zonder al dat gezout en gepeper er in. Daarnaast is het flink vettig.

Ik verbaas mij dat de zaak nog in Dordrecht zit.

Zij doen sinds kort ook lunches bezorgen.

25. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Subway

Subway heeft af en toe wel een leuke weekaanbod of broodje van de dag. Broodjes zijn van het formaat dat je er 2 nodig hebt om vol te raken en dan ben je aardig wat geld kwijt, zeker als je broodjes voor de volle pond betaald.

Het pand is erg hoog maar erg klein. Het nodigt niet echt uit om binnen te gaan eten. De zaak raakt snel vol als een paar klanten eten gaan halen. Als je daar gaat zitten is het niet prettig als de rij naast je tafeltje loopt. Het is er nooit echt druk valt mij op, maar Dordrecht stikt ook van de zaakjes.
    Het eten van Subway kan ik niet bijzonder noemen.
    Ja, je kan je broodje zelf samenstellen en regelmatig komt het voor dat het soort broodje niet leverbaar is.
    Het aantal toppings en sausjes is ook beperkt.
    Als je een warm broodje wilt, is het snel afgekoeld.

Ze bezorgen ook vanaf de belachelijke prijs van 25 euro. Ik kan mij voorstellen dat als je ver woont het eten al lang en breed is afgekoeld.

De zaak krijgt van mij wel een magere voldoende.

26. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor NO.38
    Lunchroom Dordrecht

Ik weet niet of zij nog steeds een bio-zaak zijn. Voorheen kon je er broden kopen. De website nu is erg onduidelijk en niet alles staat op de website. Ik mis veel informatie.

Het is een familiebedrijf. Dochter heeft van moeder het stokje overgenomen. Prijs van het eten is aan de hoge tot erg hoge kant. Niet alles staat op de menu en drankenkaart wat erg jammer is.

Wegens corona is het afwachten hoe restaurants het geregeld hebben. Zij hebben dit goed in de hand buiten (binnen weet ik niet). Tafels uit elkaar en je kan niet naar binnen lopen. Buiten staat een balie waar je kan bestellen om eventueel mee te nemen. Lastige is dat de balie op de stoep staat en klanten op de weg moeten staan in een rij waar ook auto's doorheen moeten rijden. Hier hebben de andere restaurantjes in de straat ook last van. Onlogisch.

Het eten is goed, doch prijzig, maar niet bijzonder. Ontbijt bestaat uit een zelfgemaakt snee brood, aardbeienjam, gekookt ei, croissantje, boter en een glaasje verse sinaasappelsap. Dit kost 10 euro.

Een glas chocolademelk met slagroom kost tussen de 3 en 4 euro en dan krijg je een mooi grote glas. Deze chocolademelk was van goede kwaliteit, geen kant en klare zakjes.

Personeel werkt hard en is vriendelijk. Alles wordt snel geserveerd.

27. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Sushi Guo

Jammer dat er niks met de tips is gedaan zoals uitbreiding assortiment. Laatste keer smaakte de salade erg waterig. Dat is heel erg jammer omdat het sausje erg lekker is, wat summier op de salade wordt gedaan.

De sushi was uitstekend. Heerlijk gegeten. Lekkere plakrijst en gezonde ingrediënten. Goede, niet kleine, porties. Saus wordt meegeleverd. De rundrol (beef roll) is gewikkeld in chilivlokken. Dit stond niet op de website en we hebben de 4 rollen kunnen weggooien (gigantisch zonde van het geld!)

Sommige artikelen zijn aan de wat prijzige kant en andere artikelen weer niet. Een pluspunt zou zijn meer variatie aan boxen bijvoorbeeld.

Bezorgtijd is een stuk langer geworden dan voorheen.

28. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Het Poffertjeshuis Pim

Constante kwaliteit.

Je kan ook je eten afhalen. Erg handig als je wegens corona niet in de zaak binnen wilt zitten of buiten, want Pim's loopt nu erg goed, nu de restaurantjes weer zijn geopend wegens corona.
    Ze zijn ontzettend snel en maken het eten ter plaatse.
    Een uitsmijter kan je niet bestellen. omdat het lastig wordt met inpakken.

Pannekoeken en poffertjes, alles is zoals het in de zaak smaakt. Precies dezelfde ervaring. Het wordt leuk ingepakt en je kan ook lekker (koud) drinken bestellen to go.

Wij worden er heel erg blij van!

29. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor De Beren

Ruim 50 euro besteld. 2 kipburgers en beiden waren keihard. Jong kindje kan je dit niet voorschotelen of je wilt risico nemen op verstikking. Kipschnitzels waren taai. De kant en klare voedsel zoals voorverpakte koekje was uiteraard prima.

Contact opgenomen met de beren en ze boden een gratis mousse aan van 1 euro (inkoopprijs vast 10 cent ofzo). Uiteindelijk later contact met een ander persoon gehad en bood 10 procent korting.
    Dit krijgt nog een staartje.

2 vorige recensies
  30. Epicurist's profielfoto
    Epicurist heeft een recensie geschreven voor Avrasya

Patatje gehaald en kostte mij 3 euro. Ontzettend duur voor een beetje patat.

Meer updates