DV's profielfoto

Ayintap

3. 8,3

Karma Döner

Uden

DV heeft nog geen foto toegevoegd

Activiteiten

1. DV's profielfoto
    DV vindt Ayintap leuk
    Turks Uden

2. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor Ayintap
    Turks Uden

DV

Een Turks restaurant, zoals we dat in Uden nog niet hadden. Natuurlijk verkoopt men döner, kapsalon en pizza, maar misschien is dat wel niet waarvoor je naar Ayintap zou gaan.
    Het restaurant is meer zoals we de Griekse restaurants in Nederland kennen. Mooie authentieke schotels en meer dan dönerschotels. Je kunt er dus ook gewoon echt uiteten voor een nette prijs.
    Veel lamsvleesgerechten in diverse soorten. Mooi gepresenteerd ook.
    Er wordt hier met liefde gewerkt, men weet precies waar men mee bezig is. Ik zou dit restaurant dan ook op kwaliteit boven de andere Turkse zaken in Uden zetten.
    Ook de afhaalmaaltijden zijn ronduit verzorgd. Bestel je een dönerschotel, krijg je er friet, vers brood (geen pitabroodje), salade, bulgur en geroosterde peper en tomaat bij. Alles los verpakt, zodat alles goed warm en vers blijft.
    De Iskender is trouwens ook een echte aanrader. Man het water loopt me alweer in de mond.
    Ze zijn niet de goedkoopste van Uden, maar de keuze is er wel veel uitgebreider dan je zou verwachten.
    Ga zo door mensen! Doe de uitbaters van restaurantjes een lol en bestel telefonisch of via hun website. Dit scheelt jezelf vaak ook bezorgkosten en 13% (en de rest) commissie voor de uitbaters...

3. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor Wok de Mallejan

DV

We hebben na een lange dag hier afgesloten met een all you can eat buffet. Het restaurant was open tot 22.30 werd gezegd en aangezien wij wat om 21.15 kwamen om te eten hadden we niet echt verwacht, dat dit een probleem zou zijn.
    Helaas... bij aankomst waren al diverse buffetbakken leeg en deze zouden ook niet meer aangevuld worden. Friet, aardappelkroketten, gehaktballen, frikandellen en mexicano's lagen er koud te worden en daar moesten we het mee doen. Gevraagd om nieuwe, maar dat ging erg stroef. De man aan wie ik het vroeg was erg geirriteerd en vond dat er genoeg andere zaken waren.
    Het wokbuffet bestond alleen nog uit groenten als champignons, ui en tauge. Er lag nog een handje paprika en vlees, vis, kip en garnalen waren op en ook dat werd niet meer gevuld om 21.15.
    De grillplaat werd om 21.55 uitgeschakeld en daar moesten we het mee doen. We konden nog een hamburger of lamskotelet van de lava-grill krijgen, maar daar had ik geen zin in.
    De hoek "Showcooking" was leeg. Geen kook, geen show, geen eten.
    In de categorie afhaalchinees lagen nog wat kleine stukjes foe yong hai en kipsate enzo, maar dat was volgens mij meer omdat dat nog niet opgegeten was door de overige gasten. Je weet wel, van die stukjes die je bijna niet uit de saus gevist krijgt.
    Het eten wat er wel was te krijgen, was op zich wel wat je ervan mag verwachten. Niks culinairs, maar voldoende.
    We zijn met 13 mensen komen eten en volle bak betaald en service en vriendelijkheid was ver te zoeken. We werden ook gewoon buiten gekeken. Zelfs een deel van de verlichting en de airco gingen al om 22.15 waardoor het maar een rare sfeer kreeg en het niet te harden warm werd. Buitenwerken van gasten op chinese wijzen van het hoogste niveau. Ik zou hier zeker niet meer terugkomen.

4. DV's profielfoto
    DV heeft gereageerd op een recensie van De Kleine Brouwketel

Wat verwacht je dan? Onbeperkt friet voor zo'n prijs? Dat de friet op is, hebben je eigen tafelgenoten toch veroorzaakt?
    En je hebt toch een ander gerecht kunnen kiezen, namelijk de vis? Dan is het probleem toch opgelost? Waarom moet er dan nog een financiële vergoeding verwacht worden?
    Iets met een dubbeltje en de eerste rang......

5. DV's profielfoto
    Spaans Volkel

DV

Lekker eten, maar wel behoorlijk aan de prijs hoor voor wat je krijgt. Telefonisch besteld en gevraagd om een tzatziki, maar die was op. Mijn vriendin wilde toch tzatziki bij haar griekse schotel en na wat aandringen ging hij hem dan toch maar nieuw maken. Dit had eigenlijk uit hem zelf moeten komen en geen discussie moeten worden. Het was niet eens laat op de avond. De bezorging was veel te laat en we moesten nabellen, waar het onderhand eens bleef. Een kwartier erna verscheen dan onze simpele bestellen van twee schoteltjes. Het was lauw, maar nog net te doen. De porties waren niet bijzonder groot, maar oke.
    Gezien de hoge kosten en de late bezorging en het hoge minimum bestelbedrag gaan wij hier niet gauw meer heen, ondanks dat ze een wat uitgebreidere kaart hebben met o.a. lamsdöner en griekse specialiteiten.

6. DV's profielfoto
    Eetcafé Uden

Inmiddels kom ik niet meer bij Sami, nadat ze drie keer op rij veel en veel te lang over een bestelling deden (tot anderhalf uur) en het dan koud af durven geven met de verkeerde sauzen. Als je daarover dan belt, wordt men boos en gooit met de hoorn erop. Dit is de laatste twee keren gebeurd. Voor mij is het klaar.
    Het is wel de mooiste dönerzaak van Uden om daar ter plekke te eten. Dat doet geen ander ze na. Lekker ruim en fris. Geen schmutzige tent.
    De eigenaar blijft een toffe peer, maar het personeel aan de telefoon en de bezorging die lang duurt heeft ervoor gezorgd, dat ik ben uitgeweken.
    Sami is daarnaast aan de duurdere kant, vooral de pizza's. Het eten is wel prima, zij het dat de salades wat beperkt zijn. Wel altijd vers.

7. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor Karma Döner

DV

Eten is prima, maar porties niet zo groot. Je betaalt ook niet veel, maar toch wel in verhouding ietsje teveel in mijn ogen. Zowel dürüms als broodjes en kapsalons, alles smaakt gewoon goed.
    Ik vind wel, dat ze wat vriendelijker mogen zijn. Soms twijfel ik of dit komt door het niet goed beheersen van de taal, maar ik denk eigenlijk dat het dat toch niet is. Ze bedoelen het denk ik ook niet zo, maar zo komt het dan over.
    De sfeer heb ik niet beoordeeld, omdat je er niet kunt zitten. Het is een luik om te bestellen en meer niet.
    Het is wel fijn, dat ze al vroeg open zijn, aangezien de supermarkt dan open gaat waarbij ze in het pand zitten.
    De supermarkt ernaast is trouwens zeker de moeite waard als je er toch bent. Daar is men wel altijd vriendelijk (kassajuffrouwen en slager).

8. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor Dönerix
    Shoarma Uden

De lekkerste döner van Uden in mijn ogen. Helaas ook niet veel meer dan dat. Dat is de reden dat ik het eten en drinken op een 8 zet. Er is eigenlijk alleen döner/kipdöner en snacks en dan in alle combinaties van broodjes, dürüms en schotels. Mijn vriendin eet veel liever shoarma en dat hebben ze hier niet, terwijl het een kleine moeite zou zijn daar een rol van te laten draaien en grillen. Hierdoor moet ik soms uitwijken naar de concurrent, omdat ik natuurlijk niet op twee plaatsen ga bestellen (komt nooit tegelijk aan en twee keer bezorgkosten). Verder is het eten perfect! De salades bij de schotels/kapsalons zijn nergens zo uitgebreid en vers en lekker (rode kool, peper en feta krijg je niet overal tenslotte).
    De prijs is sowieso de laagste van Uden van de bezorgende dönertenten. Alleen de Karma is goedkoper voor zover ik weet, maar die bezorgt niet en is beperkt open. De porties zijn daar ook duidelijk kleiner. Prijstechnisch is prijs-kwaliteitsverhoudingsgewijs is er dus niets te verbeteren.
    Service is goed. Altijd vriendelijk. Zowel aan de deur als aan de telefoon en het maakt dan niet uit wie je treft. Deze mensen hebben er gewoon zin in!
    De sfeer kan ik helaas niet hoger dan een 2 geven. En dat is voor het uitzicht op de Markt. Het tentje is verder heel klein en krap en er is eigenlijk ook niet veel meer uit te halen op dit gebied. Als je zit te eten en er komt iemand bestellen dan staat die eigenlijk met zijn achterwerk op je bord. Ach....ze zijn toch vooral gericht op afhalen en bezorgen. Wat maakt het dan ook uit he?
    Ga zo door jongens!

9. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor Cafetaria Nardje

DV

Goede friet, dat is echt heel erg verbeterd sinds een paar jaar terug. Toen was hij niet te eten. Nu gewoon goede friet. Ik vind wel dat de porties wat klein zijn, in verhouding met andere friettenten in Uden, maar ook sowieso. Bovendien betaal je toch best wel wat voor deze friettent. Nu snijdt en bakt Nardje zijn frieten zelf, dus de prijs mag daarom best wat hoger zijn.
    Ook sommige snacks maakt hij volgens mij zelf (kroketten?) en die zijn gewoon prima. De frikandellen vind ik persoonlijk echt niet te eten daar. Ze zijn zo hard en vast. Wel alles perfect gebakken.
    Waarom ik de service wat lager beoordeel, is omdat de wachttijden echt zo lang zijn soms, ook al is het niet druk in de tent en staan ze er met een man of zes achter de balie. Het is echt een ontmoetingsplek en ze doen echt aan klantenbinding. Ze nemen de tijd voor elke klant, maar daardoor staan anderen te wachten. Beter eerst alle bestellingen opnemen en dan gaan praatjes maken. Ze zijn wel altijd vriendelijk en er is volop zitplaats.

10. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor D'n Heerboer
    Internationaal Uden

DV

Hier geweest met een grote groep van ongeveer 20 personen, in oktober 2016 als ik me niet vergis. Man, man, man... Het is een grote vreetschuur, niet meer en niet minder. Het is een continu geloop van mensen die hun bord willen vullen. Het buffet was niets bijzonders. Niet slecht, maar ook niet speciaal.
    Zowel ik als twee andere mensen hadden een mega aanvaring met de kok achter de bakplaat. Wat een arrogante kwal is dat zeg! Als je vraagt om iets meer of minder knoflook dan wordt hij boos. Mag je twee stukken vlees uitkiezen, dan alleen combinaties die meneertje leuk vond. Wat een gezever zeg. Ik wil gewoon, dat hij bakt waar ik zin in heb. Daarom is de keus er toch zeker? Het voelde een beetje alsof we een troep soldaten waren die in de rij stonden om hun kostje op te halen. Maar we betalen hier flink voor! Nee, nee.... zo lang dit niet verandert, zie je ons niet meer terug. Klant is dus kennelijk geen koning... Zo'n arrogant kereltje verziekt je hele tent. Doe hier wat mee!!!!

11. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor 't Zusje

DV

De verwachtingen waren hoog. Misschien wel te hoog. Maanden van tevoren reserveren, dan moet het wel speciaal zijn. Mwah... De inrichting was zeker goed. Lekker ruim opgezet en leuke aankleding in warme tinten. Personeel was ook zeker erg vriendelijk en hadden allemaal kennis van de gerechten. Alle vragen werden keurig aan tafel beantwoord.
    De kaart vond ik dan weer niet zo heel bijzonder. Geen gewaagde gerechtjes, maar allemaal wel redelijk voor de hand liggend. Sate, caprese, varkenshaas met champignonsaus, spareribs, ossenhaaspuntjes, wat soepen, wat vis. Het "unieke concept" waar anderen het over hebben... nee. Gewoon tapas. Niets meer, niets minder.
    De varkenshaas was gortdroog en zo ook de victoriabaars en tongfilet. Niet weg te krijgen. De BBQ-spies (shaslik) was wel lekker en ook de rundvleeskroket met truffelmayo was lekker. Maar of je daar nu voor komt? Het viel ons ook op, dat de tijd tussen bestellen en brengen steeds langer werd naarmate de avond vorderde. De glazen drinken waren ook geregeld te lang leeg.
    Toetjes heb ik zelf niet geproefd, daar hou ik niet van, maar die schenen wel goed te zijn.
    We hebben zeker een gezellige avond gehad, maar ik vond de kwaliteit van de gerechten zeker niet bijzonder en ik had bij niets of weinig het gevoel, dat thuis niet zelf te kunnen maken. Bij de gemiddelde griek kan ik persoonlijker lekkerder eten.
    Parkeergelegenheid is er genoeg op 200 meter lopen. Dat is wel een pré.

12. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor De Visscherie

DV

De Visscher zit al zo lang als ik weet in Uden op dezelfde locatie. Ze hebben een goede naam. Ik heb er tot nu toe alleen kibbeling en lekkerbekken besteld en die zijn oké. Persoonlijk vind ik 'oké' niet goed genoeg voor een visspeciaalzaak als het om gebakken vis gaat. Die moet gewoon subliem zijn en dat is hij gewoon niet in mijn ogen. Bovendien vind ik, dat je echt de hoofdprijs betaald voor gebakken vis en dan krijg je geeneens kabeljauw mee naar huis.

Eet je de vis daar op, dan krijg je het op een tempexbordje geserveerd. Dat eet voor geen meter, want je snijdt er steeds stukjes tempex bij af. De saus is wel lekker, maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor.

De winkel ziet er heel erg mooi uit. Daar is echt aandacht aan besteed en complimenten daarvoor. Persoonlijk heb ik liever een goede lekkere vis voor een in verhouding staande prijs, dan een mooie zaak. Helaas is dat in Uden niet echt mogelijk nu.

Wat ik nog wel wil vermelden is, dat ik een keer drie lekkerbekken besteld had van 250 gram per stuk en dat bij nawegen thuis er nog geen 600 gram in de zak zat. Ik heb gebeld en ze boden hun excuses aan en een medewerker is direct in de auto gesprongen om ons vier nieuwe vissen van ruim 250 gram te brengen en een pondje kibbeling. Grote complimenten voor deze actie! Dit was overigens denk ik nu anderhalf jaar geleden.

13. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor Amon Sphinx

DV

Het eten is beter dan wat het jaren terug geweest is, toen Amon nog langs de Udense Muziekhandel Ebben zat. De hygiëne is ook stukken beter dan toen. Man, wat was dat een vieze tent, waar het personeel gewoon stond te roken bij het snijden van het vlees en het maken van je broodje bijvoorbeeld.

Maar dat was ooit.... Nu is het beter. Nieuwe zaak, nieuwe kansen. En het is helemaal niet slecht. Ik vond de kapsalon die ik kreeg wat klein, maar hij was wel lekker. De prijs vond ik wel wat hoog voor wat ik kreeg.

Mijn vriendin vond haar shoarma lekker, maar verkiest toch die van de concurrent erboven.

14. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor Dönerix
    Shoarma Uden

Heerlijke döner en pizza. Niets mis mee. Vooral de complete saladebar vind ik erg goed. Die is bij de meeste zaken toch wat kleiner, met minder keus aan groenten.
    De kaart is niet heel erg uitgebreid, maar dat verwacht je ook niet van een dergelijke zaak. De zaak is ook precies wat je van een dönertent verwacht: een paar zitplekjes en verder vooral gericht op afhalen en bezorgen.
    Wat ze verkopen is eigenlijk altijd goed en bezorging altijd warm tot heet. Jammer van de 1,50 bezorgkosten tegenwoordig, maar dat zal wel door Thuisbezorgd.nl komen.

15. DV's profielfoto
    Eetcafé Uden

Hele aardige medewerkers. Vooral de eigenaar zelf. Het zijn harde werkers en hebben voor zover ik kan zien ook de schoonste en netste dönerzaak van Uden.
    Het eten is erg constant van kwaliteit en de porties zijn de grootste van Uden. Je betaalt een paar euro meer dan elders, maar je krijgt wel goed vlees en verse salades. Pizza's heb ik er nog nooit geprobeerd. Wel alle soorten vlees en alles is prima. Friet is mooi van kleur, vet is niet oud, en de friet is ook niet slap of sladderig.
    Persoonlijk houd ik niet zo van wortel en zou ik liever rode kool in de salade terugvinden, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak.
    Ga zo door jongens!!!!

16. DV's profielfoto
    DV heeft een recensie geschreven voor Paradijs
    Aziatisch Uden

DV

Kort maar krachtig vind ik dit de beste chinees van Uden. Ik heb er jaaaren geleden eens teppanyaki gegeten, maar nu eten we eigenlijk al jaren alleen maar afhaalchinees meer.
    Mooie prijs als je een menu voor 2 of 3 personen neemt en zeer ruime keuze. Wachttijden voor afhalen zijn altijd meer dan acceptabel. Personeel is netjes, vriendelijk en verzorgd. Spreken goed Nederlands. Ook het restaurant is verzorgd en netjes. Het gaat niet voor niets al tientallen jaren goed met dit bedrijf.

Eten is goed op smaak en sauzen niet waterig verdund. Eten wordt voor zover ik kan nagaan ook vers gemaakt.
    Parkeren is wel vaak lastig bij het afhaalpunt, maar ach, je kunt niet alles hebben.