• Lid sinds 20 september 2009
  • Leeftijd: 52

eigenlijk niet van belang lijkt me. Sinds een paar jaar actief op eet.nu. Niet op andere recentie sites. Beetje als doel gesteld de top 20 te halen. Is gelukt, ga nu voor de top 10. gewoon om mezelf te motiveren recenties te blijven schrijven. uit eten doen we toch, maar recenties schrijven, daar moet je even voor gaan zitten.

alleen eerlijke recenties.

kom graag langs gratis "keuren". liefst met z'n drieen...haha
Helaas nog nooit uitgenodigd, waarschijnlijk te kritische recenties:)

Lijsten

Rotterdam

Activiteiten

1. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Scharrels & Scharen

Prima kippetje gegeten in pittige saus. Erg goede marinade. Patat erbij ook prima. We zaten op 28-12 gezellig buiten. Met warmtestralers en bijgeleverde deken voor over de voeten. Dit was op dat moment enigste optie omdat het binnen vol was om 13;00. Ging goed op deze manier maar niks voor koukleumen. Kip kwam binnen kwartier dus ook dat was prima ondanks grote drukte.

2. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft gereageerd op een recensie van IJssalon Paparazzi

vrees dat de goedkoopste niet direct betekent dat het beter is, nog sterker de prijs is veelal voor een lekker product natuurlijk ondergeschikt. Kom er helaas zelden in de buurt, maar mocht ik er eens langs komen, dan zal ik het eens proberen.

3. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Peking
    Chinees-Indisch Borger

Zeer nostalgisch van binnen, echt jaren 80 chinees. Bloementjes behang, houten panelen met chinese versiering tussen de balken, verwassen fafelkleedjes en gerund door een chinese man als kok en zijn vrouw als gastvrouw. De enige kleine zoon zat rustig aan een tafeltje. Wel met een jaren 2000 gameboy. Een leuke familie die ik graag een goede recentie gun, maar helaas.

Nasi matig, kroepoek raar en matig, pindasaus was pindawater. Sate smakeloze kip, gado gado is niet taugee met 4 stukjes kroepoek badend in waterige pindasaus. Vrees dat het alleen kan overleven bij gebrek aan beter in dit dorp. Slechtse chinees in jaren. Jammer, vond de nostalgische indeling en vriendelijkheid zeer leuk, maar het eten zeer slecht. Was ook niet goedkoop, maar goedkoop en slecht zit ook niemand op te wachten. Hoe dit restaurant nou een voldoende kan hebben is mij een volledig raadsel.

4. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Tenno Garden
    Chinees-Indisch Rotterdam

Hier vandaag met 4 man buffet gegeten. Was eigenlijk vrijwel allemaal goed, zelfs de pangafilet kwam er smakelijk uit de grill. Zeer veel kleine voorgerechten. Dim sum erg goed. Toetjesbuffet was wel erg sumier en matig qua keuze, vlees en vis voor op wok was er genoeg, maar geen bijzondere gerechten, hoewel pekingeend wel opvallend was. Ondanks dat het een kleine zaak is waren er zeer veel gerechten. Ook leuk is dat het restaurant veel tafeltjes aan het raam heeft. Het midden van de zaak is verhoogd, zodat je op de tweede rang ook naar buiten kunt kijken. Prijs was zeer voordelig, bediening goed en vriendelijk, goede rode wijn. Niet erg geschikt voor grote (12+) groepen, qua tafelbezetting.

5. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor De Hofnar

Snitzel (taaiig) en biefpuntjes redelijk. Soep champignons hooguit redelijk. Grand dessert was leuk en goed. Patat en Aardappels geb. was redelijk. Service was erg goed. Werd goed rekening gehouden met het feit dat we maar kort de tijd hadden. Verder vriendelijk en correct. Maar ja als je niet voor een goede service maar maaltijd komt kun je beter elders proberen. Naast ons hadden mensen patat Sate. Was er wel erg van overtuigd dat ik de bekende Wyco pindasaus rook. Niks mis mee, maar wel potjeswerk. Was met goedkope groupon bon, maar blij dat ik niet de volle prijs hoefde te betalen, dat was het echt niet waard. Kortom een zeer matig eetcafe.

6. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Snackbar Afhaalcentrum Chung

Blauwe zone is niet meer, gewoon parkeermeters. Patat was ook nog steeds matig van smaak. Ook kost een gewone patat 1,90 en een grote 3,70 euro. Een gewone patat meenemen was echt een lullig klein zakje. De Bara van 1,30 was wel goed, word echter niet gevraagd of je er sambal of zo op wil. Nasibal ook maar matig. Niet het omrijden waard, stuk slechter dan voorheen..

7. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor De Molen
    Snackbar Ede

Hier een simpel patatje pindasaus en bamihapje genomen. Was eigenlijk niks op aan te merken. Pindasaus was niet klonterig en goed van smaak. Patat en bamihap ook goed. Chinese eigenaar (?) vroeg of ik hier voor mijn werk was, antwoorde op familiebezoek. Gewoon praatje pot. Echter een minuut nadat de patat gegeven was kwam hij terug met.. een glaasje cola. Van het huis werd er vriendelijk gezegd. Nou verbazing alom, dit nog nooit in een snackbar meegemaakt. Heel aardig, dus service een 10. Eten zelf vond ik toch echt een 8. Begrijp de slechte beoordelingen niet. Zal hier zeker nog wel eens een keer terugkomen. O ja, na mij kwam een man die alleen een patatje mayo nam. Ook hij kreeg een cola van het huis, super toch?

8. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal vindt de recensie door Charlotte voor Ketelbinkie leuk

Charlotte

High tea via Groupon geboekt, voor 8 personen.
    Leuke tent, sfeervol.
    Personeel te weinig, waardoor zij het te druk hadden en het welkomst drankje vergaten. Desondanks wel vriendelijk!
    Eten was weinig en niet huisgemaakt; het zoet kwam uit koek/cake- en bonbonverpakkingen. Echt schandalig!! Hartig was wel huisgemaakt, maar te lang of juist niet getoast. En het stukje wrap was te simpel en viel uit elkaar.
    De thee was beperkt (misschien 4 smaken, waarvan niet een kruidenthee) en van verschillende merken, waardoor het een bijelkaar geraapt zooitje lijkt.

Ondanks het restaurant een leuke uitstraling en ligging heeft, zou ik het restaurant afraden. In ieder geval voor een high tea, wat dit niet waard was om zo genoemd te worden.

9. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal vindt de recensie door S. voor Ketelbinkie leuk

Af te raden, als je het leuk wilt hebben, ga dan niet naar Ketelbinkie.

Eerste keer voor een drankje geweest met vriendinnen. Vooraf gebeld om aan te geven dat ik vergetariër ben. was prima, maar kregen een uur! later een bord met bittergarnituur. Heel jammer, geen excuses alleen smoesjes.

Tweede keer met collega's gaan eten. Zou een sojaburger krijgen, waar vervolgens ei in zat! Heel handig als je allergisch ben, goed dat ik toch navraag had gedaan. nadat het eten 1 keer verkeerd was gegeven weer 1,5 uur later te vragen toen het voor mij lag!

Derde keer en laatste keer!!
    Etentje met de familie. Een uur gewacht op onze eten. Gevraagd voor patat met een groenteburger. Drankjes door een jongen opgenomen en gebracht, eerst weer verkeerd uiteraard. Volgens dame 1 stond er op de doos van de groenteburger dat er geen ei of kippen-eiwit in verwerkt zat. Vervolgens kregen we geen groenteburger maar een sojaburger! Andershalf uur later met een kwak mayonaise erop! Daar ga je lichteiljk van vloeken. Na nog eens een halfuur gewacht te hebben krijgen we een sojaburger! Na vragen wat er in de sojaburger zit werd er raar gekeken. En blijken de vergetarische sojaburgers niet in doos maar zakjes geleverd te worden en hebben ze ineens geen inzage van de ingerdiënten!

Ik geef aan allergie te hebben en het mag van de rekening.

Wat een verschrikkelijke rot tent is dit? Door de verschillende insteek van etentjes toch 3 keer geprobeerd. Af te raden, slecht personeel, slecht eten en rotservice! Voor zo'n mooie locatie verwacht je meer.

10. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Burger King

Prima burger king. net naast de snelweg, met drive. Niets op voorraad. Alles wordt dus vers gemaakt. Duurt wat langer maar o zo lekker. vrij stil/slecht lopend filiaal. Tegenover het filiaal hang aan een lantaarnpaal een reclame bord van mac donalds met erop: "wij vergeven het U". Wel humor van Mac...naast de burgerking zit een wasstraat waar ze gelijk je auto kunnen wassen.

11. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Goodies

hier toevallig een patatje stoofvlees gegeten. laat ik maar een grote nemen....fout, zelfs voor een grote eter zoals ik te groot. was prima patat en prima stoofvlees. ook die was groot van portie te noemen. zag er verder schoon en verzorgt uit. zelfs de wc's waren netjes. doe de beoordeling op alleen het patatje stoofvlees. had ook geen snack meer bij gepast.

12. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Loetje
    Eetcafé Amsterdam

Heerlijke biefstuk, was inderdaad niet in echte boter gebakken maar in blue band. Dit cafe heeft de naam van beste biefstuk van nederland, zou best eens kunnen, ik kan me ook geen betere heugen, alleen ooit in Chili. Rare is dat je een biefstuk krijgt op een bord sju (16,50 euro). Je kunt er wel gratis boterhammen bij krijgen, maar daar moet je wel om vragen. Patat koop je voor 2,95 erbij dus das niet de hoofdprijs. Beetje te goed doorgebakken (voor mij nog wel prima, maar....) uien en champignons kosten 0,80 en 1,20 euro. Voorgerechten vrij prijzig. De dagsoep was erwten vandaag, was wel erg goed. Nagerecht: bollen ijs. cassis,mango,vanille,noten en kaneel. Kost 2 euro per grote bol. ijs was volgens mij van een goede bevriende ijsboer. Was gewoon veel te goed voor een gewoon restaurant. Kaneel en noten ijs waren echt uitstekend, de cassis was vrij zurig, maar wel cassis dus. Kortom prima gegeten in de buurt van concertgebouw, waar het op zondag makkelijk en ook gratis parkeren is. Reserveren alleen vanaf 6 personen, erg druk na 18:00. Reken op een kwartier wachttijd aan de bar. Voor een goede biefstuk kun je inderdaad het beste hier naartoe.

13. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor FEBO
    Snackbar Hoofddorp

Al zo vaak hier gestopt voor een satekroket, maar altijd vergeten op eet.nu. schande hoor. Hier nog een ouderwetse automatiek met veel variatie. Parkeren voor de deur makkelijk en gratis. Als de satekroketten op zijn vind ik altijd wel wat anders. Is mij nooit tegengevallen hier. Grote voordeel, binnen 3 minuten van en weer op de snelweg met de snelle snacks. WC is er wel maar op andere lokatie. Kost je wel 2 enorme trappen en 0,50 euro.

14. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Light of India

Hier gegeten met groupon bon. was deze keer een onbeperkt buffet. Moet zeggen dat ik wat erg slechte recensies las dus was benieuwd. Het was ongeveer 8 jaar terug dat ze hier buffet hadden. Leuk dat het terug is. er was een aparte zaal voor de bufetters. Met zaal niks mis mee. Zag er absoluut gewoon schoon uit. Tafels, vloer en WC's.
    Het belangrijkste, het eten. (het was heel goedkoop normaal al 16,95 voor buffet, met groupon 16,50 voor 2 personen, kortom 8,25 pp!!!)Bij het buffet zat vreemd genoeg geen Nan. Nou wil ik die er echt bij, dus extra Garlic Nan genomen (5 euro pp). 1,5 liter spa rood was 4,5 euro.
    Nan was redelijk/goed, maar de Garlic was wel erg garlic, vond ikzelf helemaal niet erg. De buffetschalen werden prima verwarmd, maar niets was echt heet. Er was erg weinig keuze qua salade. Er waren een stuk of twaalf gerechten en 2 soepen, gele rijst, groentemix, boter kip, tandorie kip, vindalu lam, linzengerecht enz. Ook vegetarische hapjes, die raar genoeg voor mij, erg goed waren. Soep vonden wij redelijk/goed. De meeste hoofdgerechten eigenlijk ook redelijk/goed. De tandoori Kip was uitstekend, we hebben het vaker slechter dan beter gehad. Was echt uitstekend klaargemaakt. De lam vindaloo vonden wij goed. Op zich was dit gerecht eigenlijk helemaal fout. Veel goedkope aardappels en weinig lam. Maar het lam wat erin zat was uitstekend van smaak. Alleen de vindaloo was geen vindaloo. Normaal kun je bij een milde vindaloo al een aardig bluswatertje gebruiken. Deze vindaloo had ik mijn 5 jarig nichtje wel durven voorzetten zonder een glas drinken ernaast. Maar....waar het wel naar smaakte weet ik niet maar het was goedgekruid en erg lekker. Toetjes waren soort yoghurt gerechten en vruchtjes (denk uit blik). Mango iets was lekker, een wit iets met rijstepapachtig was ik blij dat ik alleen een hapje van mijn vriendin zijn schaaltje had geproefd.
    Mijn beoordeling is dus alleen over het buffetgedeelte!!!!! Het a la carte deel in het restaurant kan veel beter zijn. Aan de mensen en borden te zien die hier aten zag het er goed uit. Ik verwacht dit ook. Het buffet is er puur om mensen binnen te krijgen die langslopen en denken: 16,95 das niet duur. Verwacht bij het buffet geen hoogstaande kwaliteit, alle smaken zijn ook veel te mild voor de echte liefhebbers. maar gewoon een lekker, maar mild , buffet dan zit je hier goed. En zoveel indiase buffetrestaurants zijn er niet, zeker niet voor deze prijs. Ik ben blij dat ik een tweede groupon bon heb, dus we kunnen binnenkort nog een keer. o ja, parkeren voor de deur is 0,50 euro per 10 minuten, hele avond.

15. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor OPIUM Restaurant

Ook wij hebben hier op 26 oktober proef gegeten. Omdat het menu nog niet op kaart staat alleen maar even globaal een oordeel. De meeste hapjes waren prima, echter veel hapjes maakten voor ons het bij elkaar maar net genoeg. Wellicht iets meer bijgerechten. voor 2 personen een klein schaaltje rijst is echt te weinig. helaas komt ook niemand vragen of je wellicht wat meer rijst wilt.is dan trouwens toch te laat want de nieuwe schaal rijst komt dan als alles op is. of je moet het verder koud opeten. meeste gerechten waren goed, een enkele slechts redelijk. soep was niks voor ons. het garnalengerecht was met garnalen met gewoon de harde buitenkant. er waren echter veel stukjes afgebroken die daardoor in de rest van de ingredienten van deze schotel zaten. je kon ze echter niet herkennen doordat de kleur van de rest garnaalkleurig was. keer of 3 beide de garnalenschillen uit onze mond gevist. wel lachen, maar niet echt de bedoeling denk ik. toetjes waren zeer goed.ook wij hadden ons verbaasd over het stukje lam, rare combi, maar was erg goed stukje vlees, maar inderdaad aardig koud. Al met al behoorlijk goede gerechten, maar matige hoeveelheid, voor een behoorlijke prijs.
    Er liep ook zeer veel personeel rond wat natuurlijk ook de prijs behoorlijk doet stijgen. Naar ons idee had dat wellicht gehalveerd kunnen worden. Ook een lounge gedeelte waar niemand zat en DJ met installatie, de kosten lopen natuurlijk op. Maar bracht het voor ons een extra leuke avond, nou nee. Moet ook zeggen dat wij met onze ruime 40+ niet de doelgroep voor dit restaurant zijn.
    stoelen waren zeer raar van vorm waardoor lange mensen 1.95+ hier (net als ik)last van krijgen. ook mensen met rugproblemen, weet niet of er alternatieve stoelen waren. De aankleding was niet oosters, echt een lounge aankleding met hippe muziek. mensen boven de 50 verwacht ik niet dat die hier komen.
    leukste garderobe ooit gezien.Mooi uitzicht je jas word in apart kamertje bij wc's gehangen. stil plekje heeft niemand overzicht op. Gelukkig doen ze wel de deur op slot. veilig toch? echter een meter naast de deur is een open toonbank van 3 meter breed 1 meter hoog volledig open. voetje op de balie en je staat in de "afgesloten" ruimte. Kortom geen waardevolle spullen in de jassen doen. was leuk voor een keertje, maar wij waren niet echt de doelgroep voor dit restaurant.

16. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor de Mexicaan

We hebben afgelopen zaterdag hier met vier volwassenen en twee kinderen gegeten. Het was voor ons een verre reis, maar de reis meer dan waard. De reden was dat dit restaurant regelmatig een buffetavond houdt. Voor kinderen ideaal, kunnen ze overal kleine beetjes van proberen, en onze zoon wilde graag eens mexicaans eten. Het bleek een zeer kindvriendelijk restaurant met een grote speelruimte met klautertoestellen en een zeer grote ballenbak. Bij het kinderijsje mocht je de leuke beker houden en alle kinderen mochten iets uit een grabbelton pakken. De zaal was heel sfeervol en mexicaans aangekleed. En als je iets aan de muur of op tafel zag wat je leuk vond, bijna alles is er te koop. De mensen met kinderen zaten aan tafels in de buurt van de speelzaal. Mensen zonder kinderen konden echt rustig aan de andere kant zitten. Van overlast dus geen sprake, ondanks de volle zaal. Het buffet was uitgebreid en werd zo vers gemaakt gehouden. Veel vlees en vis werden ter plaatse gemaakt of er was beperkte voorraad voor de haastige mensen. Geen bakken die uren staan. Natuurlijk ook een twintigtal warme gerechten in warmhoudbakken. Ook diverse soorten brood, broodjes en soort nan beschikbaar. Was er iets op dan werd dat snel weer bijgevuld. De voorraad in de bakken werd klein gehouden om de versheid beter te garanderen. Eerlijk gezegd eten wij nauwelijks mexicaans, dus het is moeilijk te beoordelen hoe de smaakverhouding ten opzichte van andere mexicaanse restaurants is. Maar aangezien iedereen aan tafel bij ons 3 keer is wezen opscheppen kan ik niet anders zeggen dat het wat ons betreft uitstekend was. De prijs voor buffet was 19,50 en voor kinderen slechts 8,50, dus de prijs/kwaliteit was prima. Mijn zoon miste alleen de maïskolven en de taco's. Maar was met alle andere gerechten dik tevreden. Toen we een opmerking maakte over de maïskolven werd er gezegd: O, maar dan maken we die toch. Maar stom genoeg maakten we die opmerking pas op het eind van de avond, doen we natuurlijk volgende keer gelijk bij binnenkomst. Kortom mist U iets bij het buffet vraag er gewoon om, de eigenaren zijn hier echt open voor. Door de grootte van het restaurant en grill is het natuurlijk niet mogelijk alles van de kaart op de buffettafel te zetten. Het meest hebben we ons te buiten gegeten aan de garnalenspiezen en de biefstuk, heerlijk. Hier komen we zeker terug. Over de menukaart kunnen we niet oordelen, maar als het buffet zo goed is zal de kaart dat ook wel zijn. Het omrijden waard.

17. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft Alesi toegevoegd als favoriet restaurant
    • Surinaams
    Grote Beer 151 Rotterdam
  18. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Delphi
    Grieks Gouda

hier met zeer goedkope vakantieveilingenbon gegeten (2 personen 18 euro totaal). er waren erg veel mensen die het aangeprezen (op een bord buiten) 3 gangenmenu voor 17,50 namen. wij hadden hetzelfde keuze menu, maar een klein mandje stokbrood en kruidenboter extra. alle drie de gangen waren redelijk tot goed. echter een grote eter red het niet met dit menu. maar de kwaliteit was redelijk tot goed. meer niet maar ook niet minder. zelfs de normale prijs van 17,50 voor het menu was acceptabel.Wc's waren zeer beroerd/smerig, probeer ze te vermijden. sfeer zag er goed uit, reinheid was matig.
    Belangrijkste probleem: parkeren. parkeren op 200-600 meter afstand mogelijk maar maximaal 1 uur en 2,75 euro per uur, gelukkig tot 18:00 uur...Daarna!!!! word parkeren 3,75 euro per uur, en dit iedere dag. Belachelijk natuurlijk voor de horeca. In een volle en drukke parkeergarage kost het 2,50 per uur en 800 meter (door de regen ook nog eens)lopen. Kortom wat mij betreft liever geen restaurantbezoekjes meer in gouda.

19. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Bram Ladage

Zoals altijd weer een heerlijke zak patat. Natuurlijk met pindasaus. vind dit echt één van het beste filiaal van deze keten. Jammer is dat er weinig zitplekken zijn. Ook diverse snacks gaan hier altijd goed. Sfeer is natuurlijk altijd ver te zoeken in een zaak die opgebouwd is uit RVS materiaal. Ook toilet is een gemis. maar de echte aardappelpatatten blijven een feest

20. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Hemingway

Dankzij nieuwsbrief van eet.nu eens een keer mee gedaan met "ontdekculinairnederland". Bij dit restaurant hadden we ons nagerecht. leuke schaal met allerlei liflafjes. ik vond sommige erg lekker. heel leuk grand dessert, maar dan in het klein. opvallend was dat de mensen naast ons ook een irish koffie er apart bijbesteld hadden (buiten de vaste verrassingsmenu met 4 gangen om), er een extra liflafje bij kregen. Snap het wel, vond het wel grappig, maar.....eigenlijk hoort het niet. Afijn met ons dessert was verder niks mis en wellicht gaan we hier een keer uitgebreid eten. Bediening was ook zeer opvallend. allemaal 50+ en zeer correct. kortom een leuke zaak.

21. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor La Pucelle

dankzij nieuwsbrief van eet.nu eens een keer mee gedaan met "ontdekculinairnederland". Bij dit restaurant hadden we ons hoofdgerecht. Een goed stuk vlees en vis gehad. worteltjespastinaak o.i.d. ipv aardappeltjes. ik vond het wel lekker, wat raar is want ik haat wortels. Echter mijn tafelgenoten vonden het niet denderend terwijl die wel wortels lusten. Dus zeer knap van het restaurant, mij wortels te laten eten. Op zich waren de porties voor een grote eter zoals ik echt te weinig. Goed maar karig. Ook hier in aparte zaal gegeten om de overige gasten niet te storen (ofwel 2x per uur nieuwe tafelgenoten.

22. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor De Kelder van de Pastoor

dankzij nieuwsbrief van eet.nu eens een keer mee gedaan met "ontdekculinairnederland". Bij dit restaurant hadden we ons tussengerecht. We kregen garnalen en nog wat. Was een grote sof. erg smakeloos, leek beetje op garnalen van albert heijn opgewarmd in magnetron. was ook vrij karige hoeveelheid. toen we het voorgerecht kregen bleek dat de opgegeven "geen vis/garnalen" voor onze zoon niet doorgekomen was. geen punt hij kreeg wat anders. soort tappaz schortel met verschillende soorten worst. hij vond er weinig aan, meegeproefd, was er mee eens. goede service, dat wel. we zaten vrij krap in donker maar op zich leuke kelderruimte. hoogte plafon vrij laag, gecombineerd met zeer krappe tafels en veel mensen (die meer zaten te wachten op het eten dan daadwerkelijk eten), geen goede plek voor claustrofobische mensen.
    te

23. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Restaurant 't Spuihuis

dankzij nieuwsbrief van eet.nu eens een keer mee gedaan met "ontdekculinairnederland". Bij dit restaurant hadden we ons voorgerecht. Het voorgerecht had allerlei kleine hapjes die samen met mandje brood geserveerd werden. Kwaliteit en quantiteit was prima. we gaan hier zeker nog een keer uitgebreid terug. Jammer alleen dat de mensen voor dit evenement niet echt in het restaurant zaten maar meer in de gang. Op zich wel prettig voor de mensen in het restaurant die anders 2x per uur nieuwe buren zouden krijgen. Niets dan lof voor deze zaak, Had hier eigenlijk wel graag alle 4 de gangen gegeten. :)

24. Edwin van der Wal's profielfoto
    Liesveldviaduct 1 Vlaardingen
  25. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Wok House
    Chinees-Indisch Vlaardingen

Gisteren hier met mijn ouders gegeten. Leuke is dat je hier kunt kiezen voor een wok buffet inclusief consumpties.Laat ik eerst maar over de drankjes beginnen. Prima biertje volgens mijn pa. Jupiler was het glas en stond op de tap. Een spa rood kwam van chaudfontaine, en netjes in een flesje die voor je neus werd geopend. alles met ijs indien gewenst. Ijstea was ook de echte. Kortom geen B keuze drankjes ondanks de inclusief formule. Wil je wat te drinken bestellen? Draai het kaartje op je tafel van groen naar rood en binnen twee minuten werd de bestelling opgenomen. Perfect systeem, perfect uitgevoerd. De prijs voor dit all-in arrangement is 21,50 in weekend 2 euro meer. Nu het eten: Heel erg goed. Eigenlijk alles wat ik geproefd heb was goed tot zeer goed. normaal neem ik 2 dim sum's op mijn voorafje's bord. Deze waren zo lekker dat het uiteindelijk een stuk of....10 op het eind van de avond zijn geworden. Tongfilet en sliptong op plaat was verrukkelijk (garnalen vond ik minder). gebakken banaan, indisch stoofvlees allemaal perfect. De meeste gerechten waren goed tot zeer goed, daarom een (voor mij) zeldzame 10 gegeven voor het eten en drinken.er was zelf struisvogelbiefstuk en oesters. maar goed een mens zit nu eenmaal een keer vol, dus je kunt niet alles proeven. Ook de wokafdeling niet geprobeerd. Afijn het is een hele goede reden om hier snel weer eens terug te gaan om de rest te proeven van wat ik nu niet meer op kon. Er waren niet zo heel veel bakken met kant en klaar eten in buffetvorm, maar wat er stond was verrukkelijk, en de wok en plaat afdeling was wel groot en heerlijk vers. Er was ook een 5 smaken ijsbuffet (geen italiaans ijs natuurlijk, maar goed fabrieksijs), met diverse vruchten ernaast, zelfs met verse aardbeien. Een grote slagroommachine ernaast en voor de kleintjes (en ik) chocoladesaus,nootjes en snoepjes voor over het ijs. Schone toiletten vind ik ook altijd een eervolle vermelding waard. De ruimte om de tafels was ook goed, vlotte bediening er werd regelmatig grapje door een chinese gastheer/ober gemaakt, zeer geschikt voor grote groepen. Was er ook iets negatiefs? Er waren een paar kleine dingen. Het gebouw als je erna toe loopt lijkt op een betonnen bunker. hier en daar wat chinese frutsels zou niet mistaan. aan de zijkant stond een zijdeur open, je keek een zeer rommelig gangetje in. opknappen of de deur dicht houden. Er was een mooie grote vissenbak, maar geen vis gezien. kost veel ruimte en weinig nut op deze manier. leuker maken of ruimte beter benutten. Er was ook sushi, maar we hadden sterk het idee dat die niet vers gemaakt werden maar gewoon kant en klaar ingekocht werden. Waren erg flauw en vrij smakeloos. Wat mij betreft beter maken of gewoon weghalen.
    Afijn we hebben hier perfect gegeten en hebben ons verbaasd dat op zondagavond het restaurant maar half vol zat. Onbegrijpelijk met zulke goede kwaliteit. O ja, in de parkeergarage ernaast kun je parkeren, wees niet bang voor de kosten, want je krijgt ook nog eens een gratis uitrijkaart van het restaurant. Ik heb dit restaurant op mijn favorietenlijst gezet hoop snel hier weer naar toe te kunnen. ik ben erg benieuwd naar de volgende recentie op eet.nu recentie. Hopelijk heeft iedereen dezelfde ervaring dan wij...

26. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Ritwan
    Indonesisch Rotterdam

Afhaalrestaurantje. Meeste staat kant en klaar word op 3 vakken bakje gedaan, even in de magnetron en klaar. Meestal niet veel, vrij prijzig, vlees per 100 gram betalen en over de versheid tja das ook afwachten. Hoelang staan de bakken?
    Afijn zo ook hier het geval, maar de smaak was redelijk. Maar weinig waar voor zijn geld. Word mooi ingepakt, lijkt bijna op een kant en klaar maaltijd bij de supermarkt, maar of dat nou de bedoeling is. Wel aardige mensen en goed verzorgd. Ziet er ook lekker schoon uit. Word ook alleen maar opgewarmd lijkt het. word het niet zo vies van. Hier gegeten omdat 2 goede tentjes in de straat op vakantie waren. Gauw vergeten.

27. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Eetcafé De Witte

Prima gegeten met groep van 20 personen. Kwam helaas in etappes. is ook lastig zo'n grote groep tegelijk te bedienen. jammer genoeg begonnen ze met 3 schaaltjes gebakken aardappelen en friet, te weinig voor zo'n groep. na 10 minuten komen ze langs en regelen ze een tweede ronde, maar ook daar gaat weer tijd overheen. de 2e friet komt dan ongeveer wanneer hert vlees al op is. mijn kalfsoester was categorie well done. helaas is er niet gevraagd van te voren hoe je hem wilde. niet well done dus. smaak was redelijk/goed. stukje snitzel van mijn zoon vond ik echt niet meer dan redelijk. toetjes waren prima, voorafjes ook. vond de hoofdgerechten wat karig en kan beter. service was verder prima, zaak zag er van binnen sfeervol uit. wij zaten buiten, onder prima parasols. allemaal best aardig, maar ik rij er niet voor om.

28. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Kanzaman

Hier heerlijk 5 gangen tapas menu op. Alles was prima, zowel koude als warme hapjes. Heerlijk vers brood erbij, linzensoep vooraf. IJsje toe was prima, maar er mocht best een tweede bolletje bij. Leuk ingericht restaurant. Tapas werd op goed gevulde en opgemaakte schalen gereserveerd. Reserveren echt nodig. Niet echt goed geschikt voor rolstoelers, aardig wat drempels door de zaak heen. Goede ruimte om tafels.
    We hadden het geluk een voordeelbon te hebben, daarom was het wel erg goedkoop. Normaal een stuk duurder, daarom maar een 8 voor prijs/kwaliteit, maar voor de rest 3 maal een welverdiende 9.

29. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Restaurant Marcus

Hier met zijn drieen gegeten We hadden een groupon bon. We zouden kunnen kiezen van een kaart. klopte maar niet de normale kaart, maar een speciale groupon kaart. Dan is de keuze ineens maar 8 gerechten, waarvan rijst met kip, nasi met kip, vegetarisch, kip en kip. keuze zeer beperkt dus. Uit armoe maar nasi met kip genomen terwijl ik gewoon op moksi meti gerekend had, maar dit stond niet op de kaart. Nasi kip kost normaal 9 euro, nu met groupon bon dus 7 euro. nauwelijks verschil en niet het gerecht wat je eigenlijk wilde. Nasi was redelijk, maar beetje flauw. Er zat 1 stokje kipsate bij, deze was goed en de pindasaus zeer goed. jammer dat er zo weinig saus op zat. het kipstukje was ook goed. groente redelijk. Al met al een redelijk smakelijk geheel, maar een zeer kleine portie. Zowel voor mij als mijn zoon en vrouw. Voor een 9 euro maaltijd verwacht je echt een grotere maaltijd. dit was echt een lunch hapje, geen avondmaaltijd. De service was vriendelijk maar alles ging vrij traag. ook de frisdrank leek wel ongekoeld, vrij lauw en weinig prik, waarschijnlijk uit wat oudere literfles.. We hadden een bami met kip in laten pakken omdat onze bon recht gaf op 4 maaltijden. verrassing was ook groot toen bleek bij thuiskomst dat het geen bami was maar nasi. afijn voor ons een eenmalige kennismaking. Het restaurant schijnt 13 jaar te bestaan, (te merken aan de WC, schoon maar nog nooit zo'n allegaartje gezien) ik vraag me af hoe ze zo lang kunnen bestaan.

30. Edwin van der Wal's profielfoto
    Edwin van der Wal heeft een recensie geschreven voor Alesi
    Surinaams Rotterdam

Hier heerlijk met een vriend surinaams gegeten. Was met groupon bon, dus ook nog eens voor weinig. Je kon echt van de normale kaart kiezen. Leuke ruime tafeltjes, geen echte afhaalzaak.
    Zelf een rotirol als voorgerecht genomen en als hoofdgerecht een moksi meti. Ik ben zelf een grote eter, maar het heeft me erg veel moeite gekost het op te krijgen. Gelukt omdat het zo lekker was. De roti rol op zich was voor een kleine eter al voldoende als hoofdmaaltijd geweest. Moksie metie was uitstekend van smaak en mooi opgemaakt gebracht. Geef eigenlijk zelden een 10, maar hier verdiende ze hem. Beste surinamer denk ik in deze regio, wie beter weet ik hoor het graag.

Meer activiteiten